Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zakažte mobily ve škole, volají učitelé

Prázdniny jsou přesně v polovině a učitelé se už teď děsí, co je čeká v září. V tom nejhorším případě agresivní, drzí a nezvladatelní žáci, kteří si z dvojky z chování vůbec nic nedělají. A navíc si natáčejí reakce zoufalých kantorů na mobil a zesměšňují učitele na internetu. Případně pomocí mobilu podvádějí při písemkách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Hanicqua

Zakažte učitelky ve škole, volají děti!

;-D

0/0
4.8.2008 9:18

qqqq

řešení je nasnadě

já nevím co se pořád řeší. Za základní vzdělání jsou odpovědni rodiče. Tím je dáno vše. Dejte škole možnost vyloučit daného žáka a zbytek je na rodičích popř. zákonných zástupcích. Ti jsou povinni zabezpečit základní vzdělání ... ať si shanějí jinou ZŠ, kde jejího výlupka vezmou nebo ať si najmou soukromého učitele či platí soukromou školu. Pak uvidíte, jak se chování žáků a potažmo rodičů vůči škole změní. A problém zneužití. Na soukromé škole či vyšší škole to tak chodí bez problémů a máme tady přeci soudy a možnost dosáhnout nezávislého rozhodnutí o tom, zda bylo vyloučení oprávněné či ne.

0/0
31.7.2008 17:15

Zoraa

Re: řešení je nasnadě

Naprosto souhlasím.

Na ZŠ by stačilo mít možnost vyloučit nezvladatelného žáka z narušené hodiny pod ped. dozor +neomluvená hodina + pís. zpráva rodičům. Už to by mnohé odradilo, nepoučitelní by to třeba dotáhli k vyhazovu ze školy.

Pokud přejímáme západní modely výuky, je třeba se poučit i z tamních sankcí.

0/0
5.8.2008 12:47

holydance

Názor

Je mi 34. Na základku jsem chodil na vesnici, na gympl na maloměstě. K té základce. když jsem tam začal chodit, řekla matka všem učitelům, že kdybych dělal nějakej bordel, proplesknout! A bylo. Stejně jsem byl parchant, ale ne ve škole - potom venku s klukama :-) Učitel byl někdo, jeho slovo bylo svatý - je pravda, v tý době zas nebyl moc prostor na diskuse.

Mobily určitě ne! Někdo tady argumentoval - kalkulačka, internet, ofocování tabule...... o takovém využití mobilů dětmi při výuce skutečně nejsem přesvědčen...

A na závěr - přítelkyně učila na základce v Bohnicích.... a never more - už bych jí to nedovolil. Chodila mi domů s brekem. A není to žádná mouchy snězte si mě. Jsou vyloženě zlí a škodolibí, lžou do očí, vyhrožují, nadávají.......ale co, jaká společnost......

0/0
31.7.2008 16:37

Pan Navratil

Re: Názor

Přesně tak. Kalkulačka v mobilu je na prd, internet se má využívat zejména při samostudiu a tabule se má opisovat, protože jedině tak to má šanci vlézt do palice... Některé děti jsou nechutní spratci a jestliže nemá učitel žádný nástroj (kromě zde vzývané imaginární autority), jak je srovnat, tak narušováním výuky trpí ostatní žáci, kteří školu třeba za takovej voprůz nepovažují.

0/0
31.7.2008 17:23

Hail Eris

Re: Re: Názor

no nastesti uz neni stredovek, takze nazory ze se neco da nastudovat jen opisovbanim z tabule jsou nastesti davno pryc

a jestli mas kalkulacku v mobilu naprd, porid si lepsi, a negeneralizuj :)

0/0
31.7.2008 18:31

tygr.karlos

Učitelé...hmmm

Rád bych se vyjádřil k učitelům z pohledu studenta (no...ehm...studenta ;)) na gymplu. Oni si totiž za spoustu věcí můžou sami.

Jsou učitelé, kteří látce rozumí, baví je a umí ji dobře podat tak, aby alespoň částečně zaujali studenty. Jde jim o to něco málo je naučit. Chovají se férově, většinou mají přirozenou autoritu a při jejich hodinách je relativně klid, proč jim taky dělat boty, ne? Bohužel takových je málo...

A jsou učitelé, kteří jedou na plán. Prostě musí stihnout studijní plán a tomu obětují všechno. Monotónně si odříkají látku, jde jim jen o to aby už mohli pokročit dál a vůbec jim nejde o to, jestli všichni chápou. Nic navíc než je v osnovách neumí. Studenty to nebaví, nedávají pozor, nudí se, hodně se baví a dělají bordel plus se nic nenaučí. Na to tihle plánovači reagujou agresí, křikem a podrážděností. A tím si fakt autoritu nezískají, jsou nám tak leda k smíchu. Proto si navzájem děláme tak leda naschvály...

Zákazy a příkazy nic nevyřeší, je to o přístupu.

0/0
31.7.2008 15:29

rafton

Re: Učitelé...hmmm

Z lidského hlediska jsou spíše nenormální ti co po 20letech pořád vymýšlejí něco nového, to jsou patologické jevy (nebo se také říká, že je to pro ně posláním).

A ty se také jednou probudíš a pochopíš jak to na světě chodí a buďto se staneš uspěšným anebo tím druhým. :-)

0/0
31.7.2008 15:46

Hail Eris

Re: Učitelé...hmmm

naprosto vystizne

Resenim je nikoliv plosne zvedani ucitelskych platu, ty jsou pro vetsinu soucasnych ucitelu az prilis velke. Resenim by bylo nabidnout vyrazne vyssi platy jen skutecne kvalitnim ucitelum, kteri znaji svuj obor, umi a skutecne chteji ho ucit a dokazi si studenty ziskat. Takovy ucitel at bere trikrat vic nez prumerny.

0/0
31.7.2008 18:48

rafton

Re: Re: Učitelé...hmmm

Čtěte míň Orwela :-)

0/0
31.7.2008 21:40

rafton

Re: Re: Učitelé...hmmm

Čtěte míň Orwela :-)

0/0
1.8.2008 9:36

lojala

Vždyť je to jednoduché

0/0
31.7.2008 15:26

rafton

Ego rodičů

Kde je problém to nevím. Pro mě byla ZŠ jedno utrpení (druhý stupeň), díky tomu, že jsem odmítl chodit do matematického kroužku a paní učitelka to nezkousla (před rokem 89) a polepila mě profil na střední školu (naštěstí neúspěšně).

Ale i přes to že ZŠ pro mě je černou můrou, nechápu rodiče dětí s kterými se kamarádím nebo komunikuji, polovina si myslí, že má geniální děti vyžadující zvláštní péči, čtvrtina si myslí, že učitelé jsou idioti a to říkají před dětmi. No a poslední čvrtina se snaží děti vychovat a od školy čeká jen to co se od ní dá čekat (naučí základní vědomosti a zbytek je na rodičích).

0/0
31.7.2008 14:57

Azarael

myslím

že zájem rodičů o chování jejich potomka ve škole k učitelovi by se dal zvýšit velmi jednoduše, udělit učitelům status veřejného činitele a místo poznámek a důtek by chodily rodičům pokuty v případě napadení rovnou obsílky k soudu, myslím že by to rodiče ratolestem velice rychle vysvětlili;-);-D

0/0
31.7.2008 14:43

http2

achjo jaké to bejvávalo dobré

Dnes ve 32 letech se divím, že mě učitelé nebili více. Když se něco stalo vždy jsem u toho nesměl chybět. Důtka či dvojka z chování byla od 4 třídy celkem často... A když čtu něco takového jako tohle, tak si říkám, že jsem štastnej, že jsem chodil do školy v době kdy byl učitel ještě postrach a já jim všem dnes dávám za pravdu. :-) Chovali jsme se jako idioti! Takže já jsem pro zvýšení přísnosti... R^

0/0
31.7.2008 14:25

paskudilek

Re: achjo jaké to bejvávalo dobré

A kdyby Tě bili více, tak co?

0/0
31.7.2008 14:38

http2

Re: Re: achjo jaké to bejvávalo dobré

...kdyby mě bili více, tak jsem mohl mít třeba i průmyslovku jako Kocián a Bílek :-DD

0/0
31.7.2008 15:23

loginname_

Jak to, že nemají podporu v zákoně???

Okamžité vyloučení ze školy jim přece zákon nezakazuje.

A co se týče napadení učitele žákem - to už se posuzuje jako sebeobrana a zlámat kosti takovému spratkovi už není problém R^

0/0
31.7.2008 14:25

Azarael

Re: Jak to, že nemají podporu v zákoně???

špatně v obou bodech, zákon sice nezakazuje vyloučení ze školy ovšem pokud není v dosahu jiná škola tak ho vyhodit nemůžou protože do školy chodit musí ze zákona a druhý bod je špatně taky protože učitel nemůže žáka udeřit ani v sebeobraně navíc co si na takovým parchantovi vezmaš, do lochu nepude pokutu z něj nevymlátíš, nebude to mít ani v trestním rejstříku, prostě bych snížil hranici trestní odpovědnosti na 10letR^

0/0
31.7.2008 14:32

rafton

Re: Re: Jak to, že nemají podporu v zákoně???

A ještě bych doplnil, že ani když se najde škola poblíž, tak pokud rodiče nesouhlasí tak škola ho nesmí přesunout. Navíc musí souhlasit i ta druhá škola.

Přes rok se takto táhnul případ ve škole kam chodí můj kluk.

0/0
31.7.2008 15:01

praptak

bezohlednost

Můžu říct zkušenost z druhé poloviny devadesátých let na gymnáziu, když se mobily teprve začali rozšiřovat. Tehdy se s námi nikdo nemazlil (nemusel jsem to řešit, mobil jsem nevlastnil), mobily byly při vyučování zakázané, když ho někdo přes zákaz použil, byl nekompromisně vyhozen z hodiny, prostě nezájem. Člověk si to příště rozmyslel.

0/0
31.7.2008 14:21

antouniou

hm

Jak říkaj učetelé: chování žáků je pořád stejný, jiný je hlavně chování rodičů....

0/0
31.7.2008 14:17

paskudilek

Re: hm

Nebo, za našich mladých let by se tohle stát nemohlo. Kam ten svět spěje. Mládež je dnes zkažená atd.

0/0
31.7.2008 14:20

alienated

Re: Re: hm

proč zase od mantinelu k mantinelu????  To že se vztah  učitel vs rodič změnil snad nepopíráte, ne?

0/0
31.7.2008 14:22

paskudilek

Re: Re: Re: hm

U někoho možná ano. Časy i doba se změnila.

0/0
31.7.2008 14:23

alienated

Re: Re: Re: Re: hm

jenže stačí mít dva takový potomky ve třídě a úroveň hodin pak jde velmi rapidně dolů...

0/0
31.7.2008 14:25

paskudilek

Re: Re: Re: Re: Re: hm

úroveň jde dolů, když je učitel nezvládne, nic není ideální

0/0
31.7.2008 14:28

alienated

Re: Re: Re: Re: Re: Re: hm

jasně, ale je správný mít třídu nastavenou tak, že se přede mnou třesou všichni a ráno zvrací  nervozity? škola má podle mě opravdu dát všem tolik kolik si jsou schopní vzít a pokud mi v tom pomůže zákaz mobilů, tak je zakážu a basta...

0/0
31.7.2008 14:33

paskudilek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hm

a jak víte, co je nejlepší?

0/0
31.7.2008 14:37

alienated

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hm

nevím přesně co tím myslíte. Ale absolutní pořádek ve třídě na škole na které jsem učil měli jen dva kolegové. Jedna naučila, nicméně dost často dokázala rozbrečet i student(k)y kteří se připravovali, udělali kus práce, jen ona to neocenila. Byla pes, absolutně z mého pohledu nespravedlivá, atp atp. Ten druhý byl despota který dokázal u maturity vyhodit člověka protože se nechytal na téma balkánský realismus - měli z něj strach i jeho kolegyně, protože ony samy netušily co to po studentech chce. Kde je přidaná hodnota přítomnosti učitele ve třídě????

... já nevím co je nejlepší, ale vím co dobré není, protože to bortí koncepci mé vyučovací jednotky...

0/0
31.7.2008 14:43

paskudilek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hm

Absolutní pořádek asi nemůže existovat. Na každé dítě platí jiná motivace. S některým to půjde domluvou v klidu

a s jiným třeba přísností vypnutím a zakázáním mobilu, aby něco udělalo. Učitel musí přistupovat individuálně, aby byl spravedlivý.

0/0
31.7.2008 14:48

alienated

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hm

ano a ne. individuálně pokud někomu něco povolím a jinému ne, způsobí to více škody než užitku - moje zkušenost. respektive, ve většině případů......

děti jsou tvorové ve vývinu, spustě věcí co se vztahů, hierarchie atp týká ... ještě nerozumějí. Mým cílem je nezacyklit ty děti někde ve vývoji a naučit je u toho ještě maximum dovedností a orientace ve světě...

ale s chybami na straně rodičů strašně moc souhlasím. Já třeba učil děti ve vyšších ročnících na gymplu matiku a nejdříve(klidně i pár let) z nich bylo potřeba setřást ten dojem, že matika je opruz, těžký opruz a jde jen o to nějak přežít.... (většina přišla s traumatem ze základky, kromě těch kterým to opravdu šlo) I dítě bez talentu na matiku má podle mě ale na gymplu svoje místo, můlže ho to bavit a spoustu věcí dát, ale nesmí být zacyklený.

stejně tak je někdy ve vztahu ke škole dítě zacyklený v podstatě od rodičů, a to je pak zbytečný aby do škole chodilo...

0/0
31.7.2008 15:03

Ještějednounaposledy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hm

Tušíte jistě, že odpověď na Váš dotaz bude "ne". Já si osobně nevybavuji, že bych se školy nebo některého učitele někdy bál, i když byl přísný. Za předpokladu, že byl přísný spravedlivě, že byl důsledný a třeba i hodně náročný. Kupodivu si s odstupem času pamatuji hlavně takové učitele, ne ty laskavě všeobjímající, kteří byli hodní a chápaví, ale jinak vlastně nic nevyžadovali. A tedy ani nenaučili. :-)

0/0
31.7.2008 14:39

alienated

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hm

ale to jsou dva extrémy! mezitím je spousta prostoru pro moderní koncepci vyučování, kde je často předmět jen prostředek pro identifikaci schopností studenta...

Co se týká náročnosti - kde končí v základních předmětech Vaše vědění? U většiny obyvatel je to někde na úrovni druhého stupně. Tj...v matice je vrchol všeho trojčlenka, z rostlin poznají to co roste kolem, vyjmenovaqt pět největších měst stejně nedokážou - tak k čemu náročnost na informace....

0/0
31.7.2008 14:47

Ještějednounaposledy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hm

Ale to nejde jen o informace. Kdyby ano, pak stačí jednou týdně zajít do školy, učitel mi řekne - nauč se strany 50 až 60, za týden si Tě vyzkouším, a hotovo. Podstatné je i to, kdo a hlavně jak mi ty informace předá, jak mne přitáhne k tomu, abych se o daný předmět zajímal. A pak je to třeba i trochu o hodnotovém systému, sdílení životních zkušeností, pomoc v rozvíjení názorů o světě. To je podle mne správná učitelská práce a správná škola, kde takoví učitelé jsou.

0/0
31.7.2008 14:54

alienated

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hm

v tom si neprotiřečíme...

0/0
31.7.2008 15:48

Pan Navratil

Mno,

školství fungovalo i bez mobilů, tj. není zvláštní důvod mobily používat. Z 99% je to k provokacím učitele. Jasně, vím, dobrý učitel se vyprovokovat nenechá, jenom poraďte, kde ho za prachy, které je tento stát ochoten školství obětovat, asi tak mají školy sehnat?

0/0
31.7.2008 14:16

Sunny29

To si učitelé neumějí ohlídat, aby žáci měli

při vyučování mobily vypnuté?  Rv

0/0
31.7.2008 14:14

paskudilek

Re: To si učitelé neumějí ohlídat, aby žáci měli

Když nerozezná mobil od MP4, to máš pak těžké.

0/0
31.7.2008 14:16

Pan Navratil

Re: Re: To si učitelé neumějí ohlídat, aby žáci měli

Mobil nebo MP4, ve škole to nemá co dělat.;-D

0/0
31.7.2008 14:17

paskudilek

Re: Re: Re: To si učitelé neumějí ohlídat, aby žáci měli

Říkal kdo?

0/0
31.7.2008 14:18

alienated

Re: Re: To si učitelé neumějí ohlídat, aby žáci měli

tak vypnuto by především mělo být oboje, ne?;-)

0/0
31.7.2008 14:17

paskudilek

Re: Re: Re: To si učitelé neumějí ohlídat, aby žáci měli

Záleží na školním řádu.

0/0
31.7.2008 14:19

alienated

Re: Re: Re: Re: To si učitelé neumějí ohlídat, aby žáci měli

hm, zapnutej MP4 přehrávač v hodině? nevidím pro to důvod... pokud je někdo rychlej, dobrej učitel ho zaměstná jinak...a tím nemyslím práce navíc...

0/0
31.7.2008 14:21

paskudilek

Re: Re: Re: Re: Re: To si učitelé neumějí ohlídat, aby žáci

Někde je to zakázané a někde to mají třeba dovolené si myslím.

0/0
31.7.2008 14:22

alienated

Re: Re: Re: Re: Re: Re: To si učitelé neumějí ohlídat, aby žáci

ale jo, to možná jo, problém je prostě někde jinde...

0/0
31.7.2008 14:30

paskudilek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To si učitelé neumějí ohlídat, a

někdo neumí problémy řešit, tj pravda

0/0
31.7.2008 14:32

V.Poustka

Re: To si učitelé neumějí ohlídat, aby žáci měli

pokud tam mají 25 dětí, tak než obejdou třídu, tak ti prvně zkontrolovaní už jsou zase zapnutí;-)

0/0
31.7.2008 14:17

markthrone

Re: Re: To si učitelé neumějí ohlídat, aby žáci měli

Nainstalovat kamerový systém :-/

0/0
31.7.2008 14:18

V.Poustka

Re: Re: Re: To si učitelé neumějí ohlídat, aby žáci měli

to už některé školy zkoušely, ale nepochodily u Úřadu na ochranu osobních údajů. Je to nezákonné.

0/0
31.7.2008 14:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.