Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cizinci se víza na policii často nedočkají ani po hodinách ve frontě

Ráno dorazila učitelka diplomatické akademie Jana pozdě do práce. Stejně jako minulý týden totiž stála od dvou hodin ráno frontu na vízum před cizineckou policií v Koněvově ulici v Praze. Tato učitelka, která si nepřeje zveřejnit své příjmení, je totiž českou emigrantkou s americkým pasem. A vízum potřebuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

žižkovák

Děkujeme...

Je to krása. Z okna se koukat na frontu čekajících cizinců, kteří se nemouhou v podstatě pohnout z místa. Opravdu je mi je jich líto, ale je mi líto i nás. Je to tak trochu nepříjemné mít netečné sousedy v panelovém domě, který sousedí s oním úřadem. Není nic hezčího než po těch nebožácích třeba uklízet h... za dveřmi svého bytu. Moč za dveřmi vstupních dveří baráku nám snad už ani nevadí. Opravdu děkujeme všem sousedům, kteří nezamykají dům... Zajím by mne důvod proč přestěhovali tento úřad z Olšanské ulice, kde není obytná zástavba, do jedné z nejobydlenější části Žižkova? V těsném sousedství se také nacházejí potraviny Billa.

Vzhledem k higienickým návykům různých etnik těchto cizinců a nemožnosti opustit své místo ve frontě, se vlastně přizpůsobujeme jejich kultuře. Alespoň té mikro...Děkujeme...:-(  

0/0
30.7.2008 12:16

ignorantka

problemy jsou uz leta,

protoze s tim zodpovedni lide nechteji a nemusi nic udelat. Rv

0/0
29.7.2008 15:48

Severak

Musim se zastat

urednic na cizeneckem urade. Byl jsem tam dvakrat vim o cem mluvim. Prijdete v osum hodin rano, pred vami stoji stopadesat  kricicich a tlacicich se podivnych osob neznameho puvodu. V dobe otevreni vtrhnou do budovy a kazdy si utrhne dve cisla, jedno pro sebe druhe pro kamarada nebo na prodej. Tyto osoby nemaji v 80 procentech polovinu potrebnych dokumentu ke sve zadosti. Tito lide nejsou jazykove vybaveni, jsou drzi a urednice zoufale. Pri me navsteve blokovala rodinka tataru urednici 40 minut nez se ji podarilo vysvetlit co vsechno ke sve zadosti potrebuji. pokud mas vse v poradku dostanes povoleni behem deseti minut

0/0
29.7.2008 13:26

lynxxx

Re: Musim se zastat

Jednoduché řešení - doklady podávat neosobně, nejlépe elektronicky (přímo od zdroje informace). Instrukce na netu, klidně i v cizím jazyce. Nemáš doklady = žádost zamítnuta. Zaplať znovu poplatek a opatři si právníka ať ti poradí (nebo tvůj zaměstnavatel). Úředník by buď nemusel být vůbec nebo by jen provedl kontrolu a nechal odeslat hotové vizum na udanou adresu. Informace o nevyřízených žádostech na netu (i třeba se statusem, co chybí či je blbě). Čus.

0/0
29.7.2008 13:35

ladasan

Re: Musim se zastat

S tím se nedá než souhlasit....

0/0
29.7.2008 16:15

shanghai.shakul

Cim je delsi ta fronta, ...

.. tim vic jsou lidi ochotny zaplatit bokem, aby ji nemuseli stat. Proto neprekvapi komentar pani mluvci, ze to vlastne vedeni cizpol plne vyhovuje...

0/0
29.7.2008 12:00

lynxxx

Re: Cim je delsi ta fronta, ...

Bingo.

0/0
29.7.2008 12:05

michal65

Re: Cim je delsi ta fronta, ...

Ano, to je presne duvod proc je ta situace tak tristni, stejne jako dlouha leta na katastru nemovitosti, rada funkcionaru proste z toho ma sve....

0/0
29.7.2008 12:40

Neumětel

Re: Re: Cim je delsi ta fronta, ...

Asi jak kde. Zrovna s katastrem nemám nejmenší problém. Za posledí dva roky jsem tam měl několik vkladů a a vždy vyřízeno za 14 dní. (daleko od Prahy)

0/0
29.7.2008 15:32

lynxxx

Re: Re: Re: Cim je delsi ta fronta, ...

Zlepšilo se to, ale těch lidí, co tam sedí...

0/0
29.7.2008 17:06

shanghai.shakul

Muzeme se ucit i od rozvojove Ciny

Tady v Sanghaji to funguje uplne jednoduse, clovek si vyzvedne cislicko a ten den ho obslouzi. Kdyz ma vsechny papiry v cajku, tak zadost vezmou a akorat si rekne, jestli to chce za tyden nebo do druheho dne za prislusny expresni priplatek, a je to. Vydej viz a jejich placeni je u jineho okenko nez zadost, takze ty urednici, co ty zadosti resi, se uz nezdrzuji vydavanim hotovych viz.

V Cesku nefungujou bohuzel i mnohem podstatnejsi veci, a nikdo to moc neresi. Kdyz muze grazl, ktery neumi ysvetlit puvod svych penez, byt vice-premierem, tak proc by cizinecke policii nemohl sefovat clovek, ktery ocividne nema ani na to, jak vyresit tak jednoduchy problem? Smradek, ale teploucko - to je ceska kotlina.

0/0
29.7.2008 11:57

lynxxx

Re: Muzeme se ucit i od rozvojove Ciny

Je fajn, že v tý čině moc nečekáš, ale jinak je celá procedura náramně úřednická. Vše by se mělo řešit bez osobního kontaktu - zejména, když už žádá jen o prodloužení. To by ale u toho musel někdo myslet jinak než úřednicky.

0/0
29.7.2008 12:02

lynxxx

Zde se jen prokazuje neefektivnost úřadů

Takto by to vypadalo všude (stavební, finanční úřady, soudy, policie...), kdyby se objevil i mírný nárůst požadavků a za ty roky se už nevybavili ohromným množstvím lidí, prostor a předraženého vybavení, což samozřejmě platíme. I tak jsou všechny úřady ve fázi, kdy člověk složitě vyplňuje, lítá, prosí, bojuje, aby dosáhl onoho razítka (spíše razítek).

Na žádném úřadě nikdo dosud žádnou agendu nezjednodušil, nezrušil. A tak to bude i tady - postupy si nechají a nacpe se do toho hora peněz. Mezitím (roky) budou trpět Ti, kteří ten úřad potřebují (kvůli úřadu samotnému). No a pak už to bude fungovat standardně blbě.

Jediná cesta je co nejvíc agend zrušit a ty nutné zjednodušit a zelektronizovat bez přímé a osobní účasti úředníka i žadatele. Nechápu proč se tam musí vůbec chodit.

0/0
29.7.2008 11:43

ladasan

a

Tady se řeší, že cizinci musí čekat. A že musí čekat čech, skoro při každé žádosti o cokoli, to už je nezajímá.

0/0
29.7.2008 11:37

mnzh

Police nevi ze existuje posta?

Vubec nechapu proc tahle Jana tam musi chodit.

Prinese tam stos papiru, vystoji si tam 5-6 chodin, urednice si na ni chvilku mrkne a ty papiry vezme.

K cemu proboha takove rendez-vous ta urednice potrebuje, nevi ze existuje posta?

0/0
29.7.2008 11:34

pvl1

Re: Police nevi ze existuje posta?

Posta nefunguje.

0/0
29.7.2008 12:00

michal65

K civilizované zemi máme ještě daleko

Cizinci jsou pro naší zemi přínosem, jak kulturním, tak jako pracovní síla, které se nám zoufale nedostává a přístup naší země k nim je skandální. Jsou to lidé jako my a civilizovaný stát by se měl chovat jinak!

0/0
29.7.2008 11:17

LimonadovyJoe

Re: K civilizované zemi máme ještě daleko

;-D

0/0
29.7.2008 11:22

aljav

Re: K civilizované zemi máme ještě daleko

jo, takkoví ukrajinci, turci, albánci, alžířani co prodávají drogy, vydírají obchodníky, znásilňují, vraždí atd. , ti jsou fakt přínosem !

nebo ti ožralí, nevykoupaní a agresivní cizinci z východu, co jezdí v Praze v MHD, z těch ta kultura čiší na 100 honů !

8-o:-© :-© :-©;-€

0/0
29.7.2008 11:24

LimonadovyJoe

Re: Re: K civilizované zemi máme ještě daleko

Ale nejpozději v druhé generaci posílí voličskou základnu ČSSD. V tom vidí pan kolega asi ten přínos.

0/0
29.7.2008 11:27

lynxxx

Re: Re: Re: K civilizované zemi máme ještě daleko

RvUdělování víz nesouvisí s občanstvím, tudíž jejich držitelé nemají právo volit. Víza se mají udělovat jen na dobu pracovní či jiné činnosti v ČR a po jejím skončení se dotyčný musí vrátit tam, odkud přišel. Pokud tedy mezi tím neuspěl při získání občanství (tady by se mělo postupovat obezřetně). Stát by měl hlavně zajistit kontrolu toho, že dodržují vízový režim a ne dělat z cizinců debilní prositele.

0/0
29.7.2008 11:59

pvl1

Re: Re: K civilizované zemi máme ještě daleko

Vo co, že ti dává práci zahraniční firma.

0/0
29.7.2008 12:02

lynxxx

Re: Re: K civilizované zemi máme ještě daleko

To je ale zase problém policie, že není schopná ověřit, zda vydané vízum je užíváno v souladu s jeho účelem (tj. prací, studiem atd.).

Přitom by stačilo mít elektronické propojení se zaměstnavateli, školami, správou soc. zabezpečení, finančními úřady, aby v každém okamžiku se dalo ověřit, že člověk je zaměstnán a kde, že platí každý měsíc, co platit má. Že někde nepáchá přestupky či dokonce trestné činy. Jinak prostě šup a vízum i lump je pryč.

0/0
29.7.2008 12:09

Jean-Jacques

Re: K civilizované zemi máme ještě daleko

Bohužel jak kteří. :-/

0/0
29.7.2008 12:10

LimonadovyJoe

Tak ti z toho fota by snad ani vízum dostat nemuseli.

0/0
29.7.2008 11:12

danny44

Re: Tak ti z toho fota by snad ani vízum dostat nemuseli.

Nehaň budoucí Prdoubkovy voliče.....

0/0
29.7.2008 23:08

aljav

to je takový problém, postavit někoho k těm lístkům,

 aby je vydával ? jeden xicht - jeden lístek ! Tím by se zamezilo těm uzbekům s těmi lístky kšeftovat !

  takhle to dělají na dopravce na Bohdalci a není problém !

PS: samozřejmě někoho kdo se nenechá podplatit :-)

0/0
29.7.2008 10:54

lynxxx

Re: to je takový problém, postavit někoho k těm lístkům,

Řešení hodné úřadu. Postavit dalšího úředníka... Co se spíš zamyslet nad tím, jak proceduru zjednodušit a omezit či zrušit osobní návštěvy.

Ten Bohdalec je taky eine reine Katastrophe.

0/0
29.7.2008 11:46

volic_plukovnik

fotka

Když se podívám na ty inteligentní obličeje na fotce, tak mi to, že se víza nedočkají, ani nevadí.

0/0
29.7.2008 10:38

Reinkarnace Obraceče kalendáře

Re: fotka

R^;-D

0/0
29.7.2008 11:18

pvl1

Re: fotka

Pán by chtěl zedníky levné a ještě inteligentní? Mimochodem často ukrajinec  kope nějakýmu inženýrovi výkop a má vyšší vzdělání než ten inženýr.

0/0
29.7.2008 12:11

volic_plukovnik

Re: Re: fotka

;-D;-D

0/0
29.7.2008 12:17

ZZZZZZZZ

Ostuda

To je ostuda, fakt se stydim za tohle jiz leta. Hanba. Ty co tady argumentuji USA  - dostal jsem poradove cislo, sedel, asi 2 hodiny na to na me prisla rada. Podotykam ze to bylo v Cine kde jsem o US vizum zadal, ale nepocitam ze by v CR se muselo stat 2 dny ve fronte. Nemluve o tom ze nevim ze bychom tady meli problem s nelegalnimi pristehovalci z USA, zatimco oni tam problem s nasimi maji.

0/0
29.7.2008 10:00

12345hanka

Je to hanba,

zase se světu předvádíme. Dva synové mé známé potřebovali vízum do USA (jeden na desetidenní konferenci, druhý na několikaleté postgraduální studium), v obou případech si podali žádost, dostali vyrozumění, kdy si mají přijít a během hodiny vše vyřízeno. Žádné ponižující vyšetřování, zdvořilost, vstřícnost.

To jen my nedokážeme vyselektovat bandy cizích kriminálníků od slušných lidí?

0/0
29.7.2008 9:45

medved_cz

Snadna cesta jak odstranit fronty

Proste nevydavat zadna pracovni a dlouhodoba viza.

0/0
29.7.2008 9:43

aljav

Re: Snadna cesta jak odstranit fronty

a kdo tady bude kopat kanály a podobně ? Ty si myslíš že v těch frontách stojí např.rusští/uk/albánští mafiáni ? Tomun evěřím, ti chodí zadním vchodem !

0/0
29.7.2008 10:51

lynxxx

Re: Re: Snadna cesta jak odstranit fronty

Mafiána z UK jsem zatím neviděl.

0/0
29.7.2008 12:10

gigolo

Daně a policie

... jo a ještě by mě zajímalo, kde ta chudinka Jana platí daně. Vzhledem k tomu, že je to výhodnější v USA (máme s nimi dohodu o dvojím zdanění), předpokládám, že tam. Já platím daně tady a chtěl bych, aby policie nasazovala své kapacity tam, kde to daňoví poplatníci potřebují - být na ulicích. 

0/0
29.7.2008 9:12

Axlboy

Re: Daně a policie

A já bych zase chtěl, aby se pomohlo cizincům. Je to 1:1 :-)

0/0
29.7.2008 9:26

Glock každopádně bez -e

Re: Re: Daně a policie

2:1 pro Axla ;-) Pracuji kousek od místní Cizinecké policie (vedlejší dům) a vidím, kdo všechno tam chodí - pouze ti, co mluví azbukou a rozsypaným čajem. Když si jde známá (lektorka NJ) pro své každoroční vízum, tak to řeší předem (telefonem + domluvou + několikačlenným doprovodem).

0/0
29.7.2008 10:19

pejda

Re: Re: Re: Daně a policie

A nikdo přece "učitelku Janu" nenutil k tomu, aby si vzala občanství USA a zbavila se našeho.

Takže nyní má to, co chtěla, její problém, nechápu, proč dostala tolik prostoru.

0/0
29.7.2008 10:37

aljav

Re: Re: Re: Re: Daně a policie

no ty jsi to fakt vyřešil ! 8-o

0/0
29.7.2008 10:55

Glock každopádně bez -e

Re: Re: Re: Re: Daně a policie

možná blbý příklad, ale jazykových lektorů jsem potkal několik a všichni byli z té situace na CP "unešeni". :-©Rv

0/0
29.7.2008 11:33

novoluni

Re: Re: Re: Re: Daně a policie

Jezis ty jsi hlava, to je zase reakce pejdo. Ono to tenkrat asi jinak neslo a i kdyby jo, co ti je do toho? Zase zavist, zaprdene cechackovstvi?

Krome toho k te pani z USA, ona tady Cechy vyucuje, ma na to kvalifikaci, je vice nez zadouci, nebot takovych je tu nedostatek, tak co vlastne kritizujes???

Problem je, ze s cizinci je tak nedustojne zachazeno, na to je Ceska Republika uz prilis vyspely stat, aby se takto choval. A pak, jak to, ze ti cizinci viza dostavaji? Neni to proto, ze je nekdo zamestnava? A ze ten nekdo je Cech jako ty a pravdepodobne je potrebuje, protoze treba takoveho zednika z rad Cechu uz temer neuvidis? Chces bydlet? Chces mit vyvezene popelnice? Uklizene zachody v restauracich? Kdyz se do toho nepustis sam, tak nech za sebe pracovat ty co jsou to ochotni delat. A ty ceske obcanstvi rozhodne nevlastni.

0/0
29.7.2008 11:33

volic_plukovnik

Re: Re: Re: Daně a policie

2:2, cizinec není našinec

0/0
29.7.2008 10:41

lynxxx

Re: Daně a policie

Pokud pracuje v ČR, tak musí platit daně primárně v ČR dle českých zákonů bez pardonu.

Zamezení dvojího zdanění pouze znamená, že v USA nebude platit americkou daň znovu, ale pouze rozdíl mezi americkou a v česku zaplacenou daní (tj. pokud je americká daň vyšší, tak si doplatí - v případě, že je dále dańovým rezidentem USA, pokud není rezidentem, tak platí pouze v ČR).

Určitě by stálo za to, aby vízum bylo vydáváno pouze tomu, kdo platí řádně daň.

0/0
29.7.2008 12:14

gigolo

Ale stále lepší než v USA

Vážená Jano,

alespoň vidíte jak je to potupné stát ve frontě, tak jako musejí stát ve frontách naši lidi, když chtějí do USA. Navíc, když dostanou vízum, tak musejí opět stát frontu a odpovídat na otázky imigračního úředníka s neomezenou mocí, ale hlavně s neomezenou blbostí. Tento americký úředníček vyžívající se ve své moci, lustruje lidi kteří ho vysoce převyšují inteligencí, vzděláním, rozhledem a má právo ho nepustit do země.

Zajímalo by mne, zda jste někdy podnikla něco proti těmto praktikám ve své vlasti?  Pokud ne, jakým právem požadujete, aby se něco změnilo tady?

Prostě těch cizinců, co tady v této zemi chtějí žít je stále více a policie ty nápory nezvládá. Tak je opravdu tak špatná a byrokratická, jak i v této diskusi někteří zakřiknutí "světáci" tvrdí?

0/0
29.7.2008 9:07

Axlboy

Re: Ale stále lepší než v USA

Ano, a úplně stejnou pravomoc má i celník na letišti a to celník z jakékoliv země :-)

0/0
29.7.2008 9:27

jeen

Re: Re: Ale stále lepší než v USA

Neplácej nesmysly!;-€ Celník nerozhoduje o povolení ke vstupu do země!;-€

0/0
29.7.2008 10:54

pvl1

Re: Ale stále lepší než v USA

Je špatná, byrokratická a zkorumpovaná.

0/0
29.7.2008 12:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.