Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kupony MHD v Praze skončí, bude se jezdit na čipy. Podrobnosti úředníci tají

Už od srpna by mělo být možné v pražské MHD platit jízdné plastovou kartou s čipem. Magistrát chce elektronické jízdné rozjet v rámci dosud nevydařeného projektu OpenCard. Úředníci radnice hlavního města ani Dopravní podnik ale o chystané novince nechtějí mluvit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ChorcheCh

Ještě by měli sehrát nějaké to divadlo

aby to pochopili i romové ;-D

0/0
30.7.2008 12:53

gagaryn

Re: Ještě by měli sehrát nějaké to divadlo

;-D

0/0
31.7.2008 13:51

český venkovan

...tuším tuším katastrofu.....

0/0
29.7.2008 18:29

leather-man

Re: ...tuším tuším katastrofu.....

...čichám čichám člověčinu...

0/0
31.7.2008 13:48

neverest

BB

No tak to už je normální Big Brother. Že moje banka ví, kde a co nakupuju, to skousnu, tam mám jakous takous důvěru v bankovní tajemství. Ale že si mě vyklikne kdejaká úřednice na magistrátu a bude to v lepším případě roztrubovat kamarádkám a v horším případě pravidelně sunout synáčkovi zlodějíčkovi a jeho partě bytových zlodějů, tak to teda rozhodně neskousnu. To radši budu všude platit keš, i na Dopravním Podniku.

0/0
29.7.2008 16:47

tx999

Re: BB

pokud vim, tak banka nevi co, ale vi pouze kde, kdy a za kolik..

0/0
29.7.2008 19:25

ChorcheCh

Re: BB

Za pár let keš nebude a vše bude na jednu kartičku R^

0/0
30.7.2008 12:54

p.sp.

????

To jsou zamestnanci, kteri pracuji pro verejnost? "Vse se vcas dozvite, ted ze me nic nedostanete"? Pres pusu zaslouzi, ten kdo to rekl. Pokud chci rozjet nejaky projekt pro verejnost, je treba o nem mluvi a mluvit, aby o nem lidi vedeli a nevzniknul klasicky zmatek, ktery v cechach vznika casto - nekdo neco zavede nebo zmeni, ale hezky potaji, nejlip to vyvesi na vyvesku obecniho uradu, tak na tyden, a pak tvrdi, ze to dal na vedomi....Pratele, vy co se o tyhle veci starate, makate za obecni penize, takze pro lidi, tak se podle toho taky chovejte....Si nehrajte na konstruktery Lamborghini, co taji novy model na veletrh....to opravdu nejste.

0/0
29.7.2008 16:41

Monte Pelmo

Re: ????

No pokud nekdo vyhrabe projekt tyden pred jeho startem, tak se da tezko divit tomu, ze o nem nejsou kontaktni mista informovana. Manzelce asi taky v 10 dopoledne nenadavas, ze neni uvareny obed...

0/0
29.7.2008 18:25

Pribinacek

Čipové karty

Takhle jsem si vlivem nějakého budovatelského nadšení pořídil čipovou bezkontaktní kartu do bazénu v Podolí a za pár měsíců přestala fungovat. Jestli zdechla v nějakém rentgenovém tunelu, nebo kontrolním rámu při vstupu do budovy, to už nezjistím, ale čipové tramvajenky na tom budou podobně, stačí, aby se do její antény nakmitalo vyšší elektromagnetické pole, než je žádoucí a je po ní.

0/0
29.7.2008 16:10

Monte Pelmo

Re: Čipové karty

Je opravdu krasne, jak jste osobne vyvratil zbytecnost veskerych RFID technologii...

0/0
29.7.2008 18:27

xxxxx.reg

Jak se to dělá jinde

Podívejte  se na http://www.plzenskakarta.cz/ a poučte se se,jak to jde taky udělat.V Plzni to je již několik let,plně funkční se spoustou funkcí,bez front u okýnek,kdekoliv  po městě se dá zjistit kolik mi zbývá kreditu,nebo dokdy mám předplaceno.

0/0
29.7.2008 15:21

neverest

Re: Jak se to dělá jinde

cože? KREDITU?

jestli mě někdo někdy donutí si tuhle kartu pořídit, tak ať nepočítá s tím, že si tam dám nějaký peníze navíc. To by se jim líbilo, abych jim tam bezúročně dal prachy a oni si s tím pak "hospodařili". Túdle núdle!

A co takhle že by to bylo jako kreditka? Taky by se jim líbilo, že bych si koupil roční kupon a pak tam převedl prachy do 10 dnů (samozřejmě bezúročné období) ?

0/0
29.7.2008 16:41

Ludo1

Re: Re: Jak se to dělá jinde

:-)))  ale v pohode si to kupte, to že ste James Bond sledovaný medzinárodnými špionážnymi centrami sa vám len snívalo, fakt to funguje v celej Európe v Košiciach už asi 2 roky.. teraz čakám na tu trefnú poznámku Európa-Košice :-)))

0/0
29.7.2008 18:27

Monte Pelmo

Re: Re: Jak se to dělá jinde

Kupon do tramvajenky a listky na tramvaj si taky nekupujes dopredu, vid, ty Einsteine...

0/0
29.7.2008 18:28

mol1111

Re: Jak se to dělá jinde

no hlavně jestli to taky umí roční paušál

0/0
29.7.2008 23:45

xxxxx.reg

Re: Re: Jak se to dělá jinde

Jasně,že to umí roční paušál,je to předplacenka.

0/0
30.7.2008 19:10

tenisovejloket

to je toho

my v mechově to máme už dávno;-)

0/0
29.7.2008 15:17

Lisinha

Re: to je toho

Jo, ale Mechov není Praha. Obávám se, že tak prohnilá radnice jako v matičce stověžaté není snad ani někde za Uralem.

0/0
29.7.2008 15:57

tenisovejloket

Re: Re: to je toho

u nás to je možná prohnilý ještě víc než v práglu...:-/

0/0
31.7.2008 13:54

roedor

nojo, Dvořákovic h*o*v*a*d*o

hledá další záminku pro zdražení tramvajenek;-O;-€(Y)Rv

0/0
29.7.2008 15:10

topič elektrárenský

Včas se to dozvíme,

to znamená přeloženo z úřednického slangu tak týden před koncem roku, abychom si ty fronty u tří pověřených okének náležitě vychutnali. Karta má pochopitelně hlavní význam v tom, že se dá jízdné operativně zdražovat i během roku, což u již nakoupených ročních kupónů není z právnického hlediska schůdné. Pro mě je karta jen další zbytečná buzerace, zatímco nákup ročního kupónu je i při platbě kartou záležitost pár minut, tak tato vymyšlenost bude vyžadovat jednu frontu při podávání žádosti, druhou při vložení již přes internet zaplaceného jízdného na čip a další opakovaně několikrát do roka vzhledem k omezené částce na dobití. Když něco vymyslí úředník, je to vždy na pytel, když je to úředník Magistrátu, tak to nejde hodnotit publikovatelnými výrazy.

0/0
29.7.2008 15:01

Lisinha

Re: Včas se to dozvíme,

Amen.

0/0
29.7.2008 15:07

Monte Pelmo

Re: Včas se to dozvíme,

Je pekne, jak jste pri prazdninach positivne naladen... Radost to po Vas cist.

Pokud ta karta hardwarove neni uplne blba, tak se na ni daji rozjet docela zajimave aplikace. Elektronickou peneznku umi uz i statni drahy, tak magistrat by to mohl taky zvladnout.

0/0
29.7.2008 18:30

vver440 re-powering

taková karta je zcela jistě pěkná věc

ale k čemu mi bude, když hlotou jezdím minimálně a když se tak náhodou stane, tak zásadně na černo:-)

0/0
29.7.2008 14:46

Majkyho_pupik

Re: taková karta je zcela jistě pěkná věc

treba bez te karty neprojdes do metra..

0/0
29.7.2008 14:55

vver440 re-powering

Re: Re: taková karta je zcela jistě pěkná věc

to je dost kravina, to by jí museli mít všichni, i mimopražský, tak nebude tak horko

0/0
29.7.2008 15:04

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: taková karta je zcela jistě pěkná věc

metro bude na turnikety do 2-3 let....

0/0
29.7.2008 15:06

Cody666

Re: Re: Re: Re: taková karta je zcela jistě pěkná věc

doufam, to pak snad prestanou prudit revizori

0/0
29.7.2008 15:16

Majkyho_pupik

Re: Re: Re: Re: Re: taková karta je zcela jistě pěkná věc

a hlavne smrdet bezdomovci a jina havet. ale zase budou revizori vic otravovat v busech a tramvajich

0/0
29.7.2008 15:18

neverest

Re: Re: Re: Re: Re: Re: taková karta je zcela jistě pěkná věc

... a taky smrdět revizoři :-©

0/0
29.7.2008 16:36

vozova.hradba

Re: Re: Re: taková karta je zcela jistě pěkná věc

Hm nebo budou automaty vydavat papirove veze opencard, resp. si budes muset alespon jednou koupit za pul eura karticku a v automatu ji nabijet jizdenkama (lisabon, porto, amsterdam...)...

0/0
4.8.2008 13:46

jtach

jen bych rad vedel

proc se to jmenuje OPEN CARD a ne treba Otevrena Karta.

0/0
29.7.2008 14:42

doktor_bota

Re: jen bych rad vedel

Co čistonosoplena? Líbí?

0/0
29.7.2008 14:57

honza2007

Re: Re: jen bych rad vedel

a opencarda jo?;-D

0/0
29.7.2008 15:23

ChorcheCh

Re: jen bych rad vedel

Nebo třeba Karta měšťana...

0/0
30.7.2008 12:56

vozova.hradba

Re: jen bych rad vedel

Ja bych zas chtel vedet, proc neni vice znaceni a informaci taky v anglictine. Pokud cizinec prileti do Prahy pozde vecer, tak nema moc sanci se dozvedet jak se dostane do hotelu, protoze vsechno je tou zaprdenou cestinou (informace o busu, hlase v autobusu, mizerne informace o prestupech na nocnich spojich...). To ze se neco jmenuje open card me teda vubec netrapi. Stejne je potreba mistni obyvatelstvo tlacit k tomu aby anglictinu zvladali a ovladali aspon v zakladni podobe. Jinak nebudou konkurenceschopni.

0/0
4.8.2008 13:43

KIKINA

pro YXC

A budes na tu kartu jezdit semnou ?

0/0
29.7.2008 14:17

Chalimon

Re: pro YXC

S hezkou Kikinkou vzdycky. Jak se vede? Vcera jsem te videl, moc ti to sluselo.

0/0
29.7.2008 14:21

KIKINA

pro YXC

Teda ty jsi ale chytráček :o)

0/0
29.7.2008 14:16

leather-man

Co je to za rozostřenou fotku

?!:-©

0/0
29.7.2008 14:13

neverest

Re: Co je to za rozostřenou fotku

ta prdelka je tam ostře, koho tady zajímá rozhrkaná kraxna Dopravních Podvodníků?

0/0
29.7.2008 16:33

leather-man

Re: Re: Co je to za rozostřenou fotku

Aha, myslel jsem, že je to článek o MHD. Díky za upozornění. ;-D

0/0
31.7.2008 13:49

Chalimon

yxc

Co to tady melete lidi? Kartu vam vydaji zdarma v Jungmance do 3 tydnu. Muzete pak na ni nejenom jezdit (po nabiti) v MHD, ale platit parkovne, v knihovne a zjistovat si prestupky (body) na uzemi Phy, ktere jste udelali svym vozidlem zatim jenom od Mestske policie. Do budoucna se budou moznosti rozsirovat. Nehledejte vsude chyby. Chovate se jako Češi !

0/0
29.7.2008 14:13

Lesi

Re: yxc

Nj, ale autem nejezdím, čili parkovné neplatím a body si nezjišťuji a do knihovny už taky nechodím, ptž s dětmi na knížky stejně nemám moc času, takže mi stačí zásoby mých oblíbených :o) Kupóny na MHD pro děcka koupím v trafice před barákem, pro sebe jednou ročně někde cestou metrem, když si vzpomenu a mám cestu kolem předprodejního místa (zatím jsem nikdy nestála frontu... a že ty roční kupuji už kolik let). Jaký já mám tedy důvod si teď pořizovat kartu, ke které si budu muset pamatovat PIN (což u běžné legitky nemusím)? V současnosti nemám jediný důvod si ji pořizovat, kartička nenabízí žádné služby, které bych využívala. Ano, samozřejmě, pokud si ji kvůli zrušení papírových ročních kuponů budu muset pořídit, tak mi asi nic jiného nezbude. I když PINy nejsou moje silná stránka, i když kontrola revizorem přes čtečku bude trvat déle, než mrknout okem na legitku :o/

0/0
29.7.2008 14:44

Lesi

Re: Re: yxc

Aha, a teď jsem ještě koukala na info k tomu, jak to funguje. Karta je sice zdarma, ale neví se, jestli bude zdarma i do budoucna. Platnost má dva roky, čili co dva roky budu muset žádat o novou (legitku mám už kolik let). Peníze tam momentálně nenasoukám třeba převodem z účtu, ale musím kvůli tomu na kontaktní místo, které (narozdíl od předprodejů kupónů) mám z ruky. Jestli to dobře chápu, tak zatím funguje jedno místo. Jak to bude do budoucna zatím těžko říct. Bezva, už jsem na kartičku celá natěšená, takový komfort jsem ani nečekala :o)

0/0
29.7.2008 14:54

Lisinha

Re: yxc

Na co je mi placení parkovného, když auto nemám a jezdím metrem? Městská knihovna je mi jarním vánkem, chodím do lepších. Přestupky na území Prahy jsou mi taky jarním vánkem, nemajíc auta, nepáchám je.

Takže na co mi ksakru bude karta, která mi umožňuje využívat služby, o které nestojím, které nepoužívám a používat nechci? A ještě za ně platit? Ani omylem.

0/0
29.7.2008 15:05

kenx

Re: yxc

Panáčku, nejprve si přečti můj komentář pod souvisejícím o pár dní starším článkem. Od srpna se budou vydávat karty nového typu, ty co se vydaly a vydají do té doby nepůjdou na MHD použít a budou si je lidé muset vyměnit. Věc druhá, platnost karty jsou 2 roky. Věc třetí, v článku je zmíněno zasílání poštou, ale to nyní možné není a musíš si pro kartu dojít na kontaktní místo. Tady není třeba chyby hledat, tady stačí pootevřít jedno očko ... ;-)

0/0
29.7.2008 18:20

xsmudla

Jsme radi, ze nam to taji

co je nam preci po tom, ze jo

0/0
29.7.2008 14:06

Plamenakk

Karta

Kartu každému Pražanovi zdarma

0/0
29.7.2008 13:59





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.