Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vláda oživila „ducha zákonů”, zlehčuje některé články ústavy

Některé části Ústavy České republiky nejsou tolik důležité, tvrdí vláda. Podle ní je třeba posuzovat hlavně "jádro ústavy", ne se zabývat některými jejími formálními články. Takový argument představil Topolánkův kabinet ve svém vyjádření pro Ústavní soud ve věci Lisabonské smlouvy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bouše

Pro Jririka:

Tak jsem si tvoji seminární práci přečetl (díky za zaslání) a nijak mi to neosvětlilo, proč jsi na můj příspěvek reagoval tak příkře, protože jsem měl v zásadě pravdu v tom, že dokud je jakýkoliv článek zákona součástí ústavy, měl byl do puntíku platit. A konec konců i má poznámka, že nepodstatné věci nemají v ústavě co dělat, měla podle mne hlavu a patu, protože jsem rozhodně neměl na mysli, cituji z tvé práce:  "změnu podstatných náležitostí státu". :-)

 

Jinak nevím, jak mám chápat odstavec, předcházejí bodu 5.Závěr: "Ustanovení též zabraňuje Ústavnímu soudu ČR, aby způsobem ústavních norem neumožňoval rušit takové zákony, které porušily ústavní základy demokratického právního státu, resp. je podezření, že tento účinek mohou mít". 8-o  

0/0
25.7.2008 14:27

natelius

Zrádci a zednáři

Doufám, že vám to ÚS omlátí o hlavu! [>-]

0/0
24.7.2008 23:28

kotatkoxxl

Z článku mi je jasné, že nás

vláda chce prodat EU stejně, jako kdysi Beneš Německu.

Přece nenecháme o nás rozhodovat nějaký jiný stát nebo dokonce seskupení státu. To mi už teď zavání "diktaturou" Rv

Doufám, že alespoň ústavní soudci mají více zodpovědnosti a úcty k naší Ústavě a občanům ČR

0/0
24.7.2008 16:08

godys

Re: Z článku mi je jasné, že nás

máš smůlu, voliči chtějí v EU být i přes odpor komunistů....:-)

0/0
24.7.2008 16:13

kotatkoxxl

Re: Re: Z článku mi je jasné, že nás

jsem taky volič a s EU jsem nechtěla a nechci mít nic společného. Bohužel jsme součástí EU, ale to snad ještě neznamená, že nám budou diktovat a rozhodovat o nás jiné země. To jsme si tu mohli nechat Hitlera, v r.68 rusáky a nevyhánět je pryč, teď amíky s radarem a k tomu teď ještě země EU :-/

To jsou češi opravdu národ, který se musí nechat pořád někým ovládat a musí o sobě nechat rozhodovat cizáky, to jsme snad nesvéprávní? Je mi z toho na nic Rv

0/0
24.7.2008 16:32

jekkal

Re: Re: Re: Z článku mi je jasné, že nás

jak vidno, libuješ si ve vulgárních přirovnáních, na štěstí je to v í krásné ČR doménou jen partajím leninskýho typu - ODS a KSČM, moudří občané  na to takhle nenahlíží

0/0
24.7.2008 16:51

kotatkoxxl

Re: Re: Re: Re: Z článku mi je jasné, že nás

1) nevidím na těch přirovnáních nic vulgárního, je to trošku ostřejší, ale ne vulgární

2) nepatřím ani k jedné z jmenovaných stran.

0/0
24.7.2008 17:19

godys

Re: Re: Re: Re: Re: Z článku mi je jasné, že nás

já jsem v EU spokojený....stejně jako většina lidí tady....R^:-)[>-]

0/0
24.7.2008 17:25

Si0

Re: Z článku mi je jasné, že nás

Chci být hrdý na to, že jsem občanem velmoci a ne nějakého prtistátečku, takže integraci EU jednoznačně podporuji.

0/0
24.7.2008 16:35

godys

Re: Re: Z článku mi je jasné, že nás

R^:-)

0/0
24.7.2008 17:28

júLinek šíšaL

Re: Re: Z článku mi je jasné, že nás

... zase chceš něco získat jako slepej housle, ...že? ... na sebe hrdej bejt nemůžeš, viď? ...;-D

0/0
25.7.2008 6:59

kotatkoxxl

Z článku mi je jasné, že nás

0/0
24.7.2008 16:05

Si0

Demokracie zůstane i pod "kuratelou" bruselských úředníků.

Ti úředníci jsou totiž dosazováni na základě demokratických mechanismů, kterých se účastníme i my, tak nevím, o jakou kuratelu jde. Připomíná mi to česko-slovenské spory v letech 1990-1992, kdy Slováci tvrdili, že se o nich rozhoduje z Prahy, ale jaksi už "zapomněli", že tam mají i svoje zvolené poslance a ministry. Tehdy jsme jim za to nadávali, tak proč se chováme dnes stejně?

0/0
24.7.2008 15:52

Azazel333

To je etda novinka

To že si Topolánek z ústavy nic nedělá je dávno známá věc...

0/0
24.7.2008 15:08

godys

pochybuje snad tady někdo, že LS bude ratifikována?

Já ne.....:-)

0/0
24.7.2008 14:01

dedamraz

novinarska verbez

ja beru jako zasluznouo cinnost, ze ten material sehnali, uz horsi mi prijde, jakym zpusobem to komentujou...tvari se to jako nestrannej clanek, ale jen z toho  cisi odpor autora k LS...ja nejsem jeji vasnivej zastance ani odpurce a chtel bych si o vladnim stanovisku precist normalni clanek, kterej ho rozebere nejak normalneji...klidne to muze bejt tak, jak to autor popisuje, ale zpusob, jak to dela je pro me absolutne neduveryhodnej...takovejch odsuzujicich zaveru na zaklade jedny vety...ja si totiz nemyslim, ze by na vlade pracovali jen sami idioti, takze zas az takovy blaboly, co nam tady autor podsouva tam podle me nebudou...

0/0
24.7.2008 11:57

cadik-

ZRUŠME ÚSTAVU!! HLAVNĚ RYCHLE DO EU!

ZRUŠME PEVNOU KORUNU A POJĎME DO EURA! ZRUŠME ČESKOU REPUBLIKU A NEMUSÍME NIC BOLESTNĚ SCHVALOVAT!

:-©[>-]:-©[>-]:-©[>-]

0/0
24.7.2008 11:08

noneno

Re: ZRUŠME ÚSTAVU!! HLAVNĚ RYCHLE DO EU!

Souhlas. Uštříme za rok: 1.Zrušíme-li vládu složenou z politiků= cca miliardu 2. na ministerstva (především pro výkon směrnic EU, rozdělování a kontrolu fondů) výběrová řízení-odborníky = další mliarda (zeštíhlení, odpadnou zbytečné agendy, náklady na právníky) 3. Standardy pro ministerstva a policii - ušetříme chaos a tím i úniky peněz cca (předpoklad 10 mld) 4.Převzetí zákonů a směrnic EU - ušetříme cca 100 mld. za nejasnosti, výhodnost pro spekulanty, úplatky (ty platíme my, daňoví poplatníci v navýšených rozpočtech) 5. ušetříme si čas a peníze pocházením po úřadech, nekonečných školeních o změnách toho či onoho zaběhlého zákona.. A navíc, budeme mít nejsilnější vojenskou ochranu - zcelé EU ..Nebudeme se zabývat Čunkem, Veseckou,  Topolánkem. Budeme jen odvádět daně a získávat peníze na projekty, které budeme realizovat pro společnost.  6. demokracie přímá - o změnách ústavy, zákonů a to vždy, seženeme-li 40.000 podpisů pro referendum. 7. parlament - z vylosovaných lidí --

0/0
24.7.2008 11:47

r3d3

Manipulátoři!

To je děs! Takhle oklikou nám vnutit špatnou Lisabonskou smlouvu... Já jsem tedy proti! Doporučuji petici na www.LisabonskaSmlouva.cz

[>-] [>-] [>-] [>-] [>-]

0/0
24.7.2008 10:59

Azazel333

Re: Manipulátoři!

A co, když jsem pro? mám tu petici také podepsat?:-)

0/0
24.7.2008 15:09

Lubos1390

To je obhajoba Lisabonské smlouvy ...

Měli by to dát ústavnímu soudu příkazem ;-)

0/0
24.7.2008 10:46

fleret1

ustavni soud rozhodne

--- prdlajz - at se hosi vydaji k opidiu Zavist nad Zbraslavi u Prahy,mozna tam narazi na nejakeho druida,nebo v lepsim pripade drusadu - stejne tu hafo lidi tvrdi,ze jsou potomci Keltu a podobne voloviny - Druid jim poradi a rozhodne tuto rozepri a spor --- navic nepotrebuji nic pisemne,pac nedelali z kazdeho prdu pisemne zaznamy,nebot tvrdili,ze z napsaneho se postupem casu stava nedokonale a nepruzne dogma,ktere v urcitych novych situacich zretelne nemuze platit,nebo vyhovovat --- neni tedy treba nic zlehcovat,hledat jakehosi imaginarniho ducha,je treba vyhledat druida ;-D

0/0
24.7.2008 10:45

Bouše

Ústava ČR není zase tak obsáhlým dokumentem,

aby se některé pasáže musely zlehčovat. Jestli jsou tak nevýznamné, nemají v ústavě co dělat, ale dokud tam jsou, měly by  d o   p u n t í k u  platit. Howgh. 

0/0
24.7.2008 10:32

RoninW

Re: Ústava ČR není zase tak obsáhlým dokumentem,

tp víme všichni i ministři, ale dostali požadavek na obhajobu, tak obhajujou ;-D, jak nejlépe umí;-D a skoro schválně tak, aby prohráli, nebo jako by s tou prohrou počítali.

0/0
24.7.2008 10:38

jririk

Re: Ústava ČR není zase tak obsáhlým dokumentem,

opravdu nic o tom nevíš... :( pokud ses tím nikdy nezabýval, neměl by ses ztrapňovat a psát nějaké "názory".

0/0
24.7.2008 11:55

Bouše

Re: Re: Ústava ČR není zase tak obsáhlým dokumentem,

No tak mě pouč, Jičínský :-P

0/0
24.7.2008 12:00

jririk

Re: Re: Re: Ústava ČR není zase tak obsáhlým dokumentem,

psal jsem o materiálním ohnisku ústavy dokonce seminárku(snad se mi povedla:) ), chceš ji poslat? (respektive o její změnitelnosti). jestli jo, napiš tady svůj mejl

0/0
24.7.2008 12:03

Bouše

Re: Re: Re: Re: Ústava ČR není zase tak obsáhlým dokumentem,

Rád si ji přečtu. pošli mi to na  inspektor_@centrum.cz

0/0
24.7.2008 12:32

Svazak99

Re: Re: Re: Re: Ústava ČR není zase tak obsáhlým dokumentem,

fakt jo??? a na jaky skole?? On je to totiz docela rozdil delat to na hnojárně nebo na právech ;-D;-D;-D

0/0
24.7.2008 13:12

jririk

Re: Re: Re: Re: Re: Ústava ČR není zase tak obsáhlým dokumen

studuji práva na MU Brno;)

0/0
24.7.2008 13:55

romsky aktivista

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ústava ČR není zase tak obsáhlým dok

Aaaaaha. Tak to hovori za vse ;-D

0/0
24.7.2008 15:27

jririk

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ústava ČR není zase tak obsáhlým

tvůj nick taky;-D

0/0
24.7.2008 15:40

RoninW

Vše je na dobré cestě

Oni nemohou vlastně odsáci ve vládě dělat nic jiného, musí naoko Lisabon obhajovat, i když jim je jasné, že je v rozporu s ústavou, proto se taky s tou obhajobou moc chlubit nechtěli. Když tak sečtu poslední rok, tak to vypadá docela dobře (ne ale  pro Paroubka)

Paroubek chtěl vládnout - nevládne,     Paroubek nechtěl poplatky - jsou

Paroubek nechtěl Klause na hradě - je tam,     Paroubek chce blob - nebude (zatím)

Paoubek nechce radar - bude (i ta ratifikace ;-)),      Paroubek chce Lisabonskou smlouvu  - nebude,     Prostě věčně druhý vítěz všeho;-D

Jediné v čem s ním souhlasím je temelín, ale to souhlasím i s Topolem (nevíte kde se dá sehnat ta pěkná kravata?)

0/0
24.7.2008 10:09

Lubos1390

Re: Vše je na dobré cestě

paroubek to je liška podšitá, ten říká, že něco chce a ve skutečnosti to nechce. Na toho pozor, to je číman ;-)

0/0
24.7.2008 10:21

Bouše

Re: Re: Vše je na dobré cestě

Jakýpak číman? Je to primitiv, který se populisticky řídí přáními "prostého" lidu. :-/ Rv

0/0
24.7.2008 10:35

eman3

Re: Re: Re: Vše je na dobré cestě

....obyčejného lidu...:-)

0/0
24.7.2008 11:36

RoninW

Re: Re: Vše je na dobré cestě

to platilo snad jen u radaru, kde s raddostí podněcoval národ k odporu, i když sám ví že radar je třeba, a pak se s uspokojením dívá, jak špinavou práci za něj dělá Topol a jemu za to ještě stoupají preference. Jenže Voličova paměť je krátká, po "reformě" taky žádná sociální katastrofa nepřišla jak sliboval, a volby jsou daleko a budou v termínu.

(osobně si myslím, že Paroubek se už už viděl jak řídí Evropu a proto tak moooc chtěl vládu, prostě sen, který se mu rozplynul před nosem)

0/0
24.7.2008 10:36

Lubos1390

Ústavu nepotřebujeme!

Stačí obecná deklarace, že jsme demokratická země ;-)

0/0
24.7.2008 10:02

eman3

Re: Ústavu nepotřebujeme!

K čemu?!? Sockomančům přeci stačí zákon jeden:

1. Vůdce má vždy pravdu.

2. Nemá-li vyjímečně pravdu, platí č.1:-)

0/0
24.7.2008 10:15

Lubos1390

Re: Re: Ústavu nepotřebujeme!

Už si ten článek přečti a nebuď trapný :-)

0/0
24.7.2008 10:19

eman3

Re: Re: Re: Ústavu nepotřebujeme!

Tak hluboku jsem ještě neklesl... A co je trapného na tom, že považuji ODS za socialistickou stranu a ČSSD za komunistickou?:-)

0/0
24.7.2008 11:34

singlemalt

Materiál si redakce iDNES.cz obstarala sama.

 8-o Šéfredaktor byl na čórce?

0/0
24.7.2008 9:57

ptáček XXL

aplikace zákonů nikoli podle paragrafů, ale podle ducha

Ano, jsem pro. V každém zákonu je přesně věta za větou, paragraf za paragrafem zapsáno. Dosud se toho měl soudce, zástupce a obhájce řídit. Nová doba přináší nové myšlenky. Co je psáno v zákonu není až tak vždy důležité, jde o duch zákona. Kdo vyloží duch zákona? Bude duch soudce, duch zástupce i duch obhájce. A budou i další duchové: duch občanů, duch politiků a Duch Svatý.  Každý občan od novorozenců tu a tam si vyrobí svůj duch. (ale větrat). Církev se dávno zabývala i problémem, zda zvířata mají duši. A co auta motorky a kola? Těch duší je mnoho. Soudce příjde k soudu a sdělí: utekla mi duše z BMW. Asi hřebík.Nemůžu soudit - nemám ducha. A pozor: duch má duši nebo duše má ducha?

0/0
24.7.2008 9:55

jririk

Re: aplikace zákonů nikoli podle paragrafů, ale podle ducha

hezký příspěvek. jde o dvě hlediska- aplikace zákona podle materiálních a (nebo?) formálních znaků činu. V minulém režimu převládala aplikace podle materiílních znaků a prohlášení vlády směřuje zpět k němu.Pokud by tě zajímala změnitelnost ústavy a jejího materiálního jádra, psal jsem na to dokonce seminárku...;)

0/0
24.7.2008 12:02

bozak

Oživení duchu zákona ?????

Duch zákona žije již od roku 1748 kdy jej vytvořil Charles-Louis Montesquieu ve svém díle "O duchu zákonů" (De l'esprit des lois). Není třeba ho tedy oživovat. Je tu stále s námi.

0/0
24.7.2008 9:51

ika

Re: Oživení duchu zákona ?????

nebyl to uz Kristus?

0/0
24.7.2008 10:04

everlast1

ustava

Co takhle zmenit ten clanek ustavy a je po problemu. Ustavni soud uz nebude mit co zkoumat.

0/0
24.7.2008 9:51

RoninW

Re: ustava

tak si zjisti, co je potřeba ke změně ústavy a pak možná pochopíš

0/0
24.7.2008 10:11

everlast1

Re: Re: ustava

2/3 souhlas obou komor parlamentu. Jinak to stejne nepujde, protoze evidentne je to v rozporu. 

0/0
24.7.2008 10:16

RoninW

Re: Re: Re: ustava

tak tak    a senátoři ODS se netváří nadšeně

0/0
24.7.2008 10:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.