- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No, to je pěkný že z kamiónu nemáte výhled, ať koukáte do zrcátka jak koukáte, člověk by se skoro rozbrečel. Ale kdyby ten kamión to auto plný děcek z příspěvku dole rozmázl o svodidla, tak co ? Prostě "neviděl jsem ji, promiňte" ?
Buď to teda kamióny se stávajícím technickým vybavením (zrcátka) neohrožují lidi na dálnici, ale pak k takovým situacím nemůže docházet, nebo je ohrožují a nemají na dálnicích co dělat.
A třetí možnost je, že kamióny jsou v pořádku, ale jejich řidiči jaksi nee...
Nikdy jsem nějak nenadávala na kamiony, ale faktem je, že se mi často stává, že takhle blokují dálnicí, na druhé straně kamiony v součastnosti ,kamionová doprava k našemu životu patří, jinak se zboží nedoveze, i když si myslím, že Česká republika je v hodně věcech sebestačná a nemusí k nám proudit kamiony třeba např. plné jablek a podobně, to máme v Česku taky i v jiném jsme sebestačný. Co mě nejvíc vyděsilo, když jsem jela po dálnici , vzadu malé dítě v autosedačce, vedle synův kámoš a vepředu druhý syn, už starší a zboku na nás najel kamion, když jsem ho předjížděla , začala jsem troubit jak šílená a on rychle cuknul, aby nás nenatlačil na svodidla, nevidel nás, a já děkuju, že jsem v ten moment troubila jak blázen, nic jiněho mě nenapadlo, byla jsem někde v půlce kamionu. Jenom rozhodil rukama, když jsem ho pak předjela, že mě neviděl, a to jsem předjížděla dost rychle. Od tě doby se bojím předjíždět kamiony, ale zato nemohl nikdo, hlavně , že se nám nikomu nic nestalo.
Zakazovat kamionum jezdit o weekendu je omezování v podnikání (a to nejsem kamioňák a jezdím tak 5x měsíčně autem do Blavy, takže jich mám taky plný zuby), ono by totiž stačilo, kdyby všichni jezdili více ohleduplně. A je fakt, že pohled na pilota kamionu, který má jednu nohu z okna, na palubce mu běží TV a on ještě píše SMS a u toho všeho PŘEDJÍŽDÍ tak to je hodně vostrý. A... policie nikde, anebo schovaná v křoví s felicií a měří stotřicítku - když mě tuhle chytli(jel jsem 139km), tak jsem jim řekl, že by udělali lépe, kdyby s tím autem jezdili po D1 sem tam a koukali jak lidi opravdu jezdí - no čuměli na mě jak blbci, asi je to ještě nikdy nenapadlo a zajímá je jenom měření rychlosti, nikoli podjíždění, neblinkrování, omezování, couvání v odstavném pruhu, o přejíždění plné čáry v kopci kamionem nemluvě.
"Zakazovat kamionum jezdit o weekendu je omezování v podnikání "
Nez ti skoncej prazdniny, tak ze zkus dovzdelat, naivko. Jina restriktivni narizeni v mnoha dalsich podnikatelskych oborech jsou podle tebe take 'omezovani v podnikani'?
Nejlepší je, když vám to tam ten debil desetitunovej pošle přímo před čumákem... a brzdi jak umíš...
Jenom desetitunovej? Prázdná kamionová souprava s bednou a chlaďákem váží okolo 17tun :) A pokud se blížíš ke kamionu jedoucímu 90kmh rychlostí 190kmh tak věř, že Tě dost možná ani nestihl postřehnout ono výhled z kamionu není tak zázračný...
patřím mezi starší řidiče, kteří jsou tolerantní a nemají potřebu honit minuty na dálnici. Přes to jsem nedávno vypěnil. Na D1 ve stoupání za Brnem dva kamiony vedle sebe. Na celých jedenáct minut 70 km, a bez možnosti z toho uniknout. Zachoval jsem se blbě. Vytočený jsem po dlouhé době předjel kamiony, zařadil se před ně (mimochodem oba dva Poláci od stejné firmy) a zpomalil jsem. Nejprve na 70, pak na 60, na 50 a když na mně začal blikat a troubit, najíždět mi na kufr tak jsem maliko přidal a znovu. Měl jsem pocit, že mu ukážu jaký to je když se někdo chová bezohledně a pitomě...ale za blba jsem byl spíš já. Co naplat i já mám jen jedny nervy
To mě fakt baví když odborník na slovo vzatý (myslím tím autora tohoto článku) tlachá hlouposti. Zřejmě to pramení z toho že článek měl dodat v termínu tak prostě něco sesmolil. Vozidla nad 7.5 tuny mají již řadu let dle mezinárodních úmluv namontován omezovač rychlosti který je zapečetěn a pravidelně kontrolován. Omezení je na max 90 Km/hod a to u všech kamionů. Drtivá většina kamionů má implementovaný omezovač přímo v řídící jednotce, takže tím pádem nelze ani vyřadit z provozu.
Jestli si pan redaktor myslí že rychlá jízda nějak uspokojuje řidiče který ujede za měsíc průměrně 13000 Km tak je úplně mimo, ale možná se řídí příslovím "Podle sebe soudím tebe"
no jo, ale jak to potom ti kluci dělají? to co říkáš je argumentace česmadu, ale každý kdo jede D1 ti potvrdí že "nějak" to ti šoféři ošulej. Kamion, který jede podle předpisů je spíš vzácnost. Znám chlapa co jezdí po Evropě. Když se ho ptám jak to dělá, jen se směje a říká že to prostě jde a není to problém. Takže nařízení a jeho dodržování, to je v diametrálním rozporu...
Dobre nakladni auto brzdi zhruba tak stejne jako osobni (, problem je v tom, ze v pripade kolize je srazka s nakladakem fatalni). Nejdele brzdi motorka.
Pokud je prazdne. Nalozeny kamion brzdi vyrazne dele. Pokud tedy srovnavame s normalnim soucasnym osobakem na slusnych pneumatikach.
uz jsem tu nekolikrat psal od roku 2000 :) myslim, ze k bezpecnosti silnicniho provozu pomohla jedna mala vec a to digitalni ukazatel rychlosti auta na zadni casti u vsech vozidel bez vyjimky. nic jineho to nechce.
Nepomohla, Stejně jako mají upravené omezovače a tachografy, ukazovaly by displeje 80,000km/h i při 120.
Zákaz jízdy pátek až neděle způsobí totální kolaps v pondělí. Jediná šance, jak časově regulovat provoz kamionů je výrazně zvýšit v potřebný čas mýto. Každopádně to zaplatíme stejně všichni v ceně zboží..... Na koleje kamiony ani zboží zatím nedostanete, protože ČD již teď nejsou schopny soukromým vlakovým přepravcům nabídnout více volných kolejí, ač je poptávka vysoká..... O vodě nic psát myslím nemusím
Existuje ještě jedno řešení: Nevozit zbytečně zboží z jednoho konce Evropy na druhý. Proč musíme v obchodech kupovat polské zelí, španělská rajčata, holandské brambory a rakouská jablka? Jak je možné, že v regále supermarketu stojí jogurt z místní mlékárny stejně jako jogurt dovezený z druhého konce republiky? Jak je možné, že v rámci jednoho obchodního řetězce pořídíte láhev Poděbradky za stejnou cenu v Poděbradech, v Aši, v Brně i v Ostravě?
Odpověď je jednoduchá: Doprava je příliš levná, takže obchodníky nenutí vyhledávat výrobky u místních výrobců.