Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Předjíždějící kamiony zpomalují celou D1. I tam, kde nesmí

Dva kamiony jedou vedle sebe, ten vlevo se pomalu posouvá dopředu. Snaží se předjet, ale není o mnoho rychlejší. Zabere mu to několik minut a za náklaďáky se postupně tvoří kolona osobních aut. Kamion přitom předjíždí v místě, kde to má zakázáno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

To je bomba

to D.a.r.k

No, to je pěkný že z kamiónu nemáte výhled, ať koukáte do zrcátka jak koukáte, člověk by se skoro rozbrečel. Ale kdyby ten kamión to auto plný děcek z příspěvku dole rozmázl o svodidla, tak co ? Prostě "neviděl jsem ji, promiňte" ?

Buď to teda kamióny se stávajícím technickým vybavením (zrcátka) neohrožují lidi na dálnici, ale pak k takovým situacím nemůže docházet, nebo je ohrožují a nemají na dálnicích co dělat.

A třetí možnost je, že kamióny jsou v pořádku, ale jejich řidiči jaksi nee...

0/0
17.7.2008 16:23

ifka.

.

Nikdy jsem nějak nenadávala na kamiony, ale faktem je, že se mi často stává, že takhle blokují dálnicí, na druhé straně kamiony v součastnosti ,kamionová doprava k našemu životu patří, jinak se zboží nedoveze, i když si myslím, že Česká republika je v hodně věcech sebestačná a nemusí k nám proudit kamiony třeba např. plné jablek a podobně, to máme v Česku taky i v jiném jsme sebestačný. Co mě nejvíc vyděsilo, když jsem jela po dálnici , vzadu malé dítě v autosedačce, vedle synův kámoš a vepředu druhý syn, už starší a zboku na nás najel kamion, když jsem ho předjížděla , začala jsem troubit jak šílená a on rychle cuknul, aby nás nenatlačil na svodidla, nevidel nás, a já děkuju, že jsem v ten moment troubila jak blázen, nic jiněho mě nenapadlo, byla jsem někde v půlce kamionu. Jenom rozhodil rukama, když jsem ho pak předjela, že mě neviděl, a to jsem předjížděla dost rychle. Od tě doby se bojím předjíždět kamiony, ale zato nemohl nikdo, hlavně , že se nám nikomu nic nestalo.

0/0
17.7.2008 13:36

iuos

hmm

no, ono se nic jinýho než troubit ani dělat nedá ;-)

0/0
17.7.2008 13:37

To je bomba

Re: .

jak to, že za to nemohl nikdo ? Mohlo za to to povýšený kamioňácký pr..se, který si myslí že když on jede, tak nikdo jiný nemá nárok !

0/0
17.7.2008 13:50

D.a.r.k

Re: Re: .

Už jsi někdy řídil kamion? Evidentně ne. Netušíš, jakej je výhled z kamionu. Pokud je auto někde v půlce kamionu, tak kolikrát není vidět. Jo a pokud jedete po vedlejšce nacpaný za kamionem, tak věřte, že o vás nemá ani tušení....

0/0
17.7.2008 14:45

individual

Re: Re: Re: .

Pokud si kazdy ridic cehokoliv na dalnici prubezne neudrzuje prehled o tom, co se deje pred nim, vedle nej a za nim, nema za volantem co delat.

Pokud se tenhle 'vzorny' kamionak o OA vedle sebe dovedel az podle zvuku klaksonu, tak je to proste stejne pako jako ti ostatni, kteri porusovanim stanovenych predpisu ohrozuji ostatni ridice.

0/0
17.7.2008 15:06

D.a.r.k

Re: Re: Re: Re: .

Udržovat si přehled můžu v kamionu jak chci ale výhled dozadu není zrovna valný. Kupříkladu těžko vidíš auto které jede za Tebou. Prostě za tu 17metrů dlouhou soupravu nevidíš... Ja si myslím, že každý by si měl udělat řidičák C, lépe CE a zkusit si jaký to je, pak by to třeba přispělo k větší vzájemné toleranci. Spousta lidí by si nikdy netrouflo ani na dodávku do 3,5t

0/0
17.7.2008 15:15

roedor

Re: Re: Re: Re: Re: .

a ty si udělej řidičák B:-P, možná ti dost věcí docvakne

0/0
17.7.2008 15:19

D.a.r.k

Re: Re: Re: Re: Re: Re: .

Vidíš, ten už na rozdíl od některých nějaký rok vlastním. A dokonce vlastní i řidičák BE,C,CE :) Mým povoláním je několik let řízení, v poslední době kamionů, takže já narozdíl od někoho vím o čem mluvím :-P

0/0
17.7.2008 15:27

individual

Re: Re: Re: Re: Re: .

Auto, ktere jede po rovine striktne za tebou videt opravdu nemuzes. Ale muzes ho videt v okamziku, kdy zpoza tebe vyjede a chysta se te predjet. Muzes ho take videt blizit se v zatackach, muzes ho take videt v levem pruhu...

Ridicak na kamion sice nemam, ale pokud ja z osobaku vidim na zrcatka kamionu, je logicke, ze pokud je ma ridic spravne serizena, vidi v 95 % pripadu i on mne.

0/0
17.7.2008 18:36

individual

Re: Re: Re: Re: Re: .

...resp. muze videt, pokud se do nich kouka...

0/0
17.7.2008 18:36

roedor

Re: Re: Re: .

ty jsi ale h*ov*a*do. Pokud řídíš auto a nesleduješ provoz kolem, tak doufám, že tě nikdy nikde na silnici nepotkám. Měl bys vrátit řidičákRv

0/0
17.7.2008 15:11

D.a.r.k

Re: Re: Re: Re: .

Máš řidičák na kamiony? Řídil jsi někdy nějakej? Tak doufám, že víš jaký je sledovat provoz z kamionu. Není to jako z osobáku.... Fakt ne.

0/0
17.7.2008 15:18

someone_else

Re: Re: Re: .

Já třeba jo, a nezkouším omlouvat ty tupce mezi námi, co se rozhodnou předjíždět kdykoli, i když stokrát vědí, že na to nemají, ale když pak jedou ve svejch osobácích, můžou se z kamiónů podělat vzteky. Jako při všem, co lidi dělají - není to o koni, je to o mozku, kterej ho vede. Jediný, co může vést k obecný nápravě (nejen na silnici), je začít u sebe, pokusit se vidět očima toho druhýho a předvídat jeho reakce, a zbytečně nemachrovat na kdekoho, kdo pod sebou zrovna nemá to co já. Nejhorší kámoš v životě je mindrák.

0/0
17.7.2008 16:55

madrfakr

Rozum a slušnost

Zakazovat kamionum jezdit o weekendu je omezování v podnikání (a to nejsem kamioňák a jezdím tak 5x měsíčně autem do Blavy, takže jich mám taky plný zuby), ono by totiž stačilo, kdyby všichni jezdili více ohleduplně. A je fakt, že pohled na pilota kamionu, který má jednu nohu z okna, na palubce mu běží TV a on ještě píše SMS a u toho všeho PŘEDJÍŽDÍ tak to je hodně vostrý. A... policie nikde, anebo schovaná v křoví s felicií a měří stotřicítku - když mě tuhle chytli(jel jsem 139km), tak jsem jim řekl, že by udělali lépe, kdyby s tím autem jezdili po D1 sem tam a koukali jak lidi opravdu jezdí - no čuměli na mě jak blbci, asi je to ještě nikdy nenapadlo a zajímá je jenom měření rychlosti, nikoli podjíždění, neblinkrování, omezování, couvání v odstavném pruhu, o přejíždění plné čáry v kopci kamionem nemluvě. :-/

0/0
17.7.2008 13:04

individual

Re: Rozum a slušnost

"Zakazovat kamionum jezdit o weekendu je omezování v podnikání "

Nez ti skoncej prazdniny, tak ze zkus dovzdelat, naivko. Jina restriktivni narizeni v mnoha dalsich podnikatelskych oborech jsou podle tebe take 'omezovani v podnikani'?

0/0
17.7.2008 13:46

cenzorův oblíbenec Kei

...

Nejlepší je, když vám to tam ten debil desetitunovej pošle přímo před čumákem... a brzdi jak umíš...;-€

0/0
17.7.2008 12:52

D.a.r.k

Re: ...

Jenom desetitunovej? Prázdná kamionová souprava s bednou a chlaďákem váží okolo 17tun :) A pokud se blížíš ke kamionu jedoucímu 90kmh rychlostí 190kmh tak věř, že Tě dost možná ani nestihl postřehnout ono výhled z kamionu není tak zázračný...

0/0
17.7.2008 14:48

cenzorův oblíbenec Kei

Re: Re: ...

Koukám, že toho moc nenajizdíš. Na dálnici ti to tam prostě pošlou a je jim to fuk... 130 vs 80, to už je vostrý...

0/0
17.7.2008 16:28

irxx

jsem darebák

patřím mezi starší řidiče, kteří jsou tolerantní a nemají potřebu honit minuty na dálnici. Přes to jsem nedávno vypěnil. Na D1 ve stoupání za Brnem dva kamiony vedle sebe. Na celých jedenáct minut 70 km, a bez možnosti z toho uniknout. Zachoval jsem se blbě. Vytočený jsem po dlouhé době předjel kamiony, zařadil se před ně (mimochodem oba dva Poláci od stejné firmy) a zpomalil jsem. Nejprve na 70, pak na 60, na 50 a když na mně začal blikat a troubit, najíždět mi na kufr tak jsem maliko přidal a znovu. Měl jsem pocit, že mu ukážu jaký to je když se někdo chová bezohledně a pitomě...ale za blba jsem byl spíš já. Co naplat i já mám jen jedny nervy:-)

0/0
17.7.2008 12:19

cenzorův oblíbenec Kei

Re: jsem darebák

No jo, Poláci...:-©

0/0
17.7.2008 12:53

akro

Re: Re: jsem darebák

Vážený pane, vaším počinem jste si možná ulevil vzkypěným nervům, ale na blba, který dosáhl nejvyššího vzdělání svéo života absolvováním autoškoly, jste dojem neudělal. Zachová se jako dement o pár kilometrů dál znovu. Pokud ještě k tomu neohlásí vysíůakou váš pokus o výchovu jinému dementovi o pár set metrů vpředu a ten váš kličkou nenatlačí na svodila, abyste jasně věděl, kdo je na silnici pánem. Bez fungující policie to lepší nebude.

0/0
17.7.2008 13:03

individual

Re: jsem darebák

Lidi jako ty nemaji na silnici co delat. Tuhle potrebu mstit se jinym za jejich chyby bych trestal prisneji nez chybu samotnou.

Pokud nejsi schopen unest, ze te jiny ridic omezi a citis nutkani se takto mstit, zajdi si k lekari pro prasky na uklidneni nebo si obcas smotni brcko...

0/0
17.7.2008 13:27

prochy

100 Km/hod

To mě fakt baví když odborník na slovo vzatý (myslím tím autora tohoto článku) tlachá hlouposti. Zřejmě to pramení z toho že článek měl dodat v termínu tak prostě něco sesmolil. Vozidla nad 7.5 tuny mají již řadu let dle mezinárodních úmluv namontován omezovač rychlosti který je zapečetěn a pravidelně kontrolován. Omezení je na max 90 Km/hod a to u všech kamionů. Drtivá většina kamionů má implementovaný omezovač přímo v řídící jednotce, takže tím pádem nelze ani vyřadit z provozu.

Jestli si pan redaktor myslí že rychlá jízda nějak uspokojuje řidiče který ujede za měsíc průměrně 13000 Km tak je úplně mimo, ale možná se řídí příslovím "Podle sebe soudím tebe"

0/0
17.7.2008 12:16

irxx

Re: 100 Km/hod

no jo, ale jak to potom ti kluci dělají? to co říkáš je argumentace česmadu, ale každý kdo jede D1 ti potvrdí že "nějak" to ti šoféři ošulej. Kamion, který jede podle předpisů je spíš vzácnost. Znám chlapa co jezdí po Evropě. Když se ho ptám jak to dělá, jen se směje a říká že to prostě jde a není to problém. Takže nařízení a jeho dodržování, to je v diametrálním rozporu...

0/0
17.7.2008 12:23

akro

Re: Re: 100 Km/hod

Za pár peněz se přeladí motor, za pár peněz se přeladí omezovač, za pár peněz se upraví tachograf. Čím víc elektroniky, tím snazší práce.

0/0
17.7.2008 12:58

ODSakEda

Re: Re: 100 Km/hod

100km/h tak leda ukazuje mnohým jen tachometr auta, hlavně na starších škodovkách proměřujea ukazuje až +20%!!! Ale i Octavie až o +10%!!! Tedy jim to ukazuje 100km/h a myslí si, že kamion také jede 100km/h. ;-D At si koupí navigaci a neblikaj na okolní řidiče a at nejezdí v obci 40km/h a mimo ni 75km/h!...

0/0
17.7.2008 13:04

To je bomba

Re: 100 Km/hod

tak to je nesmysl, jak už tady mnozí psali.

Sám jsem párkrát na D1 potkal kamión, kterej jel přes kilo. Nejlepší to bylo jednou, padal déšť se sněhem, takový to namrzlý blátíčko, hnusně bylo, a ještě k tomu v noci - jedu z Prahy do Brna a moc jsem to nešvihal, tak 110, nejsem sebevrah - a najednou koukám, že mě předjíždí kamion !!!

Já nechtěl být sebevrah, ale jeho považuju za potenciálního hromadnýho vraha.

0/0
17.7.2008 13:55

To je bomba

Re: 100 Km/hod

Já myslím že jediná možnost je zapojit do hry mýtný brány (nebo satelit, nebo cokoliv zde bude na mýto) , jako úsekový měřiče rychlosti. Z toho přece musí jít spočítat průměrná rychlost docela dobře. Na sledování by stačil jeden menší servřík - kolik kamiónů může být v jednom okamžiku na dálnici ? 5000 ? 10 000 ?

No a pak bych je pěkně osolil...

0/0
17.7.2008 14:00

prochy

Re: 100 Km/hod

Koukám zas krom jednoho samej odborník myslím že to je stejný jako se zimníma gumama na kamiony :-). Proti těmhle argumentům nelze nic říct. Já jsem jezdil 2 roky po evropě a opravdu přesně vím jak to funguje. Celej problém kamionoví dopravy je v hlavách lidí nikde jinde. Na západ od nás je to úplně v pohodě žádný troubení a naschváli, tam se běžně stává že osobák pustí k předjíždění kamion, tohle by jednouduchej čcháček ve vysněný Oktávce nikdy neudělal

0/0
17.7.2008 16:04

Mitchell

Re: Re: 100 Km/hod

Evidentně netušíš, o čem píšeš. Za peníze jde opravdu všechno. A napojit se na řídící jednotku a povolit na omezovači vyšší rychlost opravdu není problém. A že takových kamionů jezdí ... Mimochodem, můj tachometr v autě přeměřuje (nikoli proměřuje, jak chybně píšeš) v průměru o 9 - 10% (to je standardní nastavení z výroby a mám to ověřeno několika radary - vždy stejný procentní rozdíl při různých rychlostech). A když mám na tachometru 120 km/h a jedu plynule ve stejné vzdálenosti za předjíždějícím kamionem, tak jaká je jeho reálná rychlost?

0/0
19.7.2008 21:34

ppelc

"Nakladni auto brzdi dele nez osobni"

Dobre nakladni auto brzdi zhruba tak stejne jako osobni (, problem je v tom, ze v pripade kolize je srazka s nakladakem fatalni). Nejdele brzdi motorka.

0/0
17.7.2008 11:21

Manstein

Re: "Nakladni auto brzdi dele nez osobni"

Pokud je prazdne. Nalozeny kamion brzdi vyrazne dele. Pokud tedy srovnavame s normalnim soucasnym osobakem na slusnych pneumatikach.

0/0
17.7.2008 11:24

thomasson

Re: "Nakladni auto brzdi dele nez osobni"

Oblíbený test motoristických pořadů. Opakovaně potrvzeno, kamion brzdí výrazně hůř a to i prázdný.

0/0
17.7.2008 11:29

rzlm

Re: Re: "Nakladni auto brzdi dele nez osobni"

že tomu wolovi vůbec odpovídáš ;-D

0/0
17.7.2008 11:54

BenediktSpinoza

ve skutecnosti je to tak

a dobre nakladni auto se pred prekayzkou vznese, preleti ji, kontrolavane pristane a pokracuje v krasojizde, blbe:-P;-D

0/0
17.7.2008 12:02

cejkis

Re: "Nakladni auto brzdi dele nez osobni"

Ek=1/2*m*v^2

Jinými slovy s hmotností vozu roste kinetická energie lineárně a s rychlostí kvadrátem.Brzdný efekt zavisí na adhezi a kontaktní ploše a to lineárně.

Napsat, že kamion brzdí nejlépe a motorka nejhůře může pouze člověk, který měl z fyziky sardel ;-) Musíš říci z jaké rychlosti trubko ;-) a nebo říci, že porovnáváš obě vozidla za stejných podmínek.

A příklad...

Motorka zastaví ze 100km/h za 3sekundy, když se řidič udrží. Za jak dlouho zastaví kamion ze stejné rychlosti?

0/0
17.7.2008 12:10

prochy

Re: "Nakladni auto brzdi dele nez osobni"

Žádné nákladní auto nebrzdí ani přibližně jako osobák, možná se dá srovnat prázdný kamion (noví model) a Škoda MB 1000 na to bych asi slyšel

0/0
17.7.2008 12:18

znalecvina

hm

uz jsem tu nekolikrat psal od roku 2000 :) myslim, ze k bezpecnosti silnicniho provozu pomohla jedna mala vec a to digitalni ukazatel rychlosti auta na zadni casti u vsech vozidel bez vyjimky. nic jineho to nechce.

0/0
17.7.2008 11:14

akro

Re: hm

Nepomohla, Stejně jako mají upravené omezovače a tachografy, ukazovaly by displeje 80,000km/h i při 120.

0/0
17.7.2008 11:17

helllo

Předjíždějící kamiony zpomalují celou D1

-to je mi novinka!

0/0
17.7.2008 11:13

thomasson

zákaz jízdy

Zákaz jízdy pátek až neděle způsobí totální kolaps v pondělí. Jediná šance, jak časově regulovat provoz kamionů je výrazně zvýšit v potřebný čas mýto. Každopádně to zaplatíme stejně všichni v ceně zboží..... Na koleje kamiony ani zboží zatím nedostanete, protože ČD již teď nejsou schopny soukromým vlakovým přepravcům nabídnout více volných kolejí, ač je poptávka vysoká..... O vodě nic psát myslím nemusím :-)

0/0
17.7.2008 10:59

Reeve

Re: zákaz jízdy

Existuje ještě jedno řešení: Nevozit zbytečně zboží z jednoho konce Evropy na druhý. Proč musíme v obchodech kupovat polské zelí, španělská rajčata, holandské brambory a rakouská jablka? Jak je možné, že v regále supermarketu stojí jogurt z místní mlékárny stejně jako jogurt dovezený z druhého konce republiky? Jak je možné, že v rámci jednoho obchodního řetězce pořídíte láhev Poděbradky za stejnou cenu v Poděbradech,  v Aši, v Brně i v Ostravě?

Odpověď je jednoduchá: Doprava je příliš levná, takže obchodníky nenutí vyhledávat výrobky u místních výrobců.

0/0
17.7.2008 11:21

thomasson

Re: Re: zákaz jízdy

A jsme zpět u ceny mýta :-)

0/0
17.7.2008 11:31

ppelc

Re: zákaz jízdy

R^

0/0
17.7.2008 11:22

thomasson

omezovač

K rychlosti předjíždění kamionů bych chtěl podotknout, že kamiony mají omezovač rychlosti nastaven povinně na 90km/h. Pokud tedy dojedete předjíždějící kamion, který jede 90, věztě, že se řidič snaží dělat co může. A předjíždění o 5km rychleji ? To může znamenat za 9 hodin jízdy o 45km větší dojezd. Často to bývá vzdálenost, která řidiči chybí k domovu, aby nemusel trávit na odpočivadle dalších deset hodin povinné přestávky. V osobáku dojedete domů vždy, kamioňákovi za přetažení doby jízdy hrozí až 30.000 pokuta. A zákaz předjíždění nic nevyřeší. Vznikne pouze souvislá kolona v jednom pruhu, která pojede zhruba 60km/h. A bude mít třeba 200km. Pak si budete stěžovat na každý osobák, který nepojede minimálně 130. Takže další 200km kolona bude v levém pruhu za dědečkem ve Škodě 120. Bez další funkční západo - východní dálnice se nic nezlepší....

0/0
17.7.2008 10:57

znalecvina

Re: omezovač

ale tady nikdo netvrdi, ze nesmi predjizdet, ale nesmi ohrozit lidi, coz vetsina dela a to, ze bude doma v cas a ja manzelku s infarktem v nemocni moc neodargumentuje.

0/0
17.7.2008 11:02

thomasson

Re: Re: omezovač

Souhlasím

0/0
17.7.2008 11:06

individual

Re: omezovač

Vis, kazdy mame sve potreby, ale nikdo si nemuzeme delat, co chceme, zvlast kdyz tim muzeme ohrozit ostatni....

Kamionak ma potrebu dojet co nejdriv, nic proti tomu, ale musi pri tom respektovat stanovena pravidla. Pokud se mu to nelibi, muze prece jit delat neco jineho...

Po absolutnim zakazu predjizdeni kamionu snad nikdo rozumny nevola. Bohate by stacilo, kdyby kamionaci pouzivali zdravy rozum a dodrzovali silnicni zakon.

0/0
17.7.2008 11:04

thomasson

Re: Re: omezovač

Souhlasím. Taky to už mnoho řidičů udělalo. Podle ČESMADU jich teď chybí cca 20.000

0/0
17.7.2008 11:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.