Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jsem militarista, ne neonacista, tvrdil obžalovaný z vraždy vojenským nožem

Před Krajským soudem v Praze vypovídal Jiří Fous obžalovaný z vraždy 18letého mladíka v Příbrami. Bez jakékoli lítosti popisoval, co vraždě předcházelo. Jen na to, jak bodal, si nemohl vzpomenout. Hrozí mu až 15 let vězení nebo výjimečný trest.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

skydream

odkaz k tematu

http://bohata.blog.idnes.cz/clanok.asp?cl=42642

0/0
17.7.2008 13:39

-=koloděj=-

Při nutné obraně

pokud vím nezáleží na použité zbrani, pouze na způsobeném následku, který nesmí být zjevně nepřiměřený útoku ("vybočení z mezí nutné obrany"). Tj. je irelevantní jestli se bránil nebo nebránil nožem. A vzhledem k tomu, že údery pěstmi do hlavy lze zabít (i na videu je vidět, jak je obránce po úderech do hlavy trochu dezorientovaný), tak IMHO bodnutí do stehna a náhodné strefení tepny (a vykrvácení díky neposkytnutí včasné pomoci "spolubojovníky") nelze hodnotit jako nepřiměřený následek.

Za druhý, pokud budu chtít někoho opravdu zabít nožem, nebudu mířit na stehno, ale spíš na břicho a nejlíp na krk. Obránce se zřejmě snažil pouze reflexivně bránit, osobně tam opravdu nevidím úmysl zabít.

Tj. pokud chcete někdo soudit pouze na základě tohohle videa, nelze hodnotit jinak než jako nutnou obranu, nevíme, co tomu předcházelo atd.

0/0
17.7.2008 10:25

-=koloděj=-

Při nutné obraně...

a to navíc z hlediska videa je relevantní jenom kontinuální záběr na

schodech, jestli je předtím honil atd. je pouze spekulace, protože nic nedokazuje v jakém časovém sledu ty jednotlivý části videa jsou a kdo to jak případně sestříhal.

A v neposlední řadě, co se týče mrtvého, žádnej ajnštajn to asi nebyl, neni moc chytrý útočit pěstma na někoho, kdo drží na svou obranu nůž a právě se chystá k odchodu. Zřejmě frajeřina před kamaradáma, k jeho smůle mu to nevyšlo.

0/0
17.7.2008 10:29

-=koloděj=-

dodatek

(pokud útočník zaútočí na někoho ozbrojeného s nožem, je zcela zřejmé, že chce použít maximální až smrtící sílu útoku - jinak by proti noži neměl šanci - z toho plyne že následek obrany v tomto případě je přiměřený útoku)

0/0
17.7.2008 10:32

svazak1

Re: dodatek

posouzeni videa pouze podle co je videt je to vcelku presne. Bohuzel to je ale jenom vyrez udalosti. Faktem zustava ze je pronasledoval s nozem az do toho vchodu. Nutnou obranu lze taktez pouzit jeste nez k utoku dojde pokud se k nemu schyluje resp. pokud se citi ohrozeni a maji k tomu duvod. Neboli, ty bys nepovazoval za utok situaci kdy by tento clovek pristupoval k hloucku lidi, oblecen v uniforme, s utocnym nozem v ruce a vykrikoval treba: Vsechny vas tady podrezu a uriznu vam koule nebo by tam prisel s vytazenou pistoli se slovy: A ted to tady cely vystrilim?????

0/0
17.7.2008 10:40

-=koloděj=-

Re: Re: dodatek

To právě neni vůbec jistý jestli je pronásledoval nebo nepronásledoval, ten první záběr z jiný kamery nemusel bejt těsně před tím a mohlo se to odehrát klidně o den dřív a pak to tam přistříhat (ten, co běží vzadu a "pronásleduje" má podle videa světlou barvu kalhot takže je otázka kdo to vlastně vůbec je).

Tj. soudit pouze videa lze skutečně jenom ze záběrů na schodech, kde je patrný náznak otáčení obránce a zřetelného úmyslu jít pryč těsně před útokem. Cokoliv ostatní než nutná obrana je zde pouze spekulace. Ale soud samozřejmě bude vycházet i ze svědeckých výpovědí, které neznáme, a na jejich základě to pak samozřejmě může vypadat jinak.

Podle videa se pouze zastavil na schodech, zřejmě jim nadával ale dál už za nimi nešel, takže dál už na ně nijak neútočil a chystal se k odchodu. Spíš to vypadá, jako že ten nůž držel vytažený právě z toho důvodu, aby na něj nikdo z nich neptočil. Takže (alespoň dle videa, jiné ověřené informace nemáme) stačilo nechat ho odejít.

0/0
17.7.2008 11:10

Yeback

Jaká vražda???

Co to furt ti pisálkové melou??? Tohle byla maximálně nepřiměřená sebeobrana - ten týpek s nožem nezaútočil první!

0/0
16.7.2008 21:13

FrantaJouda

Sel si pro to :(

No, mlady si vylozene pro tu smrt sel :( Hole ruce proti nozi :(

0/0
16.7.2008 16:49

Edmund Černá Zmije

Skoro to vypadalo

 jako sebevražda. :-P

Co jinýho čekal, když skočil na chlapa s nožem a začal ho mlátit do hlavy? 8-o

0/0
16.7.2008 16:47

svazak1

...

vy co rikate ze to neni vrazda ste na omylu. vrazda to je a to bezpochyby...

0/0
16.7.2008 16:43

XKarpiX

Re: ...

Bohužel nemáš pravdu .... ;-)

0/0
16.7.2008 17:37

svazak1

Re: Re: ...

no nechme se prekvapit... sem pravnik a kdybych byl st zastupce tak mu ji naparim a prinejhorsim se to pak prekvalifikuje... Z toho zaznamu to na vrazdu nevypada ale z celkovych souvislosti je zrejme ze cin "militaristy" nebyla neprimerena obrana ale pokracovani v utoku, ktery zacal uz driv (pronasledoval je az do toho vchodu s kamerou) tudiz pestni utok obeti nebyl utok ale obrana. I tkto to lze videt...

0/0
16.7.2008 17:52

Yeback

Re: Re: Re: ...

Tak to vidíš dost blbě, rozhodující je kdo udeřil první.

0/0
16.7.2008 21:15

svazak1

Re: Re: Re: Re: ...

takze to ze te nekdo honi s kudlou neni utok??? 8-o

0/0
17.7.2008 10:25

doktor_bota_2

Re: ...

Není to vražda, naprosto jednoznačně.

1) Šlo o reakci na napadení

2) Pokud někoho budu chtít zapíchnout, nebudu bodat do stehna.

Vsadil bych se s tebou, že z toho bude § 222 s polehčující okolností, že útok začal ten mrtvý.

0/0
16.7.2008 18:49

svazak1

Re: Re: ...

doktore obvykle souhlasim ale tentokrat nemuzu... Fous je pronasledoval a honil s tim nozem az do toho vchodu (to samo o sobe uz jde kvalifikovat jako utok resp. pronasledovani se mohli citit ohrozeni.) - viz clanky z minulosti. Jednani mrtveho (to co kazdy tady oznacuje jako utok a co je videt na videu) by tedy slo kvalifikovat jako nutnou obranu (prece je pronasledoval s nozem a honil je az do toho vchodu - utok nebyl prerusen). Co se tyka tve pripominky ze kdyz budu chtit zabit nebudu bodat do stehna, dovol mi ti pripomenout ze jedna rana sla do hyzde smerem vzhuru a druha nad hyzdi taky smerem vzhuru a probodla ledvinu a tepnu. Jinak nemusim snad pripominat ze tady by se prinejlepsim jednalo o neprimy umysl nebot vzhledem k povaze musel byt sruzumnen s nasledkem - je to militarista o zbrane se zajima a hlavne toto byl specialni UTOCNY nuz... takze tolik muj elaborat na toto tema. Pokud s necim nesouhlasis rad se necham poucit...

0/0
17.7.2008 10:24

Lombardo666

Dobrý

Pěkně ho nakrmil, co s nim jinýho?

0/0
16.7.2008 16:27

tom206

Fous

Fous vypadá jak plešatá vopice, něco mezi gorilou a šimpanzem, ale se sníženým IQ....   :-)

0/0
16.7.2008 16:20

sillogism

Re: Fous

A ty jsi gay.

0/0
16.7.2008 23:34

VLDX

Podle toho videa to vypadá docela jasně

Dělal bububu s nožem a vpodstatě odcházel pryč, ale potom přiběhl ten v bomberu a začal bitku. Je evidentní jak říká "pojďe, pojďe" a nečekal, že někdo půjde za ním ... no a jeden lojza co je teď mrtvej tam fakt šel :-/ a místo aby situaci uklidnili začal ho mlátit do hlavyRv Tohle se prostě nedá kvalifikovat jako vražda!

0/0
16.7.2008 15:36

svazak1

Re: Podle toho videa to vypadá docela jasně

nedá???? ty ses asi hodne mimo hochu... Takze az prijdu k tobe domu pred dvere s nozem a budu na tebe rvat tak pojd pojd a ty pujdes a ja te ubodam tak to neni vrazda???

0/0
16.7.2008 16:41

chenile

Re: Re: Podle toho videa to vypadá docela jasně

no prej ne ;-D

0/0
16.7.2008 17:09

XKarpiX

Re: Re: Podle toho videa to vypadá docela jasně

Tak pokud na tebe on zaútočí první, pak samozřejmě ano, ovšem pokud zaútočíš první ty a on bude odvracet tvůj útok, pak ne, bohužel ...;-)

0/0
16.7.2008 17:37

svazak1

Re: Re: Re: Podle toho videa to vypadá docela jasně

vsichni diskutuji jen na zaklade videa ale i tomu zaznamu neco predchazelo. Viz ma reakce na tvuj prispevek shora...

0/0
16.7.2008 17:53

Lou-go

:-)

Moc se mi chlapci líbí, jak jste zde všichni znalci práva. Lítá to tu samej paragraf, skutkové podstaty, trestní sazby atd. ;-DR^

0/0
16.7.2008 15:26

VLDX

Re: :-)

Žejo? Říká se, že kriminálníci jsou nejlepší znalci práva, znají kdejakej paragraf ;-D:-P

0/0
16.7.2008 15:32

blekekeke

Re: Re: :-)

no dyť každej druhej má v této zemi kérku :o)))))))

0/0
16.7.2008 17:02

jacih

Re: :-)

paragraf si muzes najit na internetu. Navic tohle bude pomerne jasnej pripad, jelikoz maji k dispozici video. A vrazdu mu rozhodne neprisijou.

0/0
16.7.2008 16:20

svazak1

Re: Re: :-)

kdyby stacilo precist par nejakych paragrafu na netu tak by nebyli pravnici. ergo, pouze si ty paragrafy precist nestaci...

0/0
16.7.2008 16:45

babacek

KORŠUN.

… vypověděl obžalovaný dvacetiletý muž, který zaútočil bojovým nožem amerických jednotek.

Tak pokud by býval útočil nožem KORŠUN (Ruský bojový nůž) bylo by jistě vše v nejlepším pořádku.:-P;-D

0/0
16.7.2008 14:44

Ahaman

A může být Cikán neonacistou ?

:-)

0/0
16.7.2008 14:41

babacek

Re: A může být Cikán neonacistou ?

A prděj hadi ?;-D

0/0
16.7.2008 14:45

Jan Žižka z HK

Z videa je patrné, že šlo o nutnou obranu

0/0
16.7.2008 14:38

jacih

Re: Z videa je patrné, že šlo o nutnou obranu

slo o neprimerenou obranu. Videl bych to na 5-8

0/0
16.7.2008 14:43

Jan Žižka z HK

Re: Re: Z videa je patrné, že šlo o nutnou obranu

no kopačka na hlavu, to bych se teda nožem bránil.....

0/0
16.7.2008 14:49

VLDX

Re: Re: Re: Z videa je patrné, že šlo o nutnou obranu

Přesně tak. Stačí kdyby ho skopl kopačkou do hlavy ze schodů a teď by u soudu stál ten mrtvý! Jenže ten pravděpodobně oprávněně. Jako nepřiměřená obrana mi to nepřipadá. Každej si totiž tady moc vyskakuje a hraje si na borce, ale jakmile se někdo začne bránit dostupnými prostředky - nůž případně pistole, tak se to většinou otočí proti němu. Soudy tady nepracují dobře:-©

0/0
16.7.2008 15:11

VLDX

Re: Re: Re: Re: Z videa je patrné, že šlo o nutnou obranu

Ale jak se říká, lepší když tě dva vedou než čtyři nesou nohama napřed.

0/0
16.7.2008 15:12

iuos

hmm

tady je vidět, kam ty klukoviny vedou...

0/0
16.7.2008 14:30

EasyR

Doufám,

že dostane exemplární trest...

0/0
16.7.2008 14:20

jacih

Re: Doufám,

a za co? Podivej se na to video. Bez ohledu nato, jak vypatlani jsou vsichni ucastnici, za vrazdu ho nejde odsoudit.

0/0
16.7.2008 14:22

EasyR

Re: Re: Doufám,

Jasně, bránil se tím, že za nimi utíkal s nožem...

Jestli v tomhle není úmysl, tak potom v čem ?

0/0
16.7.2008 14:25

jacih

Re: Re: Re: Doufám,

Podivej se na to video - at bezel kam chtel, kluk v bomberu na nej zautocil jako prvni. Ten clovek navic snad ani nema inteligenci mit nejake umysly..

0/0
16.7.2008 14:28

tripik

Re: Re: Re: Re: Doufám,

nmejak nerozumim...kluk sermuje s nozem...ja utecu.....pak se vratim protoze se chci branit napadeni nozem...tak ho kopnu do hlavy..on me parkarat pichne a zemru....ja jsem ho napadl? ja myslim ze to byl ten prvni co machroval s kudlou...nebo si myslis ze ne? ze mel pockat az ho bodne?:)

0/0
16.7.2008 15:22

VLDX

Re: Re: Re: Re: Re: Doufám,

No aby to obstálu u soudu, tak tím, že utečeš to končí, to že jsi se vrátil abys vyrovnával účty nebo si jen něco dokazoval je už tvůj problém, už jsi ho napdl. Když odejdeš tak ať si tam šermuje. Něco jiného je, kdyby tě s tím nožem pronásledoval a ty bys už neměl kam utéct apod. To jestli machruje někdo s kudlou ti může být u zadku, ale evidentně ty by sis chtěl něco dokazovat proti noži. Věř mi, že pokud nejsi perfektně trénovaný tak v 90% nemáš proti noži šanci, kor na takovou vzdálenost. Takovejch frajerů i profesionálních boxerů, kixboxerů a karatistů, atd. už bylo co natáhli brka po bitce proti noži. Radím ti dobře buď se zdekovat, nebo mít pistoli, kterou ještě navíc musíš při takové blízkosti neprodleně použít!

0/0
16.7.2008 15:43

virgill

Re: Re: Re: Re: Re: Doufám,

"tak ho kopnu do hlavy......ja jsem ho napadl?" dobra kombinace. a to ze by ses nekam sel branit? ;-D kdyz nekde hrozi nebezpeci tak to vyresit tim ze tam jdes a branis se mu nebo se mu radsi vyhnes? mysli clovece

0/0
16.7.2008 15:53

jacih

Re: Re: Re: Re: Re: Doufám,

Vypoustis slusny hesla: Vratim se abych se branil napadeni ;-D, kopnu do hlavy - (napadl jsem ho?8-o) Kdyby ses nevracel branit se napadeni kopanim do hlavy, tak bys ani nebyl bodnutej a zemrelej ;-D

0/0
16.7.2008 16:25

Pepi_Bouchac

Lidi, nezlobte se na me

vy jste jak spadli z Marsu.  Tak on za nekym bezi, neco na ne hulaka, pak si vezme do ruky nuz a jeste je jako chudak? To si delate srandu, ne?

0/0
16.7.2008 14:19

jacih

Re: Lidi, nezlobte se na me

nikdo nepise ze je chudak. Ale skutkova podstata vrazdy rozhodne nebyla naplnena. At bezel kamkoliv a s cimkoliv a kricel cokoliv, ten kluk v bomberu ho napadl jako prvni.

0/0
16.7.2008 14:21

Pepi_Bouchac

Re: Re: Lidi, nezlobte se na me

A ja se s tebou muzu hadat, ze naopak on zautocil jako prvni tim, ze vytahnul nuz.  Obrana opravdu vypada jinak. Ostatni pred nim utikali, coz je jasne videt.

0/0
16.7.2008 14:24

XKarpiX

Re: Re: Re: Lidi, nezlobte se na me

Ale on nezaútočil, ale nůž použil až poté, co byl napaden. Soud to bude muset tak jako tak překvalifikovat z vraždy na něco ublížení na zdraví

0/0
16.7.2008 14:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.