Diskuze

V českých nemocnicích budou brzy ošetřovat sestry z Vietnamu

O pacienty v českých nemocnicích se budou brzy starat vietnamské sestřičky. Nedostatek ošetřovatelek je tak vážný, že se ředitelé nemocnic bez pomoci ze zahraničí neobejdou. Šéf motolské fakultní nemocnice v Praze se byl nedávno podívat právě ve Vietnamu, jestli by bylo možné odtamtud sestry "dovážet".
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

mikd

13. 7. 2008 11:15
proč ne,

nevadí mi Vietnamky, či sestry odjinud,pokud se s pacientem v pohodě domluví česky a budou mít odpovídající vzdělání a praxi potřebnou pro registraci sester, neregistrovaná sestra nesmí samostatně pracovat - v podstatě dělá práci nekvalifikované ošetřovatelky,nejdřív cca po 3 letech praxe při splnění dalších kritérií /akreditovaná školení a semináře - sbírání kreditních bodů/mohou být registrované. Nebo jim to odpustí? To by byla pěkná sviňá..a vůči našim sestrám.

0 0
možnosti

p.dump

12. 7. 2008 10:33
Redakce iDNES.cz

Že z diskuse mizí příspěvky obsahující vulgaritu je fajn. Ale že mizí příspěvky, které nevyhovují Vám, je smutné :-( Kde je Vámi tak proklamovaná "demoška"?

Nezapomeňte: "Kdo nezná vlastní dějiny, je odsouzen si je prožít znovu"

A cenzura už tu byla, a jak to dopadlo ;-)

0 0
možnosti

p.dump

11. 7. 2008 23:47
Toto není o rasizmu

3.

Jde o vydírání a psychologický bič, který nemáte šanci ustát. Ono

takové: "Makej jak já chci, jinak tě zítra nahradí "rákosník"". No

odolejte takové přívětivé a demokratické žádostio práci za minimální mzdu ;-)

0 0
možnosti

p.dump

11. 7. 2008 23:47
Toto není o rasizmu

Vidím to jako velice škodlivé.

1.

Je to totéž jako cizí stavební dělník, např. z Ukrajiny. Jediný užitek z toho má mafie a majitel firmy, který Vám naúčtuje náklady a kvalitu na stavbu jako za zdejšího zapracovaného dělníka a rozdíl ve mzdě shrábne do kapsy. To je další krok směřující jen zvednout zisk firmám spojeným s Julínkovou reformou :-(

2.

Druhý aspekt je, že cizinec nemá srovnatelné náklady na běžný život, rodina, byt, "slaninu si přiveze z domova", aby ušetřil a tím se mimo jiné narušuje Cash Flow.

0 0
možnosti

Isabelle

11. 7. 2008 23:56
Re: Toto není o rasizmu

Zijete jinde, nekdy mi to pripadne, ze zijete v jinem svete...:-)

nemas ideu, kolik sester / nurses tady potrebujeme, ale vsichni budou kvalifikovani....na to jsou tady zakony a skoro vsichni tady ty zakony dodrzujeme...:-)

snad se to povede i v cesku...:-)

0 0
možnosti

katerina

11. 7. 2008 22:51
registrace

Dle zákona musí být sestra registrovaná na MZČR, aby mohla pracovat bez odborného dohledu. Nemá-li tuto registraci, musí být na dostah sestra s registrací, která garantuje odborný dohled a potažmo tak trochu odpovídá za neragistrovanou sestru. Ke získání této registrace je opět dle zákona nutná krom patřičného vzdělání také praxe. Rozhodně bych tedy nechtěla nést zodpovědnost na vietnamskou neregistrovanou sestru na oddělení. Nevím komu by se to také chtělo zodpovídat za případné chyby, které mohou být způsobeny jazykovou bariérou. Odborně mohou být připraveny i jazykově - přesto některé názvy léků dělají často problémy i českým začínajícím sestrám. Např. léky různých firem a různých názvů - ale je to ten samý (Apo-ome, Helicid), (Anopyrin, Godasal)(Agen, Zorem)...Takže i když věřím, že mohou být velmi milé, tak se obávám, že pro české sestry to bude další přítěž, budou muset dohlížet na jejich práci a mnohdy i nést následky... Nebo se bude muset změnit zákon 96/2004

0 0
možnosti

fleret1

11. 7. 2008 22:53
Re: registrace

ano - souhlas.

0 0
možnosti

unbelieving dog999

11. 7. 2008 22:02
Jsem klidny...

Radsi Vietnamka, nez nejaka ehm Jasmina, ci neco podobneho Dzamile..Rv

0 0
možnosti

fleret1

11. 7. 2008 22:31
Re: Jsem klidny...

asiaty povazuji za extremne inteligentni a pracovite lidi - vietnemka bude zcela urcite mila,prijemna,coz je o.k. - jde o to,ze v prvni rade bychom meli zaplatit nase holky - ty takhle v rade pripadu jednaji i za upocenych 16,- tis kc - neni mozne,vyzadovat o cloveka vzdelani,praci jako za krale klacka,zodpovednost a odmenovat ho jako socialni pripad --- ZAPLATIT a pak vyzadovat --- Julinek je totalni trorl,ale  vsichni pred nim i po nem budou dtto --- jsem proto,holkam zaplatit tak,jak to odpovida - rikam ca 60,- tis. kc a lekarum 110,-tis.kc --- pokud to nebude fungovat,pak pristoupit ke kardinalnimu rezu  a dokonce nabrat i vietnamky,protoze ty se casem nezacnou chovat jinak,nez nase sestricky - budou zakonite chtit vice,jinak by byly nesvepravne,tzv Spidlovky --- jsem pro vsemi deseti,zadravotnimu personalu zvysit  honorar na zminovanych 60 - 100,- tis.kc - jinak dopadneme jako sedlaci u Chlumce.Podotykam,ze se nejedna o nijak vyjimecny honorar.

0 0
možnosti

iuos

11. 7. 2008 18:49
hmm

jestli budou ošetřovat, tak zcela určitě to budou umět a je i dost možný, že budou mluvit česky.. nechápu, co tu plašíte..

btw dost často se pozná "český" obchod od "vietnamskýho" v tom, že "vietnamci" vás pozdraví, poděkuji a rozloučí se... ;-)  jo a usmívají se...

0 0
možnosti

yan007

11. 7. 2008 18:57
Re: hmm

presne to som sem prišiel napísať... máme dole v baráku vietnamský obchod... Zázrak... Človek si pripadá ako zákazník. Navyše už poznajú polovinu klientely podľa mena a hneď nakladajú veci, pre ktoré som prišiel podľa hodiny a dňa kedy som prišiel... :-)

0 0
možnosti

ctenar1970

11. 7. 2008 17:29
Zbytecne ztratit cas ke cteni takove diskuse

(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)

0 0
možnosti

sitt

11. 7. 2008 15:34
Tak to bude vypadat i v nemocnicích

A muzete si to aplikovat na sestra-pacient;-)

http://www.youtube.com/watch?v=Ft4K2EV4U_8

0 0
možnosti

666jana666

11. 7. 2008 15:05
ano, vadilo by mi to!!!

můj nic dostal BAN, ale pod jiným nickem nesmím projevit nesouhlas!!! Nehledě na to, že pod minulm nicke jsem dala ano (vadilo) a dalo to několikrát NE (nevadilo)... tak mě zase klidně zavřete do cenzobasy, idioti.

0 0
možnosti

zdeseny obcan

11. 7. 2008 15:09
Re: ano, vadilo by mi to!!!

To musite jak za stareho rezimu - jinotaje a narazky. Multikulti holou pravdu nesnasi.

0 0
možnosti