Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se, kde by se mohlo jezdit stošedesátkou

Ministerští úředníci chtějí povolit stošedesátku na dálnicích. Nebude ale všude. Vhodná místa označili na mapě. Jde většinou o nové úseky víceproudových silnic. S jízdou na plný plyn ale na D1 mezi Prahou a Brnem nepočítejte.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

p555

rozumne

rozumne povolena 160ka prispeje k plynulosti a tim i bezpecnosti dopravy

0/0
10.7.2008 16:38

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: rozumne

možná tak v GB ale ne v ČR kde průměrné IQ řidiče je 89,99%!!!

0/0
10.7.2008 16:48

I.T.mimozemstan

to není dobré

zvyšovaní rychlosti by se mělo provádět s rozvahou. Chápu to třeba v zemích, kde jsou vychovaní, ohleduplní a kultivovaní řidiči. Jelikož je v čechách převážná většina řidičů srovnatelná s prasaty, jsem proti !!

0/0
10.7.2008 7:43

Vilém Hynek Jarmila

kdo je "dopravní odborník"?

To jsou ti 60ti letý dědci bez vzdělání, s 30ti letou praxí u dopraváků, který odešli od policie a teď to doklepávají na dopravních odborech magistrátů a k tomu berou výsluhy? Pár jsem jich viděl a bystrostí se dají hravě srovnat s osazenstvem vojenský správy za bolševika. :-©

Kdo bude sedět u toho ovládání a rozhodovat, jak je hustej provoz a jak moc prší nebo sněží? Pokud tam bude takovejhle strejda, tak na dálnici bude svítit věčně 90kmh.

0/0
9.7.2008 17:59

Vilém Hynek Jarmila

Re: kdo je "dopravní odborník"?

Nemám problém s bodovým systémem, ale s tím, co se má dodržovat. A taky s tím, že se hlídá jen rychlost, ale nikdo nehlídá, jak lidi jezdí. Dneska jsem jel za kolonou důchodců a radši jsem je všechny předjel (což byl výkon). Jeli sice 50-60kmh, ale tak nepravidelně a dělali na silnici takový alotria, že nechápu, že se vzájemně nepozabíjeli. Ale nepředvídatelné řidiče panikáře nikdo nepokutuje, protože jezděj "pomalu". Druhá věc je, že ten kdo rozhoduje o dopravním značení nemá žádnou zodpovědnost, často ani vzdělání, a není nad ním žádná kontrola.

0/0
9.7.2008 17:59

forticek

speed

Klidně to může bejt max konstrukční rychlost vozidla mínus 30km/h při nesnížené viditelnosti. To aby si mladíci ve vylítanym fakanu nemysleli že se jich ta 160tka týka taky. Kdo má Audi A8 ať si klidně jezdí 220 jako Mirek.

0/0
8.7.2008 17:08

Vilém Hynek Jarmila

Re: speed

Souhlas. Osobně bych to ještě vázal na nějaký přezkoušení třeba na okruhu v mostě nebo na dálnici a ti, co by měli oprávnění na vyšší rychlost by na to měli třeba oprávnění a jinou barvu značky. Protože nejen auto, ale i schopnosti řidičů jsou výrazně jiné.

Bezpečná jízda = předvídat chování ostatních + mít rezervu + umět řídit + umět reagovat a rozhodovat se. rychlost není moc důležitá, jedu tolik, kolik si v dané chvíli můžu bezpečně (s rezervou) dovolit.

0/0
9.7.2008 18:04

vandor

Re: Re: speed

...:-/...   škoda vymejšlet jinou barvu značky   ...   jednodušší bude ti vytetovat doprostřed čela nějaký cejch   ...;-O...

...   jsem denně na cestách, tak vidím, že v našich končinách je povolení 160tky totální blbost   ...   a to pominu to, že už teď tak většina silnějších vozů peláší a nejen na dálnicích   ...  povolí se 160 a budete jezdit 180   ...

...  a to platí nejen pro vás tři   ...;-)...

0/0
9.7.2008 22:09

__XXXX___

Ano, přesně

Průměrné stáří našeho vozového parku je 14 let. To, co navrhuje ministerstvo proto pokládám za hazard...:-©

0/0
8.7.2008 11:48

Jintaj

Re: Ano, přesně

Vozidla v této věkové skupině se na dálnicích prakticky nevyskytují....

0/0
9.7.2008 8:26

male_zvire

Re: Re: Ano, přesně

Ne? Mám 13let starou felcku a i když s ní jedu 150 tak si připadám že zdržuju...

0/0
9.7.2008 20:28

honzakrivka

Re: Re: Re: Ano, přesně

stejný pocit jsem měl s favoritem, ze kterého už ani víc než těch 150 km/h nevytluču, ale když dálnice končila, přehlídl jsem značku a z Hranic na Moravě až do Příbora jsem předjel všechny, bylo mi divný, že i řidiči bavoráků a mercedesů se nechali předjet starým fáčkem ;-D

0/0
9.7.2008 21:45

Jintaj

Re: Re: Re: Re: Ano, přesně

Jen počkej, až Ti přijde domů poštou sbírka fotek ze stacionářů. Ti bawoři a meďouři měli na 100% v autě detektor, proto se nechali předjet;-D

0/0
10.7.2008 8:03

vandor

Re: Re: Re: Ano, přesně

...   se nediv   ...   když si jen malé zvíře   ...:-P...

0/0
9.7.2008 22:11

p555

Re: Ano, přesně

alespon ty rachotiny konecne vice lidi vymeni za nove, kdyz budou chtit jet na dalnici

0/0
10.7.2008 16:41

Otec Fura

Re: Re: Ano, přesně

Nevidím důvod. Mám BMW e30 z roku 1989 a na dálnici bych ani po zvýšení povolené rychlosti na 160 neměl sebemenší problém. (možná bych musel trochu brzdit;-D)

0/0
11.7.2008 13:48

avlida

Takový nesmysl

Jak tak koukám na mapu, jsou to místa, kde dochází k nejčastějším bouračkám - Plzeňská dálnice a Morava. Přijde mi, že ti nahoře vůbec nepřemýšlejí nebo naopak až moc. Větší rychlost, více bouraček, více mrtvých a tím méně populace, tím pádem se méně lidí dožije důchodu. Dle mého úsudku stačí to, co se děje na silnicích už teď.;-(

0/0
8.7.2008 9:55

Jintaj

Re: Takový nesmysl

Největší procento nehod zaviní lidé, kteří za normálních okolností striktně dodržují všechny předpisy a nařízení, jenže v nějaké krizové, resp. nestandardní situaci zazmatkují a udělají školáckou chybu. Omezování rychlosti má nanejvýš vliv na zmírnění následků tohoto chybování....

0/0
9.7.2008 8:28

ASUSik

Re: Re: Takový nesmysl

neříkám, že nemáte pravdu, z části určitě ano, ale uvědomte si, že toto zkratovité jednání musí něco podnítit, a to klidně může být i "blázen" jedoucí 180km/h, který vám hodí myšku před auto

rychlost bych nezvyšoval, takhle se standartně jezdí 160+, jak by to vypadalo kdyby rychlost byla 160km/h

chápu, že všichni můžete namítat, že rozumnej člověk když jede 180km/h tak by měl mít auto 100% "pod kontrolou", jenže všichni rozumní nejsou, např: dnes a denně potkávám spoustu mladejch frajírků co si myslí, že jim se stát nic nemůže;-O

0/0
9.7.2008 21:04

Ancient_behemot

Re: Takový nesmysl

Kde jsi vzal, že na Plzeňské dálnici je nejvyšší nehodovost? 8-o8-o Ta naopak patří dlouhodobě k nejbezpečnějším dálnicím a co se týče kvality, tak také k nejlépe postaveným...je vidět, že ji vůbec neznáte, já se na ni naopak najezdil tisíce kilometrů....

0/0
9.7.2008 13:36

Pan Navratil

Re: Re: Takový nesmysl

Přesně tak... ostatně kdo zná, tak ví, jak obtížně se na D5 stávající limit dodržuje...

0/0
9.7.2008 14:03

p555

Re: Takový nesmysl

to je samozrejme nesmysl

0/0
10.7.2008 16:41

Lombardo666

160 je pohoda

Takže už budu jezdit 160 legálně? Neveřim, ale beru to:-)

0/0
8.7.2008 8:20

sem-text

Myslím si ...

Myslím si,že dokud lidé nebudou dodržovat zákony takové jaké jsou (a policie je tvrdě vyžadovat),nemá smysl povolovat vyšší rychlost.To je stejné jako bychom kvůli rostoucímu domácímu násilí  zmírnili tresty.Taky průměrné stáří aut na českých silnicích neodpovídá této rychlosti,která je na hranici konstrukční rychlosti.A že pár jedinců tady vykřikuje že i 160 je málo,ti stejně budou jezdit dál jako prasata i kdyby byla povolena.  

0/0
8.7.2008 8:19

chenile

kdyby byli na dalnici policajti

tak by vedeli ze se 130tkou nejezdi uz dneska... takze zvysovani rychlosti je tak nejak trochu mimo..

0/0
8.7.2008 8:16

nekronomicon

Hmm

Jenomže pro spoustu debilů neplatí žádné rychlostní limity.

0/0
8.7.2008 6:18

Hudec84

Jde většinou o nové úseky ...

Češi jsou tím prostě asi posedlí. V Americe se jezdí stovkou, po Evropě 130. Kdyby to bylo s kvalitou silnic, jako v Německu, tak ani neceknu. Ale dnes nové úseky budou za dva roky staré úseky. Stejně nebezpečné jako ty dnešní staré. Jen se po nich bude jezdit dvoustovkou (kdo by jezdil 160 na úseku, kde je povoleno 160, že jo ?

0/0
8.7.2008 0:09

cejkis

Re: Jde většinou o nové úseky ...

Mezi novými úseky není rozdíl, krom toho, že nejou oplocené. To co jsi napsal není argument, ale plácnutí do vody.

0/0
8.7.2008 0:15

Bubrak

Re: Jde většinou o nové úseky ...

Ale ale, dalnice Praha - Plzen a dale treba na Regensburg se nijak po prejeti hranic nemeni.

160 jezdim autem, ktery na to ma, jezdim jeste jinym a tim jedu 120, ac je povoleno 130. Zajimave ze. Pak mam jeste motorku, s kterou neni problem jet v klidu bez stresu s prumerem 190km/h. Po povoleni 160 budu jezdit stejne a verim ze i drtiva vetsina tech co jezdi ted vic nez 130. Jen nebudeme vystresovany ze zbytecne nizkeho limitu a take ostatni se snad budou vice koukat do zrcatek, kdyz uz nebudou moci naivne predpokladat, ze je nikdo nemuze predjet vyssi rychlosti. R^

0/0
8.7.2008 0:18

cejkis

Re: Re: Jde většinou o nové úseky ...

Přitom by stačilo 100 civilních octavií s tmavými okny a kamerovým systémem do všech směrů se záznamovým zařízením a jezdit a natáčet nedávání blinkrů, jízdu prostředkem, podjíždění, na branách měřit odstup, občas někam strčit mobilní měření odstupů.

Být ředitelem dálniční policie a mít peníze na vybavení, změnil bych to k nepoznání....

0/0
8.7.2008 0:24

Bubrak

Re: Re: Re: Jde většinou o nové úseky ...

Ja s tim plne souhlasim. Samotna rychlost neni takovy problem (pokud je adekvatni podminkam), ale samozrejme snizuje sance v pripade vzniku problemu jineho. Odtud prameni jeji limitovani. Nicmene vzhledem k relativni bezpecnosti dalnic (viz statistiky) a tomu, ze se 160 jezdi uplne bezne, je zvyseni limitu na miste. Misto pausalne na rychlost je treba se zamerit na konkretni rychlost v konkretnich podminkach a predevsim na ostatni neduhy, ktere jsi vyjmenoval, a ktere byvaji temi skutecnymi pricinami nehod.

0/0
8.7.2008 0:32

vandor

Re: Re: Jde většinou o nové úseky ...

...8-o...   pokud seš vysteresovanej, tak zahoď noty a choď pěšky a případně využívej veřejnou dopravu   ...:-(...

0/0
9.7.2008 22:18

Mitchell

Re: Jde většinou o nové úseky ...

U nových úseků jde o jejich konstrukční řešení - poloměry zatáček, sklony vozovky atd. atd. A to se časem určitě nezmění. Pokud se zhorší kvalita povrchu, nebude problém rychlost značkou omezit.

0/0
8.7.2008 3:05

Ancient_behemot

Re: Jde většinou o nové úseky ...

Píšete nesmysly...V Německu snad dálnice nestárnou? Nedělejte si iluze, že tam mají dálnice bůhvíjak lepší než u nás.. Například dálnice na Regensgurg, kvalitativně připomíná spíš rychlostní silnici, přesto tam je neomezená rychlost...Co je ale největší hovad.ina co jste napsal, je, že současné nové úseky budou stejně nebezpečné jako ostatní. Opominul jste ale fakt, že dálnice se před 40 lety stavěly podle úplně jiných parametrů, takže dnešní nová dálnice, tu starou (D1) převyšuje ve všech směrech. Menší zatáčky, širší dělicí pás, větší odstavný pruh, delší nájezdy, mírnější stoupání. To je hlavní deviza nových dálnic. A to nemluvím o x krát kvalitnějším povrchu. D5, která patřila k nejmodernějším dálnicím i na západní poměry, stojí již 13 let a na své kvalitě ztratila velmi málo....Takže tu nemelte z hladu nesmysly.....Návrh na zvýšení rychlosti jedině vítám, povede to k větší plynulosti dopravy...

0/0
9.7.2008 13:43

Vilém Hynek Jarmila

Re: Jde většinou o nové úseky ...

V Německu se jezdí neomezenou rychlostí i na dálnicích, který stavěl Hitler a jejichž kvalita je srovnatelná s D1. Současná D1 se dá bezpečně projet celá i 200kmh, pokud je sucho a prázdno. A to je docela často, i když se to nezdá. 160 kmh je příjemná cestovní rychlost, která je na našich dálnicích už běžnou praxí. Naštěstí.

Rakušáci experimentálně zjistili, že když povolili 160tku, nehodovost jim klesla a zvýšila se propustnost dálnice. 8-o

0/0
9.7.2008 18:09

p555

Re: Re: Jde většinou o nové úseky ...

navyse pri rychlosti nad 140 uz to ani tak moc na tech panelech nedrnca

0/0
10.7.2008 16:45

cejkis

Zvláštní, že 50% populace má zafixováno, že hlavní příčinou

nehod je rychlost. Vedení policie asi rovněž patří k těmto 50%, jinak si nedovedu vysvětlit, proč policie na dálnicích omezuje svoji působnost pouze na kontrolu rychlosti! 

0/0
8.7.2008 0:08

koga

Re: Zvláštní, že 50% populace má zafixováno, že hlavní příčinou

ale když je, tak to stojí za to a ještě sejmou více aut, to není tukanec ve meste, tak proto

0/0
8.7.2008 0:46

grimosa

statistika

rychlost je jako druhá příčina u většiny nehod!

0/0
8.7.2008 8:32

albert10

Re: Zvláštní, že 50% populace má zafixováno, že hlavní příčinou

Je to hlavní příčina smrtelných nehod.

0/0
8.7.2008 12:19

Jintaj

Re: Re: Zvláštní, že 50% populace má zafixováno, že hlavní příčinou

Souhlas, protože kdyby ta auta jela rychlostí 5 km/h, byly by následky nehod mnohem menší...

A co teprve 0 km/h? Populisté, bděte!

0/0
9.7.2008 8:32

larix

No konečně

Asi takto.... Až bude povolených 160, tak tam 160 nepoletím s favoritem, nebo fabií. To je jasný... když necítím, že auto pořádně nedrží na cestě, tak prostě pojedu tak, co mi auto umožní. Když si vezmu svou dvojkovou okáktávku, povalím 160, ale ne kvůli značce "160", ale proto, že mám v této rychlosti auto plně pod kontrolou... A co teprv mercedesy, audiny atd....

Když pojede nějaký pablb rychle, a nad limitem auta, tak to nebude kvůli značce, ale kvůli tomu, že je to blb. A ten tak jezdí i v situaci, kdy je všude ještě 130. To se prostě nezmění....

A vím, že je to hloupý argument, za který budu od řady brzdičů ukamenován, ale když dám na tempomat 130, tak držím mnohem menší pozornost, než když jedu bezpečně 150...

No a hlavně.. podívejte se, jak dopadli testy vyšší povolené rychlosti na dalnici v Rakousku - to mluví za vše :)

0/0
7.7.2008 23:20

Bubrak

Re: No konečně

R^R^R^R^

0/0
7.7.2008 23:29

grimosa

Re: No konečně

no a máš pod kontrolou sebe???

0/0
7.7.2008 23:35

grimosa

Re: No konečně

nemáš všechny informace, v rakousku sice testovali s úspěchem 160ku, ale na speciálně vybaveném úseku, který vypadal trošku jinak než naše D1. Pokud vím tak nakonec  loni snižovali rychlost na asi 500 km dálnic na 100 km/h

0/0
7.7.2008 23:49

Bubrak

Re: Re: No konečně

A kde se v clanku pise, ze se pojede 160 na D1? Krom toho treba u Lokte se da jet i 500, kdyz je volno. ;-D

0/0
8.7.2008 0:01

koga

Re: Re: Re: No konečně

no prave, kdyz je volno

0/0
8.7.2008 0:47

Mitchell

Re: Re: Re: No konečně

Tak tak, D1 se to netýká ani omylem.

0/0
8.7.2008 3:05

grimosa

Re: Re: Re: No konečně

O D1 se naštěstí nepíse a doufam,ze to nikoho ani nenapadne dat tam 160. Je to ale nejdelsi dalnice. Jaky je vyznam když povoliš 160 na useku třeba 50 km?

při 130 projedeš tento úsek za 23min  při 160 za 19 minut. To za předpokladu že se ti podaří udržet průměrnou rychlost, což asi nepodaří, protože dojedeš jiné auto, zpomalíš, chytneš 2 kamiony, atp. Takže max rozdíl je pouhé  4 minuty!!! Tak nějak si říkam ze 160 ze to nestojí za to.

0/0
8.7.2008 8:48

Bubrak

Re: Re: Re: Re: No konečně

Podobne nestoji za to 130 ale melo by se jezdit 110 a pak 90 a pak 70 atd atd. Mizerna uvaha. Rv

0/0
9.7.2008 0:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.