Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za zdmi LDN je pacient nula, zjistil reportér MF DNES

Reportér MF DNES se nechal na týden zaměstnat jako sanitář v soukromé léčebně dlouhodobě nemocných v pražské Chittussiho ulici. Zamlčel, že je novinář, a odhalil hrubé zanedbávání péče a falšování chorobopisů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Agnes1

dodatek2

Je lehké soudit,po jednom týdnu,i když v tomle případě,samozřejmně také nesouhlasím s chováním léčebny..Ale kdo donutí ministerstvo,aby přidalo zdravotníkům,aby lidé rádi chodili do práce,věděli že mají motivaci..Já ji mám i za ty směšné peníze,ale co ostatní a bez nich..kdo tu práci zastane??Jsme také státní zaměstnanci,ale výhody,třeba jako policie,nemáme..proto,někdy zaměření na ostatní instituce,nebude špatné,školy,úřady...policie..Je to jen můj názor,ale jsme také jen lidé a ne roboti...!

0/0
24.7.2008 18:49

Agnes1

dodatek

I tím,že probíráte lednici od prošlého jidla a příbuzná na vás vyjede :kam že si to dovolujete odnést,reagujete,že je to prošlé a pacient by mohl mít průjem,i tak Vám zdělí a´t jí to dáte..Víte není to jen o jedné straně mince.Lidé se ke zdravotníkům chovají,drze,bez známky úcty,ale samotní nechávají své rodiče v naší péči,protože je nechtějí doma,donutí babičku či dědečka prodat byt a pak už je nezajímají..Zamyslete se někdy nad tím,jak je těžké utišit člověka,když Vám 20x za den řekne,že neví kde je a kdo ho tam dal??Že nechce jíst,ani pít,že chce jen umřít,vnuťe mu lžíci jídla,když Vám ji vyplivne.

0/0
24.7.2008 18:47

Agnes1

ldn

Ráda bych reagovala ,mnozí se podivují nad tímto případem,ano je to hrozné a mohu říci,že jsem měla v této léčebně nastoupit jako personál,ale po shlédnutí prostoru,pokojů a ostatního,jsem odcházela s vnitřním pocitem zděšení,říkala jsem si,že to asi nepůjde,vzhledem k tomu,jak jsem chtěla pracovat já a také s jakým přístupem,rozebrala jsem situaci s rodinou,že bych asi po nějaké době měla s personálem problém..že bych asi sama nezměnila přístup a to by mě skličovalo..rozhodla jsem se pro jiné pracoviště,jsem ráda protože tam kde pracuji nyní je přístup ,myslím velmi dobrý,ale co zmůže personál oproti ministerstvu,oproti vyšším nadřízeným..???Přemýšlel někdo nad tím,co sestry ,lékaři za den zažijí na lůžkovém oddělení??Dokážete si představit stres,nápor,když Vám příbuzní dokážou znepříjemnit den ??

0/0
24.7.2008 18:37

dareba

ldn

Vlastně chci jen napsat, že všichni jen kritizují ,ale kolik z těchto kritiků to pujde dělat za nás,a ani jeden navrh co s tím. NAJEDNOU SE vÁM PAK UŽ ANI NECHE BOJOVAT A STÁVÁTE SE IMUNNÍ.

0/0
21.7.2008 17:14

dareba

ldn

Nepracuji na daném oddělení a sestry LDN v  určitém  smyslu obdivuji.Pracovat na tak psychicky  vytíženém oddělení,prakticky každý den ve styku se smrtí a umíráním nedokáže každý z nás.Navíc je na tyto sestry nahlíženo i ze strany kolegyň  jako na někoho méněcenného ,který je schopen jen utírat "zadky".Píši odkaz na stránky jednoho konceptu, který se snaží tento problém alespoň z části řešit.www.bazalnistimulace.cz

0/0
21.7.2008 17:09

dareba

ldn

píšu jako zdravotní sestra.Nikoho nechci přesvědčovat o nepravdě tohoto článku,ale myslím,že týden na poznání a kritiku problému je málo.na druhou stranu ,je potřeba s tím něco dělat,ale to nejen ze strany nemocnic a jejich personálu- kterého je opravdu žalostně málo ,- a tak ,aby ochránil své rodiny před rozpaden,  si většinoučinnost  zautomatizuje - ale i ze strany rodiny,která se většinou staví jen do rolí kritiků a pasivních diváků / to je i má zkušenost/ a nehodlá vyvíjet žadné aktivity z odůvodněním,že platí.Nám je předkádána kritika ,že naše povolání je poslání.A láska k blízkým snad není jen o penězích!

0/0
21.7.2008 17:09

perpartes

mpixel speciálně pro Vás

sledovat člověka skrz sklo,jak o něco prosí,to je Váš šálek čaje?

0/0
20.7.2008 23:19

mpixel

Sestry nejsou povinné dávat lidskou něhu.

Sestry nejsou povinné dávat lidskou něhu, to jim nikdo poručit mačkáním tlačítka nemůže(vím dobře jak to chodí). Na to jsou bordely, tam by si vydělali víc. Jak si kdo život zařídí tak taky končí. Většinou pokud má někdo své potomky opravdu rád, tak potomci se o něj postarají.  LDN nikdy nebude dům lásky co se dá koupit nebo na lásky na kterou mají lidé za zákona právo. 

0/0
20.7.2008 13:54

perpartes

Ta hovada

co si říkají zdravotní sestry,a ta velmi velká hovada,co si říkají lékaři ,v LDN,to je odpad z tříd na zdravotních školách a odpad z fakult medicíny.

Kéž by se to změnilo.

0/0
19.7.2008 23:06

mpixel

Re: Ta hovada

osobně si to vůbec nemyslím. Má kamarádka má velmi velké sociální cítění a její životní cíl bylo pomáhat nemohoucím lidem. Odpad z nich dělá společnost i sami pacienti, kteří si péče (až na vyjímky) neváží a pletou si jí s rodinnou péčí či dokonce s bordelem(jak jsem měl možnost poznat,kvůli čemu nemohoucí dědkové mačkají tlačítko). Ten systém z vás ten odpad udělá sám, viz můj příspěvek níže.

0/0
20.7.2008 9:30

_m-

Re: Re: Ta hovada

Argument, že pacienti si péče neváží mi přejde asi stejně ligický, jako když by sis stěžoval, že malé děti si péče lékařů neváží a dokonce při očkování, místo poděkování brečí.

0/0
20.7.2008 12:07

mpixel

Re: Re: Re: Ta hovada

tak tvé myšlení je velmi omezené. Když si někdo něco neváží, tak to neznamená že to nechce nebo nepotřebuje, ale že si neuvědomuje, že jeho péče něco stojí, že to považuje za samozřejmost - a že se o něj všichni starat musí, protože je za to platí stát. Nemusí. Jsou lidi kteří pokorně sklopí zrak a jsou vděčni za každou pomoc. Ty většinou v LDN nekončí, protože mají dobrý charakter a okolí se o ně postará. A pak jsou lidi co jsou přesvědčení že se ostatní o ně starat musí. Většinou je jejich chrakter špatný a okolí je nemá rádo. ty pak končí v LDN a po sestrách požadují "nadstandardní" servis a lidskou něhu a jediné co umí skoňovat je slovo JÁRv

0/0
20.7.2008 13:43

mpixel

novinářská špína nic jiného

pracovní doba 8hodin 30pacientů. 15 minut na jednoho pacianta na den. Zkuste si za 15 minut pacienta co se nemůže hýbat vykoupat, dojít s ním 2x na záchod či přebalit plínky a utřít od hove. 2x ho nakrmit, starat se o pitný režim, podat léky a injekce, obvázat bolavá místa a ještě s i s ním lidsky popovídat a mezi tím chodit za dedkama co mackaji tlacitak.. Nejen že by jste to neudelali za 15minut ale ani za 2hodiny. Pan redaktor misto toho aby sestickam pomohl se nekde fotografoval. Stydet by se meli naopak potomci, ale i samotní pacienti, kteří na své potomky i na své zdraví a zajištění pro důchod kašlali.čest vyjímkám.

0/0
19.7.2008 22:46

mpixel

Re: novinářská špína nic jiného

zajímalo by mě co dědkové a babky na LDN ležící dělali se svým majetkem naškudleným za celý život? Dali ho dětem, které se na ně vykašlali? A od státu chtějí péči zadarmo?

0/0
19.7.2008 22:49

_m-

Re: Re: novinářská špína nic jiného

Můžeš se jich zeptat. Moji prarodiče ani rodiče toho moc za svůj život nenaškudlili.

0/0
20.7.2008 12:09

mpixel

Re: Re: Re: novinářská špína nic jiného

pokud si nanašetřili ani na byt, tak žili rozhazovačným způsobem života. Pokud ti ten byt odkázali, tak je morální povinnost tvoje, se o ně postarat. Jenže je pro tebe pohodlnější a bezstarostné je šoupnout na LDN. Je vidě že pokud jsi ty po rodičích, tak teď rodiče sklízí to co zaseli.

0/0
20.7.2008 13:46

honziq

chuja

jen sijte do zdravotnickyho personalu... zachvilku uz to fakt nebude chtit nikdo delat, jen hlupaci . A pak prijde cas kdy nemocnice budou bez sanitaru... bez sester a nasledne se budeme lecit doma cesnekem a cajem. Supr tahle investigativni zurnalistika... Kdyz udelam neco investigativniho, tak to pak predlozim vedeni, k zamysleni jestli trba neni treba neco zmenit... ale proc tim krmit lidi, zaprvy to vedi, a zadruhy to jen zhorsuje pohled na zdravotniky, pritom se povetsinou snazi, co to jde. Jenze nejaky chujko, ktery pracuje s notebookem doma 4hod denne si to asi tezko dokaze predstavit.....

0/0
19.7.2008 22:44

hezoun

Na rozdávání jsme borci

ale pro naše staré opuštěné a nemocné lidi nemáme ani na pleny!!!!Jednou tam můžeme ležet všichni,větší utrpení na světě nemůže být.Je lepší poslat kosovské mafii 100milionů?Co je tohle za logiku?Zaplaťte ty sestry,nikdo z nás by to nedělal za ty peníze,věřte mi.

0/0
15.7.2008 14:14

anirij

Re: Na rozdávání jsme borci

Přesn+ tak. A to by chtěli zavřít zatím jen některé LDN ale co chvíla všechny dobré sestry odjedou pryč. Nikdo je nechce zaplatit ruší se jim dovolené z důvodu nedostatku personálu a háže se na ně jen špína. A brzy nám prodají i špitáli a najmou si sestry z Vietnamu, Rumunska tak to chci vidět co lidi budou říkat na to.8-o:-P  

0/0
15.7.2008 22:07

Juanka

Re: Re: Na rozdávání jsme borci

Souhlasím....to jsem potom zvědavá jaká bude kritika na tyto sestry:-/, když si nikdo neváží těch českých....musí se neustále vzdělávat, sbírat kredity, chodit na semináře ve svém volném čase....mění se vzdělávání sester ...není zde hierarchie ...všichni dělají všechno( vysokoškolsky vzdělaná sestra také vytírá zadky)...pan redaktor na to, že byl zaměstaný POUZE týden, vypadá na fotografiích velmi znechuceně...vždyť by se měl usmívat a být plný elánu, když nastupoval do LDN...nebo si nezjistil, co práce sanitáře obnáší???....otázka také je proč nejsou věčně ve zdravotnictví peníze???kde se ztrácejí??? ale tím se nikdo zabívat nebude, že??házet špínu na sestry jeasi normální...zajímalo by mě, kolik příbuzných příjde do LDN a udělá u svého blízkého celkovou toaletu, zpolohuje ho, nakrmí....:-/

0/0
17.7.2008 7:51

ewwwa

Reportér "objevil"

stejně to,co už všichni dávno vědí.Pracuju se starýma lidma a je fakt,dostane-li se někdo do LDN,už se většinou nevrátí.Na pokoji jedné takové LDN jsem byla jednou - je to dost otřesná podívaná a to jsem zvyklá na hodně(ale všechny třeba nejsou stejné).Je ovšem třeba chápat i věc z druhé strany-sestry nebo pečovatelky pracují za hodně podprůměrný plat a je jich málo.Aby se psychicky nezhroutily,je jasné,že vše to,co vidí kolem sebe musí brát jinak,než reportér který si tam přijde na návštěvu.Nelze se k pacientům citově vázat,utrpení je nutné vnímat s odstupem.A dehydratace?Ono přinutit pacienta,aby vypil požadované množství-pominu-li čas,který by s každým strávila asi musí být nad lidské síly,byť třeba sebepsychicky odolnější pečovatelky.Připočítáme-li k tomu různé nadávky nebo stížnosti,kterým by musela čelit...

Toto zaměstnání je společensky i platově na nejnižším stupni.Dokud se toto nezmění,situace bude jen horší.V tomto státě mají hodnotu jen mladí a výkonní.

0/0
13.7.2008 13:09

perpartes

Do LDN ?

Existují výborné LDN.

Ovšem ta osoba z reportáže redaktora MFD je odsouzeníhodná.

0/0
12.7.2008 23:44

koumes111

kouřová clona

Zase pěkná manipulace davem. Julínek a jeho privatizační parta potřebují zrušit státní LDN v lukrativních místech a poté je za pakatel prodat. A aby národ neřval, tak je potřeba udělat pěknou kouřovou clonu. Zavolá se do MF Dnes a aféra je na světě. Nezávislý tisk je zkrátka nezávislý tisk!!! Co takhle udělat článek o tom, jak prodavačka v masně sahá jednou rukou na šunku a peníze, aniž by si umyla ruku. Který z kolegů novinářů se nechá zaměstnat v masně?

0/0
12.7.2008 18:09

tomtop

Chteli ho upichat

Pribeh z nasi rodiny.. omlouvam se za nepresnosti a nejasne terminy, vypravim, co jsem slysel od babicky lekarky

Dedecek byl po operaci poslan do LDN na umreni. Babicka zadala, aby ho odvodnovali a vysadily vysoke davky leku (nevim jake).Odmitli,ze to nema smysl-do pul roka umre. Taky by umrel, kdyby si ho babicka nevzala domu. Byl ve stavu, kdy o sobe temer nevedel

Babicka si ho vzala dom, starala se o nej sama.Behem 3 mesicu se vzpamatoval, zacal chodit i jezdit autem a zil jeste temer 2 roky jako sobestacny a fungujici V clovek ! Ceska televize to chtela zdokumentovat, ale babi odmitla

Chapu,ze prace v techto zarizenich je extremne narocna a asi spatne placena a nejsou finance.. a tak si rikam , kolik lidi tam behem roku 'upichaji' 8-ojako bezmocne, kdyz by jeste mohli radu let normalne zit

0/0
11.7.2008 7:45

smet

Re: Chteli ho upichat

To je klidně možné :-) můj tatík po mozkové mrtvici ležel 4 měs. na JIPce na homolce, tedy papírově jedno ztoho lepšího co tu máme, a stejěn ho málem zabili když mu včas nezjistili blbej slepák (který prasknul podáváním velkého množství ATB) a málem jim umřel na infekci bv břiše :-)

Po převelení na LDN v Kladně sem ho byl navštívit i tam, a na pokoji 4 dědci, většina neměla ruku, tu nohu, chcali a srali a cchali do bažantů (byli líný dojít na WC přes chodbu) ... Já tam byl 1/2 h a bylo mě nazvracení. Ale sestřičky dělali co mohli, jedinej nedostatek byl že neměli dost fyzioterapeutek, tudíž tátovy zvápenatělé svaly, které potřebovali důslednejší péči, moc pokroků neudělali, proto jsme jej převezli na soukromou kliniku kde se sice něco doplácelo ale starali se o něj 24h denně ... Díky nim nebude muset jezdit na fofr křesle ale bude mu stačit berle nebo fr. hůl ...

0/0
11.7.2008 16:50

činčo

Myslím, že i před zdmi.

0/0
10.7.2008 0:06

smet

klasika

plně se autorem ztotožňuji, nicméně, jako všude, jsou ty lepší LDN a ty horší. A jsou lepší pacoši a ti horší. Pokud je práce (a jakože tato je) takto obtížná, má se to vyvážit penězma (třeba horník nasazuje taky krk den co den a jak si žil/žije). Pokud toto není tak to mohou dělat jen fandové nebo blázni. Obojího je nedostatek proto to vypadá jak to vypadá.

0/0
9.7.2008 19:07

Dolly

žízeň?

Promiňte, ale hlady a žízní je týral akorát pan reportér. On tam dělal sanitáře. Když viděl, že chce někdo napít neměl hledat sestru, která to udělá a zkoumat jaké čemu se zrovna věnuje, ale zvednout svůj zadek a už vůbec se tím chlubit v novinách.

0/0
9.7.2008 18:42

Alena0077

Re: žízeň?

Umřít žízní v těchto zařízení je klasika....

0/0
10.7.2008 12:59

hezoun

Re: Re: žízeň?

Hlavně že naše vláda poslala do kosova 100milionůkčto je svinstvo jaké nemá obdoby!!!!!!!!!!

0/0
15.7.2008 14:05

fiasco

Re: žízeň?

R^R^R^R^R^R^

0/0
11.7.2008 8:33

činčo

Společnost je tak silná, jak je silný její nejslabší

článek;-)

0/0
9.7.2008 17:47

pinguone

.. 66 % Cechu chce psa...

.. jenom o prestarle se nikdo nechce starat...:-/

0/0
9.7.2008 17:10

katerina

řešení neřešitelného

Právě jsem pročetla diskuzi ze zmíněným reportérem. (pro zlé jazyky - mám dnes volno a netrávím prac. dobu u počítače, učím se slovíčka z AJ a tak podobně:-)). Celá diskuze je neustálé napadání a obhajování sester a lékařů a hledání příčin proč je tomu tak jak tomu je. Zásadně jsou zde smíchány dvě věci - jak už bylo uvedeno - pacient LDN - je nemocný člověk vyžadující zdrav. péči. Zdrav. péče není oblékání, mytí, krmení napájení. Na toto není třeba dnes už vysokoškolsky vzdělaných sester, ale může to dělat kdokoli jiný. Na druhé straně jsou staří lidé, kteří si tyto úkony neudělají a potřebují sociální péči. Tak pokud pochopíme toto dělení možno se posunout dále.

0/0
9.7.2008 12:36

katerina

Re: pokračování - to se mi moc líbilo

Když jsem nějaký čas byla ve Švýcarsku všimla jsem si v jednom nejmenovaném kantonu hezké věci (nevím asi to tak mají všude). V každé vesnici - právě tak jak tam svépomocí staví školky a zařízení pro malé děti tak jsou postaveny také domy pro nemohoucí seniory. Myslím si, že to je úkol regionálních politiků - pamatovat nejen na to, aby jejich obec měla hřiště, kino, sportovní areál, ale také malé zařízení dle počtu obyvatel pro ty, kteří zestárnou. Pro seniory by bylo výhodou, že by nemusely opouštět místo, kde dlouhodobě žijí. Také by tento dům skýtal pracovní příležitosti. Jak jsem řekla - oblékat a krmit seniora nemusí VŠ vzdělaná sestra - postačí když na péči dohlédne. I způsob financování by snad dobrý regionální politik našel. Starý senior není li akutně nemocný nepotřebuje lékařskou a zdravotní péči, ale důstojně a klidně zemřít. Nebo chcete, aby do Vás v 80ti letech kapala infuze a někdo Vás nutil pít, když Vám bude špatně. Ani před 100 lety se takto neumíralo.

0/0
9.7.2008 12:46

katerina

Re: Re: nakonec omluva

Omlouvám se za vyjádření svých názorů, ale jsem hospicová sestra a nemohu myslet jinak. Už mě opravdu moc štve, když se vyděšení příbuzní velmi diví, proč jejich dědeček v 85 letech s pokročilým nádorovým onemocněním umírá a proč medicína neudělá nějaký zázrak - nenasadí ATB a nezachrání ho, čímž bychom mu stad o týden prodloužily už tak nekvalitní život. Medicína není a Bohu díky nebude všemocná. Umí léčit mnoho chorob, ale s bázní stojí přid smrtí a koncem života. Hospice by nikdy nevznikly bez úsilí několika lidí a bez drobných financí jednostlivců. Zkuste např. poslat 30 Kč místo nákupu pitomého zvonění na mobil na nějaký takový projekt. A proto až budu já užívat svých posledních dnů - přála bych si popíjet své oblíbené víno (třeba v kojenencké lahvičce) a cpát se (budu-li) moci jídlem, které mi lékaři celý žiovo zakazovali. Rozhodně nechci, aby mě sestra 3x denně otravovala s teploměrem a měřila kolik toho vypiji. Chci aby se mnou mluvili příbuzní, ani ne sestry a  psychologové!

0/0
9.7.2008 12:56

a2l2e2n2a

Re: Re: Re: nakonec omluva

Konečně jeden rozumný pohled. Vím co píši, v jedné takové LDN pravuji již 25 let. Musím říci, že tak otrávená jako tento týden už jsem dlouho nebyla.

0/0
9.7.2008 16:46

pinguone

Re: Re: Re: Re: nakonec omluva

..co , nesneses ten pohled do zrdcadla...:-P

0/0
9.7.2008 16:58

katerina

Re: Re: Re: Re: nakonec omluva

Milá paní Aleno,

(Vaše jméno jsem doufám rozluštila správně;-). Velmi si Vás vážím za 25 let práce v LDN. Snad rozumní diskutéři této diskuze pochopí, kdo skýtá více pravdy - zda 24 letý "chytrý ondra" nebo ženská co dělá 25 le tuto práci. Jistě chápete, že problémy v této oblasti striktní jsou, ale článek z Vašeho pera by se četl mnohem lépe - škoda ;-(. Přeji Vám mnoho úspěchů v práci i doma. Vaše hospicová kolegyně:-)

0/0
9.7.2008 18:40

Bouše

Vaše slova jsou balzám na duši

R^ R^ R^

0/0
9.7.2008 23:03

bepk

Re: Re: Re: nakonec omluva

už včera jsem chtěl napsat, že máte super názory, úplně pravdu s posláním příspěvku, pokusím se za sebe něco na hospice pravidelnějiposílat, díky za vásR^

0/0
10.7.2008 15:05

rentrn

Re: Re: Re: nakonec omluva

tak já si dovolím trochu nesouhlasit. Vraťme se z pohádek do strohé skutečnosti. Článek redaktora rozhodně pohne se současnou situací více, než Váš příspěvek. Chcete přece jak říkáte, popíjet na sklonku života víno z kojenecké lahve a jíst jídlo, které vám celý život zakazovali...To ale znamená změnit současný systém, jinak se toho nikdy nedočkáte. .  psaním takovýhle příspěvků a přehlížením současné situace k tomu nedojde nikdy... a nezlobte se, jestli by někdo občas poslal někam 30 korun tak to už vůbec ne... krajké a státní úřady bohužel na pohádky nedají, tam jsou tvrdé boje a buď je donutíme, aby se více starali o potřebné, nebo si dál budou jenom mastit kapsy....no a my chcípat v koncentrácích

0/0
11.7.2008 12:29

katerina

Re: Re: Re: Re: nakonec omluva

;-DMožná se to zdá jako pohádka, ale u nás v hospici to je skutečností. Naši pacienti skutečně na sklonku života popíjí víno, pivo (prostě to, na co mají chuť) a co také rodina zajistí, koukají se na televizi, mohou mít návštěvy i přes noc, svá domácí zvířata na pokoji apod.  Pokud pacient přímo moc nezvrací tak není omezován dietou, ale může jíst, co mu chutná. Předpokládá to ale aktivní spolupráci rodiny, která příbuznému zajistí na co má chuť a často ho navštěvuje. No a s těmi 30 Kč - víte hospice jsou závislé na darech a myslím si, že kdyby bylo více hospiců, nebylo by potřeba žádných LDN. Ale bez finančních darů bychom jim tento komfort nemohli poskytnout. Hospic nevznikl z iniciativy politiků, ale z tvrdé práce MUDr. Svatošové. Jestli se Vám to zdá jako pohádka - tak v Anglii je spousta hospiců a lidé tam rozhodně v LDN neumírají.

0/0
11.7.2008 13:52

rentrn

Re: Re: Re: Re: Re: nakonec omluva

Zajímalo by mě, jak je to s financováním u Vás - kolik to stojí pacienta řekněme na den , včetně samozřejmě všech poplatků - strava, televize... nebo poskytujete služby zadarmo? Pak by mě zajímalo, jak máte volno, nebo jak dlouho se na lůžko čeká. Hospic dále spíše chápu jako opravdu poslední "zařízení  před smrtí". Jste schopni skutečně efektivně (ne jen na oko) poskytnour rehabilitaci, nácvik samoobsluhy, logopedii...jste schopni poskytnout pacientovi lékařskou péči, aby to nezbylo na rodinné příslušníky...? Pokud ano, moc rád bych se k Vám přijel podívat ...

0/0
11.7.2008 15:08

katerina

Re: Re: Re: Re: Re: Re: nakonec omluva

Odpověď - Hospic je skutečně zařízení určené k zajištění klidného umírání a důstojné smrti. Není prioritou hospice rehabilitace, logopedie a podobné věci. Pacient k nám jde většinou již s vědomím, že je jeho zdrav. stav lékařsky neřešitelný. Většina pacientů už RHB není schopna a to by se opravdu nevyplatilo. Prioritou hospice není rehabilitace a uzdravení pacienta, ten k nám skutečně přijde zemřít. Co se volna týče - je to normální nepřetržitý provoz se směnami na 12 hodin. Financování - ze zdravotního pojištění, platba pacienta (neuvedu - zde veřejně, ale dá se zvládnout), a ty zmíněné dary nejsou výjimkou. Legislativa ještě není hotova - ale MUDr. Svatošová a spol. dělá opravdu mnoho... I když k nám lidé chodí jako na poslední štaci, někteří u nás prožíjí i např. 2  roky kvalitního života. Lékařská péče je samozřejmostí - většinou tišení onkologické bolesti. Celý obor se jmenuje paliativní péče - neznamená, že pacient musí mít mnoho léků, musí jíst jak zdravý člověk apod.

0/0
11.7.2008 15:38

katerina

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nakonec omluva

Pokračování - Jinak na rodině není lékařská péče, ale především ta duševní oblast. Ti pacienti ani totiž tak moc nepotřebují, aby s nimi mluvila sestra či psycholog - největším blahem pro ně je přítomnost jejich blízkého - tu mohou mít neustále - mají jednolůžkové pokoje. Jinak péči zvládáme - neříkám, že kvalitně - vždy je třeba brát ohled na to kolik pacientů má sestra na starost. To ale, že jsme nejméně dva (sesta a sanitář) na 12 lidí na den myslím mluví za vše. Často vypomáhají i studenti a stážisté. Hospice jsou v ČR ve stádiu vývoje, ale myslím, že na dobré cestě. Pravda, zatím jen pro umírající, ale i ten stařičký obyvatel LDN už v podstatě potřebuje hlavně toto. Jinak více na www.hospice.cz. Zdravím :-)

0/0
11.7.2008 16:07

katerina

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nakonec omluva

Také třeba dodat, že se v takovém zařízení mnohem lépe pracuje. I když zde často zemře člověk, tak se většina z nás do práce těšíme. Když jsem dělala na interně podobné LDN, byla to pro mě strašná psychická deprivace. Pcienti stále volali, něco chtěli, a my to jednoduše nestíhlaly (a to jsme někdy chodily ze směny i hodinu po prac. době - prostě nebylo doděláno). Já nemám tak silnou psychiku a po dvou třech letech této práce jsem měla docela vážné psychické a zdravotní problémy. Tady máte za sebou docela dost vděčných a spokojených klientů, do práce chodí děkovné dopisy a s mnohými pacienty a rodinami navážeme  i krátkodobé přátelské vztahy.  V takovém prostředí pak není problém udělat pro pacienty něco navíc - uvařit kávu, vyvést na vozíku do zahrady apod. Máme i jednu ošetřovatelku, která pacientkám co chtějí obarví vlasy a lakuje nehty - ale to už je třešnička na dortu. I když už mám po VŠ místo v cizině, na tuto práci nedám dopustit. Zdravím Katka

0/0
11.7.2008 16:16

rentrn

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nakonec omluva

Myslíte si opravdu, že Váš příspěvek patří do této diskuse? Jaký je rozdíl mezi Vámi a popisovanou LDNkou? Zatímco Vy otevřeně přiznáváte, že k Vám pacienti chodí umírat, ve výše jmenované LDNce to provádějí jen neveřejně. U Vás se za to platí - blíže nespecifikovaná částka.... předpokládám ve výši důchodu... v LDNkách to vychází přece jen levněji....

JENŽE ,  tyto články právě kritizují stav, kdy pacient by se měl dlouhodobě léčit, měl by být rehabilitován... a ve skutečnosti neexistuje zařízení které by se tím zabývalo, tak tyhle lidi prostě zabíjíme - tu sedativy, tu špatnou léčbou, tu hladem, jinde proleženinami....

0/0
11.7.2008 16:35

katerina

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nakonec omluva

No pouze odpovídám na Váš dotaz. Na LDN se mají lidé léčit, ale v důsledku nedostatku zařízení jako je naše jsou na LDN často lidé, kteří tam nepatří. Nemyslím si, že by člověk v 80 často polymorbidní (více nemocí)  a více letech musel ještě nutně rehabilitovat a cvičit na logopedii apod. Věk nad 80 let je biologicky věkem závěrečné fáze života. I odborníci na tuto oblast píši, že není nutné, aby takoví lidé vypili 2 l tekutin, jedl porce jako my apod. Proto většina obyvatel LDN patří často do zařízení jako je naše. A není to ani tak, že bych tyto lidi odepisovala na smrt apod. Pocházím z vesnice, má babička umírala v 80 letech doma, odmítla jíst, pít, nikdo jsme ji k tomu nenutili a přesto myslím, že nezemřela hlady. Zemřela prostě stářím a nikomu z nás to v jejím věku nepřipadlo divné. Proto si myslím, že by si tito lidé spíše zasloužily zařízení jako je naše.

0/0
11.7.2008 18:02

rentrn

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nakonec omluva

tak nevím jestli hranice 80 let je ta která by měla lidi posílat do hospiců, ale respektuji to, zatím mi 80 není.... (až mi bude, tak Vám odpovím)  Já ale myslím, že se ani zdaleka nejedná jen o takhle staré lidi, bohužel stejnou perspektivu mají i ostatní a je jedno jestli je jim 20 nebo 50 - těmhle také nabídnete hospic?

0/0
12.7.2008 11:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.