Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mladík z Vlašimi vykrvácel po operaci mandle, rodiče viní záchranku

Osmnáctiletý Michal Král z Vlašimi na Benešovsku zemřel včera ráno v sanitě záchranné služby. Byl několik dní po operaci mandle. Zřejmě došlo ke komplikacím, mladík vykrvácel. Mandli mu kvůli hnisavému zánětu operovali v pondělí 23. června lékaři v benešovské nemocnici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

martas123456

mandle

Mne vyberali mandle pred 6 dnami, a dnes v noci cca o 4:00 rano mi to zacalo krvacat,  nastastie som sa zobudil a dosiel som do nemocnice kde mi to zastavili.

0/0
15.9.2008 21:18

Leonidas

dojezdové časy

Minulý týden: kámošovi je 32 let a dostal v práci infarkt. Ve Zdibech. Záchranka je v Líbeznicích, sotva  4 km. Přijela za 30 minut. Mezitím kolegové kámoše resuscitovali - amatérsky. Zachránili mu život. Záchranka ve Vlašimi asi nepřijela za 3 minuty - to je 180 vteřin. Pokud nesídlí hned ve vedlejší ulici, těžko to mohli stihnout za tak krátkou dobu. Ale asi jde o to, odkud kam se to měří...

0/0
8.7.2008 11:22

kontrola_nemocnych

thlenjsou jen dusledky setreni ve zdravotnictvi

proste nekdo kdo by mel bejt par dni v nemocnici umre protoze se setri. ale je to levnejsi. doufam ze rodice budou muset zaplatit 90Kc Cirktneho.

0/0
5.7.2008 13:34

kocourek96

Re: thlenjsou jen dusledky setreni ve zdravotnictvi

tak si to raději přečti, nebudeš tu za magora.(Y)

0/0
5.7.2008 19:41

Santa1

Re: Re: thlenjsou jen dusledky setreni ve zdravotnictvi

Já jsem to třeba pochopil i přes drobnou chybu a zcela souhlasím, vám by příspěvek vadil i kdyby byl bez chyby.

Operace (odstranění) mandlí je zdánlivě banální úkon ovšem blízkost krkavice ho může zejména po operaci zkomplikovat - stačí kýchnout a je hotovo.

0/0
7.7.2008 9:39

papazian

Byl poruše zákon, protože záchranka má přijet do 15 minut!

0/0
5.7.2008 11:27

rudastraka

Re: Byl poruše zákon, protože záchranka má přijet do 15 minut!

nevim z ceho usuzujes ze zachranka do 15 minut neprijela

navic zakon je nesmyslnej, protoze na spoustu obydlenejch mist se zachranka do 15 minut nedostane

zakon je socansky pupulistickej

0/0
5.7.2008 11:57

Thorough

Re: Byl poruše zákon, protože záchranka má přijet do 15 minu

Neprecetl sis clanek cely nebo je to o omezenosti?

0/0
6.7.2008 13:49

unbelieving dog999

Nechci byt zakernej a dostat ban, ale jestli

fotr najde mladeho zakrvaceneho nekde v dome, tak prece nema cekat na zachranku a hned kluka lifrovat do spitalu, obzvlast, kdyz to ma 2 minuty, jak tvrdil. Diky vlastni neschopnosti a imbecilite prisli rodice o syna, tak to aspon musi na nekoho svalit...(Y):-©

0/0
4.7.2008 23:35

Moc uřvaný našeptávač

Re: Nechci byt zakernej a dostat ban, ale jestli

Treba nemeli vlastni auto... nedavno jsem cetl, ze osobnim automobilem v Cesku disponuje prumerne kazda druha rodina, ale v konkretnich lokalitach je to uplne jinak, napr. v Praze pripada jedno auto na 1,12 rodiny, zatimco v Jiznich Cechach pripada osobni auto az na kazdou 5,2 rodinu. To tedy znamena, ze mnozi lide se prepravuji bud na kole ci hromadnou dopravou anebo pesky.

0/0
5.7.2008 7:45

captain cook

Re: Nechci byt zakernej a dostat ban, ale jestli

uprimne receno, kdybych nasel nekde nekoho zkolabovaneho a zakrvaceneho, prvni co udelam by bylo zavolat sanitku. Sanitaci maji potrebne nadobicko a poskytnou pomoc hned na miste, stabilizuji pacienta nez prevezou do nemocnice. To ja nemam. Navic bych musel zkolabovaneho nejdriv tahat do auta (mohlo by vic ublizit) a nemohl bych se mu venovat po dobu jizdy, pac bych se musel soustredit na rizeni.

Ze volali sanitku bylo spravne, ale ptam se jestli dali dispecerce  h n e d   pri prvnim rozhovoru dostatecne na vedomi jak kriticka je situace. Dispecer zacne volat posadky sanit nasledkem prvniho ohlaseni a pokud vi, ze situace je kriticka, da sanitakum vedet bez prodleni. Jestli ovsem je nejblizsi sanita na druhem konci mesta, je to horsi..to ale nikdo nevi predem.

0/0
5.7.2008 8:21

FrantaJouda

Re: Nechci byt zakernej a dostat ban, ale jestli

Na tento tvuj vyblitek nejde reagovat jinak nez zatukanim si na celo ... :-©

0/0
5.7.2008 10:07

unbelieving dog999

Re: Re: Nechci byt zakernej a dostat ban, ale jestli

Nejsem debil jako tvuj fotr, abych nechal svoje potencionalni dite umirat a jeste na to cumel..:-©

0/0
5.7.2008 14:57

rudastraka

Re: Nechci byt zakernej a dostat ban, ale jestli

nekoho prevazet je kravina, zachranka bude na miste driv

navic posadka zachranky je na tyhle situace zvykla a prvni pomoc poskytne driv nez zruzenci ve spitale

fotr spis nebyl schopny poskytnou prvni pomoc a ted to chce na nekoho svalit

0/0
5.7.2008 12:03

unbelieving dog999

Re: Re: Nechci byt zakernej a dostat ban, ale jestli

Vzdyt to mel 2 minuty do spitalu!!! Ja mel nehodu pred plotem do spitalu a Traumacka byla zhruba 150 metru ode me a sanitka prijela az za 10 minut!!! Cumilove mi mezitim ukradli kolo, prej mi ho jdou schovat. Mel jsem pouze a jenom rozbitou hlavu, ale prej to vypadalo hrozne. Dodnes me mrzi, ze jsem na tom kole do spitalu nedojel sam, stejne to jenom sesili a rano jsem sel domu..Rv

0/0
5.7.2008 14:56

hufina

Re: Re: Re: Nechci byt zakernej a dostat ban, ale jestli

no dve minuty do spitalu to teda nemeli :-( ve Vlasimi nemocnice neni (behem 90.let byla postupne zrusena vsechna oddeleni :-((((), je tam jen stanice, odkud vyjizdi rychlovka a ta to vozi do nejblizzsi nemocnice, ktera je prave ve 20km vzdalenym Benesove .... takzen bylo urcite lepsi pockat na tu sanitku, protoze zdravotnici cestou urcite poskytnou lepsi peci, nez vydeseny rodice......:-/

0/0
7.7.2008 13:40

girl

Re: Nechci byt zakernej a dostat ban, ale jestli

co to melete za kraviny...sice si za to muže sám....ale newim proč by to na nekoho chtěli svalit já je znám....a vím že by toho nebyli schopni....[>-]

0/0
15.7.2008 23:39

ent

Tragédie! Zavinění? Asi žádné.

Je mi líto mladého muže i všech příbuzných a vyjadřuji jim upřímnou soustrast. Nemohu a neumím posoudit zákrok záchranné služby, ale musím říct, že mladík měl veliké štěstí, že ho ORL chirurgové v Benešovské nemocnici operovali. Dokázali rozpoznat velmi zrádný zánět, a pokud by nezakročili, mladík by velmi pravděpodobně zemřel na jeho následky. Navíc měl chlapec velké štěští, že se dostal na ORL právě do Benešova. Toto oddělení patří ke špičce v oboru ORL v naší republice. Lékařům přeji pevné nervy a všem sílu k překonání těžkých chvil.

S úctou,

ORL chirurg, vp

0/0
4.7.2008 22:16

terezavaskova

Re: Tragédie! Zavinění? Asi žádné.

Možná to vyzní trochu cynicky, nicméně věta typu "Dokázali rozpoznat velmi zrádný zánět, a pokud by nezakročili, mladík by velmi pravděpodobně zemřel na jeho následky." nevypadá v souvislostech nejlíp. Taky mluvit v tomto případě o štěstí ... Dle mého soudu to chlapec přehnal se zátěží a došlo k velmi vzácnému odloučení fibrinového plátu po operaci. Je to blbé, moc mladý.

0/0
4.7.2008 22:33

AnalProbe

Re: Re: Tragédie! Zavinění? Asi žádné.

To znamená, že si utrhl strup?

0/0
5.7.2008 10:26

a_j_a

Re: Tragédie! Zavinění? Asi žádné.

krvácení po tonzilektomii je zrádná komplikace, za kterou operatér až na vyjímky vůbec nemůže. Aby někdo zemřel, je naštěstí vzácné. nejčastěji pak jde buď o koincidenci s dalším onemocněním, eventuálně o podcenění opakovaného "zakrvácení", kdy nakonec celková velká krevní ztráta vede k oběhovému selhání. většina krvácejících pacientů po TE  dorazí do nemocnice včas, většinou i po vlastní ose. toto je opravdu extrémní, a velmi smutná, událost.

0/0
5.7.2008 10:19

strejndz_dyzajr

Re: Tragédie! Zavinění? Asi žádné.

prakticky ve všem souhlasím, jednalo se nejspíše o paratonzilární absces, který může mít i nejtěžší následky,takže tonzilektomie určitě byla na místě.

snad jen drobná poznámka- v Benešově je zcela běžné oddělení okresního typu, kde se provádí menší operativa.ani není účelem na  oddělení pár km od pražských klinik provádět něco většího. takže špička v oboru asi fakt ne, nicméně tonzilektomie je standardní výkon,nic speciálního.určitě jich tam dělají stovky ročně. bohužel, pravda je taková, že komplikace nemá jen ten, kdo neoperuje.a že vždycky je to průšvih...;-(

0/0
5.7.2008 10:38

captain cook

Re: Re: Tragédie! Zavinění? Asi žádné.

hele, mne delali TE kdyz jsem mel uz treti absces, podrzeli si mne v nemocnici skoro tyden a delal jsem co mi doktor a sestricky naridily...a pak i doma...bylo mi jen 11 a kdyz nejaka sestra zadupala, tak jsem vyskocil;-) komplikace zadne.

0/0
5.7.2008 11:43

captain cook

Re: Re: Re: Tragédie! Zavinění? Asi žádné.

Detska nemocnice na KarloveR^

0/0
5.7.2008 11:44

a_j_a

Re: Re: Re: Tragédie! Zavinění? Asi žádné.

pozdní krvácivé komplikace (po týdnu a více od výkonu) po TE činí dle retrospektivních -tisícihlavých- studií 3-5%, nezávisle na technickém provedení výkonu.fatální následky jsou v řádech desetin promile, o to je to tragičtější událost pr všechny zúčastněné, lékaře nevyjímaje.

chci tím říct, že jsi měl kapitáne štěstí a byl jsi mezi těmi 95-97%. dodržování stanoveného pooperačního režimu je samozřejmě nezbytné a můžu tě za ně jen pochválit ;-)

0/0
5.7.2008 19:36

pskoda

Je to smutné, ale...

...takový je dnes stav našeho zdravotnictví. Ve velkých městech je to v pohodě. Ale na okresech? Záchranky se ruší a nejbližší je třeba 20 km daleko. A než tam dojede po těch děravých silnicích, tak už holt může být pozdě. Jasně, do limitu vyhlášky se vejde, ale život už nezachrání, i kdyby se snažili sebevíc. To samé v nemocnicích - snaží se o co nejdřívější propuštění. Ale že by v některých případech bylo lepší si tam pacienta ponechat déle, na to asi nejsou peníze :-(

0/0
4.7.2008 20:42

ppc1500

Puštěn domů

Asi se poměry ve zdravotnictví hodně změnili, protože když mě brali mandle, tak si mě tam ponechali na tři dni. Bylo to v roce 1992 a už jsem nebyl dítě. Lékaři už tehdy věděli, že v dospělosti jsou mandle nebezpečné, tak docela nechápu, proč toho kluka pouštěli domů. Teda jak jsem z článku vyrozuměl, tak mu ty mandle vybrali ambulantně....

0/0
4.7.2008 20:20

etg

Re: Puštěn domů

no vidis. Mne je brali pred 3 lety ve 24 a sel jsem druhy den domu. Nemyslim, ze by to bylo spatne (akorat bohuzel musim rict, ze to nemelo takovej efekt, jakej jsem cekal, resp. problem asi nebyl v mandlich, akorat i pres spoustu testu doktori nedokazali zjistit, v cem je ten problem). Co se toho kluka tyce, je to blby...ale i to pro nekoho na prvni pohled mozna banalni vytrzeni mandli je dost citelnej zasah do organismu a s urcitym rizikem se pocitat musi. Taky si to mohl zpusobit tim, ze jedl neco, co nemel a rozskrabl si tim jizvu...(ehm, ja teda ty jogurty vydrzel dva dny, treti jsem si i pres tu bolest dal maso a varene brambory a ctvrty dokonce karbanatek, zpetne clovek vidi, jake to bylo riziko...nejhorsi bolest to byla sedmy den od operace, to jsem uz zase nedokazal jist nic...)

0/0
4.7.2008 20:41

Pyrofosfát

Re: Puštěn domů

Propuštění domů se liší případ od případu. Já osobně jsem byl na operaci předloni (ve 22 letech) a strávil jsem ve špitále 4 dny, protože jsem měl ten krk v dezolátním stavu (ten samý hnisavý zánět). A byli tam tací, co šli druhej den po zákroku domů... No a beztak mi to týden po operaci ve spánku prasklo. Naštěstí jsem se probudil, 2 hodiny jsem to v noci ledoval a od té doby bylo všechno OK.

0/0
4.7.2008 21:22

captain cook

Re: Puštěn domů

nebrali ambulantne, byl v nemocnici 5 dni...podivej se ke konci clanku

0/0
4.7.2008 21:40

český venkovan

Re: Re: Puštěn domů

...Po pěti dnech ho z nemocnice propustili. "Byl celou dobu v pohodě," dodal otec. (ctrl C + ctrlV)....

0/0
4.7.2008 23:07

ACAMAN

vlastní zkušenost se záchrankou

Vlašim - manželka si zlomila nohu (zrovna tu na kterou má uznanou invaliditu) reakce záchranky: a to tam nemáte auto? auto jsme tam opravdu neměli po ruce a kdyby ano tak bych jí v jejím stavu velmi nerad přepravoval sám...

Praha o tři měsíce později kamarádka má skoro stejně zlomenou nohu, jako měla manželka v Září, naložím jí do auta a ještě pro jistotu zavolám na linku 155 abych se ujistil kam jim mohu odvést do nemocnice...

reakce záchranky: hned se ptali na stav, věk a že pošlou sanitku, ačkoli jsem je ujišťoval, že je již naložená a stačí jí jen vysadit v nemocnici, poděkoval jsem a byla mi nabídnuta možnost, že pokud by byl problém, třeba při vjezdu do nemocnice tak ať jim zavolám, že to ihned nějak zařídí

Nevím,  jak to v té Vlašimi bylo, ale když budu muset volat linku 155 tak raději v Praze...

0/0
4.7.2008 20:01

BBarret9

to měli dnes ti mladí

krutý den,ruka v lisu,motrkář kaput a teď toto.:-/

0/0
4.7.2008 19:44

KarelVohradnik

Kristepane

No tohle mi pomalu taky loni hrozilo, hnisavá angína (první v životě), penicilín nepomoh, po týdnu obrovský absces v krku (dirka tak na 2 milimetry), celý týden jen na tekutý stravě (ale prý že to na nemocnici ještě není, kdyžtak ať si zavolám sanitku až se budu dusit...), na ORL už mi napsali doporučení na rozříznutí abscesu a vyřezání obou mandlí, ale že eště zkusí tetracykliny, ty naštěstí ihned zabraly a po pár dnech už jen mandle normální velikosti, ale dodnes s krátery jak měsíční povrch...Ještěže mě do tý nemocnice neodlifrovali, ale bylo to jen tak tak :-/

0/0
4.7.2008 19:00

Železobetonová Krysa

Tak to odpovídá úrovni zdravotní péče jak se s ní setkávám

....... v podstatě standard, jedinou pozitivní zkušenost s zdravotnictvím - 1x jsme tu sanitku taky rychle potřebovali a skutečně rychle přijela (nevím jestli v limitu ,ale život byl zachráněn......) nicméně taková věc jako ,že jednou v Praze přijela sanitka včas když všechno ostatní je na úrovni ruska je trochu málo  - nechci to nazvat náhodou ,ale......... Rv

0/0
4.7.2008 18:34

MKN

Re: Tak to odpovídá úrovni zdravotní péče jak se s ní setkávám

Pokud nebydlíte v nějaké větší metropoli, tak musíte mít trochu toho štěstí, že bude pro Vás volná posádka RLP. Na území bývalých okresů připadají 1-2 stanoviště RLP, přičemž jsou místa, kde dojezdový čas je až 30min velmi dravé jízdy. Je fakt že na místě bez pomoci se Vám i 5 minut zdá jako půlhodina - skutečnost pak jednoznačně prokáže záznam zdispečinku, popř. tel. operátora.  

0/0
4.7.2008 18:50

Železobetonová Krysa

Re: Re: Tak to odpovídá úrovni zdravotní péče jak se s ní setkávám

Jsme tak malá země a všude kolem se válí tolik zbytečně vyházených peněz ,že naprosto absurdní aby existovalo místo které by nebylo dostupné autem nebo vrtulníkem do 3 minut a neexistuje argument je to jenom o organizaci a přerozdělování peněz.(Y)[>-]Rv

0/0
4.7.2008 18:53

vaclavj1

Re: Re: Re: Tak to odpovídá úrovni zdravotní péče jak se s ní setkávám

si to spocitej, co pises, vzdyt je to blbost ... jinak konkretne ve Vlasimi je tusim stanoviste rychle zachrane sluzby

0/0
4.7.2008 19:38

Železobetonová Krysa

Re: Re: Re: Re: Tak to odpovídá úrovni zdravotní péče jak se s ní setkávám

To blbost není, je to v praxi vyzkoušeno a fungovalo to , ale ty auta nesmí stát a čekat v garážích ,ale musí být v terénu - obdobně jako "krouží"  tzv. PMJ policie , ovšem nikoliv náhodně ,ale dle předem vyzkoušených a propočítaných tras, hustěji v přímé úměře potenciálních potřebných zásahů atd. a dispečink musí mít samozřejmě ta auta na monitorech živě (GPS) - takže vytvoříš pohybující se síť vozidel na mapě - v okamžiku kdy znáš pozici cíle k němu posíláš všechno co má teoretickou šanci tam dorazit rychle - vždy by to mělo být víc než 2 vozidla - teprve v době kdy už jsou na cestě ověřuješ případnou prioritu a můžeš je odvovat ...... ve městě máš ty auta rozmístěna hustěji a především inteligentně vzhledem k dopravním zácpám , na venkově zase můžou jezdit rychleji a když na to dáš peníze tak to území pokryješ částečně letecky (a ty vrtulníky samozřejmě taky nesmí chrápat na 50 km vzdálené základně...) - jde skutečně jenom o prachy a schopnost organizace.

0/0
4.7.2008 21:44

vaclavj1

Re: Re: Re: Re: Re: Tak to odpovídá úrovni zdravotní péče jak se s ní setkávám

Vskutku celkem draha sranda - vrtulniky bys chtel mit ve vzduchu 24/7, spousty vozu v terenu, coz je hlavne na venkove problem, ze byste mozna brzo narazil na nedostatek vhodneho personalu ani nemluve ... mimochodem, za ty tri minuty se pri prumerne rychlosti 200km/h ujede deset kilometru, pri 100km/h uz jen pet.

0/0
5.7.2008 9:49

houba_

Re: Re: Tak to odpovídá úrovni zdravotní péče jak se s ní setkávám

30 minut dojezd?? tak to nekecej, za 30 minut drave jizdy prejedes skoro petinu tyhle republiky

na uzemi byvalych okresu jsou stanovist RZP tak, aby se dalo dostat vsude v limitu, byvaji 2-3 podle velikosti okresu a mnozstvi obyvatel (rad bych znal okres, kde je jen jedno stanoviste - ale i to je mozne a muze to mi sve opodstatneni - napr. maly okres) .  samozrejme muze mit clovek smulu, ze zrovna zadna zachranka neni volna, ale to se muze stat vsude.

0/0
4.7.2008 20:21

Železobetonová Krysa

Re: Re: Re: Tak to odpovídá úrovni zdravotní péče jak se s ní setkávám

No a to e právě ten problém, to se nesmí stát (nepočítám li živelní katastrofy, válku nebo terorismus) - takhle to je právě zorganizované chybně - aby to fungovalo musíš ty auta mít v terénu a pakliže nějaké pošleš z jeho stanoviště nebo trasy k cíli musí jeho stanoviště / trasu převzít jiné vozidlo - to které čeká v záloze na základně případně domino efektem těm autum prohodíš stanoviště tak aby to nejbližší nahradilo vždy to nejbližší - to je ovšem nevhodné z jednoduchého důvodu - je lepší když stejnou trasu jezdí ta samá hlídka, protože jinak nezná perfektně terén nebo aktuální situaci... ...není to tak ,těžký , dokonce ani tak drahý - je to jednoduchý - jenom to pochopit a udělat.:-)

0/0
4.7.2008 21:52

MKN

Re: Re: Re: Tak to odpovídá úrovni zdravotní péče jak se s ní setkávám

Ano, RZP 2-3, ale RLP 1-2. No za 30minut polovinu republiky je pěkná nadsázka, ale v tomto kontextu velký nesmysl. A vězte, že jsou místa, kam se šplháte po serpentinách s pištěním pneumatik v 50km/h. A to mluvím o létě..

0/0
4.7.2008 23:40

Vendi1

Re: Tak to odpovídá úrovni zdravotní péče jak se s ní setkáv

Tak jdi dělat k záchrance,když je ta úroveň tak špatná! Třeba to změníš. To se ti ale nechce, nebyl bys v balíku?!Rv

0/0
4.7.2008 18:50

Železobetonová Krysa

Re: Re: Tak to odpovídá úrovni zdravotní péče jak se s ní setkáv

Ani nejsem , ale nechce to bych prostě dělat nemohl -a) nemám rád krev, b) nejsem ježíš kristus takže některým lidem bych pomáhal vyloženě proti své vlastní vůli c) zaveď systém, řidiče a doktory seženeš když jim zaplatíš neboj se.

0/0
4.7.2008 18:56

Bonelord

Smutne.

:-/ Je mi trochu divne, ze 18 lety kluk chodil k detske lekarce. Na novinkach jeste psali, ze ten den ho mela doprovazet babicka na kontrolu.  Oboje mi u 18 leteho kluka prijde zvlastni.

0/0
4.7.2008 18:25

_m-

Re: Smutne.

Možná přijde ale do 19 let ( a v případě dlouhodobé chronické nemoci i dýl - až do předání) patří pod dětského lékaře. Náš mladý chodil na Hagibor (dětská klinika) kvůli průduškám ještě ve 20 protože to chtěla doktorka doléčit sama.

0/0
4.7.2008 18:27

PájaZítra

Re: Smutne.

Dokud chodí do školy, proč ne? Koneckonců dnes může fungovat i statut tzv. rodinného lékaře, kdy se jeden doktor (v jeho soukromé ordinaci) stará o rodiče, jejich dítě a když dítě dospěje tak dál i jako o dospělého.

0/0
4.7.2008 18:28

opportunity

Re: Smutne.

Mám dceru v tomhle věku. Plynně překládá, programuje, ale u doktorky si neumí říct ani o teploměr. Půlku toho zapomene nebo prostě zasklí.

0/0
4.7.2008 18:28

kill7

Re: Re: Smutne.

autistka

0/0
4.7.2008 18:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.