Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pacienti se konečně budou moci bránit. Stížnosti by neměly končit v koši

Po banální operaci v nemocnici zemře váš příbuzný a vy jste přesvědčeni, že lékaři museli udělat nějakou chybu, která způsobila smrt mladého a poměrně zdravého člověka. Je to smutná situace, ale může se přihodit každému. Jistě, lze si stěžovat. Ale může to být často úplně k ničemu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

babacek

Pacienti se....

Zde je spíše překvapující když se někdo dobere svého práva a především uplatnění pravdy proti ´´ bílé mafii ´´. To jsou ty lidé ještě mezi živými.

0/0
28.6.2008 13:07

brezzinka

Re: Pacienti se....

R^

0/0
28.6.2008 13:47

jiki

Re: Pacienti se....

když se dobrali svého práva, tk asi ano a stížnost byla úspěšná, Další možnostzí je, že se ho dobrali v zastoupení.

0/0
28.6.2008 15:14

babacek

Re: Re: Pacienti se....

To je však tak necelé 1% kdo se dobere...

0/0
28.6.2008 15:24

jiki

Re: Re: Re: Pacienti se....

tak třeba ostatní v právu nebyli, že

0/0
28.6.2008 15:32

brezzinka

Re: Re: Re: Re: Pacienti se....

nebo nepřežili

0/0
28.6.2008 17:48

jiki

Re: Re: Re: Re: Re: Pacienti se....

jistě, na rozdíl od Vás např.

0/0
28.6.2008 18:08

babacek

Re: Re: Re: Re: Pacienti se....

 No ono záleží kdo to právo vykládá. A pak vědět a dokázat jsou dvě odlišné věci.

0/0
29.6.2008 5:46

ODSakEda

BY...

By měly...;-D nejlepší motivací ve službách je zisk a konkurence  (med a bič) a skutečné zdr. pojištěníjako je to všade ve světě, kde to funguje samo bez státního vlivu! Né jak v čR, kdy zdr.  "pojištění" je defacto daní a ceníky až po extrém ála Rathova vyhláška -nejsou hrazeny léky , pomůcky ale i úkony dokonce vůbec!!!!!!!! Takovyý pojmy nesmluvní pratner či nehrazený lék, prostě nezná!!!!!!!!!!!!

0/0
28.6.2008 12:50

Dezo-Conka

Další snaha ODS a y Hetue,placené ODS

zdikreditovat komoru a lékařský stav.

V tom případě naše jedinou zbraní bude požadávek zvýšit cenu lékařské práce na

3000 Kč na hodinu.Náklady na ambulanci dens činí cca 400 Kč/hodinu.,náklady na operační sál a oddělení jsou pohonásbně vyšší.

Zbude 2600 Kč.Polovina z toho půjde na pojištění/tak je to v USA.Lékaři zbude 500

Kč hrubého na hodinu,jako právníkovi,přitom náročnost studia je nesrovatelná.Lékař se konečně zařadí do střední třídy a přestane vydělávat miň než řemeslník.Problém je v tom ,že ceny lékařský výkonů se zvednou mohonásobně a vaše pojištění nestačí ani na léčbu angíny.Plně souhlasím s nastoupeným trendem,pokuď se řekne A,musí být řečeno i B.

0/0
28.6.2008 12:48

ODSakEda

Re: Další snaha ODS a y Hetue,placené ODS

Problém je pouze a jen v tom, že v čR se zdravotní odvod jmenuje "pojištění",ale jde defacto o daně, kdy výši stanovuje stát a to procentem ze zisku(!!!???...) a státá také stanovuje ceník léků, pomůcek a úkonů,až po extrém -nehrazený v§bec!!!...;-€

0/0
28.6.2008 12:52

Dezo-Conka

Dagiss

To chcete říct ,že praktická lékařka si vykazala apendekotmii a tonzilektomii ?

Tyto kkódz nemá schválené pojišťovnou.Jste prollhaná krysa nasazena kdoví kým.Jakým pravem tady bezstrestně lžete ?Kdyby naše komora za něco stála,tak vás dá k soudu.Jako lékař mám možnost kontaktovat pravní oddělení komory,

věřte mi,že to udělám.My si vás najdemeR^

0/0
28.6.2008 12:31

Dezo-Conka

Re: Dagiss

Počítač automatickz vzřazuje nenasmlouvané kody.Dagiss počítetjte s tím,že vás budeme žalovat¨.R^

0/0
28.6.2008 12:34

jiki

Re: Re: Dagiss

Navíc, třeba u hospitalisace při jednom špatném kodu odmítně platbu za všechny v dané hsopitalisaci, takže si musím edávat docela pozor

0/0
28.6.2008 15:16

jiki

Re: Re: Re: Dagiss

a ještě navíc, systém regulací znevýhodňuje nadbytečné výkony, takže není vůbec zapotřebí něco přidávat.

0/0
28.6.2008 15:17

jiki

tak nevím...

     Píše MF DNES , 28.06.2008 : Pacienti se konečně budou moci bránit. A cituje náměstkyni ministra zdravotnictví  : „V současné době nic nebrání tomu, aby byly stížnosti prostě hozeny do koše a nikdo se jimi nezabýval “.  No a dále je nám předkládáno vysvětlení, co vše nový zákon určí nového a vymezí, jak má postupovat člověk, který podezírá zdravotníky z chyby.

     Měl jsem asi přestat číst hned po prvním odstavci.: „Po banální operaci v nemocnici zemře váš příbuzný a vy jste přesvědčeni, že lékaři museli udělat nějakou chybu, která způsobila smrt mladého a poměrně zdravého člověka. Jistě, lze si stěžovat. Ale může to být často úplně k ničemu.“.  To se hned tak nevidí. Která operace je banální ?  Copak dnes není možnost trestního oznámení či sížnosti Komoře  nebo ministerstvu ? A k čemu má být stížnost ?

0/0
28.6.2008 10:29

jiki

Re: tak nevím...

     Jestli náměstkyně ministra soudí, že dnes nic nebrání házení stížnosti do koše, tak asi netuší nic o platných pravidlech pro nakládání se stížnostmi a prozrazuje, že ministerstvo špatně řídí ta zdravotnická zařízení, jejichž je zřizovatelem. Ale mám za to, že spíše sama netuší, jak je tato věc v těchto státních zdravotnických zařízeních opatřena. Nadto, pokud zákon vymezí postup tak, že bude nutno stěžovat nejprve v nemocnici, zabrání se tím trestnímu oznámení ?  Nebo to bude tak, že až úřady a jejich komise je budou moci podat ? Nebo že by takto byla zavedena nová forma mimosoudního vyrovnání ? A to ani nemluvím o tom, že takový zákon vytvoří nerovné podmínky poskytovatelů zdravotní péče – proč by se mělo jednat jen o operace a jen o nemocnice. Krajský úřad má sestavit komisi – a ta bude mít jaké pravomoce ? Odsoudit ?  A když ne, tak proběhne soud na ministerstvu ?  Mé právní vědomí zařazuje takovou představu o spravedlnosti do neznáma.

    

0/0
28.6.2008 10:30

jiki

Re: Re: tak nevím...

        Možná to vypadá, že protestuji z vlastních obav. Není tomu tak. Myslím, že tento článek v MF DNES je obsahově zmatený a že snad žádný zákonodárce by takovou věc takto nemohl zařadit do právního pořádku. Autorce se možná nepodařilo poskládat správně mozaiku a výsledný obrázek je žalostný, nicméně uvedené citace, coby jednotlivé kaménky, svůj obsah mají.  Co je to za změnu, že krajské úřady mohou po nemocnicích chtít zavedení opatření k zamezení opakování chyb. Vždyť samosprávy jsou dnes zakladateli a/nebo zřizovateli nemocnic a jako takové mají tedy tuto možnost už roky. Krom toho, pokud je záměrem  ministerstva aby zdravotnická zařízení byla akreditována, pak by se mělo vědět, že akreditace je podmíněna m.j. i tím, že zdrav. zařízení má řízené dokumenty, jimiž určuje postupy i pro nakládání se stížnostmi.

0/0
28.6.2008 10:31

jiki

Re: Re: Re: tak nevím...

     Napsat, že pacienti se konečně budou moci bránit, to znamená sdělit, že dosud byli zcela bezbranní proti lékařské, resp. zdravotnické vůbec, zvůli. MF DNES pořádá hony na lékaře a zdravotníky vůbec už delší dobu a tak takové sdělení není překvapivé. A není ani překvapivé, v jaké neznalosti se o věci píše. Trochu nejasné je, zda stať má charakter informativní nebo komentující.  To první je prachbídné,  to druhé je věcí schopnosti daného média.  Ono to s tím záměrem zavést tyto zákonem stanovené postupy může dopadnout i tak, že se lékaři začnou vyhýbat takovým výkonům, které budou spojeny s trochu vyšším risikem. Navíc dobře ukazuje právník, že shoda zájmu lékaře a ZP asi nezavdává záruku objektivního přístupu ke stížnosti.  A to zapomněl, že krajský úřad, coby instituce samosprávy, je na tom ve vztahu k jí zřízenému nebo založenému zdravotnickému  zařízení stejně.

      pravila mladá paní  v pořadu Máte slovo : kde není zkušenost, tam není ani kvalita.     

0/0
28.6.2008 10:31

Better red than dead

.

jaky stezovani si... ...pokud de clovek dobrovolne k lekari, musi pocitat s tim, ze to ma prinejlepsim 50 na 50 ze prezije...

0/0
28.6.2008 10:05

jiki

Re: .

čerpáte z nějakých pofiderních statistik

0/0
28.6.2008 10:34

brezzinka

Re: Re: .

máš pravdu, moc těm lékařům věří

0/0
28.6.2008 13:47

jiki

Re: Re: Re: .

hm,. to by chtělo smajlíka ale. I tak by to byl docela hloupý vtip.

0/0
28.6.2008 15:13

brezzinka

Re: Re: Re: Re: .

někdo tomu říká vtip a někdo krutá skutečnost...

0/0
28.6.2008 17:45

jiki

Re: Re: Re: Re: Re: .

padesát na padesát , to máte za skutečnost ? hm, marné

0/0
28.6.2008 18:05

obhájkyně zájmů pacientů

Ministerstvo neříká pravdu

Dnes naštěstí funguje trestní právo:  podezření na závažné pochybení lékařů je nejlepší oznámit policii a žádat trestní šetření, policie musí zajistit nezávislé znalec. přezkoumání, nezlobované lékaři. Jen méně závažné kauzy se mohou řešit mimosoudně, např. podle vyhlášky o znalec. komisích (ale tato vyhláška nevyhovuje).  MZ je tedy vázáno vyhláškou o znalec. komisích nebo vyhláškou o šetření stížností a podnětů závaznou pro státní správu. Nemůže se tedy vymlouvat. Jde však o nedokonalé předpisy, bohužel je MZ do budoucna nezlepšuje, naopak nutí v novém zákonu o zdrav. službách pacienty či pozůstalé, aby se nejprve obraceli se stížností na zdrav. zařízení, jež pochybilo, což porušuje mezinárod. předpisy - stát je povinen zajistit nezávislé mimosoud. přezkoumání, a to dosud neučinil.

0/0
28.6.2008 10:05

obhájkyně zájmů pacientů

Re: Ministerstvo neříká pravdu

Dodejme, že např. v Rakousku fungují perfektní nezávislé regionální komise pro šetření stížností pacientů vč. mimosoud. odškodnění pacienta. Předsedou takové komise bývá nezávislý právník dosazený buď advokát. komorou nebo ministerstvem spravedlnosti, ovšem předsedou vídeňské komise je dokonce zástupce pacientů, protože jde o osobnost váženou jak pacienty, tak lékař. veřejností i politiky, takže ve Vídni se pacienti mají úplně nejlíp.

0/0
28.6.2008 10:09

jiki

Re: Re: Ministerstvo neříká pravdu

Nejlíp s mají ti,kteří nemají důvod si stěžovat si myslím já

0/0
28.6.2008 10:33

Dezo-Conka

Re: Ministerstvo neříká pravdu

Laik bude podávat trestní oznámení ?

V tom případě,by měli mít lékaři pravo na mohamilionové odškodné v případě

křivého obvinění.

Pak spouhlasím s podaním trestního obvinění.Zažaluješ lékaře o 2 mln a když to projedeš,zaplatíš 2mln.

0/0
28.6.2008 12:40

jiki

Re: Re: Ministerstvo neříká pravdu

trestní obvnění asi nelze spojovat s odškodný,m

0/0
28.6.2008 15:10

biofyzik

a co tržní systém?

Když bude dostatek lékařů, tak k tomu, co bude léčit špatně prostě přestanou chodit pacienti. Řízená péče tohle ale znemožní.

0/0
28.6.2008 9:35

brezzinka

Re: a co tržní systém?

pacienti už dávno  ke špatným lékařům nechodí , není to nic nového,   pacient špatného lékaře už nechodí vůbec...

0/0
28.6.2008 10:34

jiki

Re: a co tržní systém?

nesmysl

0/0
28.6.2008 10:39

oprudil

taky mi lékař řekl , že když se mi to nelíbí , ať si na něj

povídám , že si stěžovat nebudu , že mu prostě rozbiju hubu ! A světe div se , najednou obrátil !

0/0
28.6.2008 9:22

biofyzik

Re: taky mi lékař řekl , že když se mi to nelíbí , ať si na něj

Hm, tak být tím lékařem podal bych na Vás trestní oznámení pro vyhrožování. A samozřejmě vyškrtnul z kartotéky.

0/0
28.6.2008 9:36

Dagiss

U operací s rizikem musí počítat každý.

 Člověk může mít skrytou vadu,o které nemusí 20 let nic vědět a při i "banální" operaci se může projevit. Ano,lékař je také jen člověk,a nikdo není bezchybný. V tom souhlsím. Ale nesouhlasím s jinou věcí-pokud k lékaři chodím opravdu jen na preventivky,ale z výpisu pojišťovny se dozvím,že za mě bere peníze za ztákroky a vyšetření,na kterých jsem nikdy nebyla,tak bych to soudila jako klasický podvod a nedovolené obohacování se. Již se mi to jednou stalo,jasně že si pojišťovna a lékařka hráli do noty,že jsem na to určitě zapomněla atd.,ale nedala jsem se. Lékařka dostala pořádnej falstr. Změnila jsem pojišťovnu i lékaře a "zatím" mám klid. Ono je opravdu někdy s podivem,když si necháte poslat výpis,že zjistíte,že nemáte mandle,ačkoliv je očividně máte,že nemáte slepák,ačkoliv ten také máte atd. Nebudu pokračovat ve výčtu,protože z mého tehdejšího výpisu i má rodina nechápala,jaktože ještě žiju. Takže tak.

0/0
28.6.2008 9:00

MKN

Re: U operací s rizikem musí počítat každý.

Dovedu si představit, že neoprávněné vykazování může být sporadický problém privátních lékařů, sem tam nějaká ta plomba navíc apod., ale nedovedu si u nás představit falšování celé hospitalizace nebo operačního výkonu (třeba to slepé střevo), který se neprovedl. Duhá věc je administrativní chyba v kódu výkonů

0/0
28.6.2008 9:11

Dagiss

Re: Re: U operací s rizikem musí počítat každý.

Bohužel.stalo se a lékařka tvrdohlavě stála za svým a pojišťona samozřejmě taky,protože by mi museli vrátit peníze za neprovedený zákrok. To nebyla chyba kódu,ale "vychcanost".To,že operační výkony vykázala praktická lékařka,nikomu nepřišlo divné,nikdo se o to nezajímal.Prostě máte to v papírech a tak to prostě je.

0/0
28.6.2008 9:18

jiki

Re: Re: Re: U operací s rizikem musí počítat každý.

nesmysl, PLDD nemůlže mít v papírech appendectomii , není ani proč vracet Vám peníze, to když tak ZP, jde spíše o kod, který může zahrnovat více výkonů

0/0
28.6.2008 10:38

jiki

Re: U operací s rizikem musí počítat každý.

do účtu se múže dostat výkonomylem nebo jde o kod, který zahrnuje různé výkony a Vám to ZP nesdělí, nechá tam jen te jeden. Lékaři nemají jediný důvod vykazovat appendectomii, která nebyla provedena.

0/0
28.6.2008 10:36

madqwert

julinku, odstup!!!

za to, ze me poskodila nemocnice pana chrenka si mam stezovat pojistovne pana chrenka? to je snad vtip ne? (Y);-D

0/0
28.6.2008 8:38

jiki

Re: julinku, odstup!!!

stejně trak si můžete na nemocnici , založenou  samosprávou krajskou, stěžovat na krajském úřadě, nebo na nemocnii , zřízenou ministsretvem, na ministerstvu

0/0
28.6.2008 10:39

madqwert

Re: Re: julinku, odstup!!!

co to pises za hlouposti? ;-D

0/0
28.6.2008 10:43

jiki

Re: Re: Re: julinku, odstup!!!

já ani tak ne

0/0
28.6.2008 10:47

madqwert

Re: Re: Re: Re: julinku, odstup!!!

vubec ;-D

0/0
28.6.2008 15:14

brezzinka

Re: Re: Re: Re: julinku, odstup!!!

je třeba ocenit, že tady není ani jeden překlep

0/0
28.6.2008 17:47

jiki

Re: Re: Re: Re: Re: julinku, odstup!!!

kdo nedovede využít samoopravitelnosti řeči, to má marné,  já kvůli nikomu nebudu  kontrolovat každé písmenko.

0/0
28.6.2008 18:07

donald007

A co termíny ? 30 dní na odpověď a tak komise :-)

"Když bude pacient nespokojený, má možnost se odvolat na krajský úřad, který sestaví nezávislou komisi," popisuje dále náměstkyně Hellerová.  A ta komise ustanoví komisi a byrokrati jsou O.K.

Ta ženská je Julínek v sukních 8-o

0/0
28.6.2008 8:28

donald007

Re: A co termíny ? 30 dní na odpověď a tak komise :-)

a pak komise ..............

0/0
28.6.2008 8:28

jiki

Re: A co termíny ? 30 dní na odpověď a tak komise :-)

nojo, to jsou formální byrokratické přístupy, nakonec i kdyby komise nějak rozhodla a jedna nebo druhá strana nebude spokoojjena,. skončí stejěn vše u soudu, je to úplně nanic.

0/0
28.6.2008 10:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.