Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

S reformou vyučování si v prvním roce poradilo jen 40 procent škol

Prvňáci a šesťáci dnes přinesou domů vysvědčení se známkami, pod které by se mohli sami podepsat. Jako první si totiž v uplynulém školním roce vyzkoušeli velkou reformu vyučování. Její součástí bylo i pravidelné "sebehodnocení" žáků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

barbudo

O čem to ta hlíza žvaní?

... jaké učení jako před 25 lety? Dnešní škola nedosahuje ani desetiny tehdejší úrovně ...

... dělají se snad v chemii a fyzice stovky pokusů? Promítají se snad výukové filmy?

... ví snad dnešní dítě, proč létá balón?

... tuší snad, jak funguje tranzistor?

... kolikrát dnešní dítě pracovalo třeba s mikroskopem?

0/0
27.6.2008 13:51

Markadar

Re: O čem to ta hlíza žvaní?

... dosahuje, ba přesahuje

...dělají, promítají (je jich k dispozici víc)

...chytré ví

...učí se novějším technologiím

...kolikrát přesně nevím, ale v rámci praktik určitě pracuje.

0/0
27.6.2008 14:03

barbudo

Re: Re: O čem to ta hlíza žvaní?

... na které pražské ZŠ alespoň jedno dítě udělalo alespoň jeden pokus při hodině chemie?

... která učitelka pražské ZŠ ví, proč létá balón či jak funguje tranzistor?

0/0
27.6.2008 14:32

Moc uřvaný našeptávač

Re: Re: Re: O čem to ta hlíza žvaní?

Ja bych rekl, ze "focus" vyuky se dnes presunuje jinam. Ja kdyz chodil na zakladni skolu (80. leta), tak centrem pozornosti krome aktivit okolo Pionyra, Jisker, SSM a sdruzeni Svazarmu se skolou byla vyuka obligatnich predmetu jako matematika, fyzika, chemie a co chvalim s odstupem doby zejmena, cesky jazyk a jeho gramatika! Je neuveritelne, kolik hrubek dnes nasekaji i redaktori tohoto serveru, perly jako "aby jste" misto "abyste", chyby s mekkym a tvrdym i/y ve shode podmetu s prisudkem, chybna tvaroslovi "me / mne" ve vete s padovou vazbou, chybejici interpunkce mezi vetou hlavni a vedlejsi ci naopak prebyvajici interpunkce tam, kde je spojka, chybne zdvojeni "n" ve slovech jako "vinny / ranni" vs. "viny / rani" a dalsi a dalsi. Obcas zabrousim na Bonusweb, kde decka diskutuji o hrach a je to hruza a des. I ja casto udelam chybu, nehraju si na mentora ceskeho jazyka, ale rozhodne si myslim, ze uroven dnesnich skol rozhodne nedosahuje kvalit tech "komunistickych".

0/0
27.6.2008 14:45

12345hanka

Re: Re: Re: Re: O čem to ta hlíza žvaní?

Není se čemu divit. Za nové objevy a technologie (pokud náhodou nejsou z oboru alternativních energií, nebo vůbec "alternativní" inteligence) se dnes společnost spíše omlouvá a stydí, kdokoliv, kdo rozumí přírodním vědám nebo matematice, je vydáván za exota a sám pan Liška nemá dodělaný doktorát (v akademické karéře startovní čára - nojo, on vlastně dělá kariéru politickou, tam to nevadí).

0/0
28.6.2008 7:41

12345hanka

Re: Re: O čem to ta hlíza žvaní?

Mohl byste ty novější technologie prosím nějak blíže specifikovat? Na FELu by se jistě rádi přiučili.

0/0
28.6.2008 7:37

EWCZ+

Hmmmm...

"...práce ve skupinach či interaktivní učebnice jim ztěžují kontrolu nad tím, jak děti umějí látku."

Proc mam sakra ten blby pocit, ze to je ucelem celeho snazeni...zamlzit, ze se deti vlastne kvuli samym skupinam a projektum starou belu nauci.

0/0
27.6.2008 12:26

vymrzovac

Re: Hmmmm...

to není pocit,to je fakt. Nám učitelka vysvětlila látku,napsala na tabuli,my si museli udělat poznámky do sešitu.....učivo šlo do hlavy přes několik smyslů...sluch,zrak,při psaní cit a znovu zrak....byla větší pravděpodobnost,že se v hlavě něco uchytí. Navíc byly učebnice,kde šla látka chronologicky za sebou,při případné nemoci se žák mohl podívat na několik stránek dopředu(on to ale většinou nedělal,dělaly to rodiče).........Dnes?..............Najděte si to v učebnici na straně 15,cv.3:-©

0/0
27.6.2008 13:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.