Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ANKETA: Mají strážníci přijít o možnost měřit rychlost aut?

Poslanci schválili změnu v zákoně, která bere strážníkům zbraň na rychlé řidiče - měření radarem. Pro města by to také znamenalo konec výdělku z pokut. Zastánci této úpravy argumentují policejní šikanou a tím, že se z měření stal obchod. Potvrdila to anketa iDNES.cz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sdsa

MP

Nevim pro Idnes dela rozhovory s sefem Prazskych prizivniku ? Jaky to ma vyznam? Ty moudra na urovni ZS urcite dusevne pomohou Ceskemu narodu z doby temna

0/0
4.7.2008 22:47

vokoun6

Polointeligentní kovbůjkové z Lázní Bohdaneč

očividně jim nedošlo, že za úbytkem mrtvých je především otevření dálnice D11 a ne jejich buzerace, kdy s oblibou meří metr za cedulí hranic obce a sázejí pokuty za 51km/h.

0/0
1.7.2008 16:35

sdsa

Re: Polointeligentní kovbůjkové z Lázní Bohdaneč

kazda blbost se prece musi politicky zduvodnit :))) znate to

0/0
4.7.2008 22:45

superprasák

dokonalost

K dokonalosti komercionalizaci měření rychlosti dovedli radní ve městě s padesáti tisíci obyvateli, kde se dohodli s firmou prodávající radary, že jich do ulic nasázejí dvacet a radary budou platit z podílu na výnosech z pokut. Myslím, že by nebyli škodní ani na radnici. Dobře že jim to zatrhli, prasatům.

0/0
30.6.2008 20:53

sprav

JAK TO TADY ČTU, TAK...

... se mi na mysl přišla otázka pro všechny odpůrce měření, nadávače na to, že strážníci měají hlídat veřejný pořádek, že nestojí u přechodů, u škol... že dělá všechno jinak než má....  nechrání občany před napadením a rvoucími se lidmi....

Tato otázka zní: A BYLA TAM VŮBEC NĚKDE TA VAŠE DOKONALÁ POLICIE ČR, co všechno zvládne a zařídí?!

0/0
28.6.2008 11:53

wcbaba

Re: JAK TO TADY ČTU, TAK...

je vidět, že už v tom máš skoro jasno ještě chvilku a pochopíš úplně vo čem to je.

0/0
30.6.2008 20:42

:-(

policejní šikana

"Zastánci této úpravy argumentují policejní šikanou a tím, že se z měření stal obchod."

---

Tomu nerozumim. Jak sikanuje policista? Bud nekdo povolenou rychlost prekrocil, tak musi pocitat s pokutou, a nebo ji neprekrocil, a pak se nemusi starat o pokuty.

Omezit nekde rychlost a nekontrolovat jeji dodrzeni, je nebezpecnejsi, nez kdyby rychlost nebyla omezena vubec, protoze ti, kteri ten usek znaji (chodci, ridici, kopaci na silnici), se spolehaji na to, ze je tam "tricitka", a podle toho se v useku i chovaji (snizena pozornost). Naproti tomu v useku, kde rychlost omezana neni, jsou i ucastnici opatrnejsi.

0/0
28.6.2008 9:54

chejava

Re: policejní šikana

Nejde o šikanu. Jde o to komu se platí pokuta za přestupek a o to, že poslání obecní policie je jiné než policie státní. Policie České Republiky je určená mimo jiné i k dozoru nad silničním provozem. Obecní policie má dbát na pořádek v obci. Zabrańovat znečišťování veřejných prostor, kontrolu dodržování obecních vyhlášek, dbát aby nebylo narušováno občanské soužití a pod. pro měření rychlosti nemá obecní olicie čas na tuto činnost pro kterou byla zřízená. V tom je problém!

0/0
28.6.2008 10:54

chejava

Ano!

Na co nám je vrchní strážník Řehoř z Lázni Bohdaneč se svým radarem?  Tento radarový maniak dokáže plnit měskou pokladnu za prosté překročení rychlosti o 1 km. Jeho velikou chloubou je chvástání, že na sobě neměl tři roky civil. Stále v uniformě a stále u silnice. Zachraňte ho! Pro tohoto muže a jeho rodinu to bude spása.

0/0
28.6.2008 8:31

wcbaba

Když jdu večer městem nepotkám městského strážníka

za to přes den se rojí u parkovacích zón, měří radarem na konci města apod. pokud to mohu posoudit celá jejich činnost je zaměřena na parkování a rychlost avybrání co největšího objemu pokut. To, že poslanci jim chtějí odebrat měření rychlosti si zavinili sami svým přístupem chováním a inteligencí.

0/0
28.6.2008 8:11

chejava

Re: Když jdu večer městem nepotkám městského strážníka

R^R^R^

0/0
28.6.2008 8:34

:-(

Re: Když jdu večer městem nepotkám městského strážníka

Jsou dve moznosti:

1) dodrzovat predpisy, pak se clovek nemusi obavat pokuty

2) nedodrzovat predpisy, pak musi clovek pocitat s tim, ze ho obcas pristihnou a ze bude muset platit pokutu

---

V cem je problem?

0/0
28.6.2008 9:58

Homer1

MP vznikli kvůli psím hounům na chodníku...

... a ani toto ti příživníci nedokázali jakkoli zvládnout, tak na co radary?

0/0
27.6.2008 23:39

chejava

Re: MP vznikli kvůli psím hounům na chodníku...

R^R^

0/0
28.6.2008 8:35

pila

Policie jsou potřeba

Vy všichni co tu nadáváte na MP, jak se chováte v cizině. Tam jste jak ovečky, za volantem si nedovolíte ani prdnout, ale tady jste velcí machři. Ne jen měření rychlosti MP, ale zvednout ceny pokut na víši jak v okolních státech. A to u všech přestupků, ne jen u dopravy. Kolik kdo zaplatil pokut v cizině a kolik u nás? To by byla zajímavá tabulka.?:-( 

0/0
27.6.2008 12:13

Homer1

Re: Policie jsou potřeba

máš bordel nejen v gramatice ale i v hlavě... meleš toho spoustu dokupy. Jak souvisí činnost české MP s tím, jak jezdímě venku???8-o

0/0
27.6.2008 23:41

wcbaba

Re: Policie jsou potřeba

Jezdím často Německo a Rakousko policie se tam chová velice korektně a řadu přestupků řeší domluvou s takovou buzerací jako u nás od MP jsem se nesetkala, ale je to dáno zejména inteligencí strážníků MP. 

0/0
28.6.2008 8:14

iDaddy

Pak, že je málo strážníků. Podle ankety

je jasné, že jich je 4515!

0/0
27.6.2008 9:37

marmota

Zamyšlení

Mám takový dojem, že městští vechtři (MP) byli původně zřízeni k ochraně veřejného pořádku a k službě občanům obce. Měli nahradit "šedý mor", který se vždy vyžíval v buzeraci občanů (třeba babka s koksem, který neměla včas uklizen do sklepa). A ejhle, nejenomže máme městské vechtry, kteří převážně projevují demenci ve větší míře, než malé,  ale i v buzeraci si nezadají s kdysi slovutným "šedým morem". Navíc dostali pravomoce, které jim umožňují plnit městské kešeně tak, aby si obecní věrchuška (včetně MP) mohla vylepšila své prebendy. Místo, aby městští vechtři hlídali kanálové příklopy, okapy, bicykly atd. proti lapkům, řešili opilce a narkomany v intravilánu, tak se tito "maníci" (i ambiciózní "manice") exhibicionují na bezpečných komunikacích (kde lze očekávat "vejvar"), ověšeni zbraňovým systémem hodným SEAL či Rangers. Komunikace je ale pak s nimi jak s Avary. Proto jejich "navrácení se do lůna" původního určení a pravomocí, považuji za správný krok. Můj názor.   

0/0
27.6.2008 8:43

sprav

Re: Zamyšlení

K tomuto nesmyslnému "a" je nutné uvést i několik smysluplných "b"

b1) Inspekce veřejného pořádku, alias "šedý mor", za komunistů nahradila zrušené obecní a městské policie.

b2) výnos z pokut je prokazatelně v republikovém měřítku méně než 11% z nákladů MP. Zbytek nákladů doplácí obce ze svého rozpočtu

b3) obecní a městké policie mají ve své působnosti i spolupůsobení při BESIP, což je součástí veřejného pořádku

b4) Budu-li uvažovat stejně jako předřečník, tak je nutné uvést, že Policie ČR nahradila Sbor národní bezpečnosti - a na rozdíl od MP i s kompletním komunistickým mužstvem.

0/0
28.6.2008 11:38

Kakáč

Městská

 policie by měla chránit občany a dbát o klid ve městě,aby se občan mohl v klidu vyspat.Ne aby celou noc opilci vyřvávali,městská policie ve své služebně v klidu spala a ráno chutě s radary buzerovat nevyspalé řidiče na úsecích specielně k tomu uzpůsobených.

0/0
27.6.2008 8:37

barbudo

A kdo tedy zajistí dodržování zákona?

0/0
27.6.2008 7:53

Kralupák

Re: A kdo tedy zajistí dodržování zákona?

... no to by mě taky zajímalo !

0/0
27.6.2008 8:32

Dr No

Městskou policii je nejlepší úplně zrušit.

Jsou to darmožrouti, vysávající obecní rozpočty a kromě buzerace slušných lidí už nic dalšího nedělají.

0/0
26.6.2008 21:20

LAPD

Re: Městskou policii je nejlepší úplně zrušit.

presne tak, misto toho by mohli v obchodacich plnit u kas tasky nakupujicim ;-)

0/0
26.6.2008 21:27

wcbaba

Re: Městskou policii je nejlepší úplně zrušit.

R^!

0/0
26.6.2008 22:44

BBEESSIIPP

Odpověď - jednoznačně ANO

Konečně se budou muset odpovědné orgány /obce, správci komunikací) rozhýbat  a místo trestajících radarů (v podstatě neúčinných pokud vás nechytí za ruku) stavět tzv. odpouštějící komunikace , zpomalovací šikany a podobná stavební zařízení tak jako je tomu ve Švédsku, kde je zároveň nejnižší nejnižší nehodovost , přičemž dojde ke skutečnému snížení rychlosti a začnpou se tak trestat skuteční lumpové - synáčkové podnikatelů, VIP osoby, nepřizpůsobivý občané. I když chyby jsou i na straně správních orgánů obcí, kde jsou úplatky a známosti, takže postihy k ničemu nejsou.  Autoškoly,ve kterých nemusíte být přítomni a stačí přijít ke zkoušce a další problémy související s dopravou na silnicích

0/0
26.6.2008 20:31

JirkaSTL

MP

Jestli chcete vidět městskou policii "emerického" stylu zajedte sa podívat do Lázní Bohdaneč. Jsou tam asi 3 mag...i, kteří si hrají na šerify a starostka jim k tomu ještě koupila nějaký Americký auto. Vyzbrojený jsou jako do války - taktické, nebo neprůstřelné vesty mají ověšeny málem i granátama, ale vyjadřování jako z pomocné školy (písmo jsem raději mezkoumal). Neříkejte mě, že takoví negr..oti by mohli být zaměstnáni někde jinde než u MP a paní starostka je z nich celá odvázaná jak se snížila nehodovost ve městě, i když tam předtím žádná nebyla:-)

0/0
26.6.2008 19:28

iDaddy

Jirko STL, věřím, že v Lázně Bohdaneč se voliči

poučí a budou volit toho, kdo jim nabídne zrušení těchto hňupů. Slovo magor je pro tyto chlapce nečitelné. Nerozumí mu.

0/0
27.6.2008 9:42

Guppy

Re: MP

Kde žijete, nejen, že se neruší, ale ještě se množí, už jich je 5 jak od Poláčka a aut mají taky 5, jen psy mají dva ( ale zase s neprůstřelnými vestičkami ). Mimochodem před rokem došlo k výměně starostek a nová jim jde na ruku taky....Rv

0/0
27.6.2008 23:47

ELAPHURUS

Kdo jezdí podle předpisů,

je mu jedno jestli měří VB, policie, hastrman nebo kucí ze školy... Pravomoce jednoznačně ponechat. Ať hazardéři sponzorují města a obce...

0/0
26.6.2008 19:27

Kralupák

Re: Kdo jezdí podle předpisů,

R^

0/0
27.6.2008 8:33

iDaddy

ELAPHURUS - z Vašeho příspěvku je jasné,

že nevlastníte ŘP. Proto by bylo lepší, kdybyste se této diskuze nezúčastňoval.;-)

0/0
27.6.2008 9:44

exty

Re: ELAPHURUS - z Vašeho příspěvku je jasné,

já třeba mám ŘP a s pánem výš souhlasím. když dodržujete rychlost a nejezdite jako prase tak vám to může být jedno, prostě se naučte udržet tu 50 až po tu blbou ceduli ;-)

0/0
29.6.2008 14:15

pila

Re: Kdo jezdí podle předpisů,

Svatá pravda souhlasím! Přece jen rozumní lidi nevymřeli. Potrefené husi se vždy ozvou.;-D

0/0
27.6.2008 12:19

Premysl Or.

MP

www.mpzlin.cz

0/0
26.6.2008 18:31

Z-S

Re: MP

http://zpravy.idnes.cz/krimi.asp?r=krimi&c=A051012_204133_krimi_nel

0/0
26.6.2008 22:18

orangexx

Re: MP

MP Zlín je všeobecně známá jako organizace, která se soustředí vyloženě na pokutování všeho... Typycké je například, když pokutují vozidla, které zaparkují jedním kolem na obecním trávníku mimo samotnou vozovku. O radarech a parkování jako takovém je samozřejmě zbytečné mluvit. Není samozřejmě divu, když se od toho odvíjí jejich odměny k platu.

0/0
28.6.2008 23:53

sikin1

Výborně

Tady v Břeclavi stojej 20 metrů před značkou konec obce v polích , maj po ftákách R^

0/0
26.6.2008 17:15

3x pro pravdu zabanovany astatic

Re: Výborně

Neraduj se... Ještě to neprošlo.

0/0
26.6.2008 18:16

ceskejPigmej

Re: Výborně

Tak to máte blbý! U nás v Bystrci stojí na parkovišti na okruhu do kopce těsně před ostrůvkem celý den a chtěl bych vidět toho řidiče, který do kopce jede na tak široké silnici max. 50km! Mají tam nainstalovaný radar s kamerou a bachroň si vyvaluje pupek na slunci a čte si noviny. (Y)

0/0
26.6.2008 19:01

jarinjarin

Tak nevím...

Třeba by bylo nejlepším řešením razantněji vymáhat po Policii ČR a Městské policii úkoly a činnosti, pro které byly zřízeny a pro které jsou také placeni z peněz daňových poplatníků. Nejprve je však třeba obě zbavit nežádoucí a nadpočetné administrativy (výkazy a tabulky všeho druhu o možném i nemožném) a uvolnit jim k ruce pro činnosti, které by jim měly být vlastní. V současné době totiž dělají obě prakticky totéž, nikdo však nakonec neudělá v podstatě nic a hlavně: nikdo za nic neodpovídá. Městská policie by měla více dohlížet na "obecný pořádek" (např. u školských zařízení, v parcích, v hromadné dopravě apod.) ve městech. Policii ČR by měl náležet dohled nad dopravou, měla by se zabývat kriminalitou (ne malou) atd....

0/0
26.6.2008 17:06

navstevak Xty smrt bolsevikovi

Radarovani zakazat i statni policii

jedine co by bylo povolene by bylo nataceni za jizdy na kameru vcetne zaznamu rychlosti. A z toho by se vychazelo ve spravnim rizeni - jelikoz prekroceni rychlosti v jednom profilu je mene nebezpecne nez pomala jizda s kolonou 40 aut za kufrem.

0/0
26.6.2008 16:58

Schmouddle

Polsko

Minulý týden jsem jel do Lotyšska, autem.

Když se jede přes Polsko tak od Bialystoku na Suwalki (přechod s LT) vede silnice několika (7-10?) vesnicema a v akždé z nich je stacionární radar. Vždy je ten radar  v místě kde je třeba aby řidiči dodržovali rychlost - na návsi, před školou atp. Ty radary tam dává správa silnic, všechny jsou stejné, všechny jsou dopředu označené velkou tabulí. Všichni včetně nevycválaných litevců kolem jezdí 50.

Jaký model je lepší? Náš, kdy MP zásadně stojí na místech kde se nejvíc vydělá nebo tenhle kde radar umisťuje správa silnic na striktně logická místa?

0/0
26.6.2008 16:34

stir

Myslím si,

že chyba je v samotném systému. Platíme státu nemalé daně aby nám zajišťoval určité služby. Stát to za ty velké peníze co mu platíme nezvládá a tak si pomáhá přenesením pravomocí na jiné subjekty (městská policie ale třeba i soukromí exekutoři). Čeho se ještě dočkáme ? Soukromé armády, městského finančního úřadu ? Chyba je zjevně ve státu (a tím nemyslím jen tuto vládu ale všechny dosavadní). Chtělo by to zrušit spoustu zbytečných institucí, zredukovat přebujelé úřednictvo a ony by potom peníze na dostatek státních policistů i jejich vybavení byly.

0/0
26.6.2008 16:34

Darik H

Re: Myslím si,

Bingo !!!

Tady nekdo uhodil hrebicek na hlavicku .... jenze mnoho lidi a instituci toto slyset nechce :o(

0/0
26.6.2008 16:51

ceskejPigmej

Re: Myslím si,

No jo! Ale co by ti tuleni potom dělali a kdo by je zadarno živil???;-D;-D;-D

0/0
26.6.2008 19:17

xmnoki

Chudák Huml

No to je k naštvání, pan Huml kromě jiného prodává radary a teď mu poslanci kazí kšefty : http://www.expertas.cz/mobilni_radar.htm

0/0
26.6.2008 16:28

Z-S

Re: Chudák Huml

No tenhle Humus radar pry PCR zkousela a pak vyhodnotila jako smejd a radeji nakoupila lasery. Kazdopadne neni certifikovany metrologickym uradem jako stanovene meridlo, tudiz k nicemu.

 

0/0
26.6.2008 16:39

mlada_fronta

Ja jsem si to myslel davno ...

Dosavadni prubeh ankety potvrzuje moji davnou zlou predtuchu: na jednoho normalniho Cecha pripadaji dva idioti. Jinak si totiz nelze vysvetlit, pri tom, co se deje na nasich silnicich, ani ty vysledky ankety, ani to, jak mohla v PCR projit takova prasarna.:-©

0/0
26.6.2008 16:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.