Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Po páteční srážce „stodvacítek“ zůstala jedna mrtvá a hromada šrotu

Zastaralost vozového parku do značné míry přispěla k následkům páteční nehody mezi Ostravicí a Starými Hamry na Frýdecko-Místecku. Jedna Škoda 120 narazila čelně do boku druhého auta stejného typu, které nemá v podstatě žádné bezpečnostní prvky. Zemřela jedna žena, další tři lidé se těžce zranili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

u.boat

klika...

...že to druhý auto nebyl nějakej solidnější kousek železa.

takto to byly alespoň vyrovnané síly.

0/0
23.6.2008 10:29

Karelur

Předpokládám, že majitelé oněch 120

se až do včerejška kasali kolik na autě ušetřli a jak to můžou "oslavit" v Tescu.

0/0
23.6.2008 8:52

blejboy2

Taky se to dalo napsat slusneji....

Napriklad takto:...Vozidlum byla pri havarii zpusobena skoda, ktera nebyla slucitelna s jejich pokracovanim v provozu na pozemnich komunikacich......R^R^;-D;-D

0/0
23.6.2008 0:52

energa

klikatá cesta

ta silnice vede podél přehrady, tudíž je to samá zatáčka, ale není mi jasné, jak se to mohlo stát. jedině snad, že by jedno auto vyletělo ze zatáčky do protisměru. kdo to tam nezná a jede rychleji, tak je v protisměru raz dva - takových míst tam je víc a před 14 dny mě vletěl za dělící čáru motorkář - nepříjemný okamžik, ale jela jsem hodně u kraje, tak to dopadlo ok. mám auto 2 roky staré, 4x4, se spoustou bezp. prvků, které na silnici sedí líp, jak 120, takže pokud ho to vyneslo, tak snad. to že je na fotce kolmo přes cestu může být jen výsledek srážky. vypadá to, že se mohl vracet z protisměru a byl šikmo k té škodovce, co ho nabrala ve svým pruhu  

0/0
23.6.2008 0:17

von Kleist

zvlastni...

Jestli tomu dobre rozumim, tak ridic do jehoz dveri sel naraz to prezil... to je tedy docela zazrak, z boku to auto ma jen jednu srandavyztuhu ve dverich a je vyrazne vic nebezpecny nez pri narazu zepredu.

0/0
22.6.2008 23:35

rogerer

Re: zvlastni...

to je logicky pze u ty druhy se ten kufr slisoval jak harmonika....ne bez vtipu, je to zvlastni no

0/0
23.6.2008 0:00

(@)

Další příspěvek do muzea Škodovky...

..jak za staré modely lidi i položit život neváhají...:-/ Rv

0/0
22.6.2008 23:10

Hufo

a bude toho víc

dneska sem viděl dalšího hormona ve 120-tce, jak se furt tlačil ve městě na auta před sebou, páč mu bylo málo že jeli tachometrových 60. stačilo jenom prudčeji zabrzdit a dotyčnej si prohlídnul zevnitř vlastní kufr

0/0
22.6.2008 23:01

Tomáš Nemravný

Tohle je lepší...

Stodvacítka versus Mercedes... A ta stodvacítka z toho nevyšla až tak špatně:

http://www.ocelnik.sk/dvaja-azko-zraneni

0/0
22.6.2008 22:39

Qíteček

Re: Tohle je lepší...

Ti v té stodváce měli ale kuefskou kliku, že ten čumák nevystrčili víc. Ta pecka šla na kufr a kabině se celkem nic nestalo, jinak by z toho oni i stodváca vyšli o moc hůř....

0/0
22.6.2008 23:20

Mitchell

Re: Re: Tohle je lepší...

Přesně tak. Navíc Mercedes je evidentně poškozený jen v deformačních zónách.

0/0
23.6.2008 0:06

Chytracisko

Re: Tohle je lepší...

Při pohledu na čelní sklo mercedesu bych se k němu asi bál přiblížit :) Tak snad to byla jen rajčata z trhu.

0/0
22.6.2008 23:57

Mitchell

Re: Re: Tohle je lepší...

Nebál bych se. Sklo bylo sice zasviněné, ale evidentně nepoškozené. A v článku o zranění v Mercedesu nepsali.

0/0
23.6.2008 0:08

Kosta262

co je to zase za kravinu?

Co je to zase za kravinu že Š.120 nemá bezpečnostní prvky!? Ač nerad, zvykám si že iDnes je prostě jen sprostý bulvár, ženoucí se za senzací. Absence bezpečnostních prvků u stodvacítek je jen klišé dnešní doby. Už Škoda 1000MB má progresivně deformovatelnou přední a zadní část karoserie s tužším prostorem pro cestující. Š. 120 má navíc bezpečnostní pásy, oblou a měkčenou palubní desku, místo kovových kliček na stahování oken plastové, kotoučové brzdy vpředu, atd. atd.

Když už si říkáte nejdůvěryhodnější zpravodajský portál na českém internetu, zkuste se alespoň zamyslet, než něco napíšete.

Jak mám věřit zbytku článku, když hned ze začátku si přečtu takovou blbost?

0/0
22.6.2008 22:09

Tomáš Nemravný

Re: co je to zase za kravinu?

Čekám, že nám redaktoři z iDěsu objasní, proč se zabila na rallye posádka Fóbie, která má bezpečnostních prvků habakuk...

0/0
22.6.2008 22:21

perpartes

Re: Re: co je to zase za kravinu?

co by jsi za ni dal...

ale šetři,třeba se dočkáš...

0/0
22.6.2008 22:24

Tomáš Nemravný

Re: Re: Re: co je to zase za kravinu?

Copak jsi měl v silně zvláštní škole z češtiny, synáčku?

0/0
22.6.2008 22:40

von Kleist

Re: Re: Re: co je to zase za kravinu?

Budes se divit, ale ve ve starych skodovkach se obcas prohani lide, co jinak maji lepsi auta nez nejaka fabie ;-).

0/0
22.6.2008 23:38

u.boat

Re: Re: co je to zase za kravinu?

když vemeš ve 170 čelně strom, nepomůže ti ani klec v kokpitu...

0/0
23.6.2008 10:32

Hufo

Re: co je to zase za kravinu?

může mít toho habakuk, ale když je to rezem uvnitř prožraný, tak se to bortí jak papír.

0/0
22.6.2008 22:57

djdave2

Re: co je to zase za kravinu?

Skoda 1000mb mozna :) ale jak vidis ten predni kufr narvanej do prostoru pro cestujici, 120 je jen pojizdna konzerva na lidske maso ...:-©

0/0
22.6.2008 22:58

Mitchell

Re: co je to zase za kravinu?

Bezpečnostní prvky na úrovni 70. let 20. století. Na to jsi zapomněl.

0/0
23.6.2008 0:10

231

Re: co je to zase za kravinu?

To máte pravdu, ale pro novináře je bezpečnsotní prvke jen airbag.

P.S. Tisícovka sice měla v předu deformační zónu, ale v ní byla nádrž, takže jste si to mohl odbýt najednou i s kremací.

0/0
23.6.2008 8:44

Mitchell

Stará Corsa "potkala" strom

http://zpravy.idnes.cz/maly-opel-se-otocil-kolem-stromu-zemreli-dva-mladici-f9g-/krimi.asp?c=A080621_131623_krimi_klu

A výsledek je prakticky tentýž. Jak už tu bylo několikrát řečeno, nejen Š 120 je nebezpečná.

0/0
22.6.2008 21:34

Příspěvek bude smazán

Re: Stará Corsa "potkala" strom

Když je za volantem vůl, tak může sedět třeba v tanku a zabije se taky. Otázka je, kolik lidí vezme s sebou...

V tomhle je (pro záchranáře) motorka lepší, člověk nezůstane rozmačkanej uvnitř plechový konzervy, ale stačí jen sesbírat... ;-D

0/0
22.6.2008 21:40

Mitchell

Re: Re: Stará Corsa "potkala" strom

To je pravda. Já jenom, že slabá bezpečnost není výsadou Š 120.

0/0
23.6.2008 0:11

Pan Navratil

Mno,

je zřejmé, že k relativně vysoké úmrtnosti na našich silnicích přispívá i stav vozového parku, jak je vidět. A ten se bodovým systémem neopraví.

0/0
22.6.2008 21:19

Honza13

Re: Mno,

Hm, kdyby jeli na supermoderních motorkách, nic by se jim nestalo. :-P

0/0
22.6.2008 21:26

Pan Navratil

Re: Re: Mno,

To není relevantní. Supermoderní motorky jezdí i v Německu. Ale Š120 tam moc často nepotkáte. I když posledně jsem se v Mnichově podivoval Trabantu...

0/0
22.6.2008 21:27

von Kleist

Re: Re: Re: Mno,

Sem tam ano (mam na mysli s nemeckou RZ), ale jsou spis jako lozenky v gararzi.

0/0
22.6.2008 23:41

Honza13

Bezpečnost

Ale pořád je Š120 bezpečnější než motorka...

0/0
22.6.2008 21:14

superprasák

tak

Tak tento crash, jak se dívám, je tak na jednu hvězdičku.

0/0
22.6.2008 21:10

Honza13

Mladej (24) s holkou (18) frajeřil,

dostal hodiny a bokem vletěl do protivky. Testosteronová demence.

Š120 má pásy, oblé hrany palubky, deformační zóny atd, a né že nemá bezpečnostní prvky. Najezdil jsem v podobné desítky tisíc km a ani jednou jsem se nezabil. Ani jednou!

Někteří řidiči by potřebovali jako bezpečnostní prvek katapult, aktivovaný startem motoru...

0/0
22.6.2008 21:03

killy

No nějaká skrytě komerční zpráva typu:

...Kupte si nové auto pro Vaši bezpečnost... Nic víc !;-D

0/0
22.6.2008 21:18

Pan Navratil

Re: No nějaká skrytě komerční zpráva typu:

To je iluzorní - nemalá část řidičů se pod dojmem vyšší bezpečnosti pouští do vyššího hazardu. Nakonec statistiky jsou zřejmé.

0/0
22.6.2008 21:28

__XXXX___

Re: Mladej (24) s holkou (18) frajeřil,

Máš pravdu, že Š120 sama o sobě nebezpečná není. Nebezpečný je styl jízdy některých řidičů. Ale zase je potřeba se podívat na jinou věc, a tou je technický stav vozidla. Asi se mnou budeš souhlasit, že Š120 po 30 letech provozu už není to, co bývala, když se kupovala nová, že jo? A jestli nová byla bezpečnostně na úrovni 70. let, tak stará zrezlá 120 se nemůže rovnat kdysi nové Š1000. Skuteční obdivovatelé a fajnšmejkři těchto aut, kterých ale moc není, si tyto auta udržují, ale moc jich už není. Většina lidí má Š120 jako 2. auto do rodiny, nebo proto, že se dá za 5.000 sehnat v bazaru. Také sranda jménem STK akorát nutí řidiče jet za 2 roky na emise a technickou kontrolu. Co z toho, když tam projde každá plečka, že?;-O

0/0
23.6.2008 9:48

Mitchell

Pro někoho nutnost, pro někoho nostalgie.

Já jsem svou Š 120 prodal před 3 lety. Nebyla shnilá, solidně jela, moc nežrala. Ale jdykoli jsem potkával auto v protisměru, tak jsem se díval, kam můžu případně uhnout. Navíc jsem 14 let profesionální hasič a vím, jak tyhle auta dopadají. Ale viděl jsem i výjimku - Š 120 trefila z boku Fiestu. A zatímco ze Škodovky (jejíž řidič nehodu nezavinil) vystoupil řidič jen s rukou lehce odřenou, spolujezdkyně z Fiesty měla velmi těžké zranění (řidiči Fiesty prakticky nic nebylo, "dostali to" na pravou stranu, nedali přednost). Ale obecně jsou Š 120 auta prakticky bez bezpečnostních prvků, i když jsou technicky naprosto v pořádku (i ta moje procházela STK bez úplatků a bez jakékoliv levoty) a přesto se v případě nehody bortí jako domeček z karet. Konstrukce toho auta je prostě někde úplně jinde. Navíc "konkurenti" jsou čím dál pevnější, takže 120 to prostě musí prohrát na celé čáře. A pokud někdo opravdu nemá na to, aby jezdil autem, tak se holt musí spolehnout na veřejnou dopravu.

0/0
22.6.2008 21:00

FrantaV

Re: Pro někoho nutnost, pro někoho nostalgie.

Bohuzel u nas ve verejna doprava utlumovana jak to jen jde. O vikendech se z nekterych mensich obcich jinak nez autem nedostanes.

0/0
22.6.2008 21:03

Mitchell

Re: Re: Pro někoho nutnost, pro někoho nostalgie.

Jsem od Brna. Od zavedení IDS u nás jede i do té poslední vesnice v pracovní dny autobus každou hodinu (až do večera) a o víkendech cca 4 - 8 spojů denně. To není málo. Netvrdím, že je to tak všude, ale u nás to funguje. ... A přesto jezdí i u nás "stodvácy".

0/0
22.6.2008 21:06

__XXXX___

Re: Re: Re: Pro někoho nutnost, pro někoho nostalgie.

A u nás nejezdí o víkendu ani jeden autobus

0/0
24.6.2008 9:46

Mitchell

Re: Pro někoho nutnost, pro někoho nostalgie.

Pokračování:

Nejsmutnější případy jsou ovšem ty, kdy se po nehodě ve 120 najdou

Marlbora, mobil za 10 tisíc a za dalších 10 audiosoustava (tedy člověk

evidentně peníze má, přesto jezdí v tak nebezpečném autě).

Co se týká "expertů", tak tahat do tohoto smutného případu politiku je trochu ujeté. A pro zvědavce (a rýpaly) - jezdím v Seatu Leon - nižší střední třída, vysoký poměr cena/bezpečnost , slušný motor (i když ne extra silný - 1,6 74 kW) a skvělý podvozek.

0/0
22.6.2008 21:03

superprasák

Re: Re: Pro někoho nutnost, pro někoho nostalgie.

Nechci rejpat, ale vysoký poměr cena/bezpečnost znamená za hodně peněz málo muziky. ;-D

0/0
22.6.2008 21:13

Mitchell

Re: Re: Re: Pro někoho nutnost, pro někoho nostalgie.

Detailisto. :-D Mě to došlo, když jsem si to po sobě četl po odeslání. Jsem si říkal, že drobná chybka projde bez povšimnutí. ... Ale asi víš jak to bylo myšlený - za rozumný peníz vysoká míra bezpečnosti.

0/0
22.6.2008 21:20

Pan Navratil

Re: Re: Pro někoho nutnost, pro někoho nostalgie.

s tím "vysoký poměr cena/bezpečnost" opatrně... ;-)

0/0
22.6.2008 21:17

Mitchell

Re: Re: Re: Pro někoho nutnost, pro někoho nostalgie.

Druhej. Sypu si popel na hlavu - viz výše. ;-D

0/0
22.6.2008 21:21

Pan Navratil

Re: Re: Re: Re: Pro někoho nutnost, pro někoho nostalgie.

Ale f pohodě... ;-)

0/0
22.6.2008 21:26

von Kleist

Re: Re: Pro někoho nutnost, pro někoho nostalgie.

Zapominas na to, ze ne kazdy auta tohoto typu jezdi z nutnosti.... kdyz motokar muze jezdit na motorce, proc by jiny nemohl sedlat ruzne 120-like a klidne i horsi kary?

0/0
22.6.2008 23:46

Mitchell

Re: Re: Re: Pro někoho nutnost, pro někoho nostalgie.

Pokud je to koníček, pak musí holt člověk s tím vyšším rizikem počítat.

0/0
23.6.2008 0:13

Honza13

Re: Pro někoho nutnost, pro někoho nostalgie.

To, že se bortí, je právě jeden z bezpečnostních prvků. Deformací karoserie se absorbuje energie nárazu.

0/0
22.6.2008 21:05

Agent-přisluhovač

Re: Re: Pro někoho nutnost, pro někoho nostalgie.

Deformovat se mají deformační zóny a ne prostor pro posádku!

0/0
22.6.2008 21:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.