- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nějak se v článku neprobírá ta halda s vytěženou horninou, jak by řekl asi novinář, největší halda ve střední Evropě.
Ta tam jako zůstane? Nebo bude vypsáno "výběrové řízení" na projekt, který to bude řešit?
Ať se tam mlátí sami. Jenže, proti různým zájmovým skupinám, zastupujících opravdu jen zájem RYCHLEZBOHATNOUT A HNEDSIUDĚLATJMÉNO (tenhle obrat z pera M.Chrichtona se mi líbí a považuji ho za správný příměr), proti tomu jsou jaksi naši mocní bezmocní. Ale oni ani nechtějí bojovat. A proč taky. AŽ SE VY, RÁDOBY LIDI, URÁČÍTE OMEZIT VLASTNÍ POHODLÍ A ZVEDNOUT PR.ELE A TROCHU SE HÝBAT, PAK BUDE LÍP. Jenže to už nebude nikde pořádný les. Všude jen samé "lesoparky" natěsnané mezi magistrály a vaše "takykrásná" bydlení. TFUJ !!!
Jiste, ten rizek vam do samoobsluhy dojde sam! Kamiony zakazeme! Kazdy at si jde do lesa neco nalovit. Dovolenou zrusime, prazdniny take, a vyresime tim veskere zacpy.
Beze srandy, dalnicni sit v CR je ridka. Silnice mame pretizene, tak nepovidejte, ze jich je moc. MHD tranzitni dopravu nevyresi.
Pořád se staví nové silnice, všude se betonuje a asfaltuje. Jsou stávající silnice úzké ? Rozšíříme je. Je jich málo ? Postavíme nové. ....
A tak to jde pořád dokola. Místo toho, aby se už řeklo DOST!. Ničíme přírodu pro vlastní pohodlí, které není nezbytné. Nikdo nechce návrat do jeskyní, ale přístup výše uvedený NEPOVAŽUJI ZA ŘEŠENÍ PROBLÉMU! Kritizovat dovede každý a jinak se to "zatím" asi řešit nedá. Jediné, co mě napadá, je SILNĚ OMEZIT NÁRŮST OSOBNÍ DORPAVY. Dá se to udělat několika způsoby. Od proaktivního řešení formou podpory hromadné dopravy a železnice (to by se ale nesměly rušit regionální spoje), přes brzdy v podobě daní až po restrikce a omezení - třeba formou zákazů vjezdu kamiónů, či spíše VYHRAZENÍM NĚKOLIKA MÁLO PŘEPRAVNÍCH TRAS.
Ovšem v globálu platí, že příroda se ušetří, když se ušetří spálený benzín. A to se s výstavbou dálnice ušetří. Ikdyž jen za určitých podmínek... pokud třeba její trasa není nepřirozeně prodloužena, aby ušetřila vzácný přírodní úkaz nebo třeba něčí zájem...
Me by moc zajimalo proc planuji jen dva jizdni pruhy v kazdem smeru (az na par useku, kde budou tri). Takovy Mnichov, jen o malo vetsi nez Praha, ma na okruhu pruhy 3 az 4, a uz to nestaci. Nastesti oni postavili mosty s rezervou, takze se useky daji rozsirit. To u nas to nepuje, protoze se s tim nepocita. Za 10 let ten okruh ucpou kamiony, a co potom? Budeme stavet novy okruh?
Za 10 let? Obávám se, že dřív. Ne-li hned. Ovšem horší bude jiná věc. Ten tunel je celý z kopce. Jsem zvědavej, kdy nějakému kamiónu poprvé v tunelu selžou brzdy...
Na ODS a Klause tito tuneláři nemají.
A co na to Váš psychiatr?
ale musím (a každý trochu rozumně uvažující člověk také), že auta už dávno neslouží nám, ale my jim. Statisíce hektarů úrodné půdy a přírody mizí pod vrstvami betonu, mění se odvěký ráz krajiny, odvádějí řeky. Budoucím generacím zanecháváme opravdu kvalitní odkaz.
Pro hnidopichy. Autem jezdím taky (delší vzdálenosti, po městě používám odmala MHD a beru jako přirozenost), ale nadzvedávají mě třeba argumenty silničářů, že je potřeba vykácet stromy podél silnic, aby byly bezpečnější. To je přeci nesmysl.
Vysvětlete to hlavně příbuzným mrtvých, kteří se zabijí ty stromy zabijí. Nesmysl je právě tvrdit, že odstranění takových překážek nezvýšíš bezpečnost. Zvýší jen je třeba si určit za jakou cenu. pár mrtvých/zraněný lidí > ? < pár pokácených stromů.
Jasne a jeste zlikvidujte okruhem Drahan na severu a mate z toho ucineny mestsky okruh. To se snad dela jen v CR, ze okruh, ktery ma odvest z mesta tranzitni dopravu je vedenej hustou zastavbou. A vsechny ty zastance bych nakopal do zadku.
..uschnou lesy v širokém okolí, protože zmizely prakticky všechny potoky okolo Cholupic a Komořan Spodní voda poklesla o nějakých 50 metrů, takže není divu. Obávám se že teď měnit technologii není možné, ale jak to, že to neřešila studie o dopadu na životní prostředí předem?? Dále při projektu zapomněli vyřešit, kam s tou vytěženou hmotou. Zatím z ní vyrábí obří kopce a přemýšlejí, kterou rokli v okolí zasypou a jak se tam dostanou autama. Profíci
vsechny lidi, co sou proti dalnicim v jakykoliv podobe ci prodluzujou jejich stavbu podobnejma pripominkama, by mel stat nechat minimalne zavrit - v lepsim pripade odsoudit k trestu smrti ci predat do zeme, ktera tento trest praktikuje...
Teda to je reportáž jako hrom! Ten lomoz v tunelu a drolící se skála padla asi panu novináři na hlavu. Postrádám tam základní fakta, rozměry, délka, kdy se začalo, kolik to stojí a podobně. Beru to pouze jako reklamu jistému panu řediteli a "nenápadně" firmě jež se jmenuje SKANSKA. Z toho rachotu v tunelu obklopen 600 dělníky někdo zblbnul! Pište příště do AHA !
Souhlasím, už jen tiulek... podívejte se ... a je tam jen 5 fotek! Opravdu styl bulváru!