Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Soud bude rozhodovat o doživotním pobytu deviantů v detenčním ústavu

Od ledna začnou v Česku fungovat detenční ústavy, které budou sloužit k oddělení nebezpečných zločinců s psychickými poruchami od zbytku společnosti. O nutnosti takových institucí se v médiích diskutovalo v souvislosti s vraždou devítiletého Jakuba z Havlíčkova Brodu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

superprasák

tak

Tak je to správné, tak to má být. R^

0/0
16.6.2008 20:35

:-(

Přelet...

"Přelet nad kukaččím hnízdem líčí zcela realisticky prostředí v dněšních léčebnách. U nás to bývá i tvrdší."

---

Bohuzel horka pravda. O to horsi, ze o osudu techto lidi rozhoduji soudci, kteri maji velmi spatnou povest - viz Kulinsky. :-/

0/0
16.6.2008 19:23

superprasák

Re: Přelet...

Soudci jsou ti nejpovolanější.R^

0/0
16.6.2008 20:39

Greybeard+

Jsem na rozpacích,

na jedné straně souhlasím s tím, že tito nenapravitelní, v podstatě nemocní lidé musí být nějakým způsobem izolováni, ale na druhé straně mám obavy z možného zneužití, kdy je možné normálního, ale nepohodlného občana izolovat od společnosti.

0/0
16.6.2008 19:20

:-(

Re: Jsem na rozpacích,

Nejen isolovat, pumpovat do nich psychofarmaka, nejaka ta kastrace nebo operace mozku... Co se panum zlibi...

0/0
16.6.2008 19:25

superprasák

Re: Jsem na rozpacích,

Neboj, od toho je tu zákon a soudy. R^

0/0
16.6.2008 20:41

--Judith--

Re: Jsem na rozpacích,

Ale pane Greybearde+, zneužít se dá přece všeho. I obyčejné vařečky. Vzdáme se proto vymožeností civilizace? Přestaneme vyrábět vařečky? Aby s nimi někdo někomu nevypíchl oko?

Ale máte pravdu, že by se zde mohl zničit nevinný člověk. Je třeba mít proti tomu několik pojistek. Jendou je každoroční rozhodování soudu. Další by mělo být právo na přezkoumání zdr. stavu nezávislým znalcem apod.

0/0
15.12.2008 23:37

--Judith--

Re: Jsem na rozpacích,

Ale pane Greybearde+, zneužít se dá přece všeho. I obyčejné vařečky. Vzdáme se proto vymožeností civilizace? Přestaneme vyrábět vařečky? Aby s nimi někdo někomu nevypíchl oko?

Ale máte pravdu, že by se zde mohl zničit nevinný člověk. Je třeba mít proti tomu několik pojistek. Jendou je každoroční rozhodování soudu. Další by mělo být právo na přezkoumání zdr. stavu nezávislým znalcem apod.

0/0
16.12.2008 1:24

orrange

To už je opravdu lepší model

trest+ léčba+ ambulantní léčba+hlásit místo pobytu než tohle, kdo se tam dostane už se také nemusí podívat na svobodu ikdyž si svůj trest odseděl a nic by již nespáchal, prostě jen preventivně. V dnešní době rozvinutých medikamentů je to blbostRv

0/0
16.6.2008 19:06

orrange

Re: To už je opravdu lepší model

nebo čipy pod kůži, v dnešní době je tolik možností;-DR^

0/0
16.6.2008 19:14

Ulrich

Přelet nad kukaččím hnízdem

Někdo spáchá trestný čin, je mu uložen trest, odpyká si ho a tu se dozví, že to nestačí, že má sedět až do konce života. Jen tak.  Že prý je nebezpečný.

To je přece šílený nápad. Něco jako Přelet nad kukaččím hnízdem. Neměli by jako prvního do takového ústavu zavřít spíše ministra Pospíšila? Trpí přece jistou sexuální úchylkou a jak se ukazuje, může být i nebezpečný.

0/0
16.6.2008 17:40

singlemalt

Re: Přelet nad kukaččím hnízdem

opravdu si myslíš, že odsezením trestu za zprznění dítěte je deviant vyléčený?  Pokud je nebezpečný, nezbývá, než ho "zpacifikovat".

0/0
16.6.2008 17:47

Ulrich

Re: Re: Přelet nad kukaččím hnízdem

Mně se to nelíbí. Hodně to smrdí. Zákon připouští uložení doživotního trestu jen v případě vraždy a trestných činů, které ji v podstatě zahrnují. A to je naprosto správné.

Snaha dosáhnout takto jakéhosi preventivního věznění na neurčito u lidí, kteří si trest odpykali a jejichž delikt nespočíval v usmrcení jiného, mi připadá jako čiré orwellovské šílenství.

Na položenou otázku odpovídám, že deviant zajisté vyléčený trestem není, ale že nápad věznit ho preventivně na neurčito považuji za projev jiné deviace.

0/0
16.6.2008 17:55

a.gate

Re: Re: Re: Přelet nad kukaččím hnízdem

asi jsi se za zivot nesetkal s poradnym cvokem vid?

0/0
16.6.2008 17:59

Ulrich

Re: Re: Re: Re: Přelet nad kukaččím hnízdem

Nevím.

0/0
16.6.2008 18:03

singlemalt

Re: Re: Re: Přelet nad kukaččím hnízdem

naprosto rozumím tvému postoji, ale co bys nebezpečnému deviantovi navrhoval? Ochrannou léčbu s podmínkou? Kastraci? Ani se nechci zamýšlet nad stavem psychiky takového devianta, když v si uvědomí tu hrůzu. Asi bych se raději nechal zavřít než riskovat recidivu. Pokud má smysl nesvobodně přežívat.

0/0
16.6.2008 18:01

orrange

Re: Re: Re: Re: Přelet nad kukaččím hnízdem

vězení, léčbu a pak ambulantní léčbu s tím že doktor bude hlásit neprodleně vyhýbání se léčbě, zavírat preventivně není dobrý nápad

0/0
16.6.2008 18:55

singlemalt

Re: Re: Re: Re: Re: Přelet nad kukaččím hnízdem

I tahle verze je děravá.

0/0
16.6.2008 19:00

orrange

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přelet nad kukaččím hnízdem

vždy lze najít absurdní příklad na který nebude fungovat nic, v rámci zachování demokracie a svobody je to ale nejlepší verze co znám, zavírat peventivně není dobrý a vůbec u nás, to bychom mohli zavírat preventivně každého kdo se dostal do vězení! Jak to u nás chodí s posudky si taky nebudeme dělat iluze že jo, jakmile se tam jednou dostaneš už se taky nemusíš podívat na svobodu ikdyž si třeba poučený a nic by jsi nespáchalRv

0/0
16.6.2008 19:03

orrange

Re: Re: Re: Přelet nad kukaččím hnízdem

jj souhlasím je to šílený nápad, navíc s našimi úředníky, víme jak to u nás chodí že jo, to bude mazec všechno bude záviset na vůli úředníků to je strašná představa, deviant by měl dostat trest a léčbu a potom ambulantní léčbu ale zavřít ho preventivně no nevim nevim, to můžeme zavřít preventivně skoro každéhoRv

0/0
16.6.2008 18:53

Ulrich

Re: Re: Re: Re: Přelet nad kukaččím hnízdem

Přesně tak.

0/0
16.6.2008 18:56

brad.ley

Re: Přelet nad kukaččím hnízdem

Pospíšil ale není nebezpečný pro společnost... Mimochodem jak jinak, než umístěním do ústavů, jim chcete zabránit v páchání další tres. činnosti? Pokud jsou nevýlečitelní, není jiná možnost... Kdyby se narodili s jinou vrozenou vadou, třeba mentální retardací, nezavřou je, protože by byli neškodní... bohužel se narodil s vadou, která je činí nebezpečné. Přelet nad kukaččím hnízdem je zajímavý film, ale pochybuji, že dnes takto vypadají ústavy u nás... :c)

0/0
16.6.2008 17:49

Ulrich

Re: Re: Přelet nad kukaččím hnízdem

1. Pospíšil nebezpečný je, i když vazba na jeho poruchu tu samozřejmě není. Jasně. To bylo jen popíchnutí.

2. Mně se prostě nezdá, že by někdo, kdo nikoho nezabil, byl umístěn do vězení na doživotí jen proto, že ho některý "odborník" označil za nevyléčitelného. Ostatně, nevyléčitelnost není podstatná. Důležité je, zda deviant je schopen svoji nevyléčitelnou úchylku ovládat nebo ne.

3. Přelet nad kukaččím hnízdem líčí zcela realisticky prostředí v dněšních léčebnách. U nás to bývá i tvrdší.

0/0
16.6.2008 18:00

brad.ley

Re: Re: Re: Přelet nad kukaččím hnízdem

ad 1) :-)

ad 2) cituji: "... budou sloužit k oddělení nebezpečných zločinců s psychickými poruchami... ", chápu to tedy tak, že tam budou uzavření pachatelé trestných činů... nebo mi snad chcete říct, že brutální znásilnění není "nic"? :c)

ad 3) v žádné léčebně jsem nebyl (ani jako pacient, ani jako host či zaměstnanec), tedy jen spekuluji... jaké zkušenosti máte s ústavy vy?

0/0
16.6.2008 18:07

Ulrich

Re: Re: Re: Re: Přelet nad kukaččím hnízdem

ad2) Já to chápu tak, že zločinec, který si odpyká terst, bude dál vězněn na základě toho, že trpí psychickou poruchou. Čili dostane trest za psychickou poruchu. Takový nápad mi připadá jako projev psychické poruchy.

ad3) Kdysi jsem studoval školu, kde jsem v rámci výuky měli i exkurze do různcýh ústavů - např. pro mentálně postižené, invalidy, ale i do PL. Byly to hluboké zážitky, na které nezapomenu. No a v PL to vypadalo přesně tak jako ve filmu Přelet nad kukaččím hnízdem. Lobotomii zřejmě nikomu neudělali. Ale elektroléčba je běžná dosud. Kromě toho se běžně používá i "zklidnění" pomocí permanentního předávkování sedativy. Otřesné, vidět ty lidské mátohy ploužící se "pod práškama" po uzamčené místnosti.

0/0
16.6.2008 18:14

EWCZ+

Re: Re: Re: Re: Re: Přelet nad kukaččím hnízdem

Nojo, jenze kdyby se Jakubuv vrah uz po svych prvnich pokusech po zbytek zivota plouzil pod praskama, nemuselo se to stat.

0/0
16.6.2008 18:17

brad.ley

Re: Re: Re: Re: Re: Přelet nad kukaččím hnízdem

Tak jako slepí lidé nemohou řídit auta, či nemohou mít homesexuálové děti... tak devianti nemohou bez kontroly "pobíhat" mezi námi. Ustanovili jsme si jistě morální a právní normy (které nám mohou být proti srsti, sám mám trochu dojem, že tohleto není nejlepší řešení, ale je lepší?), kterými se musíme řídit... Je smutné, že tito jedinci musí trpět za to, co si nevybrali, ale takový je Svět... Svět se již dávno rozhodl posadit blaho společnosti nad blaho jednotlivců, což je ohavné, ale skutečné... A diskuse na idnes to nezmění :c)

0/0
16.6.2008 18:39

Ulrich

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přelet nad kukaččím hnízdem

Podle mě mají devianti právo po odpykání trestu žít na svobodě, dostat šanci. Byl bych pro jejich kontrolu ve formě ambulantní léčby a čipu umožňujícího jejich lokalizaci, případně uložení ústavní léčby při neplnění podmínek této léčby, ale takto bez dalšího je šoupnout na doživotí za mříže? To ne. To mi připadá vskutku šílené.

0/0
16.6.2008 18:55

orrange

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Přelet nad kukaččím hnízdem

diskuze by to mohla změnit:-P

0/0
16.6.2008 19:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.