Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

DOKUMENT: O čem je Lisabonská smlouva

Potichu vznikla smlouva, která má nahradit "evropskou ústavu". Co v ní je? Přečetli jsme ji za vás.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bývalý volič ČSSD

Už se těším, až EU nařídí zrušení Benešových dekretů

a Němci si přijdou pro "své" i s úroky.

:-©

0/0
25.11.2008 16:49

majtinv

Re: Už se těším, až EU nařídí zrušení Benešových dekretů

Naprostý NEsouhlas.

0/0
1.1.2009 13:50

madqwert - obet cenzury ydnes

Re: Už se těším, až EU nařídí zrušení Benešových dekretů

EU to nemuze naridit ;-D

0/0
27.2.2009 21:14

Pilad

Re: Už se těším, až EU nařídí zrušení Benešových dekretů

S tím můžeš strašit jen u vás v hospodě, a ještě přidej že EU potvrdí platnost Mnichovské dohody.

0/0
27.2.2009 23:18

palcat

Autor ovlivňuje čtenáře

Tak teď se musim smát, jak jsou česká média neobjektivní. Autor článku je zapálený příznivec lisabonské smlouvy, pro kterou zde lobuje. Evropská Unie nemá nárok být nadnárodní celek. Nejlepší by bylo, aby se EU vrátila zpět do pozice ekonomicky-obchodního celku a nesnažila se votvořit spojené státy na evropském kontinentě. Různí příznivci EU a různí Euro fanatici by se měli probrat ze snu o idálním mega-státě. EU už se převelice plete do politiky jednotlivých států a bohužel jí to zlomí krk, Když v EU nebyli ještě státy bývalého východního bloku, tak si mohli pánové z Bruselu poroučet komu chtějí, ale nově příchozí státy asi nebudou po těžce získané svobodě na podobné věci zvědaví. Takových celků jako EU tu byla celá řada a naštěstí jejich fungování už skončilo ve smetišti dějin.

0/0
25.11.2008 14:11

rychlikplnejrozinek

Re: Autor ovlivňuje čtenáře

naprosty souhlas. ta neobjektivnost je do oci bijici.

0/0
25.11.2008 16:40

Mayloo

Mne se clanek moc libil

Tak abychom trochu rozredili tu ceskou euro-skeptickou smrst pripominek, tak ja bych rada za sebe rekla, ze me se clanek moc libil a je jen skoda, ze neco takoveho nekdo nenapsal tady v Irsku o par mesicu driv. Mozna by pak obycejni lide nebyli tak vydeseni z toho nesrozumitelneho, i kdyz verim, ze pravnicky dokonaleho dokumentu.

Mayloo R^

0/0
21.11.2008 14:42

randomofamber

rovnoprávnost

EU má být hlavně o rovnoprávnosti. Jenže už dnes je pojem rovnoprávnosti v (Y) a lisabonská smlouva tento pojem prakticky ruší.

EU má být seskupení států, které si mají pomáhat. Lisabonská smlouva říká, teď jsme u kormidla my (ať už je to Francie, Německo, .....) a vy dělejte co říkáme my, protože my to s vámi přeci myslíme dobře... tedy až na to, že češi nám lezou do zelí s výrobou vína, takže to jim zakážeme, a taky toho cukru nemusí produkovat tolik,..... Slyšíte ty ozvěny minulosti, 5-letka, centrální řízení, ----> a vysněný komunismus všichni mají všechno a to jen díky té super vynikající Francii nebo to bylo Německo?

0/0
21.11.2008 9:57

Catodon

Re: rovnoprávnost

super příspěvěk, souhlas

0/0
21.11.2008 10:11

MeGab

Článek ze mne dělá blbce. Proč?

Proč idnes nenapíše rovnou, že článek je politickým komentářem?(Y) Co v tom článku dělá ten poslední odstavec o tom, že proti smlouvě je jen ten, kdo si nepřeje smysluplné fungování EU jako celku?

0/0
20.11.2008 10:53

sir Humprey

DOKUMENT: O čem BYLA Lisabonská smlouva

oprava....

0/0
15.6.2008 19:05

nnattalli

Re: DOKUMENT: O čem BYLA Lisabonská smlouva

to jim nech na zitra

0/0
16.6.2008 2:04

cenzor mi zakazal diskutovat999

Nevim cim to je, ale v EU se zacina rozmahat

pravda a laska. Nebude dlouho trvat a bude to v cele EU pravne horsi, nez v CR..Rv(Y)

0/0
15.6.2008 19:04

Karboxyl

Re: Nevim cim to je, ale v EU se zacina rozmahat

A co je špatného na pravdě a lásce?

0/0
16.6.2008 2:02

keff_

IDnes šíří propagandu

Karel Čapek, dvanáctero figur zápasu perem, fig 3 - Psí hlava.

Jděte s tím do pryč, manipulátoři.

http://sumavak.bloguje.cz/692203-rozlouceni-s-evropskou-unii.php

a porování s evropskou ústavou (najděte alespoň jedne rozdíl): http://sumavak.bloguje.cz/data/stejny-dokument-pod-novym-jmen_.htm

Ztráta suverenity, odstranění demokratičnosti zavedením kvalifikované většiny, kde bude moci několik velkých států rozhodovat o všem bez ohledu na ostatní, i o tom že si přisvojí více jejich pravomocí kdykoliv bude chtít. To je obsah LS! Rozhodovat budou úředníci kteří sedí v Bruselu, ne politici které si aspoň volíme. To má být větší demokracie?

0/0
15.6.2008 15:33

FoDa

Re: IDnes šíří propagandu

Přesně tak, pár velkých států bude řídit EU podle vlastních zájmů a zbytek proti tomu nemůže nic udělat. Ono vůbec ty nejdůležitější novinky, platící v případě schválení LS iDnes určitě jen čirou náhodou zapomněla uvést. Druhá, ještě závažnější a ne moc uváděná věc je, že byly stanoveny oblasti zvláštního zájmu, ve kterých už nebudou moci státy samostatně rozhodovat a budou řízeny přímo z Bruselu. Už teď se jedná o všechny klíčové oblasti, týkající se vlastního státu s tím, že ve smlouvě stojí, že v budoucnu bude moci EU vyhlásit libovolné další oblasti  patřící do sféry zvláštního zájmu. A tak brzy, velmi brzy bude vše řízeno z Bruselu a přijetím LS se v podstatě dobrovolně zříkáme jakéhokoliv rozhodování o vlastních věcech.  To je oč tu běží, ne že bude nějaký ministr zahraničí EU apod..  :-©

0/0
15.6.2008 18:57

Karboxyl

Re: Re: IDnes šíří propagandu

Lepší bruselský byrokrat, než český politický xindl.

0/0
16.6.2008 2:04

char77

Re: IDnes šíří propagandu

"zavedením kvalifikované většiny, ... rozhodovat o všem bez ohledu na ostatní"

jsi celkem trefne vystihl ceske politicke/vladni schema;-)

0/0
21.11.2008 8:47

Yzzycz

uhmmm

No...hlavne v IDnes pisou pani kteri tam nemaji co delat.Takle "rolnicky" to umim napsat tez.Meli byste koukat na slova.Okamzite bych tohohle cloveka vykop!

0/0
14.6.2008 1:08

Mi.Safr

Re: uhmmm

Lukáše Macka znám osobně a je to právě ten dobrý a vhodný člověk na okomentování LS... Vaší poznámce nerozumím a považuji tento článek za potřebný přínos pro čtenáře, občana Evropy,

Evropské unie i České republiky, který si může udělat svůj obrázek a

názor díky tomuto představení, anižby četl třísetstránkový právnický

dokument. Lukáš Macek zmiňuje cíl LS a i pohled lidí, kterým se líbit asi nebude i těch, kterým se líbit spíše bude.

0/0
14.6.2008 10:28

TrueRobos

Běda zemím

kterým radí Francouzi...

0/0
13.6.2008 22:33

rohatey

Podepsat něco takto

rozsáhlého a nesrozumitelného to může jen naprostý šílenec, po podpisu mohou přijít vykladači a ti nám začnou tento byrokratický blábol vykládat po svojom jak nějací ajatoláhové Korán, a takto se dá vyložit a zdůvodnit prakticky cokoliv. Potom třeba mohli zjistit  že se bez žádosti do Bruselu ráno ani nevyčůráme. Bohudík máme tady alespon toho Klause co tohle včas pochopil.:-©

0/0
13.6.2008 20:00

Ahasver

Jak z ministerstva propagandy

Kdo by chtěl vlastní názor, tady je i česky.

http://bookshop.europa.eu/eGetRecords?Template=en_publication_details&UID=571526

0/0
13.6.2008 19:26

Alan Ostárek

Re: Jak z ministerstva propagandy

Přesně tak,je az neuvěřitelné,že tak nevyvážený článek si idnes dovolí zveřejnit.

0/0
13.6.2008 20:20

Mi.Safr

Re: Re: Jak z ministerstva propagandy

Nevyvážený??? článek, který zmiňuje pro koho je Lisabonská smlouva přínosem a pro koho špatnou zprávou? Považuji tento článek za potřebný přínos pro čtenáře, občana Evropy, Evropské unie i České republiky, který si může udělat svůj obrázek a názor díky tomuto představení, anižby četl třísetstránkový právnický dokument. Díky Lukáši Mackovi! Michal z lycée Carnot

0/0
13.6.2008 20:26

Alan Ostárek

Re: Re: Re: Jak z ministerstva propagandy

Pokud tu tendenčnost nevidíte,váš problém. Ale jinak máte pravdu,dá se z toho článku udělat obrázek o tom,co LS přináší. Jen je to podáváno jako pozitivní věc. Přitom z mého pohledu jsou všechny uvedené body negativní.

0/0
13.6.2008 21:39

Mi.Safr

Re: Re: Re: Re: Jak z ministerstva propagandy

Tendenčnost? Lukáš Macek popisuje mimo jiné to, k čemu by LS měla vést. Že se vám to zdá tendenční, tak tomu moc nerozumím. Co se Vám zdá tendenční? Jasně je tam napsáno, k čemu by to mělo vést a komu vyhovovat a komu ne...

0/0
13.6.2008 23:54

Zino

Re: Re: Re: Re: Re: Jak z ministerstva propagandy

  Něco podobného jako kdysi JZD,rozorahli se meze a vše bylo naše!!!!!!!!

0/0
14.6.2008 1:52

FoDa

Re: Re: Re: Re: Re: Jak z ministerstva propagandy

Jasně je tam opravdu napsáno pár vcelku  málo významných věcí, ale ty nejdůležitější tam jaksi  - určitě jen naprostou náhodou, chybí - viz příspěvky výše.

0/0
15.6.2008 19:01

vokroj

Re: Re: Re: Re: Re: Jak z ministerstva propagandy

Přesně tak, je to jen bla, bla, bla,... postrádám funkční schema a jeho popis ... 8-o

0/0
27.2.2009 23:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.