- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
proč stále zapomínáte, že rovnováha v bilanci příjmu a výdeje energie znamená, že nespotřebujete větší příkon, než vám slunce dodává? ...veškeré úvahy o vodíku či zplynování potravy jsou bezpředmětné, nejvýše jen odklad ...jsem spíše pro to, aby odpůrci byli stříleni ke hvězdám, dokud na pohon je palivo ....a než začnou střílet zastánce...
Ropa je draha, protoze je u nich extremni spotreba a OPEC odmita zvysovat tezbu, takze si muzou diktovat cenu. Videl bych to tak, ze je nacase vyzkoumat nove palivo, ci upravit stavajici motory na nove druhy paliv, nejlepe biologicke. Pak muzeme kopnout tu bandu rucnikaru do prdele a at si tam se svou ropou treba zdechnou. Ve finale je vyhnat i z EU, nebude uz duvod pro jejich trpenou existenci, ktera ma spis zaporne, nez kladne dusledky...
ze bychom prdeli do motoru a tim jezdili na bioplyn sneku? Ja bych to nechal zatim na ty bateriove voziky!
uz je opet zavvrena v obchode kde uklizi do rana ?
Snad největší žvásty vydávající se za novinový článek, které jsem v životě četl. Vytěžitelné zásoby ropy neklesají, ba právě naopak. Objevují stále nová a nová ložiska, technologie se stále zdokonaluje. Klesá celková zásoba ropy na Zemi a to je něco uplně jiného. Cena ropy je právě z toho důvodu tažená poptávkou a ne nabídkou, což znamená, že do nekonečna cena neporoste. Když bude moc vysoká, poptávka bude nízká a to cenu nahoru nepotlačí. Navíc dražší ropa je impulzem pro alternativní technologie. Atdatd. žvásty a zase žvásty. Hrůza.
Brzy vam zaveli zeme, ktere maji ropu, jako treba Rusko...
Zaveli nam: "Nechte si sve odporne kapitalisticke penize, zboza a technologie a my si nechame nasi skvelou ropu a budeme se v rope myt, budeme ji jist a budeme z ni palit lih!" :))
Tak, drazí přátelé, poslechli jste sténání novinářovo. Problém není v ropě a jejím vztahu k dopravě, ale v ropě a jejím vztahu k INDIVIDUÁLNÍ dopravě. Lodní doprava na dlouhé vzdálenosti je překvapivě efektivní a kdyby nebylo čurybrků, kteří likvidují tratě, nepředstavoval by pro železniční dopravu problém ani totální výpadek ropy (všimli jste si, že železnice fungovala dávno před příchodem ropy coby paliva?!) Stačí důsledná elektrifikace a odhánění měďolupů s dvoukoláky a může to fungovat i po ropě. A elektřina se dá vyrobit z mnoha, mnoha zdrojů (jádro, vítr, solární...) Problém bude představovat "last mile", která se ale dá celkem přijatelně vyřešit elektromobily a nebo vozidly na vodík (pokud někdo dokáže vyřešit problémy). Nejvíc to odnese individuální doprava (není nad domek třicet kiláků v pustině) a potom zemědělství, protože právě to paradoxně papá hodně paliv.
Zemědělství bude migrovat na jiný palivový systém těžko. Horší dlouhodobější důsledek bude výpadek organické chemie (plasty, paliva), tam bude nutné přejít na jiný zdroj uhlovodíků. Paradoxně se tak nejvíc "natáhnou" vzdálenosti mezi menšími městy než mezi kontinenty, tedy až na letadla, pochopitelně
to jen několik nenažraných lidí mává celým světem a politici se rádi přiživují!
...když ještě civilizace nebyla, vládla celým světem idyla, lidi byli je nahaté opice, brontosaurus válcoval jim silnice .... za kulatý zas kulatý - tak vznikly peníze .... a s nimi i krize ...
že by konečně někomu došlo, že logické je žrat prasata a krávy z chovu za městem, místo těch z druhého konce kontinentu?
ale znáte lidi ... když budou ty od města lacinější ....
tohle ropa nidz velet nebude ... vona tuší, že tam už je obsazeno ... vona spíše s úsměvem se optá, jak se vám hebne ....
... vždyť po odečtení daně stojí litr benzínu asi stejně jako litr minerálky...
...ropa je dnes nejlevnější surovina - vytlačila tradiční materiály, jako dřevo, ocel, konopí...
Dokud bude potávka převyšovat nabídku, bude cena stoupat... jenom se tď vyplatí s ní víc šetřit.
... jenže zásoby ropy nejsou nevyčerpatelné - a čím víc si to budou její producenti uvědomovat, tím bude dražší...