- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
1. stara navestidla se jiz dnes delaji diodova
2. "ocekavej volno" a "volno primo" je na obrazku v jedne barve
3. nesvary existuji
Kdyby se radsi chytili za nos a preinstalovali ty oslnujici semafory pres ktere neni prakticky videt kdokoli chystajici se vkrocit do silnice....
Viz trasa Smichov - nabrezi - Manesuv most - Resslova
To chcete tramvajákům co nepoznají jednokolejnou trať zavést tento způsob signalizace? Jako chápu, že výměna všech trmvajových semaforů v republice si vyžádá miliardové investice a někdo by si rád zakrojil, nicméně není právě jednoduchost současného značení geniální? Chápu že oproti podílu z toho koláče investic je můj argument irelevantní, ale nemohl jsem si pomoct.
neni o dodat - huhlani komentatoru usi zainteresovanych konkretnich osob nijak neboli a tucne obalky jiz brzy poputuji na ta spravna mista.
nevím, jak pražským tramvajovým odborářům, ale mě přijde návěst "volno" dost podobná s předvěstí "očekávej volno"
Opticky návěst vypadá stejně, ale rozdíl je v tom, na jakém druhu návěstidla svítí. Na hlavním návěstidle to znamená Volno, na předvěsti Očekávej volno.
nauctovala 80 litru? To bude asi levna vymena tady techle semaforu ...
Pár miliard - možná pár desítek - co na takových drobných záleží?
Současné tramvajové semafory jsou jednoduché a srozumitelné. Pokud tam někomu chybí oranžová, tak stačí aby před změnou několikrát bliknul. Na stejné téma je přechod pro chodce, tam také není oranžová. Všechno je to ale v seřízení semaforů. Debilove nastavují tak krátké intervaly pro tramvaj a chodce, jen aby preferovali automobilovou dopravu. Stačí vstoupit na přechod na právě rozsvíceného zeleného panáčka a pokud nejste sprinter, tak na konci přechodu již mají auta zelenou.
Řidiči vás samozřejmě musí nechat dokončit přechod. Akorát o tom kolikrát nevědí
V článku zmiňovaný odborník (na co?) Antonín Dub je ten tramvajáckej odborář?
ať si tam navěsí třeba lampióny.
Zaplatíme to bohužel my všichni. A za hubičku to rozhodně nebude.
zacit pouzivat v soucasnem designu misto zarovek diody, aby se zvysila spolehlivost semaforu. Do ted si tramvajaci s jednou barvou vystacili. Myslim, ze si vystaci i nadale.
Přesně tak. Někde už ty diody dokonce jsou, například na nové barrandovské trati. A případné návěstí "POZOR" by šlo vyřešit tím, že se diody krátce před změnou rozblikají.
Pražský systém čtyř koleček je geniálně jednoduchý, zažitý, skvěle srozumitelný a dokonce ho jako pomocný signál používají i řidiči.