Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Při pádu ultralightu zahynula dvoučlenná posádka

Dva muži nepřežili pád ultralehkého letadla, které se zřítilo do areálu zámku ve Vokšicích na Jičínsku. Jeden z nich zemřel na místě, druhého se snažili lékaři oživovat, ale jeho zranění nakonec nebyla slučitelná se životem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Schmouddle

Předběžné výsledky šetření

Tak to vypadá že tahle nehoda byla výsledkem nácviku nestandartních situací (v osnově ULL to jsou věci jako zábrana vývrtky a pádu, nácvik bezpečnostního a nouzového přistání po vysazení motoru) , podle všeho se nejednalo o leteckou nekázeň. Škoda, kdyby měli o 400 stop víc, byli by mezi námi.:-/

0/0
10.6.2008 22:45

Pavelxxx5

pp

Bohužel šlo o kamaráda nebo radši dobrého známého. M.j. byl zalítávací pilot nových letadel, chodil v džínách a odraném tričku a létání bylo jeho vášní co ho znám. Já sám nelítám, je pravda, že mě kdysi lákal, jestli si nechci koupit podíl na letadle (pro závistivce: Běžná praxe je, že se 3 nebo 4 osoby na letadlo složí). Děkuji Paxovi, že se vnesl do těch keců trochu racionálna. Čest jeho památce!

0/0
10.6.2008 8:32

Paxa

Pro všechny, kdo těžce nesou „nebezpečné“ „buržoazní“ zábavy

1. UL nemusí stát o moc víc než trochu lepší automobil. Pro mnoho majitelů je navíc to éro prakticky jejich jediný za zmínku stojící majetek.

2. CZ stavební i provozní předpisy jsou spolu s německými nejpřísnější v civilizovaném světě. Pravděpodobnost, že na vás spadne UL je nesrovnatelně menší, než že do vás na nástupním ostrůvku tramvaje vletí nějaký opilý moula.

3. CZ ultralighty mají vynikající renomé.

4. Průměr smrtelných nehod ročně je v UL létání (včetně motorových i bezmotorových rogal a PG) asi osm ročně. Při počtu piloťáků je to procentuálně méně než počet smrťáků ku počtu řidičáků. Ale letecká mrtvola je holt mediálně zajímavější. Neumírají jen frajeři, ale i piloti opatrní, prostě se stane (co je ve vzduchu, může spadnout; stejně jako u aut – co jede, může někam narazit). Pro šťouraly – mně osobně může být létání ukradené, ale dílem osudu mi pět let šla ta data a statistiky rukama.

0/0
10.6.2008 0:31

-o-o-

Re: Pro všechny, kdo těžce nesou „nebezpečné“ „buržoazní“ zábavy

Máš naprostou pravdu. Bohužel většina lidí, kteří vůbec netuší, co vlastně tenhle sport obnáší a kolik v reálu stojí, vždycky podobné případy odstoudí slovy "dobře jim tak, zbohatlíkům". Závist je zlá. Upřímnou soustrast rodině.

0/0
10.6.2008 9:52

kanadskejtonda

Re: Re: Pro všechny, kdo těžce nesou „nebezpečné“ „buržoazní“ zábavy

Plne s Tebou souhlasim,ze zavist je strasne zla,vis kdyz to tak vezmes,tak lidi jsou ty nejhorsi zvirata na zemi.Nesnesou se a zavidej.Jak vidis,zivot je kratky a tak se ma uzit.Ty dva to delali z radosti a uzivali.Vecna slava jim.Na stesti znam tatu toho mladsiho.Zamyslel se nekdo jak je jemu?Jemu je hodne spatne a hodne dlouho jeste bude,nez to preboli.Jak jsem rekl,vecnou pamatku jim a uprimnou soustrast Tem co tu ostali.

     Jirko drz se ,vim ze jsi dobrej.Ahoj Tonda

0/0
15.6.2008 4:11

loved_one

Re: Pro všechny, kdo těžce nesou „nebezpečné“ „buržoazní“ zábavy

Díky!

0/0
10.6.2008 10:19

odborar

Ultralehká letadla by měla být zakázána.

Jsou příliš lehká letadla na zdejší vzdušné proudy. Zbytečně stojí mnoho životů.Rv

0/0
9.6.2008 22:34

DeWalt

Re: Ultralehká letadla by měla být zakázána.

To je věta hodná Polaneckého. Ještě by neopomněl dodat že to byl prototyp Parouback 2. 8-o

0/0
9.6.2008 22:39

DeWalt

Re: Re: Ultralehká letadla by měla být zakázána.

Jinak samozřejmě škoda dvou životů a jedno nádherného éra. :-(

0/0
9.6.2008 22:41

barbudo

Re: Ultralehká letadla by měla být zakázána.

... naopak ... to, co se dnes nazývá ultralehkým, vůbec neodpovídá původní definici ...

... jsou to většinou normální letadla s měkčimi předpisy pro stavbu a provoz ...

0/0
9.6.2008 22:40

Schmouddle

Re: Re: Ultralehká letadla by měla být zakázána.

V Letňanech v hangáru na severní straně letiště (firmu schválně nejmenuju) byl tenhle Qualt a nad ním pověšená Sluka. Rozdíl kolika, deseti let?  Jako Trabant a BMW.

Škoda ho. Škoda všeho. Mrzí mě, že až v neděli přijdu lítat do Letňan že tam bude někdo chybět.

0/0
9.6.2008 22:48

ppc1500

Re: Ultralehká letadla by měla být zakázána.

Asi nevíš, o čem mluvíš. Ultralehká letadla jsou "normální" letadla poháněna motorem, takže vzdušné proudy moc neovlivní letové vlastnosti. To je u větroňu, což je úplně jiná kategorie. Kromě toho, jak jsi četl v článku, tak jeden ze svědků hrál badbinton nebo co, takže pravděpodobně bylo bezvětří. A za třetí: to, že se stávají nehody, je pravda. Ale není řešení je zakazovat. Tím pádem by jsi mohl zakázat i jízdu na kole, taky můžeš zahynout. Třeba v lese upadneš a je to. O autech ani nemluvě.

To, co se stalo, je tragédie, ale na to, kolik takových strojů je v provozu, je to stále jenom ojedinělý případ.

0/0
9.6.2008 22:49

Englishman

Re: Re: Ultralehká letadla by měla být zakázána.

Opravdu to je ojedinělý případ? Kolik letových hodin připadne na jednu mrtvolu? Víte to někdo?

0/0
9.6.2008 22:55

Schmouddle

Re: Re: Re: Ultralehká letadla by měla být zakázána.

To bohužel nikdo neví, ale mrkni se na uzpln.cz, jsou tam nějaké popisy nehod do roku 2006 a (všichni prominou morbidní téma) poměr počtu mrtvol z ULL byl plně srovnatelný s počtem mrtvol z tzv. velkého letectví (tzn GA, Cessny, Zlíny, větroně).

0/0
9.6.2008 23:01

Englishman

Re: Re: Re: Re: Ultralehká letadla by měla být zakázána.

Tak jsem si tři zprávy zběžně přečetl a dvě z nich za příčinu nehody označily nepovedený pokus o akrobacii. To potvrzuje moji teorii o frajerech.

0/0
9.6.2008 23:14

Schmouddle

Re: Re: Re: Re: Re: Ultralehká letadla by měla být zakázána.

Ano, frajeři jsou všude, ovšem někteří místní diskutéři projevují podiv proč by měli být zrovna mezi piloty ULL?

Nikdo nezakazuje jezdit frajerům na veřejné sjezdovce 80kmh, nikdo nezakazuje frajerským cyklistům sjíždět horské hřebeny, nikdo nezakazuje tunit si šoukáry.

Proto by bylo bláhové zakazovat kvůli několika jedincům ULL létání, což je zábava a práce tisíců lidí jen v této republice.

0/0
9.6.2008 23:20

Englishman

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultralehká letadla by měla být zakázána.

Já také nenavrhuju žádný zákaz létání. Navrhuju dělat ultralighty bezpečnější pomocí elektroniky.

Je to mimochodem v zájmu vás, kteří s tím létáte. Pokud je norma nastavena na příliš riskantní úroveň, tak táhne i ty, kteří chtějí létat bezpečně, do zbytečně riskantního chování (nevědomky, samozřejmě). Obezřetnost i lehkomyslnost se totiž vždy vztahuje k nějakému standardnímu jednání, resp k normě.

0/0
9.6.2008 23:28

Schmouddle

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ultralehká letadla by měla být z

Nemyslím si že by bylo potřeba dělat ULL bezpečnější. Ty továrně vyráběné jsou  bezpečné samy o sobě (ať se jedná o chování na pádovce nebo spolehlivost hnacího ústrojí). Je třeba dělat piloty bezpečnější - ale to je o celkovém náletu (proč na benzínu používaném v ULL platím spotřební daň která byla původně daní silniční?)

Už jsem to tady psal, ULL létají podle stejné právní normy jako velká letadla, tzn neexistuje obezřetnost nebo lehkomyslnost. Existuje dodržení nebo porušení předpisů. Bohužel je pravda, že při porušování předpisů vznikají smrtelné nehody.

0/0
9.6.2008 23:34

karlicek_karel_kaja

Re: Ultralehká letadla by měla být zakázána.

Odborarum s prihlouplymi az blbymi prispevky by mel byt zakazan vstup do takovychto diskuzi...!!! ;-) 

0/0
9.6.2008 23:32

Wes Parmalee

46 a 32 - měli mít rozum

Asi takhle... mohli spadnout na nějakou školku, školu! Mohli padnout na mě, na tebe,  takže jsem nakonec rád, že se nikomu nic nestalo!

0/0
9.6.2008 22:20

red-head

hyenismus nejvyssiho radu

jasne, delejte si z toho vsichni (Y). docela bych lidem jako Vy pral, aby se Vam nekdo rozstrelil v aute... soucitim s rodinami kolegu

0/0
9.6.2008 20:57

černej oes

Re: hyenismus nejvyssiho radu

Nauč se  interpunkci a teprve potom moralizuj. Kolego...

0/0
9.6.2008 21:44

xBaHnO

Re: Re: hyenismus nejvyssiho radu

Hovn(Y) voe. Dva kluci sou v tv nova... Chapu ze pad do vyvrtky a jeji nevybrani je pruser, ale stalo se. Blbouny nechme stranou, litani je krasny a necht jim je opravdu zeme lehka. Dejme si panaka a vzpominejme v dobrem. A pro rejpaly se zakazem litani ultralightu: Zabili se pri necem co meli radi, a budme radi ze jeste par svobod nam zbyva. Byli pojisteni na pruser co by se mohl stat a bohuzel se stal. Ted uz je to jedno...

0/0
9.6.2008 22:58

Zateplen has renamed to Zaplaten

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hyenismus nejvyssiho radu

No tak to je jasná páka. Podle toho obrázku by se éra měla držet na letňanské straně Kbelské, nad polem. Létají ale právě na opačné (prosecké) straně, nám nad hlavama.

Nejdříve si zanaříkám přímo v aeroklubu, snad si dají říct.

0/0
10.6.2008 11:30

Schmouddle

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hyenismus nejvyssiho radu

Asi to tady trochu promazali, ale dovolím si opravit -> okruh letňanských drah 23/05 vede přímo po Kbelské, za silnici směrem na Prosek se nemá létat a nad polema to není vhodné z důvodu požadované ostrosti  4. (1.)  okruhové zatáčky.

Toho místa tam už tak moc není a ještě si to schválně zkracovat je nebezpečné, protože když dotáčíš zatáčku přímo na práh dráhy tak chybí možnost opravy směru sestupové osy na finále.

0/0
10.6.2008 11:53

Blbec z Xenemunde

<>

oživovat někoho, jehož zranění jsou neslučitelná se životem, mi přijde stejný jako plnit plán na 900 % .....

0/0
9.6.2008 20:50

MKN

Re: <>

To to je tak, že lékař se musí rozhodnout během několika sekund, kdy rozsah zranění mnohdy není často ještě zřejmý, u mladších  to platí dvojnásob.. Je ale pravda, že  snadněji zresuscitujete netraumatickou oběhovou zástavu.. 

0/0
9.6.2008 21:59

djlukasek

Budiž mu země ultralehká ...

0/0
9.6.2008 19:36

JetMeresjev

Re: Budiž mu země ultralehká ...

Dalsi Jan Tleskac :-P

0/0
9.6.2008 20:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.