Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Některé Zelenkovy oběti mohly žít, kdyby lékaři „nezaspali“

Petr Zelenka vraždil heparinem pacienty v havlíčkobrodské nemocnici – nakolik však nesou za jeho vraždy odpovědnost lékaři? Závěrečná zpráva zvláštní komise ministerstva zdravotnictví, kterou získala MF DNES, přichází s jasným závěrem: obětí ošetřovatele Zelenky mohlo být méně, kdyby lékaři dělali to, co měli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

barbudo

Zelenka má nějaké oběti?

0/0
8.6.2008 21:41

brazilskakava

liuz

PK,

váš argument vypadá rozumně

0/0
8.6.2008 21:36

Monstrum Anonymič Anonymov

Sem včera byl v nemocnici

Mě tam operoval pan doktor Zelenka, teda vlastně neoperoval, jen mi odnášel od postele bažanta, ale jinak je to celej pan doktor...8-o

0/0
6.6.2008 8:44

marta v.

Bojovník obhájce

Stačí si dnes přečíst na Novinkách.cz  "zprávy" od Zelenkova obhájce Herouta a člověk velmi snadno pochopí, proč byl tento článek napsán a kdo za ním ve skutečnosti stojí.

Je třeba  rozptýlit vinu a znejistit soud a to jakýmkoliv způsobem, soudní proces se musí táhnout, aby do obhájcovi kapsy mohly kapat další penízky.

0/0
6.6.2008 8:33

SZYslak3

no comment

Cikrt vysvětluje, že resort nemá možnost podat na havlíčkobrodské lékaře trestní oznámení pro zanedbání péče.

TRESTNI OZNAMENI MUZE PODAT KDOKOLIV TY PROLHANY TRPASLIKU

0/0
5.6.2008 18:23

emiltopzatopek

To je logika obviňovat lékaře.

To je jako kdyby nějaký idiot jako je Zelenka otrávil v restauraci polévku a obvinili bychom kuchaře.

0/0
5.6.2008 17:29

babacek

Některé Zelenkovy oběti mohly žít ?

Některé Zelenkovy oběti mohly žít?

Já myslím, že mohly žít všechny oběti nebýt vraha Zelenky!;-€

0/0
5.6.2008 14:16

cenzor mi zakazal diskutovat999

Videl bych to tak, ze by chudaka zelenku meli pustit a

na oplatku by meli pozavirat personal toho spitalu a pro jistotu i s pacientama, kteri prezili, protoze nezabranili zelenkovi vrazdit!!:-©:-©

0/0
5.6.2008 14:13

Sporadanyobcan

Jelen Jelenic, odpovědnost zdrav sestry je vskutku mini

Jsou   známy případy     z   Lék.pohotovostní služby, kdy sestra   zauvažovala, neposlala lékaře, někdo zbytečbně  zemřel..

Hm no   A     kdo to má  posuzovat??

0/0
5.6.2008 14:11

cenzor mi zakazal diskutovat999

Idnes je zumpa...

Jejich radoby seriozni a duveryhodne clanky naznacuji, ze za vrazdy nemohl zelenka, ale doktori a neustale hledaji zpusoby, jak to dokazat. Uz nadpis vystihuje, ze za vrazdy jsou odpovedni lekari a nikoliv sam vrah. Je to uplne to same, jako hledat proc se dnes zabije na silnicich treba 6 lidi a automaticky obvinit kohokoliv, jen ne ridice, kterej jel 180 na okresni silnici do pravouhle zatacky...:-©:-©:-©:-©

0/0
5.6.2008 14:11

Sporadanyobcan

Váš přměr je relevantní..Když se na silnici

zabije 20 ledí, Policii nikdo vinit  nemůže..

0/0
5.6.2008 14:13

cenzor mi zakazal diskutovat999

Re: Váš přměr je relevantní..Když se na silnici

Jisteze ne, ale ydnes se snazi obvinit vzdy nekoho jineho, nez pachatele. I lekari jsou jenom lidi a paranoidne predpokladat, ze kazdej ve spitale je vrah je snad uchylka. Stalo se, tak at ho zavrou a je klid. Svadet ale vinu na felcary, jak to dela tahle sudetacka hlasna trouba pravdy a lasky je vrchol hyenismu. Ono se neni ale cemu divit, sudetaci zacli s hyenismem jako prvni...:-©:-©:-©

0/0
5.6.2008 14:28

Sporadanyobcan

Jelen Jelenic..kdo je podle Vás žalovatelný??

Vidíte, konečně   jsem   lednu sestru..(alias   bratra   červwenkuz  dostlai do kriminálu..

0/0
5.6.2008 14:10

Sporadanyobcan

Sestra nemá ze zákona žádnou odpovědnost??

No a za komuniustů když  budto byly   v BSP, nebo ve stranbě, nebo kdsyž dělay pomocní   fízly..

Byla to záslužná čšinnost..

0/0
5.6.2008 14:05

Sporadanyobcan

Felčaři na Budějovické..pohledte do Domovů Důchodců..

V  Plavči tu   funkci  vykonával opravdu nějaký   ranhoijč   Klobás..

Podobně    někde u Znojma...To dali doktorovi, co dostudoval ve třicet..

0/0
5.6.2008 14:01

Sporadanyobcan

chytracisko, Vy jste teda pěknej debil

Nemůžete psát ty voloviny někam jinam??

0/0
5.6.2008 14:00

Chytracisko

Práce lékaře

je náročná, vykonávají ji psychicky odolní jedinci (normálnímu by z toho jeblo). Takže není divu, že je pár nenadálých krvácení a sem tam exitus nevyvede z klidu, řada z nich už zažila horší věci.

0/0
5.6.2008 11:35

vver440

mno, jestli felčaři přistupovali ke svý práci

jako moje obvoďačka a pár nejmenovaných doktorů z polikliniky Budějovická, tak se ani nedivím:-)

0/0
5.6.2008 11:21

Better red than dead

.

jo budejovicka ;-D taky sem neco slysel - tam to zrejme musi bejt husty ;-D;-D;-D

0/0
5.6.2008 11:26

svazak1

Re: mno, jestli felčaři přistupovali ke svý práci

kecáš, tam sem chodil půlku mládí :)))

0/0
5.6.2008 15:35

Better red than dead

.

k cemu by jim to bylo...

0/0
5.6.2008 10:34

notebook.r51

Ano, zvládla

V běžných situacích. Odborník je (placen za to, že je) ten, kdo se všech chyb už dopustil (a to ve škole, ne v reálu). Proto je plat toho doktora dvakrát vyšší než plat té sestry. Ona se může dopustit chyby, je jen sestra, on nesmí. Nic víc, nic míň.

0/0
5.6.2008 8:44

tigrakrajtovita

Re: Ano, zvládla

sestra taky nema zadnou zodpovednost ze zakona! zadnou! doktor ji musi hlidat,protoze...proto. jak jsem psal-bud jsi zakomplexovany,mozna stredni zdravotnicky personal, anebo tomu vubec nerozumis!

0/0
5.6.2008 9:03

Englishman

Re: Re: Ano, zvládla

Zažil jsem, jak sestry naopak musely hlídat doktory. A bylo to mimochodem také na ARO. Věci nejsou tak jednoduché, jak je kastovní systém, který ve zdravotnictví panuje, předpokládá.

Mimochodem heslo, že co na ARO neuděláte do deseti vteřin, nemusíte dělat vůbec, se mi vážně líbí.

0/0
5.6.2008 11:30

Sporadanyobcan

Re: Sstra nemá ze zákona žádnou odpovědnost..

No ale niv ji nebrání, aby      eventuelně lékaře   neudala.Smutné prvenství má v tom právě kraj Vysočina,Pak je ještě   někoilik takovýc lokalit..

0/0
5.6.2008 14:04

Muadib

Re: Ano, zvládla

Problém je v tom, že se doktor jaksi nemůže "vycvičit" na svých omylech. Doktor se raději moc mýlit nesmí - přestože je člověk. A jak takhle čtu tuto diskusi, vidím, že je tady spousta opravdových odborníků, přesně informovaných o tom, jak to proběhlo a v jakých podmínkách. Nejvíce mě pobavil příspěvek o Rakousku s bolavým raménkem... Jeden větší ignorant než druhý. Zkuste si to celé sami a pak žvaňte o měření hladin heparinu a geniálním odhalení magora jen tak od stolu a z běhu. Fuj.;-€;-O

0/0
5.6.2008 9:31

tigrakrajtovita

Re: Re: Ano, zvládla

muadib ahoj,moje mi prave vynadala,ze se divi,proc na tohle vubec reaguju:-) jsem po sluzbe;-) asi unava materialu;-) Mluvis mi z duse,diky. Me nadzvedlo,jak se kazdy nymand otre o doktora..nechapu,proc jsem se nechal vyprovokovat.Ktemto tematum uz to neudelam!

0/0
5.6.2008 10:16

antigogo

Re: Re: Re: Ano, zvládla

Přesně , co Čech - do doktor, řidič MHD apod. chytří všichni jak rádio. Ať si to zkusí sami -mnozí pacienti blekotající nesmysly o anamnéze, záměrně tající pravé příznaky a důvody potíží, aby nemuseli, nebo naopak mohli zůstat doma. Z toho se pak odvíjí celá anabáze jak v nemocnici, tak i na obvodech.

0/0
5.6.2008 11:35

doktor_bota

Re: Ano, zvládla

Tak to prostě ber tak, že "tuhle" chybu si prostě lékaři ve škole nacvičit nemohli.

0/0
5.6.2008 10:28

Seniorintelektualka

DEZO CONKA..velebný kmete..

Spíše   bych  očekávala, že    vydáte   o d s u d e k.Jak je již sděleno  výše, informační hodnota  tohoto   článku je problemativká až žádná.Autoři  MF   Dnes  suvereně  píší o   věcech, kterým vůbec nerozuimí. Ony jsou nízkomolekulární hepariny/třeba fraxiopari/, pak jsou hepariny klasické podávané v infusi 1 000 jednotek ale 4 x denně.

   Rozumím tomu jen tak tak, ale autor zřejmě zde presentuje slovní hodokvasy, Je to jako když  někdo zpívá a skatuje

0/0
5.6.2008 8:32

brazilskakava

Re: DEZO CONKA..velebný kmete..

Paní doktorko, novinář nemůže být odborníkem v žádném oboru, který nestudoval, přesto musí psát o všem. novinářská etika je diskutabilní, ale v tomto článku speciálně mi připadá, že se autor zašti´tuje odborníky. neozvala jste se jen na obranu profesní cti ?

0/0
5.6.2008 11:01

Jelen Jelenic

Re: Re: DEZO CONKA..velebný kmete..

Autor se sice "JAKO" zastituje odborniky, ale to jako je opravdu na miste. Protoze cleny vysetrovaci komise znam osobne, vim ze, protoze jde o spickova odborniky a hlavne slusne lidi, by podobne blaboly nikdy nevypustili z ust. Od stolu vse vypada jinak a takovyto arbitrarni odsudek je spise vymyslem pana redaktora. No a kdyz se k akutni medicine vyjadruje biochemik, ktery byl naposledy u pacienta, natoz na ARO, naposledy na fakulte, nemohu se smichu ubranit. Tvrdit, ze co se na ARO neudela do 10 sekund atd., to je fakt sila. napriklad jen vysetreni krevni srazlivosti trva 30-40 min. v laboratori.

0/0
5.6.2008 12:05

notebook.r51

Jak tak pamatuju

Na gymplu nebyli ti, kdo pak šli na medicínu, nijak zvlášť silní v logice atd. V podstatě se jedná o standardní údržbáže hardwaru, který se desettisíce let nijak podstatně nemění, manuály jsou tisíce let stejné. Stejnými slovy jako urážím ty běžné údržbáře (slovy Vl.Dlouhého - co si ti lidé myslí, že jsou za zvláštní kastu vysokoškoláků) se hluboce skláním před farmakoloky, klinickými biochemiky a dalšími, kteří skutečně udělali od Avicenny mohutný pokrok, na rozdíl od těch dalších. Jim ano, ale obvodnímu lékaři plat jako strojnímu inženýrovi v Kolbence. Jsi VŠ knedlík, max 30kKč hrubého (1.5násobek průměru), nezlob, makej jako zbytek populace a moc si nevyskakuj.

0/0
5.6.2008 8:31

bubacik

Re: Jak tak pamatuju

a ono by obvodaka klidne zvladla i sestra, co Ty na to?

0/0
5.6.2008 8:35

Seniorintelektualka

Hned po ránu jste vožralej??

Možná, že v kraji Vysočina na medicinu chodí   průměr. Za totality to bylo jináč. Se samýma jedničkama Tě vzali i když táta třeba seděl za politiku..

0/0
5.6.2008 8:38

Rosomak

Re: Hned po ránu jste vožralej??

Blbost. Znám hodně lidí, co měli samé jedničky, zkoušky na jedničky, a nic.

0/0
5.6.2008 8:40

notebook.r51

Re: Hned po ránu jste vožralej??

A jak je to relevatní mému tvrzení, že ti, co šli na medinu, nebyli extra silní v logice? 

O jedničkách, totalitě ani včerejší noci jsem nic nepsal.

Šlo by reagovat k meritu věci?

0/0
5.6.2008 9:02

tigrakrajtovita

Re: Re: Hned po ránu jste vožralej??

medicina neni o jednickach,ale o tom,jestli takovou praci uneses! a psychicky natlak musis podporit znalostmi,pochopitelne.to je vsak na tebe zjevne prilis slozite tema;-)

0/0
5.6.2008 9:04

notebook.r51

Re: Re: Re: Hned po ránu jste vožralej??

Proboha lidi, vy nečtete. Já jsem nic o jedníčkách nepsal. Já jsem nic nepsal o psychické náročnosti lékařského povolání. Já jsem se jen pozastavil nad tím, proč se GP považují za extra sortu vysokoškoláků. Nic víc, nic míň. O urgentní medicíně vím své.

0/0
5.6.2008 9:13

Jelen Jelenic

Re: Re: Re: Re: Hned po ránu jste vožralej??

A kde vy berete ten pocit nadrazenosti, kterym se snazite vnutit narodu svoje pozorovaci moudro o logice lekaru? A odkud kolik znate ci jste ucil mediku, ze vite, jaka je jejich logcka uvazovaci schopnost? Co je dulezite nejen v urgentni (prednemocnicni a prvni nemocnicni kontakt s pacienty se selhavanim jedne ci vice zakladnich zivotnich funci), v akutni medicine (ARO, JIP), ale i v jinych castech mediciny je rozhodnost, ktera bez logiky jaksi nelze. Co se tyce farmaceutu a biochemiku, to jste trosku mimo. Vyzkum jiste pokrocil, jenomze ten, kdo uvadi jejich teoreticke experimenty do praxe, ten, kdo resi komlikace jejich teoretickych experimentu, ten, kdo jejich od pacienta odtazeny vyzkum prevadi do praxe je prave lekar. Ten, ktery za vse nese odpovednost a je jediny zalovatelny. A tady opet logika pomaha, protoze mnohdy sebelepe teoreticky zvladnute a na papire skvele vypadajici vyzkumy, jsou obycejnym selskym rozumem lekare naproste hovadiny.

0/0
5.6.2008 11:58

notebook.r51

Re: Re: Re: Re: Re: Hned po ránu jste vožralej??

(a) zadny pocit nadrazenosti nemam (b) narodu nic nevnucuji, na politiku se dát nehodlám;  celý život jsem nedělal než svou práci, možná dobře, to at posoudí jiní - ale zatím podle toho jak mne platí, snad ano (c) nehovoril jsem o medicich, ale o svych spoluzacich na gymplu (>40yrs back), kteri sli na medicinu, a  o vzpominkach na jejich schopnosti v oblasti logiky ci matematiky - imho nic moc (což neznamená, že by byli nyní špatní) (d) o PNP, jaxem Xx rekl, vim sve, nejen ze ZZS v téhle zemi, ale i od EU/UNO.

(e) lidi okolo DNA si velice vážím a vážit budu. lidí z PNNP/JIP/ARO taky, je to práce, které se klaním,, skutečně hrdinská. Na druhé straně - každý děláme, co umíme. Jíá jsem na svou práci taky hrdý.

Závěr: COPAK JSTE VSICHNI NEPOCHOPILI, že jsem si jen posteskl nad tím, že každej GP (pro ty ostatní: obvoďák) huláká že nemá Mercedes jak jeho německej kolega? Všem lidem z PNNP/JIP/ARO je přeju, třeba čtyři, oni si je zaslouží.

0/0
5.6.2008 13:48

tigrakrajtovita

Re: Jak tak pamatuju

notebooku na medicinu zjevne nestacis,nemas na to,tak neprud.prd tomu totiz rozumis.clanek je relevantni pouze v tom,ze v cesku je gauner chranenej zakonem,nevinnej ne! a u zelenky,mimochodem,nejde o zadneho obvodaka.je to aro!

0/0
5.6.2008 9:00

notebook.r51

Re: Re: Jak tak pamatuju

Nic jsem nepsal o relevanci článku, ale o relevanci reakce. Možná cosi o urgentní medicíně vím. O gaunerech jsem se rovněž nebavil, s názorem souhlasím. Ale pláčeš na špatném hrobě, reaguješ na něco, co jsem nepsal.

0/0
5.6.2008 9:09

tigrakrajtovita

Re: Re: Re: Jak tak pamatuju

v zadnem pripade neplacu;-) tvuj prispevek"jak tak pamatuju"..obsahujici pejorativni vety na hlavy lekaru mi prisel celkem mimo misu. Tak si to zkus? Vezmu te na 2 hodiny na sluzbu, uplne ti to postaci..;-) Abys vsechny ty "blbce na logiku" jednou nepotreboval...;-) Za dalsi energii mi nestojis:-)

0/0
5.6.2008 9:19

notebook.r51

Re: Re: Re: Re: Jak tak pamatuju

Zkusil jsem, funguje to, jak jsem řekl, o urgentní medicíně vím své. Opakuju, že intenzivní práce každého odborníka (nejen lékaře!) je náročná, nic víc. A vážím si všech. V úvodním článku, který rozpoutal tyto flames, psali, že kdyby soudruzi u práce mysleli, na problém by se přišlo daleko dříve. Já jsem nekritizoval nic jiného než rutinérský přístup k práci. A že k němu spadne doktor jako dlaždič, bohužel.

0/0
5.6.2008 9:53

tigrakrajtovita

Re: Re: Re: Re: Re: Jak tak pamatuju

prisli na to docela brzy,ale bez dukazu...?museli dukazy napred posbirat,coz se povedlo.zelenka je zjevne dusevne nemocny clovek.snad jen toto by se NEKDY mohlo poznat driv.ale na luzkovem odd ARO doktor se setrami tolik casu nepobyva.na uspavani u operaci chodi s jednou.zelenka byl jen na luzkach..myslim si,ze primar udelal maximum,klobouk dolu.dokonce tam bylo ihned po prichodu podezreni nejake opatreni stran zelenkovych sluzeb.nelze ve funkci primare prijit,a jen tak napadnout nekoho vrazdou!musel mit dukazy.zaspali spise jini,pokud vim,napr.nase skvela policie,kde to oznameni lezelo x tydnu..v kazdem pripade bude zelenka zajimavy pripad pro psychiatry..kdy mu v te kouli kraplo?co asi byla ta roznetka vysinuti vis?tragicke jsou samozrejme nasledky.ver mi,ze ani nejvetsimu cynikovi-lekari to neni jedno..on ale musi jet dal.a uz se k tomu nebudu vyjadrovat,moje mi vynadala:-Ppry se mi divi

0/0
5.6.2008 10:25

notebook.r51

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak tak pamatuju

myslím, že to celé byla trapná přestřelka před očima mnohých, kdo o tom vědí daleko méně než my. Škoda.

0/0
5.6.2008 13:01

Jelen Jelenic

Re: Re: Re: Re: Re: Jak tak pamatuju

Zkuste trosku vic priblizit, tajemny cizince vseznalku, copak vsechno vite o urgentni medicine? Ze byste byl zachranar, ktery je jeden velky mindrak, ze mu veli nelogicky uvazujici lekari? Nebo snad ridic sanitniho vozu, jenz ma dokonce zachranarsky kurz a stejny mindrak jako jeho vzdelanejsi zachranarsky vzdelany kolega? Nebo snad za chlast vyhozeny zhrzeny lekar, ktereho jeho okoli v jeho logickem alkoholismu nepochopilo? Anebo jste byl jednou vezen sanitnim vozem, takze ted jiz vite vse o urgentni medicine?

0/0
5.6.2008 12:15

notebook.r51

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak tak pamatuju

(a) nejsem tajemny, (b) jsem Čech (c)  nejsem Všeználek; něco (málo) vím o medicíně katastrof a hromadných neštěstí, něco (málo) vím o tom, když byla  v Ugandě Ebola... Zdaleka nevím a nebudu vědět vše, ani o této úzké disciplíně... Jinak sanitními vozy, vlaky i letadly jsem cestoval nejednou i napříč (kolika, třema?) kontinenty, a zdaleka ne pro vlastní potěšení - jednou jsem si tady na iDnesu dovolil cosi připodotknout, no dobře, kašlu na to, sežerte si mne...

0/0
5.6.2008 14:23

Jelen Jelenic

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jak tak pamatuju

Copak, kritizovat to Vam jde? Kritiku svych vyroku a mirne zlehceni Vaseho vseznalkovstvi sirici se univerzalne celym svetem, to uz ne, ze? Jinak z Vami napsaneho plyne jedine. Nevite, bohuzel, nic o praci praktika, nevite nic o praci na ZZS, nevite nic o praci na ARO/JIP. Jen jste si anonymne chtel rypnout, coz tu dela kazdy, ale protoze jste zrejme slusny clovek, sam jste se zalekl sve radikality.

Jinak dekuju za prani noveho mercedesu, uprednostnuji sice bavoraky, ale i ten mercik by se dal snest a i ja Vam preju vse dobre a pozitivnejsi zazitky s ceskym zdravotnictvim.

0/0
5.6.2008 16:46





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.