Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První dva červnové dny nepřežilo na českých silnicích 14 lidí

Za první dva červnové dny zemřelo na silnicích čtrnáct lidí. Už květen byl přitom z hlediska počtu obětí dopravních nehod zatím nejhorší měsíc letošního roku. Podle statistik letos v prvních čtyřech měsících roku připadá na jeden den v průměru 2,2 úmrtí při dopravních nehodách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

motocyklová asociace

prezident MACR Jaromír Šíd

Bohužel, když se prodávalo řidičské oprávnění jako housky na krámě varoval jsem, že se to jednou škaredě vymstí. A je to tady a říkám bude hůř. Doba autoškoly je sotva 14dní a obsahuje jen tu nejzákladnější výuku a tou je rozjet dopravní prostředek a snažit se nesrazit. Na víc lidi vůbec nemyslí a fatální chyby dělají i profesionálové a bohužel i policisté, záchranka atd.. O víkendu jsem potkal na dálnici dědu s vozíkem, který nebyl ani vidět pod tíhou kopy sena, která měla na výšku dobré 2,30cm a jel tak 50km/h. Vozík létal do stran a jen zázrakem se neutrhl. Pokud budou tohle lidi dělat, tak může být 10 bodových systémů a nepomůže ani jeden. Kdy to ti co rozhodují už konečně pochopí? Když na ně apeluji při jednáních neberou to vážně ba se mi i smějí.g.idnes.cz" alt=";-O"> V Tv nebo médiích pak popírají, že se známe a když jim druhý den volám zase si vzpomenou kdo jsem a co jsme projednávali. To jsou kouzla.

0/0
8.6.2008 22:48

__XXXX___

Je to

tím, že tu prakticky nemáme vůbec žádnou viditelnou dopravní policii. Také bodobý systém nefunguje, protože to jde nekonečně dlouho přes úřady. Jó a taky by se měl pan ministr vnitra zamyslet nad tím, proč změkčuje tresty řidičům bez papírů...

0/0
6.6.2008 10:12

body a neklid

I Ty, Humle ???

g.idnes.cz" alt=";-("> Myslel jsem, že jsi lucidnější... Já se k těm údajům nedostanu, ty bys moh'... Udělej si statistiku smrtelných (SMRTELNÝCH!) nehod a zjistíš, že je neúměrně relativně častěji způsobují lidi, co řidičák vůbec nemají, takže jim jsou body šumák, lidi, co jsou v ten moment ožralí, takže momentálně nad hrozbou chycení a udělení bodů prostě neuvažují, motocyklisti, ketří se cítí (zčásti oprávněně) být bodama (a policií) nepostižitelní, řidiči, co toho najezdí málo, nebo jsou hodně "čerství",  tudíž většinou žádné body ještě nemají - atd. atp.

Takže bodový systém nemůže co se týče snižování úmrtnosti na silnicích dobře fungovat, chápeš???

0/0
4.6.2008 18:31

body a neklid

Re: I Ty, Humle ???

Ten postihuje jen ty řidiče co a) řídí auto b) mají platný řidičák c) jezdí často d) řidičák nutně potřebují (kvůli rodině, práci,...)

Dejte mi ty údaje, kolik bodů měli na kontě ti, kteří dopravní nehody s úmrtím zavinili a já to klidně statisticky (SE SPRÁVNOU METODOLOGIÍ!) zpracuji - vsadím se, že vyjde, že tito lidé předtím, než dají takovou ránu, mají bodů minimum, nebo žádné... g.idnes.cz" alt=":-/">

0/0
4.6.2008 18:31

ppelc

Ja bych zacal tim,

ze bych dal  doporadku znaceni, prehlednost na krizovatkach,

vyhazel reklamy kolem silnice a vsechny nesmyslny stojany kolem dalnice. Az pak bych si zacal stezovat na to, jak ridici jezdej...

0/0
4.6.2008 10:45

ppelc

Re: Ja bych zacal tim,

Jenomze panove z RSD maj akorat tak starost, jak vobrat statni kasu na najmu (viz pondelni reporteri CT) a namastit si na predrazenejch zakazkach. Nejaka bezpecnost je jim ukradena ...

0/0
4.6.2008 10:48

__XXXX___

Re: Ja bych zacal tim,

Jo aha, takže za to, že někdo jezdí bez papírů, jako prase nebo na mol ožralej, může bilboard s mattonkou....

0/0
6.6.2008 10:13

Radek1979

body? měli by mě zajímat?

vždyť ježdění bez řidičáku je v pohodě, dám si svejch 12náct, papíry zahodím a vesele jezdím dál. Vždyť naši slavní zákonodárci říkají že je to v pohodě, auto přece nejezdí na papíry ale na benzín. Mě tak napadlo, má vůbec cenu jezdit na technickou? Na to popojíždění to přece nemá cenu ne?

0/0
4.6.2008 7:38

Performer

Re: body? měli by mě zajímat?

spousta lidí na technickou nejezdí - jen namažou a to stačí. Důležité je dobře mazat!!!

0/0
4.6.2008 17:48

__XXXX___

Re: Re: body? měli by mě zajímat?

Musím zcela souhlasit - technická je šaškárna s papírem g.idnes.cz" alt=";-D">g.idnes.cz" alt="R^">

0/0
6.6.2008 10:17

doktor_bota

Zrovna dnes kolem deváté

byla na D11 omezena kvůli práci na silnici rychlost na 100 - 80 - 60. Dělníci něco kutali v levém pruhu, takže bylo omezení logické - ale PROČ TAM DOPRDELE NEBYL KONEC OMEZENÍ RYCHLOSTI?!?!?!?

Kdybych jel podle předpisů, což podle zákona musím, jel bych šedesátkou po normální dálnici dalších asi 15 km jen proto, že je nějaké hovado z ŘSD líné postavit o jednu značku víc - diví se snad někdo, že jezdím podle situace a ne podle značek, když tohle zažívám 5x denně?

0/0
3.6.2008 19:04

n1r5j45qfe5rhtsd74jz

Re: Zrovna dnes kolem deváté

seš si 100% jistej, že tam nebyla?

0/0
3.6.2008 19:49

doktor_bota

Re: Re: Zrovna dnes kolem deváté

Na 100% tam nebyla. Vzhledem k situaci vím, že nebyla ani shozená ksichtem k zemi, anžto přede mnou jel strýc klobůčník cca 40, takže jsem si mohl vše vklidu pořádně prohlédnout.

0/0
3.6.2008 19:56

oběšenec

Re: Re: Re: Zrovna dnes kolem deváté

aby jsi si nerozbil tlamu

0/0
3.6.2008 20:43

rudastraka

Re: Zrovna dnes kolem deváté

vidim to denne a za tohle by meli davat poradny pokuty

u nas zas bylo omezeni na 30 kvuli praci na silnici, nikdy sem tam nikoho nevidel delat, pritom silnice skoro bezchybna siroka pro 4 auta, ukonceni nikde, do dalsi krizovatky 2km...

at se pak nikdo nedivi ze predpisy nerespektujem

ze bezduvodne omezeni a neukonceni by meli davat poradny pokuty

0/0
4.6.2008 7:54

__XXXX___

Re: Zrovna dnes kolem deváté

Tak tohle bych teda také pokutoval. Ale ruku na srdce - že tam je místo 130 km/h rychlost 60 km/h, tak toto snad ještě nikoho nezabilo.

0/0
6.6.2008 10:16

dislektik-idnes si na mě zasedla

.

g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="R^">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="R^">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="R^">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="R^">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="R^">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="R^">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="R^">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="R^">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="R^">

0/0
3.6.2008 17:23

derjunge

Bezpečné silnice

Až se někdo začne zabývat tím, proč na českých silnicích umírá tolik lidí, tak třeba pak se počet mrtvých změní.

Jsou nehody, za které může alkohol a nezkušenost řidičů, s těmi nehodami se nic neudělá a nezmění to ani nejlepší bodový systém.

Ale jsou nehody, za které může nedostatečná infastruktura. Až ze silnic I. třídy zmizí nebezpečné úseky, silnice lemované stromy, až budou křižovatky přehledné a bezpečné a přetížené silnice budou nahrazany moderními dálnicemi, tak počet mrtvých skutečně klesne.

Ať už se někdo konečně začne zabývat kde a proč se stávají tragické nehody...

0/0
3.6.2008 16:58

traktorista operator

Re: Bezpečné silnice

leda v prdeli,momentalne je to uz jen o neucasti policie v procesu,dalsi veci jsou sice v poradi,ale bez bice to proste nepujde

0/0
3.6.2008 17:03

mmkk

Re: Re: Bezpečné silnice

Bez bice to jde - viz. napr. zminene zeme. Jenze tys tam asi nikdy nebyl g.idnes.cz" alt=";-)">

0/0
3.6.2008 17:20

traktorista operator

Re: Re: Re: Bezpečné silnice

g.idnes.cz" alt=";-D">

0/0
3.6.2008 17:22

lolek77

Re: Re: Bezpečné silnice

Nemůžeš mít na každém poli u každého traktoru policajta.

0/0
3.6.2008 18:36

Kocourek69

Re: Bezpečné silnice

Je to tak.

0/0
3.6.2008 17:08

FrantaKibyc

Re: Bezpečné silnice

Jasně, je potřeba vykácet všechny stromy kolem silnic, aby nevadily blbům, pro které je silnice úzká, a všechny křižovatky udělat mimoúrovňové, ne... Radši debil zabitý o strom než aby smetl chodce. To samé křižovatky: když je nepřehledná, je na ní skoro vždycky omezení rychlosti, aby ten z vedlejšky měl šanci ji přejet. Ale když půlce lidí tohle vůbec nedochází, tak je to zase vina infrastruktury?

0/0
3.6.2008 17:55

oběšenec

Re: Bezpečné silnice

když nebudeš jezdit jako de*bil tak ti nebudou vadit ani stromy

0/0
3.6.2008 20:45

Zapata

Re: Bezpečné silnice

Obzvlášť s tím alkoholem je to super. Prostě někdo se narodí už s pár promilema v krvi a ty mu zůstávají po celý život.

0/0
3.6.2008 21:40

Bengun

Re: Bezpečné silnice

Opravdu si myslíš že za nehody můžou stromyg.idnes.cz" alt="?">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="Rv">g.idnes.cz" rel="nofolow" target="_blank">g.idnes.cz" alt="Rv">

0/0
4.6.2008 11:11

body a neklid

Re: Re: Bezpečné silnice

Tahle demagogická reakce na sebe nikdy nenechá dlouho čekat, vždycky se najde nějaký ZELENÝ HŇUP, co to napíše, hned jak někdo zmíní stromy kolem cest... g.idnes.cz" alt=":-©">

Tak pro tyhle nechápavce: STROMY NEMŮŽOU ZA TO, ŽE SE NEHODA STANE, ALE PŘÍTOMNOST STROMOŘADÍ KOLEM SILNIC ZVYŠUJE ÚMRTNOST PŘI NEHODÁCH, KDYŽ UŽ SE STANOU. Chápeš???????g.idnes.cz" alt=";-€"> Toto je totiž diskuse o počtu mrtvých při nehodách, jestli sis nevšim' ...g.idnes.cz" alt="(Y)">

0/0
4.6.2008 18:18

captain cook

Re: Re: Re: Bezpečné silnice

a kdyz nahodou silnice vede lesem, tak se ma vykacet podle tebe cely les????g.idnes.cz" alt="8-o">

0/0
6.6.2008 10:19

Kocourek69

Nejen neukázněnost řidičů,

ale i velmi špatný stav českých silnic má na tom svůj podíl. Silnice bez krajnic, vyjeté koleje od kamiónů, spousty zapomenutých značek omezující rychlost kvůli práci na silnici která už je dávno hotová (lidé poté nerespektují ani ty které mají svůj smysl) a hlavně fatální přetíženost silnic které na současný provoz nebyly projektované na stavěny.

0/0
3.6.2008 16:55

traktorista operator

Re: Nejen neukázněnost řidičů,

ano,je to presne tak.A proto jsem se minuly tyden ani nedivil,kdyz jsem videl chudaka,kteremu chybely dopravni znacky,silnice bez krajnic,koleje atd.,jak krasne,v modrem Subaru,svihnul predjizdeni ve tretim pruhu,levymi koly v trave.Tim smerem jsou vyznaceny pruhy pouze dva...g.idnes.cz" alt=";-D">g.idnes.cz" alt=":-©">

0/0
3.6.2008 17:01

makuba

Re: Nejen neukázněnost řidičů,

Je to především a hlavně neukázněnost, nebo jak to napsat. Při velmi silném dešti v neděli D1 od Mirošovic: Auta ve třech pruzích jedou rychlostí 40 km/h. Víc se každý bojí, téměř žádná viditelnost a na asfaltu potok vody. A najednou v odstavném pruhu stříbrná oktávka tak 80 km/h a moc spěchá. A právě tací jsou příčinou většiny nehod.

0/0
3.6.2008 22:10

kubas_86

Re: Re: Nejen neukázněnost řidičů,

Příčínou nehod sou právě oslové keří jezdí v levém pruhu 40 a eště na dálnici mít na autě radlici tak takový odklízim do škarp.....a to že tvoje stará fiesta s kolečkama uzoučkýma jak pastelky vážící 800 kilo plave na vodě neznamená že tak plave i on....

0/0
4.6.2008 0:02

barbudo

Re: Re: Re: Nejen neukázněnost řidičů,

... čím širší kolečka, tím víc plavou ...

0/0
4.6.2008 7:57

Anjura

fakticky?

České silnice patří k nejnebezpečnějším

.

.

Svět to ale vidí  tak, že většina českých řidičů g.idnes.cz" alt=":-("> jsou tím pravým nebezpečím na silnicích a navzájem se před nimi varují. Není to ostuda pro Česko?

0/0
3.6.2008 16:53

malý červ

x

omlouvám se Huml

0/0
3.6.2008 16:46

malý červ

I

kdyby se stokrát prokázalo, že represe nemá na bezpečnost na silnicích takřka žádný vliv, tak experti jako pan Humpl to nepřiznají.

0/0
3.6.2008 16:45

Jub

Re: I

:) chtel bych videt jakou prevenci pusobis na idiota, ktery pravidelne jezdi prilis rychle, prilis nebezpecne, opily ... asi dobrym slovem :)

0/0
3.6.2008 16:48

malý červ

Re: Re: I

položme si otázku u každé nehody jestli ji policie zvýšenou represí mohla zabránit. Budeme překvapeni, že většinou nám vyjde , že ne. ten kdo se nebojí vjed pod vlak se nebude bát ani represe za strany policie.

0/0
3.6.2008 17:06

mmkk

Re: Re: Re: I

g.idnes.cz" alt="R^">

0/0
3.6.2008 17:22

makuba

Re: Re: Re: I

No, to je otázka. Někdo nelituje dítě, které zranil, ale své odřené auto. Pro některé není trest pokuta, ale zákaz řízení. Za alkohol ihned. A pro ty co řídí a nemají k tomu oprávnění, těm rovnou zabavit auto a stovky hodin veřejných prací v Kladrubech (rehabilitační ústav) nebo dva roky na Mírově. Represe nesmí být v tom, že budou mít radar 3 metry za začátkem obce, ale v tom, že budou v civilních autech a nikdo nebude tušit, jestli tam jsou či nikoliv.

0/0
3.6.2008 22:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.