Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chorvatsko zákaz dovozu masa a mléka neruší, řekly úřady

Zákaz dovozu masa a mléka bude pro české turisty platit dál. Chorvatské ministerstvo zemědělství opatření, které vstoupilo v platnost včera, zrušit odmítá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rebbe

Jde o filcování zavazadel, ne o paštiky

a kdo už má rád, když celníci strkají špinavé pracky do naskládaného prádla v kufru. Proto je nepochybně lepší, cestovat po Itálii, tam jsou campingy jenom o málo dražší, za to čisté a bez vyžraných Bavoráků, kteří do noci oslavují. Nakupovat tam lze třeba ve Standě, kvalitní zboží, mnohdy levnější, než v ČR. Levný benzin a naftu dostanete třeba v celní enklávě na Samnaunu u Reschenského průsmyku. Pokud nejedete na dálnici, nestojí vás cestování víc, než to palivo.

0/0
4.6.2008 9:42

captain cook

Re: Jde o filcování zavazadel, ne o paštiky

Standa ma - nebo aspon mela- alkoholicke napoje za levnejsi ceny nez ruzne jinde;-)

0/0
4.6.2008 10:06

hryhryhry

jídlo si nevozí jenom našinci ,nejsme pupek světa.

jídlo si tam vozí Holanďani o nichž se říká, že co Skot vyhodí, to Holanďan sebere,a že značka NL znamená "nur Limonade"/pouze limonádu/, jídlo si tam vozí i Němci, kteří cestují karavany, i Italové. Chorvati budou zřejmě překvapeni i jejich reakcemi , což je dobře. Vzpomínám, jak v médiích po té jejich strašné  válce vystupovaly české manželky Chorvatů a prosily, aby tam Češi začali zase jezdit....Řekové mají mnohem více laskavé pohostinosti, a ceny jako u nás. Vyplatí se tam letět, nebo jet do Černé hory, Bečiči, Sutomore, Herceg Novi. Černá Hora je nádherná, Černohorci nikoho nepodřezávali, Kotor je mnohem romantičtější než Dubrovník, výlety do hor, neznám hezčí krajinu a domluvíme se tam dobře.

0/0
4.6.2008 9:06

brunetka

Paštičkářka

Nevím co je špatného na tom, si na dovolenou vzít vlastní jídlo.. je mi 22 ,žiju sama, vydělávám kolem 13 000 a na dovolenou za 20 000 Kč prostě nemám... Ať si Chorvati dělaj co  chtěj , v tomhle případě si ale chlapci neuvědomili , že nejsou jediní kdo mají moře....:-)

0/0
4.6.2008 7:46

Bouše

Re: Paštičkářka

Ale na to, aby sis vařila z produktů, zakoupených v místě pobytu, snad máš? :-P

0/0
4.6.2008 9:22

captain cook

Re: Paštičkářka

kdyz nemas 20 000kc na dovolenou v Chorvatsku, proc nejezdis jinam, kde si to muzes dovolit?

0/0
4.6.2008 10:05

brunetka

Re: Re: Paštičkářka

a kam jako?

Já ani nevim , proč to tady všichni řeší, jestli si nikdo sebou bere jídlo, vždyť je to každého věc, a hlavně to asi bude nejvíc záležet na finanční situaci. Asi jasný , že když budu mít na účtě přebytečných 50 000 ,- , že nepojedu do Chorvatska. A silně pochybuju o tom, že jiné národnosti si sebou jídlo neberou...

0/0
4.6.2008 12:12

captain cook

Re: Re: Re: Paštičkářka

kdyz nekdo nema na nejnovejsi palzmu, koupi si mensi TV typu a velikosti na kterou ma.....kdyz nekdo nema na noveho Mercedesa, koupi si skodovku...ojetou

s dovolenou to je stejne

0/0
4.6.2008 15:57

papazian

Arogantní postup Chorvatska namířený nejen proti Čechům

má jedinou odpověď  - nejezdit do Chorvatska, omezit cesty tímto směrem na minimum..., pochopitelně nejsem zvyklý s sebou vozit kvanta potravin, ale zvláště s malými dětmi, které jsou zvyklé na své jídlo, dělá exotická strava velké problémy, takže chápu některé rodiny, žte nikoli jen z důvodu toho, že v  Chorvatsku je předraženo, ale protože nemají to, naco je jejich ratolest zvyklá, berou s sebou i českou stravu s sebou... Toto nařízení nejvíce postihuje sousedy Chorvatska, tedy Slovince, kteří do Chorvatska jezdí ze zemí bývalé Jugoslávie nejvíce..., také proto, že jsou zde  časté úzké rodinné vztahy..., pochopitelně je toto nařízení nepřátelské i vůči chorvatským menšinám v cizině, např. v Hercegovině a v Bosně..., případně Charváté z Rakouska, Maďarska či Slovenska a Moravy... SKandální nařízení brání volného pohybu tovaru, neřeknu, kdyby u nás byla nějaká epidemie..., ale toto je buzerace. A chceme-li být hrdým národem, tak zdvořile letos cestu do Chorvatsku odmítneme!

0/0
3.6.2008 23:48

objektiv 81

Nikdy jsem neslyšel o chorvatských turistech!

Oni si stěžují na české paštikáře! Ale my Češi alespoň cestujeme. A nějaké výdaje určitě máme. Chorvati jsou zalezlí doma a chtějí jen, aby tam lidé jeli a utráceli. Chorvatské pohostinství? Věčně zamračení lidé, kteří koukají jak vás oškubat. Naposledy jsem v Chorvatsku byl předminulý rok. Minulý rok jsem byl v Bulharsku a je vidět, že je v EUR^. Jeli jsme tam 2. auty. Přes celé Madarsko a Srbsko je dálnice. I Bulhaři mohutně staví. Bylo to tam fajn.

Ps. Bulharsko je v EU a Chorvatsko není, přesto je to v Bulharsku levnější a služby jsou lepší... Tak si vyberte:-);-D:-)

0/0
3.6.2008 15:41

l.z.l.z.l.z

Re: Nikdy jsem neslyšel o chorvatských turistech!

Souhlasím,projel jsem s partou na mašině jeden rok Rumunsko,druhý Bulharsko a třetí Chorvatsko,nejsem žádný paštikář a Chorvatsko co do chování k cizincům naprosto nejhorší a zároveň nejdražší a to s velkým rozdílem!!! V Rumunsku jsem se vysekal,seběhlo se půl vesnice a všichni chtěli pomáhat a nic si za to nechtěli vzít,vysekat se v Chorvatsku tak předpokládám že do mě maximálně kopnou!:-)

0/0
3.6.2008 22:39

captain cook

Re: Nikdy jsem neslyšel o chorvatských turistech!

Chorvati tradicne jezdi ven za vydelkem, ne za turismem.

0/0
4.6.2008 5:28

captain cook

Re: Re: Nikdy jsem neslyšel o chorvatských turistech!

odeslal jsem to driv, nez jsem dokoncil. Nevim jak dnes, nemam cerstvou statistiku, ale jeste za hlubokeho totace platilo, ze nejvic navstevniku z Jugoslavie do ce-ese-ser byli Srbove, pak postupne ti dalsi a nejmin Chorvati. Ti jezdili prevazne do Nemecka a Rakouska na dlouhodobe cesty za vydelkem, nikdy nebyli znami jako turiste.

0/0
4.6.2008 5:32

Pan Navratil

---

To je fuk, paštikáři beztak vozí to nejlevnější z lidla, to nemá s masem vůbec nic společnýho.

0/0
3.6.2008 15:28

josef_spejbl

Re: ---

ty to musíš vědět nejlíp, takže díky za info.........;-D 

0/0
3.6.2008 15:32

Pan Navratil

Mno,

"Volají nám podnikatelé z Chorvatska, kteří si stěžují, že jim Češi ruší dovolenou," řekla iDNES.cz mluvčí ministerstva Zuzana Opletalová.

.

To volaj blbě.

0/0
3.6.2008 15:24

fomacka

Lídl si urcite oddechl....

Uz si zacali myslet, ze jim ty vsechny konzervy s pastikama projedou zarucni dobou....Pripravili se urcite peclive na letosni dovolenkovou sezonu tim, ze nakoupili vagony konzerv a ted by to nemel kdo kupovat.....;-D;-D;-D;-DR^

0/0
3.6.2008 15:23

pepe999 from Salford

Souhlasim s Bluetake..

K cemu jsou Chorvatum hordy cechacku, kteri prijeli s plnym autem zradla, balene vody a 5 kanystrama benzinu?? K nicemu, akorat udelaji bordel, kterej se musi uklidi a to stoji prachy. Ani me neprekvapilo, jak je kazdej cechacek nasranej, ze si nemuze sebou ted vzit 10 kilo rizku a 50 konzerv, misto aby si rekl, noco, tak tam budu muset najit nejakou restauracku, nebo risknout nejakej fastak. Neverim, ze vsude tam delaji sracky co nejdou jist. To co utrati cechacci za rizky muzou utratit tam...(Y)

0/0
3.6.2008 15:01

captain cook

Re: Souhlasim s Bluetake..

pisi pro jednu velkou cestovku, ktera ma klienty z ruznych anglicky mluvicich zemi...kdo nejsme z USA se shodujeme v tom, ze to jsou nejcasteji rozmazleni Americane, kteri si vecne stezuji, ze to ci ono pri jejich posledni navsteve Evropy "nebylo jako doma"...standard hygieny, dostatek ledu do jejich napoju, nedostatecna klimatizace prip. jeji uplna absence v hotelech, prilis mnoho cizich jidel (cti mistnich specialit) na menu, male pokoje, zadne zinky v koupelnach.....

nektere odpovedi tady mi pripadaji zrovna jak od tech nafrfnanych Amiku...clovek by si myslel, ze nekteri lide jezdi do zahranici a chteji aby vsechno bylo jako jsou zvykli z domova...pro ne stejne jako pro ty stezujici si americke turisty otazka: proc nekam vubec jezdit a pak si stezovat, ze to neni jako doma, proc se trmacet kolik 1000km, utracet penize a marnit cas, proc radsi rovnou nestravit dovolenou doma???8-o

0/0
3.6.2008 15:19

Pan Navratil

Re: Souhlasim s Bluetake..

Mno, posledně co jsem tam byl měli zvláštní přístup - donesou menu, a pak ti řeknou, jé, tohle není, tohle taky ne, tohle taky ne, no máme vlastně jenom to a to a hotovo.

0/0
3.6.2008 15:23

captain cook

Re: Re: Souhlasim s Bluetake..

to zni uplne doslova jako konverzace s cisnikem v restauraci U radnice na Staromestskem namesti;-D;-D;-D z celeho slavneho menu meli jen 3 jidla!

0/0
3.6.2008 15:25

Pilát

ja vubec

do Chorvatska nejezdim  ;-)  nejradeji cestuji do New York  ;-)

0/0
3.6.2008 14:53

iPilat

Re: ja vubec

vozis si tam taky pastiky? co ti mama v Humpolci nalozi do nuse to snis ne? Ruzeno kterou pastiku mas nejradeji ?:-P

0/0
3.6.2008 16:27

Rumburak II.

Do chorvatska ne

Už fakt nejsem zvědavej na ten jejich velkej přesolenej rybník (bez vln).Rv

0/0
3.6.2008 12:53

objektiv 81

Nikdy jsem neslyšel o chorvatských turistech!

Oni si stěžují na české paštikáře! Ale my Češi alespoň cestujeme. A nějaké výdaje určitě máme. Chorvati jsou zalezlí doma a chtějí jen, aby tam lidé jeli a utráceli. Chorvatské pohostinství? Věčně zamračení lidé, kteří koukají jak vás oškubat. Naposledy jsem v Chorvatsku byl předminulý rok. Minulý rok jsem byl v Bulharsku a je vidět, že je v EU. Jeli jsme tam 2. auty. Přes celé Madarsko a Srbsko je dálnice. I Bulhaři mohutně staví. Bylo to tam fajn.

Ps. Bulharsko je v EU a Chorvatsko není, přesto je to v Bulharsku levnější a služby jsou lepší... Tak si vyberte:-)

0/0
3.6.2008 11:30

svazak1

Re: Nikdy jsem neslyšel o chorvatských turistech!

mě přesně napadlo to samé... Chorvatské jsem zažil jen uprchlíky, nikdy turisty...

0/0
3.6.2008 12:44

iuos

hmm

nikdy jsem u moře nebyl...

0/0
3.6.2008 11:20

-= rEvoluce =-

Na slapech

bude napráskáno;-DR^

0/0
3.6.2008 11:04

pepe999 from Salford

Re: Na slapech

;-D;-DR^

0/0
3.6.2008 15:02

-= rEvoluce =-

Chrovati jsou stejně

špína...tak co:-)

0/0
3.6.2008 11:00

iPilat

Re: Chrovati jsou stejně

slovani .... co po nich chces ? :-P

0/0
3.6.2008 13:10

bluetake

jinak, ty vyhruzky, ze uz tam nepojedete, jsou smesne

jinak, ty vyhruzky, ze uz tam nepojedete, jsou smesne. Vy si opravdu myslite, ze jim lide, kteri si tam koupi vecer jedno kafe, ke kteremu si prinesou v lahvi vodu nekde z hotelu a nebo kampu , nebo jednou za tyden koupi detem zmrzlinu,(ale jen jeden kopecek Honziku) jsou pro ne zajimavi ? Na takove "zakazniky" z vysoka kaslou a ja se jim vubec nedivim.......;-D

0/0
3.6.2008 10:06

taksi

Re: jinak, ty vyhruzky, ze uz tam nepojedete, jsou smesne

no nevím, ale halíře dělaj talíře a to věděl už starej žid:-P

0/0
3.6.2008 10:13

svazak1

Re: jinak, ty vyhruzky, ze uz tam nepojedete, jsou smesne

mě připadá že žiješ v realitě roku 1991 či spíše 1984... ano onehdá to doopravdy takto bylo s našimi turisty v jugoslávii... Ale dneska??? to těžko...

0/0
3.6.2008 10:17

ix.

Re:..je ti okolo 40ti, jsi z HK a jsi zoufale sám...

...tak si hojíš mindrák rádoby chytrými řečmi.

0/0
3.6.2008 10:54

bluetake

Re: Re:..je ti okolo 40ti, jsi z HK a jsi zoufale sám...

;-D;-D;-D To nejsou radoby chytre reci, ale drsna a trapna realita, ktera se spouste lidem samozrejme nelibi...... proste Chorvati o statisicove hordy cechacku s kufry pastik uz nestoji, maji nas plne zuby..... a neni se o divit. A to, kolik mi je, a od kud jsem, je absolutne bezpredmetne. A sam take nejsem, jsem veskrze spokojeny clovek, ktery vydelava dost na to, aby ze sebe nemusel na dovolene delat trapneho zebraka.....;-)

0/0
3.6.2008 11:00

klv

Re: Re: Re:..je ti okolo 40ti, jsi z HK a jsi zoufale sám...

nemáš pravdu, to jídlo si tam většinou lidé už nevozí z důvodů šetření, ale buď  ze zvyku nebo ze strachu z chovatských restaurací, a samozřejmě utratí spousty peněz za jiné aktivity,

a další tvůj omyl je že Chorvati nestojí o statisícové hordy Čechů, stojí a velmi, ;-D

0/0
3.6.2008 11:42

iPilat

Re: Re: Re: Re:..je ti okolo 40ti, jsi z HK a jsi zoufale sám...

vetsi blbost jsem jeste necetl, Klvano ty jsi preci \/ul ;-D

0/0
3.6.2008 13:13

prosím o BAN vy šašci

Re: jinak, ty vyhruzky, ze uz tam nepojedete, jsou smesne

pitomče chorvati budou v pr*eli už jen proto že budou dvě třetiny hotelů prostě prázdný, neznamená že když si tam vezeš svý žrádlo že u nich neutratíš žádný prachy

0/0
3.6.2008 11:34

bluetake

klasiccti cesi ufnukanci

Oj, to je revu, kdyz vam nekdo nedovoli s sebou tahnout autolednicky plne rizku a pastik. Koukam, ze Chorvati slapli cechackum na kuri oko...No co si to dovoluji, oni nas chteji omezovat, oni chteji, aby jsme u nich utraceli nase penize tezce nasetrene ze socialnich davek......To je prece nehoraznost.... My se tam chceme jet jen podivat, na jejich sluzby a hospody kasleme....... Nedivim se jim, je to to same, jako kdyz prijdete do slusne restaurace a vybalite si na stole svuj obed v kastrulku a lahve piti, v te restauraci se jen vycurate ,samozrejme zadarmo ,a mozna si tam objednate kafe......Vrcholne trapne. Do Spanelska nebo treba Egyptu si take vezete kufr jidla ? Asi takhle, kdyz uz na to nemate, tak jedte na Sumavu a nebo na Lipno, tam je take krasne a tam si klidne muzete varit na verejnych taboristich. To, ze to Chorvati zatrhli, je jen dusledek vasi vychcanosti...... A zaverem - nikde ve vyspelem svete vam nedovoli na letisti ani krajic chleba....Ubozacci.

0/0
3.6.2008 9:58

l.z.l.z.l.z

Re: klasiccti cesi ufnukanci

Jejda tady si nějaká socka z dávek ušetřila na net a hned nám to všem musí psát!;-D

ale jinak příspěvek nanejvýš trapný!:-©

0/0
3.6.2008 10:04

bluetake

Re: Re: klasiccti cesi ufnukanci

ale copak ? Citis se mym prispevkem osloveny ? Jinak nemusis mit obavu, ja zadne socialni davky nepobiram, na statu jsem nastesi nikdy nebyl zavisly a verim, ze ani nebudu....Ale to je nakonec jedno. Jen se musim smat tomu revu , jak chorvati slapli cechackum na kuri ocko.......Proste na takove "turisty" kaslou a ja se jim nedivim......

0/0
3.6.2008 10:09

svazak1

Re: klasiccti cesi ufnukanci

seš mimo. ale to se už u tebe stává... Jinak co se týká toho vyspělého světa tak věz že ze sicílie sem si odvážel tolik jídla (sýry a uzeniny) že toho bylo na smaostatnej kufr... A měl někdo problém??? neměl... Z JARu sem si zase vezl skoro několik kilo biltongu a měl někdo problém???? neměl... Ono to totiž nebude o vychcaných češích ale spíš o vychcaných chorvatech....

0/0
3.6.2008 10:08

bluetake

Re: Re: klasiccti cesi ufnukanci

A co je na nich tak vychcaneho ? Tobe prijde normalni, ze prijdes do restaurace se svym jidlem a pitim ? To si opravdu myslis, ze o takove "navstevniky" stoji ? Cim jsou pro ne zajimavi ? Stara pravda rika - "bez penez do hospody nelez" . a plati to i o chorvatsku. Uz maji proste tech vychcanych pastikaru plne zuby. Nelibi se ti to ? Jed jinam......

0/0
3.6.2008 10:13

svazak1

Re: Re: Re: klasiccti cesi ufnukanci

20 let jim to nevadilo a najednou v situaci kdy tento fenomén už definitivně mizí tak si vzpomenou že jim to způsobuje nějaké škody a přijmou opatření a ještě sami přiznají že to bude jen do doby než vstoupí do EU??? Ne ne hochu to není vůbec o turistech a paštikářích ale o úplně něčem jiném... Buď o odvetě chorvatska proti EU za něco o čem nevíme, nebo naopak vlezdoprdelkovství chorvatska vůči EU tím, že přijali zákony EU aniž by tam byli... Něco jako když ušmudlaný gruzíni poskytují oficiální rozhovory pod vlajkami EU a  NATO...

0/0
3.6.2008 10:22

captain cook

Re: Re: Re: Re: klasiccti cesi ufnukanci

jenom 20 let nevadilo? Jdi zpet do 60. let. Pastikareni zacalo za totace jako dusledek minimalniho pridelu deviz. Chorvati to poslednich 20 let trpeli jenom kvuli balkanskm valkam a zoufalemu odlivu turistu.

Proto hned po skonceni valky zacali na cas lezt Cechum i dalsim z Vychodu do (Y), aby je presvedcili, ze tam maji zas pravidelne jezdit.

S kazdym rokem jim narostl hrebinek a zacala se projevovat stara chorvatska arogance. Konecne jsou zase letoviska preplnena turisty, z nichz slusne % je z bohatsich zapadnich zemi, kteri jen tak kazdou kunu neobraceji v ruce 4x. Chorvate usoudili ze je cas zakrocit a uvolnit kapacitu pro tyhle vyhodne turisty. Vedi, ze % Cechu opadne, ze vseho nejdriv se zbavi pastickaru a zbudou jen turiste ochotni platit co si Chorvate napocitaji. Take mezitim zvedaji ceny na uroven zapadnich primorskych statu, aniz by mohli nabidnout nejaky ekvivalent sluzeb atd..

0/0
3.6.2008 11:17

svazak1

Re: Re: Re: Re: Re: klasiccti cesi ufnukanci

Ano souhlasím nicméně omezení paštikářů v situaci kdy za 1 či 2 sezóny budou v EU nebude mít valného efektu...

0/0
3.6.2008 11:21

captain cook

Re: Re: Re: Re: Re: Re: klasiccti cesi ufnukanci

mozna doufaji, ze kdyz ted uvolni kapacitu, tihle "kvalitnejsi" turiste si zvyknou jezdit casteji

0/0
3.6.2008 11:40

captain cook

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: klasiccti cesi ufnukanci

rekl bych, ze si na to vybrali spatnou dobu...kdyby byli zacali pred 3 lety, kdy kurs USD byl podstatne vyssi, mohli nalakat vic Americanu....ti jsou ale ted mnohem vybiravejsi a koukaji na to dostat za svuj mnohem nizsi $ co nejlepsi hodnotu sluzeb atd. Na to Chorvate nemaji.

0/0
3.6.2008 11:43

ix.

Aktuální ceny v Chorvatských obchodech

http://www.konzum.hr/images/KATALOG/23-05-2008/01_katalog.html

0/0
3.6.2008 9:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.