Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Demokratická strana sebrala Clintonové možná poslední naději

Hillary Clintonová přišla o možnost dotáhnout náskok Baracka Obamy. Demokraté totiž rozhodli, že delegáti z Floridy a Michiganu budou mít na nominačním sjezdu jen poloviční hlas. Je to trest za svévolné posunutí termínu primárek. Bývalá první dáma v obou státech s přehledem zvítězila.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

KADO

Negr muze vyhlasovat co chce prezidentem ale nebude !!!

Negr nikdy nebude v USA prezidentem!:-© Rv

0/0
2.6.2008 15:41

iDaddy

Neměl by se pan Jan Zvolánek jmenovat

raději Jan Zvorálek?? Teda - usuzuji podle tohoto článku. Jan Zvolánek totiž netušil. o čem a co píše. Je to dost legrační.....

0/0
2.6.2008 3:31

tenisovejloket

hlupáci

doufám, že vyhraje mc cain:-/

0/0
1.6.2008 20:02

Ed28

Cesti redaktori informuji tendencne

Soudruzi redaktori z ceskeho tisku maji zkreslene informace anebo zamerne filtrujou fakta. Informuji ctenare tendencne, vytrhuji nektere vety a slova z kontextu, nerozumi americke politice.

Pani Clintonova a dva zminene staty se mely ridit stanovami a ne spekulovat a otacet jak se jim to hodi. Rozhodnuti vedeni demokraticke strany bylo spravedlive a podle prani zastupcu zminenych statu. Clinton woman si dela naroky na Bily dum ale nenabizi nic konkretniho co by zasadne opravilo skody ktere nadelala Bushova vlada. (Bush nejhloupejsi prezident USA) Za Clintonovou stoji zejmena silene zenske, lesbicky  sexistky, ktere se snazi nastolit vladu zen protoze nenavidi muze.

V pripade ze by se dostal Obama do bileho domu tak ho asi prejmenujou na Cerny dum (muj zert)...

God bless America!

0/0
1.6.2008 19:59

samout

Re: Cesti redaktori informuji tendencne

Obama nenabízí ale taky vůbec nic, vyjma toho, že nemá rád Bushe. Je to jako u nás svého času Unie Svobody, která postavila svůj program na větě "nemáme rádi Klause a Zemana".

0/0
1.6.2008 20:41

Ventre__Saint__Gris

jj

Rasistický černoušek a afektovaná nána mohou společně poblahopřát McCainovi..R^:-P.

0/0
1.6.2008 19:00

ELAPHURUS

Re: jj

Gratuluji mek kokaine ke stříbrné medaili...

0/0
1.6.2008 20:00

Chmelař

taky se mi zdá

že se demokrati takhle sami připravují o vítězství, souboj těch dvou je moc vyhrocený a poražená strana bude nakonec asi volit republikána...

0/0
1.6.2008 18:53

ELAPHURUS

Clinton,

mazej do síně slávy....

0/0
1.6.2008 14:28

Azarael

vite co je zvlastni?

blizi se prezidentske volby a se zpravama z iraku a afghanistanu jako kdyz utne, nejednou je tam klid, nikdo po nikom nestrili, nic nikde neboucha vsechno je OK, nebo by to aspon melo vyvolavat dojem ze je vsechno konecne OK;-)

0/0
1.6.2008 13:40

Radek-cz

Tendenční článek idnes... manipulace s fakty

Nechápu jak autor idnes mohl nenapsal, že Obama se voleb v Michiganu neučastnil, protoze se nepocitaly, a tudíž nedostal ani jeden hlas (Clintonová fakticky dostala ted zadarmo 38 delegatu navíc). Autor idnes nesděluje jasná fakta a fabuluje o tom, jak Clintonovou poskodili, že ji neuznali plných 76 delegatu navíc.

Výsledky Michigan: Clinton 55%, Uncommitted 40%, Kucinich 4%

Z výsledků je patrné, že Obama by v případě účasti dostal minimálně něco kolem 40%. Navíc většina jeho přiznivců k volbám nešla a nebo zvolila Uncommitted.

Rozhodnutí demokratické strany je tedy jednoznačně ve prospěch Clintonové a tento tendenční článek taky. Přenos zasedání demokratické strany jsem sledoval na CNN a reakce přítomných jasné ukazaly v čí prospěch se rozhodovalo. Samozřejmě skalní přiznivci Clintonové si stěžovali, že by měla dostat všechny hlasy, ale to už asi přišlo všem jako moc velká manipulace s výsledky voleb.

0/0
1.6.2008 11:43

Radek-cz

Re: Tendenční článek idnes... manipulace s fakty

Jen připomínám, že všichni demokratiční kandidáti podepsali, že se výsledky voleb v Michiganu a Floride nebudou pocitat. Nikdo tedy nedělal volební kampan a Obama se volem v Michigenu vubec neucastnil.

Je videt, ze ani v USA se nedodrzuji dohody:)

0/0
1.6.2008 11:46

zlababa.dvur

Re: Re: Tendenční článek idnes... manipulace s fakty

no docela by mě zajímalo, kdo a proč rozhodl o konání primárek v neplatném termínu

0/0
1.6.2008 11:50

tuccy

Re: Re: Tendenční článek idnes... manipulace s fakty

Demokrati v tom mají tradici, koneckonců ta aféra v roce 2000 na Floridě pramenila z toho, že Demokrati požadovali změnu pravidel a uznání neplatných hlasů...

0/0
1.6.2008 11:51

JelenoviPivoNelej

Re: Tendenční článek idnes... manipulace s fakty

Tak ono neni jasne jestli plnych 40% by bylo  pro Obamu,  a to s nim sympatizuju ... ale pozadavek na absolutni anulovani  jeho potencionalnich  hlasu od Clintonove proste proto, ze se ridil pravidly, je zhovadilost, a ona  musela vedet ze to nemuze u komise projit. Libili se mi ty protestujici s transparentama "democrary=count  all votes! count  florida+michigan!". Pritom to znamenalo ze Obama  nedostane v Michiganu ani hlas pokud by to proslo - takze to jejich count all votes bylo tak trochu stupidni :)

0/0
1.6.2008 11:59

Hh.

Re: Tendenční článek idnes... manipulace s fakty

Naříkáte zbytečně; Obama se sice voleb neúčastnil, ale delegáty dostal. Stranický výbor mu přidělil nejen všechny delegáty Uncomitted a Kucinicha, ale dokonce i 4 delegáty Clintonové. Clintonová má nyní za Michigan 69 delegátů a Obama 59, každý s polovičním hlasem.

Takže žádných 38 hlasů zadarmo, ale jen 5 hlasů navíc (ve Floridě je to 18 hlasů navíc).

0/0
2.6.2008 1:59

KADO

Re: Tendenční článek idnes... manipulace s fakty

doufam ze alespon ty jelito uznas ze Clintonova ma vice volicu nez ten negr v celych nominacnich volbach a vsechny velke staty vyhrala!R^

0/0
2.6.2008 15:45

zlababa.dvur

...

Před pár měsíci se zdálo, že Bush republikánům uškodil tolik, že demokraté můžou vyhrát třeba i s cvičenou opicí.

Ale jak vidět, demokraté nám stvořili frašku "první žena vs. první černoch", politicky bezobsažné divadlo které musí znechutit snad i skalní příznivce demokratů.

Jsem zvědavý kdy tohle dorazí i k nám, a na kandidátkách našich stran se začnou objevovat Dežové a Eržiky, jen abysme si taky dokázali, že nejsme rasisti.

0/0
1.6.2008 11:27

heteroping

Re: ...

tak by me zajimalo, kdo by teda mel kandidovat, aby to v tobe neevokovalo frasku? myslis, ze Clintonova se svym manzelem, na keryho v USA vzpominaj skoro jako na superhrdinu, neprilaka volice? a myslis, ze afroamerican, kerej je docela schopnej nevzbudi zajem cernochu z get o volby?!

podle me ses posranej rasista, kerej o Obamovi vi asi to, ze je cernej a menuje se Obama... z takovejch lidi se me chce :-© a ;-( Rv

0/0
1.6.2008 13:49

maagoor22

Re: Re: ...

horší je, že se menuje Barak Husain Obama

0/0
3.6.2008 9:50

JelenoviPivoNelej

Re: Výborně!!

Je potreba jeste dodavat ze takhle se vyjadruje exemplarni primitiv?

0/0
1.6.2008 11:30

zlababa.dvur

Re: Re: Výborně!!

a můžeš kromě tvé snahy o "absolutní korektnost" uvést nějaké argumenty?

0/0
1.6.2008 11:35

JelenoviPivoNelej

Re: Re: Re: Výborně!!

Promin! Doslo  k technicky chybe, k tobe jsem se nevyjadroval, idnes smazli prispevek  ke kteremu jsem se vyjadroval (nejake bertuzziho nadavky) a odpoved se priradila nepochopitelne k tvemu vlaknu. To vubec nebyla odpoved na tebe.

0/0
1.6.2008 11:48

JelenoviPivoNelej

Re: Re: Re: Re: Výborně!!

Ad Dezove a Erziky.  Ty uz to spojujes s tim ze clovek jine pleti = blbec. Ty jmena sama o sobe uz evokujou predstavu typickeho predstavitele tohoto etnika , a to nejsem rasista(a  chodil jsem do tridy s 2 dost  fajn cikany, nebo romy jak chcete - jedna dodelala nedavno VS..) . Ale chapu jaka je ta  vetsina a takoveho prezidenta, samozrejme  nikdo nechce, to   je rasismus naruby pokud bych koukal opet jen na  barvu pleti.  Co se tyka Obamy  tak  ho prece  nemuzes srovnavat  s nejakym Dezem...v USA je  historie rasismu dost bourliva takze je to  samozrejme i jakysi symbol, nelze  to  vytrhnout z historickeho kontextu tam. Ale hlavne, bylo v  minulosti i vic cernosskych  kandidatu a neuspeli. Proste Obama  ma neco vic,  prave to co jde  za barvy pleti, proto vyhral  i v "belosskych" statech jako Iowa. A znovu opakuju, ze jeho matka byla beloska, on neni typicky "cernoch".

0/0
1.6.2008 11:53

tuccy

Re: Re: Re: Re: Re: Výborně!!

Hitler s Himmlerem taky nebyli typičtí Árijci a jak to dopadlo... Ono totiž může dojít k tomu že si dostyčný snaží vykompenzovat to že není "typický" tím že je o to radikálnější. Neříkám, že je to Obamův případ, ale pouze to že o "typickost" nebo "netypickost" nejde.

0/0
1.6.2008 11:59

zlababa.dvur

Re: Re: Re: Re: Re: Výborně!!

Jde o to, jestli byl Obama nominován kvůli svým politickým názorům, a jakou míru v tom sehrála snaha dokázat si, že "nejsme rasisti a černoch nám nevadí". Já v tom prostě vidím ten laciný protirasistický populismus. Ale třeba se pletu.

0/0
1.6.2008 12:01

tuccy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výborně!!

Obávám se, že tak nějak to je... Mimochodem je zajímavé, že se naprosto bez halasu obešlo to že v obou Bushových vládách byli "barevní" ministři zahraničí (v reálu post č. 2 po prezidentovi, viceprezident je jen figurka bez reálného vlivu).

0/0
1.6.2008 12:07

JelenoviPivoNelej

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výborně!!

Ja teda nesdilim , nebo nemam potrebu neco si dokazovat, urcite ne to ze nejsem rasista :) Ani neziju v USA takze tamni komplex nesdilim. A pritom Obama je mi sympaticky, a vubec ne proto ze by to byl prvni  cernossky prezident. Proto chapu lidi kteri ho voli a taky si tim nic nedokazuji.

0/0
1.6.2008 12:08

tuccy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výborně!!

Osobnostně je velmi charismatický, ale jeho program moc dobře nevypadá. Třeba plán sebrat z rozpočtu NASA 5mld dolarů a nalít je d jakéhosi pofiderního plošného vzdělávacího programu... Řekl bych že pro podnícení zvědavosti a touhy vzdělávat se by ty paníze vedly spíš v tom vesmírném programu.

0/0
1.6.2008 12:11

JelenoviPivoNelej

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Výborně!!

Tak o tom konretne nevim - taky  mam rad vesmirny program - ale na druhou stranu ho chapu, on je z prostredi charity, venoval se socialnim aktivitam takze to chce promitnout do sveho programu. Je  treba si uvedomit, ze treba v CR nadavame na socialni programy, ktere jsou opravdu vetsinou "presocializovane", v USA je vsechno mnohem vic napravo, tam je "socialni" to co tady je samozrejmost a neodvazujou se na to ani pravicove strany sahnout :)

0/0
1.6.2008 12:22

ix.

Pokrytectví amiků....

...jsou přesvědčeni o své čestnosti a spravedlivosti. Na druhé straně pak právě ve jménu těchto hodnot ekonomicky i vojensky ničí druhé. Z toho pak plyne i jistá schizofrenie těch dvou demokratických kandidátů. Urputná a ctižádostivá hysterka a ještě urputnější a ctižádostivější muslim s manželkou, která je pročernošskou rasistkou.  Republikáni alespoň ví co chtějí, říkají to a dělají to, i když se to třeba jiným nelíbí.

0/0
1.6.2008 11:08

JelenoviPivoNelej

Re: Pokrytectví amiků....

Uved tady dukazy o tom, ze je Obama muslim, uved zdroje ze kterych cerpas(nepocitam prorepublikanske Fox News a vykriky na diskuznich forech). Jen to dokazuje, co za vykriky do tmy nekteri lide vypousti a nejvic krici slova jako Muslim, cernossky rasista atd., lidi kteri dohlednou jen na barvu pleti a dal uz jsou lini cloveka zkoumat. Bohuzel politika je cim dal vic o vyrvavani techto zjednodusenych hesel ktera maji vyvolat v neinformovanych lidech strach, protoze na heslo "muslim" se dneska slysi nehlede  na to ze o tom cloveku jinak nic nevim.

Doporucuju shlednout TV rozhovor s podobnym "informovanym" privrzencem republikanu, ktery jako mnoho dalsich, se ridi, cim vic rvu, tim vic je to pravda, at je to cokoliv:  http://www.youtube.com/watch?v=cHleE7dfp28 

0/0
1.6.2008 11:22

tuccy

Re: Re: Pokrytectví amiků....

Muslim zcela určitě není neboť dlouhodobě docházel do kostela vedeného rasistou Wrightem. :-P

0/0
1.6.2008 11:28

JelenoviPivoNelej

Re: Re: Re: Pokrytectví amiků....

Wright je rasista, na druhou stranu je treba si uvedomit ze ktere doby pochazi a nechtej mi naznacovat ze belosi se chovali za jeho mladi k cernochum jako v bavlnce. Je pochopitelny, ze z te doby pred 20-30 lety je v lidech jako on  nashromazdeno dost zloby a pomstychtivosti. On to ventiloval dost nestastne a zjednodusene, coz tady delas i ty.

Obama ma otce cernocha, matku belosku, se kterou navic vyrustal, tak  nevim co by mu davalo duvod nenavidet belochy. Prober se.  Prave proto verim ze diky tomu, jakej je on sam mix vi nejlip, jak chutna rasismus z obou stran(jak sam rikal, pro jedny nebyl "dost cernej", pro druhe "dost bilej").

0/0
1.6.2008 11:38

tuccy

Re: Re: Re: Re: Pokrytectví amiků....

Je takové hezké Německé úsloví "Mitgefangen, mitgehangen", "Spolu je chytli, spolu visí.". Pokud tedy někdo pravidelně dvacet let dochází na kázání rasistického kazatele, tak mu ten jeho rasismus minimálně nevadí.

A mimochodem, co se tak zvláštního dělo před 20-30 lety? Tedy kromě toho že naplno běžela Affirmative Action?

0/0
1.6.2008 11:54

JelenoviPivoNelej

Re: Re: Re: Re: Re: Pokrytectví amiků....

vubec nic zvlastniho se nedelo, az na to ze cernosi meli zamezeny pristup k lepsimu vzdelavani, lepsi praci, Rosa Parks, kkk ti nic nerika? Pak kdyz nekdo zacal prednaset o rovnosti tak ho zastrelili. Podle tebe asi zadny rasismus vuci cernochum  neexistoval. Ja nevim jak tebe, ale me by to minimalne stvalo, kdyby me nekdo diskriminoval po vetsinu meho zivota a nahanel me nejakej klan, jen proto ze jsem bilej. Proste takove lidi chapu, i kdyz s nima nesouhlasim, protoze to co delaji je rasismus naruby(tj. hazeji bile do jednoho pytle kvuli tem fanatikum). To je to samy jako kdyz rodice mlati dite a deti to pak ventiluji tim , ze to  vraci svym detem stejnym zpusobem, neco takoveho dela Wright. Nesouhlasim s tim ale v tom kontextu to chapu a v tom kontextu belosi nejsou bez viny. Do stejneho pytle hazejme ne cernochy  nebo belochy ale belosske a cernosske radikaly. Co se tyka pravidelnosti dochazeni, nebo jestli rev. zrovna mel ty excesy kdyz tam byl Obama, to nevis ani  ty ani ja.

0/0
1.6.2008 12:20

tuccy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokrytectví amiků....

Psal jsi 20-30 let. To už bylo dost dávno po tom co popisuješ, to byla naopak doba kdy byli afroameričané plošně zvýhodňováni, doba kvót na minimální počty černých studentů/zaměstnanců atd.

0/0
1.6.2008 12:45

Generál Ugarte

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokrytectví amiků....

Oni už to zrušili?

0/0
1.6.2008 12:48

Generál Ugarte

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokrytectví amiků....

Možná narážel na to, že to nebylo před 20-30 lety, ale před 40, spíš 50 lety. ;-)

A doporučoval bych si nastudovat, co je Affirmative Action.

http://en.wikipedia.org/wiki/Affirmative_action_in_the_United_States

0/0
1.6.2008 12:47

zlababa.dvur

Re: Re: Pokrytectví amiků....

No jestli to není tím, že na barvě pleti byla defakto postavená celá kampaň, a že výsledek je dán zejména Obamovým vítězstvím ve státech s velkou černošskou populací. Kolik myslíš, že je černochů, kteří něco tuší o nějakém volebním programu, oproti těm, kteří jen "volí bratra"?

0/0
1.6.2008 11:31

JelenoviPivoNelej

Re: Re: Re: Pokrytectví amiků....

To procento cernochu kteri ho volilo bylo obrovske, to je pravda. Ale co procento zen co volilo Clintonovou? A co Iowa, belossky stat, Obama tam vyhral. To neni tak cernobile:)  jak pises. Jeho obliba u cernochu je vyssi, to je jasne, i vzhledem k historii a tim jak si belosi s cernochama pohravali v minulosti, se ted upinaji k jak rikas "bratrovi", ktery pro ne symbolizuje zmenu. Ja jim to za zle nemam. Stejne tak nemam zenam za zle ze voli Clintonovou. Vzdycky bude skupina, ktera se s vama bude identifikovat z vice symbolickych duvodu, nez jinych.

0/0
1.6.2008 11:43

zlababa.dvur

Re: Re: Re: Re: Pokrytectví amiků....

Ale právě proto kritizuju, že místo střetu myšlenek a programů dochází ke střetům mezi feministkami a černošskými aktivisty - a ve výsledku to demokraty poškodí

0/0
1.6.2008 11:53

JelenoviPivoNelej

Re: Re: Re: Re: Re: Pokrytectví amiků....

Podivej kdybych  takhle zjednodusoval tak reknu ze to bude stret feministek, cernosskych aktivistu a valecniku proti terorizmu. Nejde hazet vsechny  do jednoho pytle. Podil tehle volicu nebyl v kazde skupine 100%. Jak uz jsem rikal, v Iowe je minimalni podil cernochu, Obama tam vyhral. On  ma silnou skupinu cernochu, muze, vzdelane, mladsi lidi. Ona  zase starsi, mene vzdelane, zeny, hispance.. Kazdy, vcetne McCaina ma silne skupiny  kteri je voli. Ten stret tam rozdmychala hlavne  Clintonova, ktera zacla hrat na feministickou strunu(ublizuji mi protoze jsem zenska) a rasovou(zminovala napr. ze ona ma podporu BILYCH  blue-collar workers). Rozehrala to Clintonova, coz  snad videl kazdy ktery podrobneji volby sledoval. Media se techto veci okamzite chytla. Jak pak maji diskutovat o faktech, kdyz v kazde debate a rozhovoru padaly otazky na Wrighta apod.?

0/0
1.6.2008 12:07

tuccy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokrytectví amiků....

Že by otázky na Wrighta padaly proto že se k tomu Obama stavěl neslaně nemastně a výhýbavě? ;-)

0/0
1.6.2008 12:14

JelenoviPivoNelej

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokrytectví amiků....

Hm ja nevim ze by se k tomu stavel vyhybave, naopak,  po te prvni casti afery udelal tiskovku kde Wrightovy nazory odsoudil, ale zaroven se castecne za nej postavil protoze zduraznil historicky kontext  rasismu v USA - aby si lidi uvedomili z ceho ten nemistnej  vztek prameni.  On politicky hodne zariskoval, jelikoz tema  rasismu je v USA tenkej led, on ho mohl jak rikaji amici rovnou "throw under the bus" coz by bylo politicky nejvyhodnejsi, ale neudelal to  a postavil se k tomu celem. Otazky padaly proto protoze jsou amici na rasismus citlivi, je to kontroverzni tema, media se toho  chytaji.

0/0
1.6.2008 12:29

tuccy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokrytectví amiků....

Média se toho chytají pokud rasistické výroky pronese běloch, v takovém případě je to citlivé téma a kdyby se stjný pípad týkal McCaina, tak mu zlomí vaz. Pro Obamu to byla jen drobná napříjemnost - a právě že Wrighta odsoudil až relativně pozdě, ta "první část aféry" se docela táhla.

0/0
1.6.2008 12:48

Generál Ugarte

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pokrytectví amiků....

Přesně. R^

0/0
1.6.2008 12:49

ix.

Re: Re: Pokrytectví amiků....

Obamův otec byl muslim, podle muslimského práva se jeho syn automaticky stal stoupencem téže víry. Má muslimské jméno Hussein

0/0
1.6.2008 11:32

JelenoviPivoNelej

Re: Re: Re: Pokrytectví amiků....

O tom nic nevim takze se nemuzu hadat. Dobre, takze ty se narodis v zidovske rodine, a automaticky nosis na hlave cepicku a souhlasis od kolebky se vsim co rikaji, praktikujes jejich viru? Moje babicka byla za to ze "byla" zidovka v koncentraku, pritom na tu viru absolutne kaslala, ostrouhala jen ze to mela v rodokmenu. Lide kteri uvazovali jako ty provadeli zverstva za 2. svetove..

0/0
1.6.2008 11:40

tuccy

Re: Re: Re: Pokrytectví amiků....

Ne muslimské ale Arabské ;) Husseinů je spousta i mezi Drúzy nebo křesťany :-)

0/0
1.6.2008 11:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.