Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Anketa: Co si myslíte o rozhodnutí Ústavního soudu zachovat regulační poplatky?

Ústavní soud dnes rozhodl, že regulační poplatky u lékaře nejsou protiústavní. Redakce iDNES.cz oslovila několik osob, kterých se zdravotnická reforma týká, s otázkou, co si o tomto rozhodnutí myslí. Ministr zdravotnictví pak komentoval verdikt soudu na tiskové konferenci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bobo2

Poplatky

Nerozumím tomu,proč platit dvakrát.Sociální a zždravotní pojištění a pak ještě lékaři....kdyby jen u jednoho....zneužívají toho všichni lékaři...

0/0
4.8.2008 11:24

Shaman.cz

454

prostě čssd je lepši než ods,z toho vypliva

0/0
11.6.2008 17:22

jekkal

Nerozhodl

ÚS rozhodli modří, máme momentálně modrou demokracii

0/0
29.5.2008 10:55

Tochceklidek

Fantomasova a vepřové hlavy je radost. Jak ještě dlouho ?

Neústavní "Ústavní soud" rozhodl, jak rozhodl. V banánové a už téměř rozkradené republice České, je všechno možné i podivná politická rozhodnutí výše uvedeného soudu. Rozhodli "ústavní soudci" jmenovaní, velmožem a stihomanem slávy  se spousty tituly před i v zadku, Klausem. Musím dát za pravdu místopředsedkyni ÚS, že i jejich rozhodnutí může být neústavní , protože poměr k takto závažnému rozhodnutí měl být přinejmenším  9:6  (na základě  dřívějších rozhodnutí)  a ne  poměrem  8:7 ve prospěch  zločineckého gangu modrých zrůd. Nějak si to v televizi plešoun popletl a vepřová hlava povyrostla o 1 cm, tak že dosáhl výšky úctyhodných 132 cm. Nemán je rád, tak jako drtivá většina národa. Rv;-(

0/0
28.5.2008 20:45

zo

Re: Fantomasova a vepřové hlavy je radost. Jak ještě dlouho

Hm hezký.Ale unikla ti maličkost.Že 9 z těch soudců bylo kdysi u oranžád.Teď piš.

0/0
28.5.2008 20:47

myrek.myrek

Re: Fantomasova a vepřové hlavy je radost. Jak ještě dlouho

Prima...ale čekám na pointu. A nemluv za drtivou většinu. Dej sprchu a ráno do Kolbenky a makat....[>-]

0/0
28.5.2008 23:14

Lotras

Poplatky ustavni jsou..jde o prispevek na vystavbu

protoze tech 30 Kč neni za lekarskou peci ale na vystavbu  tunelu a privatizacnich dalnic.....a takto parlament zatizit lidi muze...nevim proc ten blbec Julinek do toho pletl lekaskou peci...kdyz jde neco jako o dalnicni poplatek

0/0
28.5.2008 20:15

ashline

Re: Poplatky ustavni jsou..jde o prispevek na vystavbu

Placas nesmysly socko

0/0
28.5.2008 20:20

rohatey

No co si o tom myslet

Uděsné  8 soudců je ještě přesvědčeno že parlament a volení zástupci by měli takovéto záležitosti rozhodovat a 7 ústavních soudců je přesvědčeno že parlament je k ničemu, protože  nikým nezvolená soudcovská mafie dokáže všechny zákony odvodit  z ústavy, popř. oni dokáží i pravý opak odvodit z nějakých zákonů i tu Ustavu (viz Klaus a soudní čekatelé). Ono je známo že tihle humanističtí vzdělanci dokáží z něčeho odvodit úplně všechno, tací odvodili třeba i to že trasfůzi krve zakazuje bible.

0/0
28.5.2008 20:00

NAVSTEVAK

Tak bolsevici co s tim?

0/0
28.5.2008 19:16

:-(

Ano, zachovat regulační poplatky!

Zadarmo je jenom komunismus.

0/0
28.5.2008 19:16

džindžin

Běžte už o válu...

Poplatky u lékaře jsou protiústavní už jenom tím, že jsou. Bez toho, jaký výklad ústavy si kdo upravuje podle toho, jak se mu to hodí. Pokud například někdo vymyslí poplatek za to, že dýcháte a ten poplatek nepůjde státu, ale starostovi vaší obce do kapsy, taky to ještě bude ústavní ? Vždyť je to absurdní, že to už ani absurdnější být nemůže.

A ústavní soud nekoná, co konat má. V tom případě přichází na řadu další článek Listiny práv a svobod: Občan má právo postavit se na odpor, jsou li ústavní orgány nečinné....... Takže co ? Takže jdeme brousit vidle....;-€

0/0
28.5.2008 17:26

conoco1

Re: Běžte už o válu...

tak frajere, zase se uklidni. Takovyto poplatek napriklad platis, kdyz jedes na hory do jizerek k nekomu do pensionu a v cene pensionu platis i castku, kterou si bere obec za to ze jsi u nich na horach.

0/0
28.5.2008 18:18

Babul

Re: Re: Běžte už o válu...

Do Jizerek nemusím, k doktorovi musím. Bohužel.

0/0
28.5.2008 19:08

zo

Re: Re: Re: Běžte už o válu...

Nemusíš.Když budeš žít zdravě tak se mu vyhneš.Nekuř, nechlastej, nežer bůček a sádlo a uvidíš jak se tvůj stav zlepší.

0/0
28.5.2008 20:43

Jake

Re: Re: Re: Běžte už o válu...

žij zdravě a k doktorovi nemusíš ...

0/0
28.5.2008 20:44

vovov

Lokajové

Většina Ústavního soudu jsou poskoci Strany a vlády !!

0/0
28.5.2008 16:49

nahradniinteligenceprocenzora

Re: Lokajové

Jasne mas recht.R^  Proto je jich vetsina vcetne predsedy z CSSD!!!:-P;-D

0/0
28.5.2008 17:57

Li.Kr

Proč

poplatky do kapes lékařů? Pokud by šli do nákupů nových přístrojů a lepší péči tak ano.Za tím se tak nestalo.

0/0
28.5.2008 16:41

Pan Navratil

Re: Proč

Protože to není účel poplatků. Účel poplatků je odnaučit lidi chodit k lékaři s každým prdem třikrát.

0/0
28.5.2008 17:05

džindžin

Re: Re: Proč

Něco bych napsal, ale asi tio nemá cenu. tak Vám popřeji evné zdraví, protože až onemocníte a budte solit jako já, tak už takový blábol nikdy nenapíšete !!!! Hlavní je napžříklad odrazoat třeba rodičky co ? 8-o

0/0
28.5.2008 17:29

Jake

Re: Re: Re: Proč

odsuzuješ poplatky jako celek kvůli specifický části, která je chybná a musí se opravit ... je to jako bys všechny programátory považoval za kriminálníky, protože někteří z nich jsou hackeři

0/0
28.5.2008 20:49

Kakarel

Jsem

proto, zrušit Ústavu! Je stejně nanic. To všechno dokázala vláda a Ústavní soud dnes. Stejně to vše vede k hroznému konci tohoto státu ve jménu rozkradení čehokoliv co má ještě nějakou cenu! Zde už pomůže jen razantní vláda která zatočí s tou zlodějskou bandou jakékoliv barvy! Jakékoliv! A i jejím přitakáváčům a tleskalům, kteří všechno vědí a všude byli 2x na iDnesu!Rv

0/0
28.5.2008 16:30

Jim_Beam

Re: Jsem

A četl jsi vůbec někdy Ústavu, když víš, že je k ničemu... Jinak to ustanovení, kterým se pan Rath pořád ohání zní přesně takhle... Každý má právo na ochranu zdraví. Občané mají na základě veřejného zdravotního pojištění právo na bezplatnou zdravotní péči a na zdravotní pomůcky za podmínek, které stanoví zákon. Proč nikdo nemluví o té části s podmínkama, které stanoví zákon... Co je bezplatné ti stanoví zákon, každej je teď hned právník a přece není blbej a ví, jak vykládat Listinu. Kritizovat a křičet jak malý dítě, že všichni jsou zloději a všechno je špatně je hrozně jednoduchý... ;)

0/0
28.5.2008 16:44

Kocour Garfield

jedna sazba

Jak už bylo řečeno. Poplatky nejsou zrovka OK, ale jsou potřeba. Já bych to udělal jinak. Dal poplatek 50Kč a už by bylo jedno, zda bych dostal 5 receptů, nebo 15, vyšetření bylo na EKG, nebo "jen" preventivní prohlídka...

Rozhodně bych z povinosti poplatků vyločil malé děti (do cca 3-5 let), povinné preventivní prohlídky (13-15-17-19-letky...) Zrovna tak těhotné ženy. (dal bych jednorázový poplatek, třeba 250Kč na začátku těhoteství a pak už nic až do 6-ti nedělí.

0/0
28.5.2008 15:50

lepidlo999

Re: jedna sazba

Preventivní prohlídky jsou zdarma !

0/0
28.5.2008 15:54

singlemalt

Re: Re: jedna sazba

nejsou, jen je hradí pojišťovna.

0/0
28.5.2008 16:25

sosaktis

Re: Re: jedna sazba

Jsem pro placení u lékaře,ale jsem zásadně proti poplatkům v lékarnách

0/0
28.5.2008 18:55

EasyR

Bohouš Sobotka

se s tím neplacením poplatku evidentně unáhlil... ;-D

0/0
28.5.2008 15:41

singlemalt

Re: Bohouš Sobotka

copak Bohoušek, ten se z toho vylže, ale co ti jeho následovníci?

0/0
28.5.2008 15:53

bluetake

malo lidi vi.....

Velmi malo lidi vi, ze pred 6-ti lety uz tady navrh na poplatky byl. A navrhoval je jakysi dr. Rath, tehdy jeste v barvach modrych a jako sef lekarskych odboru, kdy kricel, ze doktori jsou zebraci a poplatky by omezili plytvani a zvysili kvalitu zdravotni pece. A matne vzpominam, ze navrhoval ne 30,- a limit 5000,- ale 100 korun za navstevu doktora a limit zadny.....Ale na to zapomeli nejen volici ale i sam pan doktor.......jen pro pripomenuti tem tupejsim.....;-)

0/0
28.5.2008 15:40

Ještějednounaposledy

Re: malo lidi vi.....

To ovšem fungoval jako předseda LOK a hořel pro ODS. Kupodivu se tenkrát rozbory (ne)ústavnosti regulačních poplatků nezabýval.

0/0
28.5.2008 15:42

Alan Ostárek

Re: malo lidi vi.....

Bylo by vyborne, kdyby nekdo nasel jeho prohlaseni z te doby..

0/0
28.5.2008 15:48

Alan Ostárek

Mám to..

"Lékařská péče v České republice je extrémně zneužívána ze strany pacientů a je  třeba pacienty nějak zainteresovat na kvalitě a efektivitě léčebně-diagnostického procesu," řekl předseda Lékařského odborového klubu Milan Kubek. S tím souhlasí i prezident České lékařské komory David Rath.

"Peníze ze zdravotního pojištění by měly jít na věci, které jednoznačně pomáhají, léčí, zachraňují život a zdraví, a neměly by být užívány na věci, které s tím úplně nesouvisí," uvedl Rath. Podle něj by si pacienti měli platit například

stravu nebo pobyt v nemocnicích. Za reálné považuje i 50 korun za vyšetření u praktického lékaře, jak to navrhuje Součková.

http://www.zdrav.cz/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=4656

0/0
28.5.2008 15:57

Ještějednounaposledy

Re: Re: malo lidi vi.....

" Tiskové prohlášení LOK (30. 3. 1999)

... Převod části spotřební daně za alkohol a cigarety do kapitoly zdravotnictví státního rozpočtu. Převod DPH za léky, zdravotnické přístroje a materiál do kapitoly zdravotnictví státního rozpočtu.

5) Zvýšení spoluúčasti pacientů na úhradě zdravotní péče. Z veřejných prostředků je v ČR hrazeno 91,8 % péče oproti 75 % v průměru EU. Spoluúčast je z větší části chybně centrována pouze do léků a stomatologických výkonů. Navrhujeme hospitalizační taxu v nemocnici 100 Kč denně (přinese 1,6 mld.), poplatek 50 Kč za výkon LSPP (130 milionů), poplatek 200 Kč za návštěvu lékaře v domácnosti (0,8 mld.). Dále navrhujeme poplatek 5 Kč za recept, spoluúčast pacientů na převozech sanitními vozy, které nejsou nutné a úhradu péče v LDN se sociálního rozpočtu. Požadujeme umožnit připojištění na tyto služby a nadstandardní péči.

S těmito návrhy .... jsme seznámili ministra zdravotnictví dne 23. 3. 1999. Ministerstvo zdravotnictví dosud nijak nereagovalo. "

0/0
28.5.2008 15:58

lepidlo999

Re: Re: Re: malo lidi vi.....

No hezky. To by se mělo sázet na plakáty a do reklam...

0/0
28.5.2008 16:00

Ještějednounaposledy

Re: Re: Re: Re: malo lidi vi.....

Nebo do diplomové práce s názvem "Změny v hodnotovém žebříčku člověka v návaznosti na předpoklad úspěšné politické kariéry". :-)

0/0
28.5.2008 16:08

zo

Re: Re: Re: Re: Re: malo lidi vi.....

Co řešíte,Vžydť rath je blb a lhář k pohledání.takovej malej českej Goebels.To ví každej.jen rath to ještě neví.

0/0
28.5.2008 20:45

lepidlo999

Re: malo lidi vi.....

Nevím, kolik tehdy Rath navrhoval ale vím naprosto přesně, že tvrdě prosazoval zavedení regulačních poplatků. Ovšem to ještě kopal za barvy ODS....

Kdo chce, tak si vzpomene. Těm ostatním se to nehodí - chápejte. ;-D

0/0
28.5.2008 15:58

slv

Re: malo lidi vi.....

To, že Rath poplatky prosazoval je pravda. Není pravda to, že kopal za modré. Pamatuji se na to dobře, bylo to za bílé.

Mimochodem nejsilněji měli poplatky ve volebním programu lidovci. A měli je tam i zelení. Kdysi o tom mluvila i ČSSD.

Jak vidět pro šetření jsou všichni. Pokud si nemusí sami utrhnout od úst.

0/0
28.5.2008 17:21

zeli84

PS:

Kdyby vyhrála u voleb ČSSD a udělala tento zákon, teď by se vztekala celá ODS v čele s doktorem Julínkem... Takže proč jen pořád takové urážky a nadávky? Doktor Rath je takový, jaký je, pan Paroubek také, zemi nevládnou, tak jim pořád nenadávejte... Až se mince obrátí, bude se nadávat na "nevymáchaného" Topolánka a ty další...

0/0
28.5.2008 15:38

redback

Kolik stojí takový ústavní soudce ročně?

:-/

0/0
28.5.2008 15:37

klv

Re: Kolik stojí takový ústavní soudce ročně?

hodně, proč se ptáš?

0/0
28.5.2008 15:37

Dexter29

Ten Rath

Je celkem sibal...jen dodam, ze kdyz uz je proti poplatkum..proc je chce zrusit jen v Krajskych a ne i s v soukromych...? JoO asi uz vim, ze on jednu vlastni:)

0/0
28.5.2008 15:35

zeli84

Poplatky pro voliče ODS!!!

Já jsem u voleb byl a nevolil "modrou", proč bych měl platit? - I takto se dá uvažovat poté, co si člověk pročtš tuto diskuzi o svobodných volbách, o Jyrkovi, Rathovi apod. Myslím, že by měli přepsat Ústavu v tom bodu, že člověk má právo na bezplatnou zdravotní péči a až pak dělat novinky v zákoně... Obešlo by se to bez zbytečných soudů atd. Suma sumárum - já ODS nevolil, platit nechci, ale je mi to úplně k ho.... .

0/0
28.5.2008 15:35

EasyR

Re: Poplatky pro voliče ODS!!!

V tom případě by měla např. daňová progrese, kterou chce znovuzavést Paroubek, platit jen pro voliče ČSSD. Ti by také měli ze svého platit flákačům velkorysé sociální dávky a měli by splácet státní dluh...

0/0
28.5.2008 15:40

zeli84

Re: Re: Poplatky pro voliče ODS!!!

Souhlasím, máme ODS, respektuji jejich politiku. Měli jsme ČSSD, respektoval jsem jejich politiku... Co totiž jako obyčejný občan zmůžu? My totiž u koryt nejsme... Psal jsem, že platit nechci, ne že neplatím...

0/0
28.5.2008 15:54

inžinýr Prouza

Re: Poplatky pro voliče ODS!!!

Já zase nevolil ČSSD, tak proč jdou z mých daní příspěvky dlouhodobě nepracujícím, sociální příspěvky na 12 dětí do jedné rodiny romů atd. Krom toho dva Romové mají cca 10 dětí, každé z nich bude mít zase 12 dětí atd, to je horší, než geometrická řada. Tohle se u nás podporuje. Ale 30 kč za návštěvu lékaře je moc, že?

0/0
28.5.2008 15:43

zeli84

Re: Re: Poplatky pro voliče ODS!!!

Nerozčilujte se, já nepsal že neplatím, ale že platit nehci... Také nechci platit vysoké sociální a zdravotní a už vůbec nechci platit na Cikány a jejich početné famílie... (btw: kdo nebo co je to rom? Jsou to Cikáni, tak je neurážejte). Jinak - u nás se podporuje spousta věcí, které jsou trošku mimo... Souhlasím s Vámi.

0/0
28.5.2008 15:57

tripik

Re: Poplatky pro voliče ODS!!!

no otocim to opacne......ja cssd nevoli, takze nechci progresivni dan a platit tak vysoke socialni a zdravotni.....ale je mi to k hov....

0/0
28.5.2008 15:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.