Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Skutečně jednáte se sudetskými Němci? píše Bobošíková Topolánkovi

Nezávislá europoslankyně a neúspěšná kandidátka na post prezidenta Jana Bobošíková se opřela do premiéra Mirka Topolánka. Vadí jí výroky některých bavorských politiků a představitelů sudetských Němců, kteří tvrdí, že jednají s českou vládou. Jak to tedy je? ptá se poslankyně premiéra v otevřeném dopise.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

barumkoudopatniku

Nemám nic proti odškodnění Sudetských němců

Převeďme majetek zanechaný Němci do vztažné finanční roviny k nějakému datu. Ke stejnému datu oceňme válečné reparace Německa vůči ČSR a udělejme vzájemný zápočet. Myslím, že ČR  by neprodělala. Jen si nejsem jistý, zda toto řešení by bylo akceptovatelné pro spolkovou vládu. Myslím, že by se SD nesetkali s velkou podporou.

0/0
28.5.2008 10:33

buranumdopamatniku

Re: Nemám nic proti odškodnění Sudetských němců

Ano, Nemci  by meli za rozpoutani valky zaplatit tolik, aby si Cesi za to mohli za Uralem  koupit novej "dolik". Tam u svych bolsevickych bratru.

0/0
28.5.2008 11:57

barumkoudopatniku

Re: Re: Nemám nic proti odškodnění Sudetských němců

Většinou s tebou souhlasím, ale tady ne. Nevidím důvod ke koupení nějakého jiného dolíku. Rusáky nesnáším, takže tím bolševickým bratrem bys mě normálně nas_._ral, kdybych v sobě neměl oběd zapitý pivkem a třema skotskýma.

Ale k tématu.ČR nedostala válečné reparace výměnou za zabavený majetek SD. To snad nepopíráš? Takže nevím, o čem by se SD měla být řeč.

0/0
28.5.2008 12:50

peon11

vážení sudetští němci

běžte konečně do prdele. Stejně jako komouši a všichni podobní hajzlové. Vrahouni odporní.

0/0
28.5.2008 9:40

prasak1

jedna věc tu nezazněla a to ta, že pokud by Německo

nerozpoutalo WW II. tak by žádný odsun z pohraničí nebyl. Vítězové tvoří dějiny, nikoli poražení, takže opravdu v té hektické době nebylo možné zjišťovat, zda onen udavač udával a druhého pouze někdo naporášil proto, že se těšil na jeho majetek. Prostě Němci tu válku prohráli a po zásluze byli potrestáni mimo jiné i odsunem z pohraničí a nejen z toho českého. Není o čem jednat. Teda pro politiky, toto už je téma pouze pro historiky. Sudetští Němci nemají právo absolutně na nic ...

0/0
28.5.2008 8:56

MychalB

Re: jedna věc tu nezazněla a to ta, že pokud by Německo

osobně jsem přesvědčen, že dnešní sudetoněmecký Landsmanschft funguje na podobném principu jako odbory - musí dělat humbuk aby ospravedlnili svou podstatu. Jinak by už po nich dávno neštěkl ani pes...

0/0
28.5.2008 9:11

buranumdopamatniku

Re: jedna věc tu nezazněla a to ta, že pokud by Německo

Jestli delaji vitezove poradek a dejiny, pak nemaji Cesi do toho co kecat, Cesi skoncili  ve studene valce  porazeni jako vazalove bolsevickeho Ruska.    Cesi radi uplatnuji mocenske  rozhodovani, tak tedy pozor. Ta moc lezi ted u jinych.    Dnes je to tak daleko, ze  uz i Cesko je zas prodane " kapitalistum" ze Zapadu.  Chbi ti trochu soudnost , ale to nebyla nikdy silna stranka Cechu.

0/0
28.5.2008 10:51

Velho

Re: Re: jedna věc tu nezazněla a to ta, že pokud by Německo

Jseš mimo, mluvíš o jiné válce!

0/0
28.5.2008 11:58

MychalB

Bobo už dlouho nebyla v médiích

naposled, když si zahrála trapnou etudu při prezidentské volbě. Je potřeba rozčísnout hladinu zapomnění, volby do EP se blíží a tak.... ;-D

0/0
28.5.2008 8:48

Fidel Castro v plne sile

Se divím,

že to tento německý plátek vůbec zvěřejnil...

No mohl by ještě zveřejnit, že pokud projde lisabonská smlouva mohou sud. němci žádat zpět své majetky u ev. soudu...ale to už je asi pro tento plátek moc silné kafe...:-)

0/0
28.5.2008 7:25

Fidel Castro v plne sile

Ano jedná

a co?:-)

0/0
28.5.2008 7:20

trevelino

Už se těším na rozkvetlé Sudety paní Bobošíková

Měla by jste jít k " čertu" s touhle demagogií a neustálé si hraní na "německou kartu".

Kolikrát jste se byla za svůj život podívat v Sudetech ? V severozápadních a západních Čechách -  v pohraničí , kde to přistěhovalci společně s armádou doslova zplundrovali. Lidé tam byli dosazeni z celého československa . Ten jejich nevztah k rodné půdě se projevuje až do dneška. Jsme v Evropské unii, tak co tu plácáte s otevřeným dopisem. Proč pořád vytváříte strach v lidech ? Němci jsou asi zvědaví na ty barabizny co my Češi a Slováci zplundrovali. Vůbec by mě nevadilo, kdyby místo Chánova a jiných "nádherných " osad , tu vyrostly domky Němců. Vzpoměl bych si tak na ten pořádek , o kterém vyprávěla moje babička " sudetačka" , která společně s Němci, žila v Mostě od roku 1915. To že někdo tenkrát " zblbl " tak to určitě nebyla většina. Museli ale mlčet , jako my mlčeli 40 let soudružko Bobošíková.

0/0
28.5.2008 0:54

weneto

Re: Už se těším na rozkvetlé Sudety paní Bobošíková

Dojemné - snad to nebyla tvá babička která hnala v roce 1938 moje příbuzné z jejich domů v pohraničí v rámci odsunu ( nebo Němci mají raději vyhnaní ) českých podlidí z Říšských sudet - s tou většinou se tudíž neoháněj, stačí se podívat na záběry Němců vítajících Hitlera i na počty Sudeťáků ve Waffen SS či na volební výsledky pana Henlaina - nezaměňuj příčiny s následky a zamysli se nad tím proč otevírat historii zvlášť po té co němci prolili krve více.

Po celé Evropě bylo po válce zabity tisíce Německých civilistů či kolaborantů ( většinou žen německých vojáků ) v Holandsku ve Francii V Polsku a nikde nemají Němci tu odvahu žádat po okupací a jejich chování Omluvu.

Klidně ať je místo Chánova Německá vesnice - nevím co Posseltovi a zbytku Sudetských Němců v době Schengenu brání;-)

0/0
28.5.2008 7:16

metalking

Re: Re: Už se těším na rozkvetlé Sudety paní Bobošíková

 A vy se v tom případě podívejte na prvomájové průvody , volební výsledky komunistů a počet členů komunistické strany  před rokem 89.Člověk jako člověk. A vůbec nezáleží na národnosti.Ty pohádky o české holubičí povaze jsou k smíchu!! Na druhou stranu by se určitě na to,co se dělo  zapomínat nemělo!!Jenom nám nějak uniká,že nebezpečí může číhat tentokrát úplně jinde,než v Německu.

0/0
28.5.2008 8:32

kasikv

Re: Už se těším na rozkvetlé Sudety paní Bobošíková

No nevím, co o tom skutečně víte, ale v naší vesnici se Rakušáci proháněli po převratu často, nechávali si v kostele a na matrice potvrzovat doklady, že pocházejí z naší obce. Ti rozhodně neměli zájem si tam stavět nové domy (klidně můžou, starosta by to jenom ocenil), jejich jediným zájmem bylo se podívat do "svých" bývalých domů. Že by vzpomínky? Očekávání prolomení Dekretů? Vztah k rodné půdě?

Pouze to, že tu museli nechat majetek, jinak je jim to fuk.

To co se stalo poválce lze chápat jako křivdu, ale to co se stalo před válkou je asi tak stejné, takže by možná "Sudeťáci" mohli začít s omluvou první a nesvádět všechno jenom na Mnichov a Hitlera.

Kdo zaseje vítr, sklidí bouři.

0/0
28.5.2008 9:03

buranumdopamatniku

Sudety potrebuji puvodni obyvatelstvo

To nejlepsi na cele veci je to, ze soucasny stav je neudrzitelny a ze s pribyvajicim casem  dojde  (pod tlalem Nemecka)  k priznani viny na Ceske strane za vyhlazovani a vyhaneni  civilniho obyvatelstva ze Sudet.   Pak uz bude jen krucek  k navraceni majetku.  A dalsi krucek budou rozkvetle Sudety.

0/0
28.5.2008 0:31

Železobetonová Krysa

Re: Sudety potrebuji puvodni obyvatelstvo

No hlavně aby nedošlo na moje slova "je to historie a ne náš problém - nerejte do toho a nezatahujte nás do toho pokud si to nechcete zopakovat" -platí pro obě strany........ :-/

0/0
28.5.2008 1:00

kasikv

Re: Sudety potrebuji puvodni obyvatelstvo

Takže pán je vlastizrádce, rozbíječ republiky, další co se rád ohne .....:-©

Chtěli patřit do Říše, tak je tam odsunuli.

0/0
28.5.2008 9:08

Better red than dead

.

...tak kdyz cpou prachy do po komunistech zdevastovanejch pamatek, krachujicich firem ci investujou do novejch firem, tak to je ok, ale kdyz se s nima premier bavi vo kontroverzni hirtorii, tak to sou hned zli nemci ;-D

0/0
27.5.2008 22:57

ELAPHURUS

Re: .

Hele, kde je náš chmel, pivovary, textil, obuv, ocel, sklo, náklaďáky atd. ? Všechno bylo špatně ?

0/0
27.5.2008 23:02

Better red than dead

.

neco takovyho este mame? ;-D

0/0
27.5.2008 23:08

ELAPHURUS

Re: .

EU a stb všechno zrušili, zjednodušeně řečeno...

0/0
27.5.2008 23:12

Pribinacek

Re: Re: .

Holt se to němcům konečně podařilo, a bez jediného výstřelu :-©

0/0
28.5.2008 0:02

ELAPHURUS

ANI halíř

odškodnění...

0/0
27.5.2008 22:56

Better red than dead

.

vsak voni prachy nechtej - tech uz maj dost... ;-D

0/0
27.5.2008 22:58

ELAPHURUS

Re: .

možná taky proto, že byli odsunuti...

0/0
27.5.2008 23:00

Better red than dead

Re: Re: .

;-DR^

0/0
27.5.2008 23:00

notebook.r51

Jak tak koukám

ta Bobo není Telecí

0/0
27.5.2008 22:54

Lotras

ale houno..nepodcenujte ty sudetaky

s Poslltem kamaradi  nejen Lidovci , Havlovci, ale i nekteri zeleni(Švancik samozřejmě) , ale zacinaji tam chytat vitr i chlapci z ODS a vi se i o dvou čunitelech z ČSSD ...

0/0
27.5.2008 22:49

Better red than dead

.

diskuze je dycky dobra - at uz na sebevice kontroverzni tema...

0/0
27.5.2008 22:25

weneto

Re: .

To ano - Lansmanšaft skomírá takže ho je třeba diskusí v očích Němců zachránit. od propadliště dějin.

Nevím o čem diskutovat - Německo rozpoutalo válku, Čr nedostala reparace za 360 000 mrtvých za šestileté využívání průmyslu bez náhrady či za nuceně nasazené.

Reparací byl jen majetek odsunutých němců - pak následuje dějiná tečka, nevím v čem se dále hrabat a co řešit - možná to víš, ale já ne a to se tématu věnuji již léta.

Diskutovat mají historici nikoliv vláda - ta se může bavit zase jen s vládou a ne s krajanským spolkem jehož ekvivalent máme i u nás ( dnes se již zapomíná na statísíce čechů odsunutých nebo po německu vyhnaných;-) z pohraničí v roce 1938 )

0/0
27.5.2008 22:33

sorgedoktor

Weneto,máte pravdu..

htěli jsme  nějaké   odškodnění a   Helmut   Kohl  nám  napsal, že nemá peníze.A že za politiku předválečného   německa on tedy jako nezodpovídá..

0/0
27.5.2008 22:38

weneto

Re: Weneto,máte pravdu..

To bylo odškodnění ve formě minimálního platu nuceně nasazeným - nešlo o reperace a ani tak nebyly vyplaceny-reparací Čr je majetek Sudetských němců

0/0
27.5.2008 22:40

Better red than dead

.

ten mel jiny problemy ;-D;-D;-D

0/0
27.5.2008 22:40

Better red than dead

.

Landsmaschaft neni jen tenhle jeden - ale i tak bohata historie skomira - jako vsude na svete...

diskutovat se da dycky - a diskutovat musej hlavne politici, ne naci historici... ...znat nazory toho druhyho je prece nutnost - kor kdyz sme sousedi...

0/0
27.5.2008 22:39

weneto

Re: .

Politik vládní se nebaví s krajanským spolekem neb mu není na roveň a nemá mandát jednat od voličů - tak to prostě je a vždy bylo

0/0
27.5.2008 22:41

Huffnaggelův duch

Re: Re: .

na všechno nemůže mít mandát. Viz radar.

0/0
27.5.2008 22:42

Better red than dead

.

coze? politik se teda nema bavit s vobycejnejma lidma, ale jen s jinejma volenejma zastupcema? to je teda sila...

0/0
27.5.2008 22:44

Huffnaggelův duch

Re: Re: .

Třeba to není jen o tom něco vracet. Stejně to nejde, kdo by dnes vyhnal lidi z těch baráků? Třeba je to o tom říct: Chovali jsme se jako hovada, když jsme házeli lidi v Ústí z mostu. Sorry.

0/0
27.5.2008 22:40

weneto

Re: Re: Re: .

V celé Evropě bylo po válce zabity statísíce Německých civilistů - zjisti si co se dělo v Maďarsku, v Holandsku či ve Francii, ale po tom co předvedli Němci se nikdo neomluvil a také nikde nemají němci tu drzost to žádat

Je to historie a navíc uzavřená, není důvod se v ní politicky hrabat - navíc když příčina a následek jsou zcela zřejmé

0/0
27.5.2008 22:43

sorgedoktor

Bezohledná surovost...Ovoce zelenina..

Co to  tady  píšete zaq   voloviny??Viděl  jster  jak ti lidi  vypadali,když přišli z Říše???:ERhrenvrhavter,Schutzzverhafter, heftling, Rusische   getrenka    atd..

To je  strašné...Kdo  Vás za ty lůži platí?????

0/0
27.5.2008 22:21

gentlastwo

Bezohledná surovost...Ovoce zelenina..

Navštivte   koncentráky  Osvětim, Mauthausen..

A pak už   budete   držet   hubu..To je  strašné to po  vás   číst..X

0/0
27.5.2008 22:16

EasyR

Re: Bezohledná surovost...Ovoce zelenina..

Na druhou stranu to jistě nedávalo právo rychlokvašeným partyzánům z Rudých gard, aby při odsunu páchali taková zvěrstva...

0/0
27.5.2008 22:18

weneto

Re: Re: Bezohledná surovost...Ovoce zelenina..

Takže než budeš hodnotit nějaké období tak se o něm informuj - můžeš začít tím že si zjistíš co znamená ta záhadná zkratka RG - jinak nezaměňuj příčiny s následkem to za prvé a za druhé nemyslím že by se dnes mělo hodnotit co bylo správné a morální  - za chvíli by byl válečný zločin nálet na Hamburk  a  GB by platila Německu  odškodné - prostě udělejme tečku - Německo nám nedalo ani vorla za 6 tiletou okupaci a využívání našeho průmyslu plus nuceně nasazené a 360 000 mrtvých uznaných Norimberkem a my nebudeme řešit odsun

0/0
27.5.2008 22:24

EasyR

Re: Re: Re: Bezohledná surovost...Ovoce zelenina..

"Revoluční" nebo "Rudé", to je prašť jako uhoď... :-P

Za následek bych považoval civilizovaný odsun Němců z našeho území, ne zabíjení starých lidí, žen a dětí...

0/0
27.5.2008 22:26

weneto

Re: Re: Re: Re: Bezohledná surovost...Ovoce zelenina..

Stalo se - co s tím dnes budeme dělat?? Omlouvat se Němcům?? Během jejich omluv za okupaci, či co s nimi dnes řešit?? Opravdu nevím, je to uzavřená kapitola a vzhledem k tomu co se dělo v roce 1938 v pohraničí při odsunu či jak říkají Němci ( ale myslí tím jen sebe ) vyhánění by to měli nejvíce dodržovat sami Němci.

Můžeš mi věřit, že neexistuje národ v Evropě, který by vůči Němcům po druhé světové válce zvažoval jakoukoliv diskusi o výsledcích Druhé světové války - němce odsunuli bez mandátu mocností třeba z Maďarska, tisíce jich ubili v Holandsku ve Francii a to včetně kolaborantů či žen německých vojáků, statisíce Německých civilistů bylo zabito po celé Evropě a věř mi není nikdo kdo by se za to chtěl omlouvat a Němci také u nikoho nemají tu drzost toto žádat

0/0
27.5.2008 22:39

ovoce.zelenina

Drobná poznámka

číslo 2::: v r.1945 na území ČSR se nenacházeli žádní pohybu a práce schopní Němci---všichni byli na frontě nebo v zajetí, nejčastěji pod drnem. Pomstu odnesli invalidé, starci, ženy s dětmi!!!

0/0
27.5.2008 22:01

Better red than dead

Re: Drobná poznámka

tp je jedno - v nasledujcich letech to pak vodnesli stejne vsichni nehlede na narodnost ;-D

0/0
27.5.2008 22:04

EasyR

Re: Drobná poznámka

Nesmysl, jednak se na našem území nacházel celkem dost demobilizovaných příslušníků Wehrmachtu a za druhé to nezpochybňuje samotný odsun, jako spíše jeho provedení...

0/0
27.5.2008 22:05

gentlastwo

Pomstu,pomstu.. Já opravdu nechápu,

o čem  mluvíte.Bydleli jsme v Hnanicích  asi 2 km od   hranic.Němci Čechům v roce 1938 vytloukaliokna, k židům se chovali ještě   hůře..Pak jsem museli  ze Sudwet..

Pořád   chtěli Ein Reich Ein Volk   Ein   Fuhrere..

No, tak šli do   říše..

0/0
27.5.2008 22:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.