Diskuze

Autobusy MHD budou mít na pražských křižovatkách přednost

Cestování autobusy pražskou hromadnou dopravou často vyžaduje hodně pevné nervy. Vozy bývají uvězněné v kolonách a cestující se neubrání vzteklým poznámkám, když musí vozidlo navíc zastavit na křižovatce na červenou ve chvíli, když se zrovna zdá, že cesta je volná.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

KT1

29. 5. 2008 14:58
útulek pro kočky, psy

Uvažujete o pořízení kočičky nebo pejska? Chtěli byste opuštěným zvířatům pomáhat? Chcete podpořit organizaci, která se aktivně věnuje pomoci kočkám a týraným psům? Chcete získat informace? na vše Vám rádi odpovíme a uvítáme Vaší pomoc.

Shlédněte naše webové stránky http://www.utulek-kocky.cz

Děkujeme za pomoc. Toulavé Tlapky, os na ochranu zvířat.

email: toulave.tlapky@email.cz

0 0
možnosti

júLinek šíšaL

27. 5. 2008 15:23
souzi a soušky,

mně se to líbí ... to zas bude nehod a mrtvých, až si tramvaják zvykne a bude předpokládat, že mám přepnuto ... a ono nee....:-)

0 0
možnosti

kasikv

27. 5. 2008 9:38
Jen tak co mě napadlo při čtení článku

1) Takže se každý idi.t bude cpát před autobus, aby mohl projet na jeho zelenou (taxikáři určitě :o)) = tohle spíš zvýší nehodovost

2) Zelená je fajn, ale musí být také výjezd z křižovatky :o)

3) Nijak to neřeší "inteligentní" přístup dalších řidičů, kteří z jiného směru vjíždí do křižovatky aniž by ji mohli opustit a tak zablokují celou křižovatku v dalších směrech.

4) V některých místech to může docela zajímavě rozhodit plynulost

5) Jako častý cestující MHD se těším ....:-)

0 0
možnosti

Mak1

27. 5. 2008 7:58
Je to hezké, nicméně nechápu,

proč se v Praze na rozdíl od Evropských měst nestaví na kritických místech nadjezdy, nebo podjezdy. Třeba - sjezd tramvají na Palmovku, kde si tramvaj přepne semafór a fronta aut je až do Karlína, nebo křižovatky Průmyslová - Poděbradská, Průmyslová - Kolbenova, .......

Prostě se vůbec neinvestuje do dopravních staveb, které by zrychlily průjezd a zlepšili životní prostředí pro obyvatele (vycházím z toho, že stojící kolona vyprodukuje víc škodlivin, než projíždějící auta)

0 0
možnosti

Warťan

26. 5. 2008 19:33
Nesmysly

Další "volební" článek, bohužel plný slibů... Pražské autobusy jsou vysílači preference vybaveny z mého pohledu jen ojediněle. Na každé garáži je jich zlomek a jedná se převážně o stroje z posledních dodávek, kterých je ale taktéž na celý průměr počtu vozů málo.

Myslíte, že jsou preferencí snaživě vybavovány i starší autobusy, které prochází náročnější "střední" opravou? Nejsou.

Jízda s vozem vybaveným vysílačem preference je úplně odlišná od vozu bez preference. Je to příjemné pro řidiče, i pro cestující. Křižovatek s preferencí je už velký počet, ale jak říkám, na tento slušný počet je velmi málo autobusů a nikde nevidím snahu vybavovat preferencí další vozy.

K dotazu, zda se to dá instalovat do osobáku- prakticky nedá.:-)

0 0
možnosti

Jablkon

26. 5. 2008 21:09
Re: Nesmysly

Díky za objasnění, jaktože to, co nám neustále tvrděj (že na Čimický už to dávno funguje), při svých cestách téměř nepozoruju 8-o

0 0
možnosti

Mulder77

26. 5. 2008 18:44
Šikovná krabička

Nevíte, jestli se někde dá koupit ta šikovná krabička do osobáku?

0 0
možnosti

Delirium Tremens

26. 5. 2008 20:37
Re: Šikovná krabička

Ale vždyť to tam píšou. Je v téměř každém autobusu MHD. A vzhledem k tvé otázce nepřepokládám, že s jejím získáním budeš mít nějaký morální problém.

0 0
možnosti

Jablkon

26. 5. 2008 17:42
KECAJ

Na Čimický (z Kobylis do Bohnic a Čimic) tahle "preference" prý funguje už dost dlouho. Přitom se mi až podezřele často stává, že busu cestou třeba třikrát (z cca. 5 semaforů) naskočí červená doslova před nosem a on pak přijede na metro s 5minutovym zpožděnim!!!

Takže myslim, že nás akorát hezky "voděj" za nos

Jinak ale souhlasim s tim, aby byli automobilisti maximálně utlačováni, protože v tak auty zasviněnym městě jako je Praha prostě nemaj co dělat!! (mám na mysli ty, co jezděj prázdnym autem ze sídliště do práce, ne různé "dopravní obsluhy" apod.)

0 0
možnosti

albert10

26. 5. 2008 17:18
dobrý nápad, ale

To je samozřejmě dobré řešení, ovšem s podmínkou, že po průjezdu tramvaje/autobusu semafory ostatním směrům vykompenzují tu změnu. Viz křižovatka po výjezdu z letenského tunelu na začátku revoluční, kde přednosti tramvajím dokáží zacpat nejen most, ale celý tunel, což se pak působí problémy i na křižovatce na letné. Přitom by stačilo, aby pokud dostane volno tramvaj, měl pak prodlouženou zelenou ten směr, který o ní kvůli tramvaji přišel.

0 0
možnosti

Martin27

27. 5. 2008 15:11
Re: dobrý nápad, ale

Ale ono to tak pochopitelně je. Celá křižovatka pouští to, co zrovna jede. To znamená, když tramvaj za minutu nejede, jedou ta auta. Jenže zrovna u Řásnovky záleží na tom, jak se to naprojektuje a tam to prostě dělal nešika a tak toho ten semafor moc neumí...   

0 0
možnosti

kokrspanel

26. 5. 2008 17:00
hmm, Most definitivně dolů

nápad super, funguje to už ve spoustě světových měst, jen aby to ale vzhledem k frekvenci autobusů v Praze nedopadlo tak, že to pak bude jak multiplayer, kde budou řidiči z dvou různých směrů bušít do toho tlačítka jak zběsilí a navzájem si to furt překlikávat...

0 0
možnosti

kokrspanel

26. 5. 2008 17:14
Re: hmm, Most definitivně dolů

co mi to tam hodilo za nadpis??? 8-o8-o

0 0
možnosti

Better red than dead

26. 5. 2008 16:38
.

stale vice se cesko priblizuje evrope - teda vlastne jen praha ;-D

0 0
možnosti

Cezi

26. 5. 2008 16:55
Re: .

jj, máte pravdu, třeba Olomouc tehle systém má už par let;-)

0 0
možnosti