Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autobusy MHD budou mít na pražských křižovatkách přednost

Cestování autobusy pražskou hromadnou dopravou často vyžaduje hodně pevné nervy. Vozy bývají uvězněné v kolonách a cestující se neubrání vzteklým poznámkám, když musí vozidlo navíc zastavit na křižovatce na červenou ve chvíli, když se zrovna zdá, že cesta je volná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

KT1

útulek pro kočky, psy

Uvažujete o pořízení kočičky nebo pejska? Chtěli byste opuštěným zvířatům pomáhat? Chcete podpořit organizaci, která se aktivně věnuje pomoci kočkám a týraným psům? Chcete získat informace? na vše Vám rádi odpovíme a uvítáme Vaší pomoc.

Shlédněte naše webové stránky www.utulek-kocky.cz

Děkujeme za pomoc. Toulavé Tlapky, os na ochranu zvířat.

email: toulave.tlapky@email.cz

0/0
29.5.2008 14:58

júLinek šíšaL

souzi a soušky,

mně se to líbí ... to zas bude nehod a mrtvých, až si tramvaják zvykne a bude předpokládat, že mám přepnuto ... a ono nee....:-)

0/0
27.5.2008 15:23

kasikv

Jen tak co mě napadlo při čtení článku

1) Takže se každý idi.t bude cpát před autobus, aby mohl projet na jeho zelenou (taxikáři určitě :o)) = tohle spíš zvýší nehodovost

2) Zelená je fajn, ale musí být také výjezd z křižovatky :o)

3) Nijak to neřeší "inteligentní" přístup dalších řidičů, kteří z jiného směru vjíždí do křižovatky aniž by ji mohli opustit a tak zablokují celou křižovatku v dalších směrech.

4) V některých místech to může docela zajímavě rozhodit plynulost

5) Jako častý cestující MHD se těším ....:-)

0/0
27.5.2008 9:38

Mak1

Je to hezké, nicméně nechápu,

proč se v Praze na rozdíl od Evropských měst nestaví na kritických místech nadjezdy, nebo podjezdy. Třeba - sjezd tramvají na Palmovku, kde si tramvaj přepne semafór a fronta aut je až do Karlína, nebo křižovatky Průmyslová - Poděbradská, Průmyslová - Kolbenova, .......

Prostě se vůbec neinvestuje do dopravních staveb, které by zrychlily průjezd a zlepšili životní prostředí pro obyvatele (vycházím z toho, že stojící kolona vyprodukuje víc škodlivin, než projíždějící auta)

0/0
27.5.2008 7:58

Warťan

Nesmysly

Další "volební" článek, bohužel plný slibů... Pražské autobusy jsou vysílači preference vybaveny z mého pohledu jen ojediněle. Na každé garáži je jich zlomek a jedná se převážně o stroje z posledních dodávek, kterých je ale taktéž na celý průměr počtu vozů málo.

Myslíte, že jsou preferencí snaživě vybavovány i starší autobusy, které prochází náročnější "střední" opravou? Nejsou.

Jízda s vozem vybaveným vysílačem preference je úplně odlišná od vozu bez preference. Je to příjemné pro řidiče, i pro cestující. Křižovatek s preferencí je už velký počet, ale jak říkám, na tento slušný počet je velmi málo autobusů a nikde nevidím snahu vybavovat preferencí další vozy.

K dotazu, zda se to dá instalovat do osobáku- prakticky nedá.:-)

0/0
26.5.2008 19:33

Jablkon

Re: Nesmysly

Díky za objasnění, jaktože to, co nám neustále tvrděj (že na Čimický už to dávno funguje), při svých cestách téměř nepozoruju 8-o

0/0
26.5.2008 21:09

Mulder77

Šikovná krabička

Nevíte, jestli se někde dá koupit ta šikovná krabička do osobáku?

0/0
26.5.2008 18:44

Delirium Tremens

Re: Šikovná krabička

Ale vždyť to tam píšou. Je v téměř každém autobusu MHD. A vzhledem k tvé otázce nepřepokládám, že s jejím získáním budeš mít nějaký morální problém.

0/0
26.5.2008 20:37

Jablkon

KECAJ

Na Čimický (z Kobylis do Bohnic a Čimic) tahle "preference" prý funguje už dost dlouho. Přitom se mi až podezřele často stává, že busu cestou třeba třikrát (z cca. 5 semaforů) naskočí červená doslova před nosem a on pak přijede na metro s 5minutovym zpožděnim!!!

Takže myslim, že nás akorát hezky "voděj" za nos

Jinak ale souhlasim s tim, aby byli automobilisti maximálně utlačováni, protože v tak auty zasviněnym městě jako je Praha prostě nemaj co dělat!! (mám na mysli ty, co jezděj prázdnym autem ze sídliště do práce, ne různé "dopravní obsluhy" apod.)

0/0
26.5.2008 17:42

albert10

dobrý nápad, ale

To je samozřejmě dobré řešení, ovšem s podmínkou, že po průjezdu tramvaje/autobusu semafory ostatním směrům vykompenzují tu změnu. Viz křižovatka po výjezdu z letenského tunelu na začátku revoluční, kde přednosti tramvajím dokáží zacpat nejen most, ale celý tunel, což se pak působí problémy i na křižovatce na letné. Přitom by stačilo, aby pokud dostane volno tramvaj, měl pak prodlouženou zelenou ten směr, který o ní kvůli tramvaji přišel.

0/0
26.5.2008 17:18

Martin27

Re: dobrý nápad, ale

Ale ono to tak pochopitelně je. Celá křižovatka pouští to, co zrovna jede. To znamená, když tramvaj za minutu nejede, jedou ta auta. Jenže zrovna u Řásnovky záleží na tom, jak se to naprojektuje a tam to prostě dělal nešika a tak toho ten semafor moc neumí...   

0/0
27.5.2008 15:11

kokrspanel

hmm, Most definitivně dolů

nápad super, funguje to už ve spoustě světových měst, jen aby to ale vzhledem k frekvenci autobusů v Praze nedopadlo tak, že to pak bude jak multiplayer, kde budou řidiči z dvou různých směrů bušít do toho tlačítka jak zběsilí a navzájem si to furt překlikávat...

0/0
26.5.2008 17:00

kokrspanel

Re: hmm, Most definitivně dolů

co mi to tam hodilo za nadpis??? 8-o8-o

0/0
26.5.2008 17:14

Better red than dead

.

stale vice se cesko priblizuje evrope - teda vlastne jen praha ;-D

0/0
26.5.2008 16:38

Cezi

Re: .

jj, máte pravdu, třeba Olomouc tehle systém má už par let;-)

0/0
26.5.2008 16:55

Better red than dead

.

volomouc? tam sem nikdy nebyl - nemuzu posoudit...

0/0
26.5.2008 16:56

dislektik-idnes si na mě zasedla

Re: .

jj to mi připomnělo že v Ostravě to už mají taky a kde je to možné jezdí autobus po kolejích tramvajových

0/0
26.5.2008 17:33

AlterID

Re: Re: .

v ostrave tento system vyuzivaji i hasici

0/0
26.5.2008 17:37

jiricekL

Čeho je moc, toho je příliš

Zářný příklad nesmyslnosti tohoto zařízení je právě zmiňovaná přednost autubusů u nájezdu na Bar.most z nábřeží. Dlouhá fronta aut, kterou předjíždí citovaný pán v poloprázdném autobusu, je způsobena právě tím, že sotva blikne zelená a stačí projet 2-3 auta přihasí se poloprázdný autobus, dostane přednost a auta mají červenou. Dokud autobus nepřijede, tak jsou semafory seřízeny tak, že se fronty skoro netvoří. Ve chvíli, kdy tento cyklus autobus nebo nedej bože více jedoucích za sebou rozhodí, začne se tvořit kolona až k předcházející křižovatce, takže na nábřeží se další autobus stejně nedostane ;-D 

0/0
26.5.2008 16:38

Duzaa

Re: Čeho je moc, toho je příliš

Tak Váš příspěvek mě donutil zareagovat. Bydlím v Braníku 6 let, každý den jezdím Vámi zmiňovaným úsekem do práce a z práce. Do té doby, než byla rozdělena Ke Krči směrem na Přístaviště (i když bohužel ne uplně) na část pro Busy a část pro auta, stál jsem v narvaném autobuse min. 25 minut na úseku 2km. Za tuto zácpu nemohou autobusy, ale vy řidiči, kteří sjeli z ucpané jižní spojky a "urychlili" si to skrz Braník. Poté se přejela světla na Přístavišti a dalších 10 min. autobus poskakoval s kolonou na Bar. most. Někdo zde zmiňoval, že v autech sedí z 80% 1 člověk, do busu se jich vejde xnásobně víc a zabere místo 3 autům. Sám jsem vlastníkem auta, nejsem ekologický fanatik, ale provoz osobních aut v ranní a odpolední špičce bych ještě více spřísnil. Můžeme si vzít příklad všude jinde  - Londýn, Houston a těch měst je asi x (z těchto mám osobní zkušenost) s takovými věcmi jako pruh pro auta s více než jedním člověkem ve voze a na konci tohoto pruhu policajt...

0/0
26.5.2008 17:08

Bůh Nejvyšší (12)

To by byla nesmyslná buzerace,

například těch, co jedou sice v autě sami, ale vezou náklad. Já přes Prahu autem jezdím ve špičkách všedního dne pouze když je to nutné, jinak raději večer, v noci, o víkendech.

0/0
26.5.2008 17:20

Duzaa

Re: To by byla nesmyslná buzerace,

Nejde o buzeraci Vas. Stejne jako souhlasim, ze vsude nejde udelat specialni silnici jen pro MHD ,  jde mi o to, ze v tech zacpach proste nestoji autaky, co vezou naklad, ale vetsina z nich jsou osobaky, ktery vezou lenochy. Ja po Praze taky jezdim autem a obcas musim i ve spicce, ale 80% casu pri bezne doprave travim v MHD a tak to ma byt, ziju ve meste... souhlasím s tím, že až budou jezdit pouze potřebná auta pro infrastrukturu města, pak to bude zbytečná buzerace, to se to ale nejdřív budeme muset my Pražáci naučit.:-)

0/0
26.5.2008 20:29

tos42

Re: Re: Čeho je moc, toho je příliš

Souhlasim, v opravdu vyspelych zemich je to davno zavedene a nikdo kvuli tomu neremca... Ja mam zkusenost z nekolika mest Kalifornie, kde maji autobusy a auta s vic nez jednou osobou vlastni pruh (car pool lane), coz je skvele. Je to luxusni vymozenost, ve zminenych mestech je tento pruh skoro porad prazdny, protoze Amici jsou nauceni jezdit autem sami, takze jsme se ve dvou prohaneli po dalnici 130 a vedle nas stala 3pruhova kolona troubu "jeden na auto" a my se jim smali. Tohle by chtelo udelat i v Praze. Bohuzel, u nas to tak lehce nepujde, proto ve zminenich USA mestech nema dalnice 2 pruhy na jeden smer jako u nas, ale treba 5, takze jeden/dva "car pool pruhy" jdou lehce vyhradit. Navic maji na dalnicich mobilni stredova svodidla, takze jsou schopni na 10pruhove dalnici vyrobit dopoledne 8 pruhu do mesta a vecer zase 8 pruhu z mesta... Suma sumarum, v USA se skvele jezdi po silnicich ve dvou :-)

0/0
26.5.2008 17:32

dropa

Re: Re: Čeho je moc, toho je příliš

Z každodenní žkušenosti mohu "soudruhům" prozradit kde udělali chybu! Zapoměli, že autobus musí jet také opačným směrem! Výsledek: občas zablokovaný bar. most a následné omezení provozu ve strahovském tunelu, takže kolona na 10km vzdálené Patočkově ulici pro autobusy, které na Prahu 5 vůbec nejedou.:-):-©[>-]

0/0
26.5.2008 17:45

knirek.cz

všechny nás to zdržuje

Kdo jezdí po Praze (ne busem či tramvají) mi jistě dá zapravdu. Hysterie kolem předností tramvají a autobusů je opravdu přehnaná. Například výjezd z letenského tunelu do centra je toho příkladem. Zcela běžně tu svítí zelená třeba vteřinu. A to proto, že se od Klarova či Holešovic pomalu sune tramvaj. V tunelu fronta 10 km ale prostě jede tramvaj... Ta potom jede krokem, protože podle jízdního řádu, jede s předstihem a opět zdržuje provoz. Mohla by čekat v zastávce, ale proč? Ať ti oškliví motoristé, co se různými daněmi podilejí na výstabě a udržbě komunikací prostě držej zavřenou pusu! Praha by se měla soustředit na oddělení MHD od stávajícího provozu a ne si nesmyslně násilím vynucovat přednost. Např. tramvajová linka na Barandov, nebo do Modřan je toho důkazem. Prostě je vedena mimo běžnou komunikaci a je klid.

0/0
26.5.2008 16:29

slug

Re: všechny nás to zdržuje

honit po praze tuny železa jen abych nemusel udělat krok pěšky, to mi přijde přehnané. Když se dívám z tramvaje do aut, vidět v nějakém víc než jednoho člověka lze téměř se stejnou pravděpodobností, jako vyhárt ve sportce. Jen ať má MHD na křižovatkách preferenci, používá ji více lidí.

0/0
26.5.2008 16:44

FrantaKibyc

Re: všechny nás to zdržuje

A to oddělení provozu aut a tramvají ve vnitřním městě si panáček představuje tak, že se zakážou ty auta? Nebo jak by se v centru asi tak měla aplikovat modřanská nebo barrandovská estakáda?

0/0
26.5.2008 16:44

knirek.cz

Re: Re: všechny nás to zdržuje

Zcela jednoduše. Po jedné komunikaci by jezdila jenom auta a po první souběžné tramvaje. Např. Veletržní pro auta, Milady Horákové tramvaje. Dyť to tam takle funguje. Ale ono je nejednodužší narvat koleje všude a pak se vymlouvat na ucpanou pražskou dopravu a vynucovat si přednost.

0/0
27.5.2008 16:38

FrantaKibyc

Re: Re: Re: všechny nás to zdržuje

Zajímavý názor to "narvat koleje všude a pak si vynucovat přednost". V centru byly koleje polženy vesměs už v době, kdy o nějakých autech nebylo zdání nebo jich bylo pár. Takže se to dá pojmout i opačně: auta se rvou všude a vynucují si přednost. Navíc při průměrném obsazení aut jedním člověkem odpovídá jedna plná tramvaj asi tak stovce aut...

0/0
27.5.2008 16:48

albert10

Re: všechny nás to zdržuje

Máš úplnou pravdu, napsal jsem příspěvek, než jsem přečetl tvůj. Skutečně tu křižovatku úplně zprasili. Přitom tam není nijak obrovský provoz. Nehledě na to, že ten směř s vteřinovou zelenou je vlastně malý pražský okruh.

0/0
26.5.2008 17:20

Jablkon

Re: všechny nás to zdržuje

Správně, oddělit auta od socky!

Tím, že tam, kde po vyhrazení pruhu pro socku již žádný další prostor nezbude, se prostě autům úplně zakáže jezdit!

0/0
26.5.2008 17:50

Grossak

Re: všechny nás to zdržuje

Promiňte, ale tohle je typické překrucováné faktů a vypouštění zcela lživých informací. ZELENÁ VTEŘINU svítit nemůže. Min. je 5 sekund a řadič kratší signál volno nedovolí . Navíc pod tunelem je min. zelená pro relaci most - tunel 8 sekund! A to je 8x více než uvídíte. Navíc si tam většinou vybírají volno i souběžní chodci a pak se zelená natahuje na cca 18 sekund!

Nemyslím, že by zde tramvaje jezdily zbytečně pomalu. Uvědomte si, že od Holešovic projíždějí výhybku před rozřazovací kolejí, na které můžou (bohužel) max. 10 / 15 km/h.

Pravdou je jediná věc. Volno pro nábřeží (TRAM) vybírá ve větší míře, než je třeba. Ale neznamená to TRVALOU tvorbu kolon v tunelu či na mostě, zvlášť ne v délce 10 km. Častější výběr TRAMvolna má na svědomí podle všeho závada TRAMdetekce. Na jejím odstranění se pracuje.

Všude nepostavíte tratě na vlastním tělese typu Modřany, maximální preference MHD na SSZ (správě navržená) je nutností.

Chci dodat, že to, co je skutečně hysterické, je tento váš příspěvek.

0/0
30.5.2008 14:35

Qesospi Cobigan

Autor v tom dělá trošku binec...

přecejonom něco jiného je PŘEDNOST (barva - nebarva) a něco jiného je OVLÁDÁNÍ SEMAFORŮ... Autobusy nebudou mít přednost, jenom budou moci změnit světla, jestli jsem to pochopil.

0/0
26.5.2008 16:23

Chytracisko

Re: Autor v tom dělá trošku binec...

Oni budou upřednostňovány systémem řízení křižovatky. Takže zatímco autobusům bude naskakovat zelená jen co se ke křižovatce přiblíží a jen z toho titulu že se blíží, tak autům nikoliv, pokud nejedou před autobusem.

0/0
26.5.2008 20:20

Mak1

A když se potká autobus

s tímto zařízením s tramvají, která ho bude mít také, tak bude bum, né ???;-D;-D;-D

0/0
26.5.2008 15:52

RCG

Re: A když se potká autobus

jasne, souboj titanu! :-P

0/0
26.5.2008 16:13

eBacil

Jen Praha?

Zajímalo by mě, proč redaktoři nezmínili stav preference MHD v ostatních městech, například v Brně už tohle taky nějaký čas běží. Pak se budou divit nám Brňákům, že je občas obviňujeme z pragocentrismu :-)

0/0
26.5.2008 15:42

Monarchista II

Re: Jen Praha?

Seš v sekci PRAHA, tak se tu píše o pražských tramvajích. Co je na tom kua divnýho?

0/0
26.5.2008 15:49

Qesospi Cobigan

Re: Re: Jen Praha?

tak já to mám v sekci - zpávy :-)

0/0
26.5.2008 16:24

primeminister

Re: Re: Re: Jen Praha?

;-DR^

0/0
26.5.2008 16:25

kunde

Re: Jen Praha?

Zajímavé je, že se k článku o čemkoliv z Prahy hned začnou ozývat ublížení z Brna s hloupými výpady.. K článku o čemkoliv z Brna , jsem ještě neviděl podrážděnou reakci někoho z Prahy. Čím to asi bude? Vy máte nějaký komplex či co?;-D

0/0
26.5.2008 17:10

Tutek

By mě zajímalo

za jak dlouho a za kolik se tato mašinka bude nabízet pro obyčejné řidiče ;-D

0/0
26.5.2008 15:19

chekov

Re: By mě zajímalo

nebude. Byl tu článek, kde se popisovalo, jak to funguje  a je to pro auta nepoužitelný. Autobus semaforu mimo jiné sděluje informace o lince a semafor ho pustí, jen, když jede podle jízdního řádu....

0/0
26.5.2008 15:27

Tutek

Re: Re: By mě zajímalo

že by to malý český človíček neobčůral, to bych se divil ;-)

0/0
26.5.2008 15:36

Jablkon

Re: Re: By mě zajímalo

Naopak, "prý" ho pustí, jen když má zpoždění.

Ale já mám pocit, že to stejně je jen fáma, příliš často se mi stává, že jedu po Čimické (Kobylisy - Bohnice) zpožděným autobusem, a skáčou mu před nosem červený, jen aby moh přejít 1 chodec nebo aby mohlo z vedlejšky vyjet 1 auto...

0/0
26.5.2008 17:53

Zdrť Mrmlmný

Re: By mě zajímalo

Něco jako karosa kloub sedan. ;-DR^

0/0
26.5.2008 15:56

iuos

hmm

nadpis mne trošku vyděsil.. ale když jsem prolítnul článek, tak mi došlo, že se pro nás - návštěvníky z vesnice - nic nezmění - prostě počkáme na zelenou jako vždycky...  uvidíme, co to přinese pro cestující v mhd

0/0
26.5.2008 15:16

Vanislav

Ehm..pane novinari

pokud se nepletu, tento system jiz naky patek bezi, proc jste nepridal zkusenosti z provozu v praxi? Seznam ktery mate v clanku by si take zaslouzil minimalne nake vysvetlivky a idelani zasazeni do mapy. Priste se snazte vice

0/0
26.5.2008 15:12

Králík z klobouku

Jen se bavte

To je úžasné. Na idnesu se dostanou k seznamu, tak ho přetisknou, aniž by se namáhali třeba to zpracovat do nějaké mapy nebo doplnit vysvětlivky (A=absolutní, P=podmíněná). Redaktor, který o věci nemá šajna a zřejmě by ani nebyl schopný provést s někým zasvěceným inteligentní rozhovor, napíše článek, ve kterém jako horkou novinku představí věc, která už funguje několik let. Nic konkrétního o zkušenostech se systémem či o jeho budoucnosti, jen fráze jak pro děti z mateřské školky. Neuměj ani vylýzt z baráku a udělat nějakou fotku třeba z dispečinku nebo detektoru před křižovatkou a tak tam radši šoupnou čumák od tramvaje. Na takovéhle články nepotřebují redaktora, to by se jim mohlo generovat samo.

0/0
26.5.2008 15:04

jhk2

Re: Jen se bavte

zkus nekdy cist clanek a pak teprve psat do diskuse. ale na tebe je asi prilis  slozite kdyz par odstavcu nad tabulkou je napsano A je absolutni a P podminena...

0/0
26.5.2008 15:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.