Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Unesená Terezka se vrátila s matkou z Austrálie do Čech

Šestiletá Tereza Charlie Vichnarová unesená otcem do Austrálie se v sobotu večer vrátila zpátky do Čech. Přijela s matkou, která o od 7. dubna bojovala u australských úřadů o svěření dcery do péče. Soud jí vyhověl, novozélandský otec dívku o Velikonocích odvezl neprávem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

david-156

ještě jedno

Ještě jednu věc jsem chtěl. Zveřejňování fotografií dětí v médiích je v rozporu s další mezinárodní úmluvou, tedy pokud to není např. při vyhlášeném pátrání. Pokud matka rozhodla, že v médiích uveřejní fotku své dcery, tak to není dobře. Především pro to dítě. Je to forma obrany té matky, aby bylo vidět, že je dceři s ní dobře, aby se obhájila přede všemi. Každé dítě, kterému koupíte štěně je šťastné.

0/0
26.5.2008 11:18

david-156

srovnání se zahraničím

Myslím, že je zde krásně vidět srovnání se zahraničím, ve kterém Česká republika naprosto neobstojí. V Austrálii se nezkoumalo znovu vše okolo rozchodu partnerů, ale jen se potvrdil rozsudek z ČR a dcera jela domů. U nás je toto nemožné, protože soudy nerozhodují podle mezinárodní úmluvy, ale chtějí vše znovu zkoumat a vydání pak trvá měsíce, ne-li roky a pak je to těžké především pro dítě a rodič, který není v právu, ať je to muž či žena (která mediálně působí vždy bezbraněji) může díky takovému postupu soudu argumentovat tím, že si u něj dítě zvyklo a podobně.

0/0
26.5.2008 11:13

captain cook

Re: srovnání se zahraničím

omylX"V Austrálii se nezkoumalo znovu vše okolo rozchodu partnerů, ale jen se potvrdil rozsudek z ČR a dcera jela domů."XPokud je mozne brat za zarucene informace iDnes, rozvod probehl v Australii, ne v Cesku. Australsky Rodinny soud mel tedy k dispozici svuj puvodni rozsudek. A nepotvrdilo se to hned pri jednom stani. Pri prvnim stani - viz predchozi clanky iDnes - dostala matka dceru do docasne pece na 2/3 casu, pri cemz otec mel k ni pristup na zbytek. Tohle platilo do soudniho rozhodnuti 21/5. Dosud nikde media neuverejnila zadne detaily rozsudku, krome toho, ze matka dostala dceru do pece s konecnou platnosti. Nebylo to dosud uverejneno na website Australskeho Rodinneho soudu v Sydney. Mozna bude, mozna ne, protoze ne vsechny pripady se uverejnuji.

0/0
26.5.2008 11:47

Ibitamuno

Nevim, proc tolik z vas fandi te matce

Cely pribeh neni uplny, nejsou znamy fakta z Australie, jake dokumenty tam byly ci nebyly vydany. Me se jevi jako typicka Ceska zakomplexovana zenuska, ktera si uhnala cizince, kdyz to nevyslo, pomstila se odchodem s dcerou zpet do Cech. Nepremyslela o nasledcich? Je mi lito toho otce, nema sanci ji videt, mozna jednou za rok. CR a AUS jsou pekne daleko, s platem obycejneho cloveka nema sanci dceru casto vidat. Ale ji je to jedno, ze? Ma zajistene vyzivne v dolarech, muze plakat kamaradkam a rodine na rameni. Kde jsou prava otce? A tem, kteri chvali nas cesky justicni system? Co udelali? Nic. Vse dulezite bylo z australske strany.  Takze zadne sympatie pro pani zlatokopku.

0/0
26.5.2008 8:47

captain cook

Re: Nevim, proc tolik z vas fandi te matce

mas pravdu, ze pribeh je hodne neuplny...viz debata dole.

S tim "uhnanim si cizince" .... nikdo by nemel vycitat zadne Cesce nebo Cechovi, ze si vzala/vzal cizince/cizinku a obvinovat je z buhvijakych podloudnych umyslu. Je to soukroma zalezitost a kazdemu jinemu by do toho melo byt houno!

Zda matka v tomto pripade dostava vyzivne a v jake mene, to je cista fantazie a take nikomu do toho nic neni. ;-€ Zavidis ji to snad?

Je docela mozne, jak pripomnel kerim 003, ze v Cesku dostava podporu jako matka -samozivitelka. To ale nema nic co delat s australskym soudem, je to zalezitosti ciste pro ceske urady za jakych podminek ji to prikleply.

0/0
26.5.2008 9:39

captain cook

Re: Re: Nevim, proc tolik z vas fandi te matce

matce bych zazlival, ze nenechla zapsat Terezcina otce do rodneho listu. Takhle nema holka v ruce zadny dokument, ze je otec Novozelandan. Kdyby mela, mohlo by ji to jednou pomoci kdyby se jako dospela chtela podivat na nejakou dobu k protinozcum. Podstatne by ji to umoznilo pristup k zamestnani, studiu, rezidencnimu povoleni. Jestli tam nebude jeji tata a ochotny ji pomoci, bude holka jen obycejny turista bez vyhod a privilegii.

0/0
26.5.2008 13:13

Lilith+

Re: Re: Re: Nevim, proc tolik z vas fandi te matce

Jsem přesvědčena, že by to mohla Terezka (v 18-ti letech) udělat i sama.

Z rozsudků vyplývá, kdo je její otec, takže na matriku přinese rozsudky a požádá o doplnění jména otce, resp.vystavení nového rodného listu (pokud to do té doby neudělá matka).

0/0
26.5.2008 15:23

captain cook

Re: Re: Re: Re: Nevim, proc tolik z vas fandi te matce

rekl bych, ze to matka neudela...mam dojem, ze nevyplneni otcova jmena na RL bylo s umyslem ho uplne vyradit z dcerina zivota...viz dole diskuze s norayellow....jako by ji byl chlap dobry jen v podobne roli jako trubec vceli kralovne...udelat dite a pak "hit the road, Jack and don't you come back!"

0/0
27.5.2008 4:17

voška

Takové matky jsou nezodpovědné

Kdopak této slepici radil brát si chlapa z opačného konce světa? Svoji dceru si nezaslouží a už vůbec ne nějaké zastání. Zakomplexované Češky se takto předvádějí velice často a potom kňučí a stěžují si. A na koho? Uhánějí cizince a nechtějí nést důsledky. Opět jedna česká slaboduchá vlastnost.  

0/0
25.5.2008 21:38

Lilith+

Re: Takové matky jsou nezodpovědné

O čem to mluvíš? To nemá ani hlavu, ani patu...

Matka - jak vidno - si poradila velice dobře!!!

0/0
25.5.2008 21:54

slidic

Re: Re: Takové matky jsou nezodpovědné

Tučné alimenty jsou zajištěny. Opravdu si poradila velice dobře!

0/0
25.5.2008 22:00

Lilith+

Re: Re: Re: Takové matky jsou nezodpovědné

;-D;-D;-D,

od tebe bych souhlas s mým příspěvkem nečekala...

Takže se jistě shodneme i na tom, že (kromě alimentů samozřejmě) zbývá ještě uhradit matce ty zbytečné náklady za uplynulý měsíc... :-)(za blbost se platí...)

0/0
25.5.2008 22:08

slidic

Re: Re: Re: Re: Takové matky jsou nezodpovědné

Naše feminizovaná justice to opět navlékne tak, aby z toho měla zlatý důl. Třeba i za cenu porušení spousty zákonů.:-©:-©:-©

0/0
25.5.2008 22:31

captain cook

Re: Re: Re: Re: Re: Takové matky jsou nezodpovědné

vase "feminizovana justice" nenavlekne nic. Manzelstvi bylo v Australii, byv. partner je Novozelandan, rozvod a veskere soudni rizeni po tom i ted se udalo v Australii. Platnost ceskych zakonu konci na hranicich ceske kotliny. S ceskymi soudy ma pripad houno spolecneho.

0/0
26.5.2008 6:13

Lilith+

Re: Re: Re: Re: Re: Takové matky jsou nezodpovědné

To je pořád dokola - "zfeminizovaná justice" ;-D!

Rozhodl australský soud (soudce - muž) a to né jednou!

Problém je v tom, že ty a tobě podobní nejste schopni akceptovat rozsudek JAKÉKOLI JUSTICE, pokud je dítě svěřeno do péče matky (což se zpravidla děje ve všech civilizovaných zemích).

Jaký "zlatý důl"? Matka Terezky odjela do Austrálie cca 3 týdny po únosu - což si dovedu vysvětlit jedině tak, že dřív na cestu a další výdaje neměla peníze (takže tvoje teze o "tučném výživném" je jen v tvých představách).

A zákony (v tomto případě) porušil jedině otec-únosce!

0/0
26.5.2008 15:18

captain cook

nezodpovědné matky nebo zakomplexovaní čecháčkové?

hodne "informovany a uvazlivy" prispevek super-yntelygenta! Copak, tvoje holka si vzala Amika?S koncem totace a volnym cestovanim se konecne mely rozsirit obzory obcanu CR. Evidentne ale porad existuje % cechacku, kteri se nezbavili sve puvodni zakomplexovanosti a omezenosti. Vadi jim cizinci -zvlast ti ze zamori, kteri jsou pro Honzy za peci uplni exoti. Tem je kazda Ceska provdana za cizince pitoma slepice, hledajici a)dobrodruzstvi b)prachy a jine vyhody.

Mozna pro holky z cechackovskych rodin, ale pro ostatni je to stejne, jako pro Cechy, kteri si vezmou cizinky a usadi se mimo CR. V kazdem takovem pripade to vyzaduje oboustranou toleranci od obou partneru...ale ktere manzelstvi vydrzi bez tolerantniho pristupu?

Neznam pripad Nikol ani okolnosti rozvodu a nijak se ji nezastavam. Mozna udelala blbost, ale tvrdit, ze si zenska nezaslouzi dite protoze je mela s "exotem" je peachovina.

BTW Novozelandani evropskeho puvodu jsou vice civilizovani nez Honzove za ceskou peci.

0/0
26.5.2008 6:10

norayellow

Re: nezodpovědné matky nebo zakomplexovaní čecháčkové?

Doufejme ze ted i ceske urady do kolonky otce v rodnem liste ditete konecne vypisi jeho jmeno. Protoze pokud si vzpominam, tak se tvrdilo, ze holcicka tatinka nema. Diky publicite ktera byla pripadu venovana mohou konecne kolonku otec misto //////, vyplnit jmenem.

0/0
26.5.2008 7:57

captain cook

Re: Re: nezodpovědné matky nebo zakomplexovaní čecháčkové?

nemyslim, ze se to stane. Nezapomen, ze dokument je vydany v CR, ma ho v ruce matka a ta by s tim musela do Brna. Musela by to byt ciste jeji iniciativa chtit otce uznat na r.listu. Povazuji za zajimave tvrzeni osob naznacujicich, ze matku znaji, ze se tu uz parkrat ohanely faktem, ze jmeno Cowieho se na Terezcine rodnem listu nevyskytuje. Spojovaly to s tvrzenim, ze PROTO Cowie nema na Terezku zadny narok. Ne proto, ze by nebyl jejim otcem, ale protoze jeho jmeno neni na rodnem listu. Vypada to uz na mnohem drivejsi umysl matky oddelit ho od dcery.

Nevime, co se mezi Terezcinymi rodici skutecne stalo a proc tohle vsechno. Chtel snad otec unosem dokazat, ze na dceru ma pravo take on? Kdo vi.

Absence otcova jmena na rodnem listu neni zadnou pravni prekazkou k jeho narokum na dite. Urcite ne v Australii. Spis to dokazuje matcin umysl otce ze zivota ditete uplne odstranit.

No, je to na nich, ale nemeli by do svych problemu tahat penize z kapes danovych poplatniku jedne ci druhe strany.

0/0
26.5.2008 8:28

norayellow

Re: Re: Re: nezodpovědné matky nebo zakomplexovaní čecháčkov

Pokud se situace nezmenila, tak v Cechach absence otcova jmena v rodnem listu podstatna je. Kdyz uveden neni, tak je neznamy a zadna prava si delat nemuze. Matka je jediny zastupce ditete. Dam ti priklad. Treba se vda, novy partner se rozhodne dite adoptovat a zadny souhlas od praveho otce nepotrebuje.  Ten neexistuje. Do rodneho listu se napise jeho jmeno a kde je australan. Ani na to nemusi tak slozite. Staci ze matka s nekym zajde na matriku, oba svorne prohlasi a podepisi ze je otec a on bude do kolonky vepsan.Nebo matka se vda do jine zeme (treba do Ruska;-D) a protoze otec v rodnem listu neni, nemohou k zadosti o rezidenci vyzadovat jeho souhlas. Holcicka je pravdepodobne ceskym obcanem, otec jak psali v ceskem rodnem liste uveden neni a naroky si na obcana ciziho statu zadne delat nemuze - nema k tomu pravni podklad. Tedy ma, v Australii, ale ne v CR.

0/0
26.5.2008 17:59

norayellow

Re: Re: Re: Re: nezodpovědné matky nebo zakomplexovaní čechá

Na miste otce (ktery jak videt ma o dite zajem) bych kontaktovala ceske urady. Predlozila bych doklady z Australie, kde je uveden jako otec a zadala bych o napravu v dokladech ceskych. Jinak bude asi mit smulu, at jedes kamkoliv, at se deje cokoliv, vzdycky je podstatny doklad, ktery ti vydal stat, jehoz jsi obcanem. Ikdyz se stanes obcanem statu jineho, rodny list ti zustava z toho puvodniho. Mam s tim zkusenosti, pri vyjezdu do zahranici jsem pro syna potrebovala ke vsemu pisemny overeny souhlas jeho otce. Nastesti mame perfektni vztahy, takze jsme nemeli zadny problem. Otec byl ten, ktery byl uveden v rodnem liste z CR. Az kdyz klukovi bylo 15, pozadal si uz o zdejsi obcanstvi sam a nase podpisy k tomu nepotreboval. Pokud jmeno otce na RL chybi, matka se s nim o nicem bavit nemusi. Je to kratkozrake, matce se muze neco stat a pokud si nezazada jeji rodina, dite putuje do detskeho domova. Neni koho kontaktovat.

0/0
26.5.2008 18:24

captain cook

Re: Re: Re: Re: Re: nezodpovědné matky nebo zakomplexovaní č

co pises v predchozim odstavci zni logicky. Napsal jsem predtim, ze to vypada, ze nevyplneni otcova jmena na rodnem listu bylo za ucelem zbavit se ho z dcerina zivota...bylo tohle duvodem k unosu? Muzeme se jen dohadovat.

Mas take pravdu, ze otec by mel pozadat o zapsani do RL, ale nevim zda ceske urady berou ohledy na zadosti ze zahranici, ze zemi mimo EU.

0/0
27.5.2008 4:06

norayellow

Re: Re: Re: Re: Re: Re: nezodpovědné matky nebo zakomplexova

Jo, to je otazka. Ale urcite bych to na jeho miste zkusila. I za cenu podani zadosti k evropskemu soudu. Mozna by mu mohla medializace cele kauzy pomoci k tomu, ze by se s tim nekdo zabyval.

0/0
27.5.2008 7:05

captain cook

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nezodpovědné matky nebo zakomple

porad cekam, jestli se cely rozsudek objevi na situ Rodinneho soudu, aby to dalo lepsi predstavu...hadal bych ale, ze se tata na to dost mozna vykasle

0/0
27.5.2008 8:55

norayellow

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nezodpovědné matky nebo zako

To by bylo super, kdyby se objevil. Mozna bychom se konecne dozvedeli, jak to cele bylo doopravdy.

0/0
28.5.2008 0:21

captain cook

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nezodpovědné matky nebo

pokud se objevi, napisi odkaz

 Muzes se ale sama podivat na nasledujici link, melo by to prijit pod oddeleni First Instance Judgments http://www.familycourt.gov.au/presence/connect/www/home/judgments/newjudgments/

Pokud se nemylim, pripad byl veden pod hlavickou Department of Community Services, D.G. vs Cowie R.W.

0/0
28.5.2008 0:58

norayellow

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: nezodpovědné matky n

Diky za link!:-)

0/0
29.5.2008 1:13

kerim003

pani urednici, soudci a rerdaktori Idnes

Jsem rad ze se tato kauza vyresila a doufam ze rozhodnuti soudu (australskeho)bylo spravne ale zajimalo by me v jakem stadiu je kauza unesene dcery matkou do Svycarska ? Idnes bych rad pozadal aby tomuto pripadu venovala stejnou pozornost jako kauze "Australie", nasi soudci doufam prijmou velmi rychle takova opatreni  tak  jako soud v Australii a urednici  vynalozí zrovna takove usili aby se dcera mohla co nejdrive vratit k otci ktery ji na sverenou do vychovy - nasim soudem.

0/0
25.5.2008 17:14

wogi

Re: pani urednici, soudci a rerdaktori Idnes

no tak sneku! neprud redakci, ale nase soudy!

0/0
25.5.2008 17:27

kerim003

Re: Re: pani urednici, soudci a rerdaktori Idnes

ja nikoho neprudim ja se jen ptam nic vic nic min

0/0
25.5.2008 17:56

captain cook

Re: Re: pani urednici, soudci a rerdaktori Idnes

ma pravdu, sunto

Pripad Terezy Vichnarove se dostal do ceskeho podvedomi jedine diky koncentrovane pozornosti medii (trebaze jejich informace byly dost skoupe a jednostranne).

Media by ted mela zamerit stejnou pozornost na pripad druhe Terezky. Teoreticky by to melo byt pro ne mnohem lehci, Svycarsko je o hodny kus blize nez Australie a take nesrovnatelne mensi rozlohou. Otazkou je, zda Svycarsko je signatarem Haagske smlouvy o ochrane deti jako je Australie na druhem konci sveta? Jinymi slovy, plati civilizovane mezinarodni umluvy ve Svycarsku jako plati v Australii?

0/0
26.5.2008 6:23

yxarinka

ošklivá

hodně ošklivá holčička....:-©

0/0
25.5.2008 17:12

wogi

Re: ošklivá

ale no tak buchto! jaka oskliva, verme ze casem se z ni stane krasavice pro kings cross v Sydney! Matka ji urcite pouci jak to slapat kolem!

0/0
25.5.2008 17:14

Lilith+

Re: Re: ošklivá

RvRvRv,

těšíš se zbytečně...

0/0
25.5.2008 21:57

Yaroukh

Re: ošklivá

;-D;-D;-D tyvole seš ty vůbec ženská? ;-D

0/0
25.5.2008 21:26

captain cook

Re: Re: ošklivá

jsem si jist, ze yxarinka je chlap:-P

0/0
26.5.2008 6:27

pepe999 from Salford

at treba zdechne..

matka ji pritahla zpatky do bolsevickyho bordelu a vyroste z ni nejaka prachuchtiva slapka, jako je jeji matka..(Y):-©

0/0
25.5.2008 16:10

watchdog

Vietcong

Podle oci je tatinkem obycejnej vietcong s australskym pasem...

0/0
25.5.2008 11:46

wogi

Re: Vietcong

no viekong urcite ne, to spis je opravdu vice do kiwiho, ti maji taky podelnjsi oci!

0/0
25.5.2008 12:40

captain cook

Re: Vietcong

podle cich oci? Nevidim tatinka nikde na fotce a holka ma oci s normalnim belosskym faldem na vickach, ne asijske bez faldu....co to prosim te placas o vietcongach????8-o

0/0
25.5.2008 15:52

wogi

Re: Re: Vietcong

je to sulin! nevi nic o kiwi!R^

0/0
25.5.2008 17:12

Better red than dead

.

neni moc hezka

0/0
25.5.2008 11:35

martiXXXX

hmmm

Toto je zpráva č. 1 ????? každý den se dějí miliony tragédií a šťastných věcí......

0/0
25.5.2008 11:22

wogi

Re: hmmm

tragedie to bude pro tu holku! tady nema sanci na kvalitni skolstvi a budoucnost!R^

0/0
25.5.2008 11:24

ples

Re: Re: hmmm

Ale at se ti to libi nebo ne, tady je DOMA. Mozna smysl tohoto slova nechapes, ale pro tak male dite je tohle dulezite. A budoucnost je jenom na ni. A ucit se muze taky v zahranici. Placas hlouposti...

0/0
25.5.2008 11:42

Better red than dead

Re: Re: hmmm

vsak muze v 18ti zpet...

0/0
25.5.2008 11:54

wogi

Re: Re: Re: hmmm

nemuze zpet, ona nema pas a tim padem nema permanenci zajistenou, pokud by ji nepomohl jeji tata kiwi! to by pak slo nasledovat jednoho rodice a tim to ziska legalne! takhle o to prijde. a jeji slapka mama z King Crossu udela vse aby sveho tatu jiz nevidela.

0/0
25.5.2008 12:43

captain cook

Re: Re: Re: Re: hmmm

sunto, ma to ta mala holka diky sve mame jeste o kus horsi, nez pises. Vzhledem k tomu, ze se jeji mama nenamahala nechat otcovo jmeno zapsat do rodneho listu vystaveneho v Cesku, holka ani nema v ruce dukaz, ze jeji otec je Novozelandan. Kdyby mela, mohlo by ji to v budoucnu pomoci, pokud by se chtela pozdeji podivat k protinozcum, dostat rezidencni povoleni, mit tam prilezitost ke studiu nebo moznost dostat zamestnani. Takhle bude jenom obycejny turista bez privilegii rezidenta. Pokud se ji nerozhodne jednou pomoci jeji tata, je cesky receno v (Y).

0/0
26.5.2008 12:14

GJD

vítězství Pirhy

neboli Pirhovo vítězství...

0/0
25.5.2008 10:58

wogi

Re: vítězství Pirhy

to byla drina vid? kolik roku ze to trvalo ta tahanice sneku pirho!

0/0
25.5.2008 11:23

telcontar.en

Re: vítězství Pirhy

Pyrrhovo, když už ;-)

0/0
25.5.2008 12:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.