- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
prizpusobit jizdu stavu a povaze koleji....
Pokusím se ještě pokračovat: A k diskusi o viditelnosti nebo neviditelnosti vlaku pro zabezpečovací zařízení bych napsal toto: Pokud je mi známo, jedna z povinností výpravčího je se pohledem přesvědčit, zdali je volná kolej, na kterou staví vlakovou cestu. Pokud tedy vlítla mašina do stojícího vlaku, tak to výpravčí neudělal, nebo je úplně slepý a tudíž nemůže pracovat jako výpravčí.
Zjišťování volnosti pohledem neplatí pro všechna zařízení ...
Jezdil jsem jako strojvedoucí 6 let na elektrických lokomotivách do doby, než jsem rychlík rozšvihal na maděru.Po 2 letech tahání po soudech se ukázalo, že to byla chyba výpravčího.To jen na okraj.Nestalo se mi, že bych si za deště musel při brždění sypat písek pod kola.Naopak pokud je silný déšť, vlak pěkně sedí, protože jsou umyté koleje.Pokud vím, tak pískovače kolej jen tak pocukrují,písek je přisáván v pískovači tlakem vzduchu jako u fixírky, nesype se do trubky pískovače lopatou nebo jen tak samospádem.I v případě poruchy si nedovedu představit, jaký by musel být na koleji nasypaný kopec.Z praxe vím, že pokud byla porucha na pískovači,nikdy se nestalo,že by sypal jako o život. Naopak, nesypal vůbec.Pokud by došlo skutečně k odizolování celého vlaku,tak by zcela jistě na mašině vypadl hlavní vypínač a pokud ne,tak by to bylo asi dost napínavé pro všechny, co by z toho vlaku po zastavení vystupovali. Asi by je to trochu brnělo do paciček a do nožiček.
Velikosti trakčních a signálních proudů jsou diametrálně odlišné. Nelze dělat závěr jen ze skutečnosti, že prochází trakční proud. Např. na konstrukčních stycích v kolejích stačí sundat propojky a vzniklá impedance se pro signální proud může stát nepřekonatelnou překážkou, ale trakce přes něj běží bez problému.
Nemohu souhlasit se slovy, které vypustili do médií odborníci po této nehodě. Výmluvy na písek na kolejích by měly opodstatnění při používání staršího zabezpečovacího zařízení a ne v současné době, kdy je na této trati používáno počítačů náprav, které nemají nic společného s elektrickou vodivostí kolejnic. Toto funguje na elektromagnetickém principu a není vysloveně nutný vodivý styk kolo-kolejnice. I kdyby se celý vlak vznášel nad kolejí, musely by jej snímače zachytit. Je to snaha za každou cenu hodit vše na mrtvé, a pokud to nejde tak se jedná o technickou závadu. Ono je to nejjednodušší. Doufám, že odpovědná osoba netrpěla ( opět ) v době nehody dlouholetou duševní poruchou.
Na této trati jsou kolejové obvody, to jen tak na okraj ...
je písek v hlavě. Nechce jít ven.
drahy docela pruser. Pro ty, kteri zde hovori o tom, ze neni mozne aby voda s piskem odizolovala soupravu.
Pouzivane signalni napeti nemuze byt velke - pres koleje bezne chodime, v lete i bosky - a tedy zvetseni prechodoveho odporu muze zmensit proud natolik, ze zarizeni vlak "nevidi". Je zde ale dalsi vysvetleni - kabely pouzivane pro sig. zarizeni jsou take nejak pripojeny a take mohou a maji svuj prechodovy odpor - ktery se musi cas od casu kotrolovat. Nevim jestli drazni zarizeni pouziva nejakou dalkovou metodu, ale vsechna zarizeni maji svoji toleranci. Tady asi doslo k souctu tech zapornych.
S těma dráhama to jde od desíti k pěti. Nejezdím s nimi. Je to moloch, kterej řere peníze. Okamžitě ZPRIVATIZOVAT!!!
ty "strašlivé a úděsné přívalové deště se statisíci, ba miliony mrtvých"???
To je ale váš problém, že jste o tom ještě neslyšel. Podsypaná lokomotiva už v minulosti několikrát pro zabezpečovací systém 'zmizela', tím horší je že s tím nikdo nic nedělal.
to je teda uvaha hodna zeleznicaru
kazdy prece vi, jak je normalni voda v prirode vodiva... pri desti by nemel sanci mokry pisek elektricky izolovat mokra kola od mokre kolejnice
hm, jaké je šuntovací napětí v kolejnici? Jaký asi tak může být šuntovací proud přes takovou vrstvičku mokrého písku? Bude proud této hodnoty vyhodnocen tak, aby byl daný úsek vyhodnocen jako obsazený?