Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lokomotiva se srazila s osobním vlakem, strojvedoucí nepřežil

Na nádraží v Moravanech na Pardubicku se brzy ráno srazila lokomotiva společnosti ČD Cargo s osobním vlakem. Její strojvedoucí havárii nepřežil. Ve vlaku cestovalo dvanáct lidí, tři z nich se lehce zranili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Athoses

arogance ČD

ČD jsou lháři. Ráno jsem přijel do zaměstnání s hodinovým zpožděním, a to jim platím 1400,- měsíčně.

Pan Šťáhlavský lže a lže a lže. Ale to je normální, mají strach, aby po trati nejezdily vlaky např. Student Agency.

Protože pak bych se mohl dostat do práce a z práce možná i o hodinu rychleji. Mimochodem denně projedu 100 km.

Ukázková situace monopolu, raději obviníme chudáka strojvedoucího, co již nežije, než systém, který dovolí vjet lokomotivě na stejnou kolej, kde je vlak. I když tam máme 10 dalších volných kolejí, které byly vystavěny za prachy EU, tedy naše daně. To je nejvyšší míra arogance monopolu ČD.

Je mi líto, ale zde je mi z této situace na blití. Doufám, že tomu nebohému strojvedoucímu nebudou na pohřbu střílet z čestných salv. Já bych se na jeho místě z toho všeho obrátil....

0/0
19.5.2008 21:53

javky

Re: Re: Re: Re: Pamatuji doby,

Nojo, infarkt! Že mě to hned nenapadlo. Tím se hned vysvětluje, proč na semaforu svítila zelená a strojvůdce našli ve dveřích do strojovny. 8-o

0/0
19.5.2008 18:53

javky

Re: Re: Re: Re: Re: Pamatuji doby,

sorry, tohle patřilo o kus níž.

0/0
19.5.2008 18:56

krizoch

Volno

Tak to je nářez! .. Projel na volno, kde je chyba, netušim ..

http://www.dicr.cz/moravany-mrtvy-strojevedouci-a-pet-zranenych-cestujicich-po-srazce-lokomotivy-a-osobniho-vlaku

0/0
19.5.2008 15:39

Djeda

Pamatuji doby,

 kdy obsazení lokomotiv bylo dvojmužné. Ale to bylo v minulém století minulého tisíciletí. Tenkrát jsme si takové plýtvání mohli dovolit. To se ještě většina zboží přepravovala po železnici a autoblok nebyl všude. Od té doby technika postoupila natolik, že fíra je JEN obsluha stroje (strojník). Alespoň tak to chápou dráhy. Prostě selhalo malinkaté kolečko v tom velkém, jinak perfektně pracujícím obřím kolosu ČD. A určitě nám jejich mluvčí vysvětlí, že statisticky jsou dráhy nejbezpečnější. A bude mít pravdu. Tak co tu vlastně řešíme ?

0/0
19.5.2008 14:02

jka2005

Re: Pamatuji doby,

Iniciativa přišla ze zdola. Chtěli jsme jezdit sami. Byl za to příplatek 2,50 na hodinu.

0/0
19.5.2008 14:36

Tryskoprd

Re: Pamatuji doby,

Tak by byli dneska mrtví dva...

0/0
19.5.2008 16:21

Djeda

Re: Re: Pamatuji doby,

Pane Tryskoprde ! Kdybyste se býval obtěžoval přečíst si alespoň kousek z diskuze, dozvěděl by jste se, že " v Moravanech jela lokomotiva až do nárazu stejnou rychlostí, vůbec nebrzdila. "     PROČ ASI ?

0/0
19.5.2008 17:51

javky

Re: Re: Re: Pamatuji doby,

Pane Djedo, škoda, že jste se neobtěžoval přečíst si zprávu Drážní inspekce (která byla vydána někdy po třetí hodině), nebo alespoň celý článek na místo diskuze. Ta lokomotiva jela na zelenou! Přestože se Vám to asi zdá nepravděpodobné, vypadá to na brutální selhání zabezpečovacího zařízení, které postavilo volno na obsazenou kolej.

0/0
19.5.2008 18:12

Rudá_záře_nad_Kladnem

Re: Re: Re: Re: Pamatuji doby,

průměrně a více inteligentního člověka napadne, že nebohý strojvůdce dostal infarkt nebo ho ranila mrtvice.....

0/0
19.5.2008 18:44

javky

Re: Re: Re: Re: Re: Pamatuji doby,

Re: Re: Re: Re: Pamatuji doby,

Nojo, infarkt! Že mě to hned nenapadlo. Tím se hned vysvětluje,

proč na semaforu svítila zelená a strojvůdce našli ve dveřích do

strojovny. 8-o

0/0
19.5.2008 18:54

Djeda

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pamatuji doby,

Pánové ! uznávám svou neinformovanost a všem se vám omlouvám.  Djeda

0/0
19.5.2008 19:14

Bariq

Re: Re: Re: Re: Pamatuji doby,

Musím reagovat. Nikde se nemluví o návěsti volno ale o návěsti dovolující jízdu. V tom je velký rozdíl. Těm, co tomu rozumějí to nemusím vysvětlovat a těm ostatním to nemá cenu.

0/0
20.5.2008 7:27

dejsipivo

Re: Re: Re: Re: Re: Pamatuji doby,

O volnu mluví archiv stavědla ...

0/0
20.5.2008 16:11

1-tinkturak-1

Wždy jsem říkal, že brzké ranní wstáwání škodí zdrawí.....

0/0
19.5.2008 13:46

happy4ever

kopie

text ze serveru zelpage.cz:

Stanice je vybavena zabezpečovacím zařízením ESA 11, toto zařízení nedovolí jízdu na obsazenou kolej. Dle svědectví cestujících, kteří stáli na nástupišti v Moravanech jela lokomotiva až do nárazu stejnou rychlostí, vůbec nebrzdila. Strojvedoucí zůstal po srážce zaklíněn ve zdemolované kabině a na následky těžkých zranění v lokomotivě zemřel. Přesná příčina tragédie je v šetření.

0/0
19.5.2008 12:12

happy4ever

bezpečné

Ano strojvedoucí se řadí mezi nejnebezpečnější povolání i ve srovnání s vojáčky v Afganistánu.I tak je cestování vlakem mnohem bezpečnější než jízda po českých silnicích

0/0
19.5.2008 12:09

bart5

Nehoda...

Můžeme být rádi, že ke srážce došlo v té rychlosti v které došlo a tomu, že jela pouze lokomotiva. Pokud by došlo ke srážce např. v rychlosti 80 a lokomotiva by táhla plně naložený vlak, následky nehody by byly daleko tragičtější. Rozházené, různě poškozené vagony po trati atd.

0/0
19.5.2008 11:39

alduša

spíš...

... bych čekal (laicky), že bude více zdemolovaný vagón než lokomotiva.

0/0
19.5.2008 10:43

Kovis

Re: spíš...

Podle mě to odpovídá. Masivní spodní část na mašině zůstala celá a zajela pod vagón. Kabina je jenom skořápka, stejně jako zadní část vagónu a z těch je srovnatelně velká harmonika. Kdyby někdo stál v prostoru zadních dveří, dopadne stejně špatně jako strojvůdce.

0/0
19.5.2008 11:51

alduša

Re: Re: spíš...

máš pravdu, přehlídl jsem detailnější fotku, kde je spodek lokomotivy napasovanej pod vagón.

0/0
19.5.2008 11:58

milos-KL

Re: Re: spíš...

v prostoru zadnich dveri vozu Bdmtee sis mohl dat slofika a nepoznal bys to - tento vagon ma dvere ve tretinach a ne na konci. podle fotek uvnitr vagonu bys byl v pohode i uplne na konci v poslednim kupe (jen by te to vyhodilo ze sedacky). Interier osobaku vydrzel uplne v pohode - ale taky bych cekal opak...

0/0
19.5.2008 12:58

semhonzajs

Re: Re: Re: spíš...

Lokomotiva je podstatně těžší než os. vagón, takže ten se zvedl včetně relativně pevného rámu a zajel do kabiny lokomotivy,  která je nad rámem poměrně fórová. Kdyby se jednalo o těžký nákladní vagón došlo by spíše k vybočení a strojvedoucí by měl možná větší šanci.

0/0
19.5.2008 16:11

Taffey

Teprve teď mi dochází,

proč ČD hodlají opět zvýšit ceny jízdného. Cestování je už teď adrenalinový sport, za který se fest platí. To se nedá nic dělat.

0/0
19.5.2008 10:22

Paterson

Podobne jako v Cercanech 2007

Zni to podobne, jako minule leto v Cercanech, kde take zemrel strojvedouci. Vypada to, ze strojvedouci je extreme nebezpecne povolani.

0/0
19.5.2008 10:08

Radek1979

Re: Podobne jako v Cercanech 2007

Bohužel jejich pohřby nejsou se všemi náležitostmi jako je tomu u těch gumáků co se zastřelej někde v rádobyválce :-©

0/0
19.5.2008 10:48

krizoch

Re: Podobne jako v Cercanech 2007

S Čerčanama se to moc srovnávat nedá, tam kousek probíhala stavba koridoru, starý zab.zař. , odlišnost od běžnýho dne (ten osobák stál na jiný než normálně), ale tady tomu moc nerozumím, to je na koridoru, kde je to zabezpečený, vůbec by neměla bejt postavena cesta na tu obsazenou, krom přivolávačky, která tu nebyla potřeba, tak jako laik tomu teda fakt nerozumim, jak se to mohlo stát, a i když nemám rád keci o tom, jak jsou ČD nebezpečnej podnik, tak tady souhlasim,  muselo dojít k nějakýmu sakra závažnýmu omylu ..

0/0
19.5.2008 11:21

semhonzajs

Re: Re: Podobne jako v Cercanech 2007

Názorná ukázka toho, že i automatický zabezpečovací systém může selhat. Mě spíše zaráží proč strojvedoucí nebrzdil, vždyť už muselo být šero na osobáku musela svítit koncová světla a navíc podle toho co píšou tak jel zřejmě strojně tzn. že by zastavil nebo zpomalil na relativně krátkém úseku.

0/0
19.5.2008 16:17

Bariq

Re: Re: Re: Podobne jako v Cercanech 2007

Hmm... nejel náhodou LV do stanice na návěst výstraha s písemným rozkazem "Ve stanici Moravany vjezd na obsazenou kolej"? Jenom jsem si vzpomněl na jednoho kolegu, který podobný rozkaz ignoroval a pak v žst. Hodonín skákal s mašiny venRv

0/0
20.5.2008 7:38

Michal Novotný

Re: Re: Re: Re: Podobne jako v Cercanech 2007

To je znacne nepravdepodobne, protoze k tomu ani nebyl duvod, kdyz ten osobni vlak uz odjizdel. Navic zarizeni v Moravanech vjezd na obsazenou kolej umoznuje jen na privolavaci navest. Zde ovsem doslo k selhani zabezpecovaciho zarizeni, resp. spis prostredku pro zjisteni obsazenosti koleje, ktery hlasil ze kolej na ktere stal osobni vlak je volna, ackoliv volna nebyla. K tomuhle pravdepodobne doslo k tomu, ze na lokomotive od toho osobaku se nekontrolovatelne spustilo piskovani a celou kolej pokryla vrstva rozjeteho pisku, ktera zabranila vodivemu propojeni kolejnic napravami vlaku a tim se kolej jevila jako volna.

0/0
20.5.2008 14:35

Bariq

Je mě líto bývalého kolegy

Nechci předbíhat události ve vyšetřování ale strojvedoucí určitě nebyl před srážkou při plném vědomí. Vypadá to na srážku na rovné koleji a řekl bych, že vůbec nebrzdil. Samostatná lokomotiva se dá v tomto případě ubrzdit tak, aby nedošlo k tak velké destrukci, popřípadě vyskočit nebo utéci do strojovny.

0/0
19.5.2008 9:24

sajamil

Re: Je mě líto bývalého kolegy

na tom něco je, kdyby jel na rovnou kolej musel to vidět z dálky, pokud jel odbočkou nemohl jet tak rychle aby nezastavil 

0/0
19.5.2008 9:55

mašinfíra

Re: Re: Je mě líto bývalého kolegy

Ono to zas tak dobře vidět není, to že jedete oba po stejné koleji vidíte teprve na vzdálenost 100, 200 možná 300 metrů.

0/0
23.5.2008 21:39

pdlouhy

Re: Je mě líto bývalého kolegy

Buď mikrospánek, nebo infarkt a nebo sebevražda. Buh ví, ale dej mu lehké pozbití.Rv

0/0
19.5.2008 13:03

jka2005

Re: Je mě líto bývalého kolegy

Bejt fíra je tak trochu jako řídit kamion. Chybu už nikdo jiný nenapraví. Vyžaduje to odpovědnost a hlavně duševní pohodu. Hádka s manželkou a na průser je zaděláno.

0/0
19.5.2008 14:46

m. l.

Levnější řešení

Kdyby ČD každému z těch 12 cestujících zaplatila taxi a vlak vůbec nevypravila tak to celkově vyjde levněji... Nehledě na to, že by ten nákladní vlak neměl do čeho vrazit.

0/0
19.5.2008 9:24

sajamil

Re: Levnější řešení

byla to solo lokomotiva

0/0
19.5.2008 9:51

livingproof

Re: Levnější řešení

Kolik by mělo asi tak ve 4 ráno cestovat lidí osobákem do Moravan či Kostěnic?

0/0
19.5.2008 10:57

drevak_patlak

Re: Levnější řešení

Jednoduch, ale nesprávný závěr. Jedná se o vlak 5011 Pardubice 4:32-ěská Třebová 5:35. Většina lidí přistoupí až cestou, ne zrovna v Moravanech kousek za Pardubicemi. Hlavně ale ten vlak točí v Třebové na Os5014 Třebová 6:00-Pardubice 7:15-Přelouč  7:27, kterým pojede zejména do Pardubic rozhodně více lidí (tipoval bych to tak na 100-150). Ti už by se asi taxíky neodvezli. Holt v příměstské dopravě, kde směr cestujících převažuje, je třeba občas vézt i poloprázný vlak, aby se v opačném směru mohl vést plný.

0/0
19.5.2008 11:10

FrantaKibyc

Zabezpečení koridoru?

Nedávná nehoda tramvají v Ostravě vzbudila velký zájem médií, protože tam zemřeli 3 lidé. Tady sice zemřel asi jen viník, ale příčina je podobná a potenciálně mnohem nebezpečnější: na českých koridorech, kde se jezdí 160 km/h, neexistuje systém, který by strojvedoucímu zabránil projet červenou a srazit se s jiným vlakem, stojícím, nebo protijedoucím. Zabezpečnení pomocí tlačítka bdělosti totiž ve skutečnosti žádným zabezpečením není, stačí mačkat a řítit se do srážky. Je jen otázka času, kdy statistika zapracuje a těch mrtvých bude mnohem mnohem víc...

0/0
19.5.2008 9:12

nic.ole

Re: Zabezpečení koridoru?

Problémem není jen průjezd na stůj, je mnoho dalších příležitostí, jak dojít k podobnému výsledku. Co třeba, když pojede na plnou traťovou (podle vás 160) a bude mít postaveno do odbočky řekněme na 40, 60. A fíra to bude dál kotlit 160, co se stane po průjezdu přes výhybku?

Proč by mělo být více mrtvých, to se jako bude úroveň zabezpečení oproti stávajícímu stavu snižovat? To si nemyslím, mnohem závažnějším problémem jsou úrovňové přejezdy, kde je vina téměř vždy na straně amatéra řidiče než profesionála strojvedoucího.

0/0
19.5.2008 9:21

FrantaKibyc

Re: Re: Zabezpečení koridoru?

Přejezdy jsou sice problém, ale až to nějaké IC v plné rychlosti napálí do stojícího vlaku, tak ty následky taky můžou překonat všechny přejezdy za několik let. Prostě zabezpeovač na lokomotivě by neměl dovolit, aby strojvedoucí mohl projet na červenou, což, pokud vím, nyní dovolí, pokud strojvedoucí zmáčkne tlačítko bdělosti.

0/0
19.5.2008 9:27

klv

Re: Re: Re: Zabezpečení koridoru?

ono to není tak jednoduché, že může projet červenou a jet plnou rychlostí, musí jet tak aby před překážkou byl schopen zastavit

0/0
19.5.2008 9:41

FrantaKibyc

Re: Re: Re: Re: Zabezpečení koridoru?

A proč tedy nezastavi???

0/0
19.5.2008 9:44

klv

Re: Re: Re: Re: Re: Zabezpečení koridoru?

tak to věděl jen ten strojvedoucí

0/0
19.5.2008 10:28

FrantaKibyc

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zabezpečení koridoru?

Na co tedy vůbec reagujete???? Já říkám, že železnice není vybavena zabezpečovacím žařízením, které by takové chybě strojvedoucícho zabránilo. A jednou taková osudová chyba může stát hodně lidí život.

0/0
19.5.2008 10:45

ellik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zabezpečení koridoru?

Takovehle zabezpecovaci zarizeni samozrejme existuje a na  ceskych draha je take instalovano a pouzivano. Ovsem ne vsude. Je to stejne jako u tech tramvaji v Ostrave.

0/0
19.5.2008 11:49

sat037

Re: Re: Re: Zabezpečení koridoru?

no jiste ze to dovoli a je to tak spravne. na nekterych tratich se tak primo jezdi. Proste jede na cervenou, ale tak rychle, aby pripadne zastavil vcas za vlakem co jede pred nim.

0/0
19.5.2008 9:43

FrantaKibyc

Re: Re: Re: Re: Zabezpečení koridoru?

Takže otázka i pro vás: proč tedy za tím osobákem nezastavil?

0/0
19.5.2008 9:45

sat037

Re: Re: Re: Re: Re: Zabezpečení koridoru?

tohle bylo ve stanici a to co jsem popsal funguje na volne trati, ve stanici ne. Jenze zabezpecovacka na lokomotive nepozna, kdy je stroj ve stanici, to musi sam fira.

0/0
19.5.2008 10:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.