Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Slota zesměšnil Maďary, jejich premiér odmítl přijet na Slovensko

Do Bratislavy nepojedu, vzkázal svému slovenskému protějšku maďarský premiér Ferenc Gyurcsány. Přitom červnové setkání šéfů obou vlád připravovaly týmy expertů z obou zemí víc než půl roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bouše

Je pravda, že extrémisté typu Sloty

nemají ve slovenském parlamentu už dávno co dělat. Zbytečně tam kalí vodu a k ničemu nepřispívají. My jsme se, zaplať pánbůh, svého Sládka zbavili vcelku brzo. R^

0/0
18.8.2008 10:21

mtis

Re: Je pravda, že extrémisté typu Sloty

Nemají co dělat? Vždyť na něm stojí Ficova vláda!

0/0
18.8.2008 10:34

JCage

Zkratka

mate tam veselo, byvali spoluobcane z vychodu ;-D

0/0
18.8.2008 8:38

Ahaman

Ten maďarský sedmilhář

je nějaký přecitlivělý........:-)

0/0
19.5.2008 11:53

Manciny

a

Mám Slováky moc rád. Myslím, že problémy s Maďary mají hlavně ti Slováci, kteří žijí mimo maďarské oblasti. Tak jsem to alespoň slyšel. V Dunajské Stredě jsem si svoji maďarštinu ani nemohl vyzkoušet, protože na mě lidé mluvili slovensky byť to byli Maďaři. Tak nevím.

0/0
19.5.2008 9:25

space-worm

Re: a

V Dunstredě si nemohl vyzkoušet maďarštinu? Tak to čumím 8-o Já z Dunstedy pocházím a maďarština je tam na každém kroku, ikdyž taky jsem mluvila česky, protože se bojím používat svoji špatnou maďarštinu.

jo a DAC 4ever ;-)

0/0
19.5.2008 11:46

rob3

HUNGARY

Madari mi jsou mnohem sympatictejsi nez Slovaci, myslim ze jsou i mnohem kultivovanejsi.....

........čo bol, robol..................

0/0
18.5.2008 20:37

Rataslaw

Re: HUNGARY

tak ty si klasicky ......Kde-byl.........Rv;-D

0/0
18.5.2008 20:43

rob3

Re: Re: HUNGARY

copak se ti nelíbí , že by čobolík ??;-DX

0/0
18.5.2008 20:47

freak2

...

Se tam ti maďaři nějak roztahujou. Slováci by jim měli zavčas zatnout tipec.

0/0
18.5.2008 19:57

ntk_

http://www.uhersko.com

http://www.uhersko.com/uhry.htm

http://www.uhersko.com/slovane.htm

http://www.uhersko.com/

Pěkný večer.

0/0
18.5.2008 19:44

Hrdý Budžes

Jeste ze uz se Sladkovci z nasi politicke sceny odparili.

Jinaky by to byli vitani vladni spojenci pro spravneho socialistu Paroubka., stejne jako je Slota standardnim spojencem pro jineho socialistu - Fica.

0/0
18.5.2008 18:17

Lotras

A to znate vtip jak si do porodnice prisel Slovak pro dite

..rodila tam Slovenka, Madarka a černoska ...a tata Slovak tzam vzal cerne kudrnate dite  se slovy to jiste nebude madar

0/0
18.5.2008 17:29

Rataslaw

Re: A to znate vtip jak si do porodnice prisel Slovak pro di

jj, to je uz stare a zufalo obohrate Rv

0/0
18.5.2008 18:13

pepe999 from Salford

Fekete, fekete gets to f@ckete..

:-©:-©

0/0
18.5.2008 16:08

ntk_

Re: Fekete, fekete gets to f@ckete..

gratuluji. Ty asi budeš  takový ten brigádník v UK co na černo tam vytírá anglánům záchody a zrovna sis odskočil na net? Ale že aspoň něco děláš... A Hodnotný názor tojo to ano!, já být sparťanským prezidentem ultras tak bych ti hned nabíd pozici jako profi fanoušek do první ligy mezi ty největší kladiva, aby sis při každém zápase trochu osvěžil svojí slovní zásobu... :DR^  - Ps. a pevně věřím že jsem tě odhad s tou prací, neb kdyby si byl někdo jiný nebo dokonce studentem na anglické univerzitě tak to  panečku opravdu bych docela potom i měl strach aby se tihle lidé dostali jako ty na vyšší společenské, významné posty než sparťanský fanoušek na sociálce...

0/0
18.5.2008 17:36

MarcusAureliusAntoninus

Pro : Manciny, space-worm, ntk_ a jim podobné

madˇaro´ny.  Z madˇarsky hovořících občanů Slovenska jsou drtivá většina původem Slováci. To za prvé. Za druhé jen chorá hlava nebo provokatér může požadovat znalost madˇarštiny od majoritního a státotvorného národa, tedy Slováků. A za třetí tvrdá madˇrizační mašina Slováky v Madˇarsku prakticky vyplenila a tím pro sebe problém "vyřešila". To se vám líbí?  Marie Terezie by vám vysvětlia kolik dnešních hurá Madˇarů jsou geneticky ve skutečnosti Slováci, Srbové, Chorvati. Mimochodem, nejčastější příjmení v Madˇarsku jsou jaká, nevíte náhodou? TO´TH = SLOVA´K,  HORVTHA´TH = CHORVAT ... atd. , apod. Takže milí pánové, budˇ jste hloupí nebo zlí, každopádně záměrně zavádíte. Co z toho máte?Rv

0/0
18.5.2008 15:40

ntk_

Re: Pro : Manciny, space-worm, ntk_ a jim podobné

O  Marii Terezii tak za její doby a na její přání se  do Sedmihradska (dnešní rumunsku / dříve maďarsko) nastěhovalo přes 300 - 400 tisíc Rumunů i dnes se tam hlásí k maďarům 60% lidí.  To vás ve škole neučili co? nebo jen to, že Maďaři = mučitel Slováků? Přečti si mé předešlé příspěvky  a zamysli se nad sebou. A já měl za to že nejčastější přímení je

v maďarsku szabó, kovács, kis a někde tam dál budou i ty tvé co vyjmenováváš.... A mj. já mluvím 5 jazyky a ty? A a víš že mi je jedno jestli mi říkaj maďar, čech, slovák, rakušan protože je to historie mé rodiny jak se země vyvíjela a já ji nemůžu změnit ale co mohu je vycházet s lidmi po dobrém a věř, že mě to jde! A ještě jedna rada je to jako s vírou jen ty sám si pánem nad touto věcí a když se k ní hlásíš tak je to tvá volba a není to tím, že tě k tomu někdo nutí... Co z toho máme? Já třeba bych chtěl lidem co tam jsou na Slovensku jako Maďaři, aby je respektovali a nic víc a nepovažovali je za něco méněcenné ale za rovnocenné.

0/0
18.5.2008 17:12

Rataslaw

Re: Re: Pro : Manciny, space-worm, ntk_ a jim podobné

tvoje prianie je splnene skor nez si ho napisal: madari na slovensku su respektovani a maju rozhodne viac nez ine mensiny u nas aj v okolitych statoch ;-) bohuzial sa niektori ocitaju v dobovolnej izolacii, pretoze nie su schopni naucit sa jazyk naroda v ktoreho state ziju, ale to je fakt zanedbatelne percento z nich a je to ich vlastna volba

0/0
18.5.2008 18:10

ntk_

Re: Re: Re: Pro : Manciny, space-worm, ntk_ a jim podobné

Tak pokud bude Slota dělat co dělá rozhodně bych o nějakém respektování nemluvil, nebo spíše bych bral tvůj argument jako výsměch co uráží lidi, kterých se tato problematika týká. A měl bych jednu poznámku ke komunikaci; Pokud se sejdou lidé co mluví stejný jazyk, ale stačí aby jedna ze stran nechce být porozuměna nebo obráceně nechce rozumět to co jí říkají tak si buď na 100% jistý že se nedomluví....A běž se někdy podívat do Švýcarska a procestuj to tam!

0/0
18.5.2008 18:51

Rataslaw

Re: Re: Re: Re: Pro : Manciny, space-worm, ntk_ a jim podobn

No zatial toho Slota moc neurobil, chce stavat dvojkrize a zaviest dokladnejsiu vyucbu slovenskeho jazyka aj na madarskych skolach, to dajako ohrozuje madarov na slovensku???

S tou jednou stranou co nechce rozumiet ani byt porozumena mas ale 100% pravdu, vystihol si obvykly problem madarskych mensin, gratulujem ;-) V Svajci som uz bol, vdaka, tam ale nemaju problem zeby dajaka strana nechcela byt porozumena, alebo odmietala rozumiet vacsine :-)

0/0
18.5.2008 18:56

ntk_

Re: Re: Re: Re: Re: Pro : Manciny, space-worm, ntk_ a jim po

čekal jsem tuto odpověď proto jsem ji tak napsal, protože je se bavím o vzájemné respektování ale ty tady hovoříš o podřizováním, cítíš ten rozdíl v úhlu pohledu?

0/0
18.5.2008 19:05

Rataslaw

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro : Manciny, space-worm, ntk_ a ji

Citim rozdiel v uhle pohladu v kazdom z tvojich prispevkoch, akoby to pisalo viac ludi...ja nemam problem dakoho respektovat, kto nejde proti mne - ide so mnou,  ale ked ma bytostny problem s tym ze ho nerespektujem presne podla jeho pozidaviek a to tak ze stale viac a viac a nie inac tak sa proste neda, tam sa totiz konci respektovanie a zacina sa podriadenost a nadradenost. Na slovensku zijem cely zivot a ziaden problem, nedajboze konflikt som s madarmi nikdy nemal ani nezazil a pamatam si aferu ked pana Duraya hnali madari zo svojej obce dakde na juznom slovensku po tom co im kazal o autonomii a velkom madarsku. on problem je skor v politikoch nez v beznych ludoch (samozrejme okrem nacionalistov na oboch stranach)...ale bohuzial madarska politika bola vzdy dost rozpinava a agresivna voci svojmu okoliu

0/0
18.5.2008 19:18

ntk_

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro : Manciny, space-worm, ntk_

je to tak jak říkáš především politický problém. A nechápu proč by to psalo více lidí, a jinde mě nařkneš z toho, že mám více nicků. Mám je jedno a to toto ntk_.

0/0
18.5.2008 19:34

Rataslaw

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro : Manciny, space-worm, n

dobre, nevravim ze to pise viac ludi, len ze to tak obcas vyznie, raz slusnost, potom "pomluvy". Druhy nick som spomenul len preto ze reagujem na niekoho ineho a ty sa branis akoby som pisal daco tebe.

0/0
18.5.2008 19:38

space-worm

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro : Manciny, space-wor

pánové nádherná diskuze R^ jen bych chtěla reagovat na slova Rataslawa, že problém je spíš s Maďary v každém státě kde jsou menšina...no to je opět problém politický, Trianon prostě byl a nic s tím už teď nikdo bohužel nenadělá...

a co se týče zlepšením výuky slovenského jazyka na maďarských školách - z vlastní zkušenosti vím, že výuka je více než vynikající, děti se učí slovensky už od první třídy a v deváté třídě se v pohodě domluví slovensky...a to, že po čase slovenštinu zapomenou, je uplně normální, když komunikují většinou pouze v maďarštině...

0/0
18.5.2008 20:47

Dr.Onufrakova

Hungary is beautiful for us, Asians

http://www.youtube.com/watch?v=2-L-O3V1vBU&feature=related

0/0
18.5.2008 15:30

space-worm

Re: Hungary is beautiful for us, Asians

;-DR^

0/0
18.5.2008 20:52

Já, Claudius

S menšinami máme u nás jednu drobnou zkušenost

Tehdy ji zastupoval nějaký Konrád Henlein. Vždy je přinejmenším podezřelé, když se cizí země zajímá o postavení občanů jiného státu, kteří náhodou mluví stejným jazykem. Zpravidla jí nevyhovuje, že jsou rovnoprávní s ostatními.

0/0
18.5.2008 11:58

Manciny

a

Slovensko je zemí dvou velkých národů (nepočítám další dosti početné menšiny ) a to Slováků a Maďarů. Je to stejné jako v Belgii nebo Kanadě. Oběma národnostem patří země stejným dílem. Každý občan SR by měl umět slovensky a maďarsky. Pokud vím, slovenští Maďaři slovensky lépe či hůře hovoří. Kolik Slováků umí aspoň trochu maďarsky? . Ki beszél legalább egy kicsit  magyrul?

0/0
18.5.2008 10:36

space-worm

Re: a

chybí ti v posl. slově a, ale jinak máš pravdu a plně s tebou souhlasím R^

0/0
18.5.2008 11:02

space-worm

Re: a

a co se týče ještě toho, jak umí slovenští Maďaři slovensky - znám jich pár, kteří vyhrávali soutěže o Slovenském jazyku (nevím, jak se to přesně jmenuje, něco jako olympiáda v sl. j.) nad rodilými Slováky :-)

0/0
18.5.2008 11:10

Rataslaw

Re: Re: a

no, v skolskych sutaziach sa uz davno neorientujem, teda dam na teba zjavne sa vyznas lepsie - par ich mozno bude, mali by byt prikladom pre zvysok :-)

0/0
18.5.2008 18:13

ntk_

Re: a

talán én beszélek, mert hogy magyar vagyok :D kellemes hétvégét!

0/0
18.5.2008 11:20

space-worm

Re: Re: a

viszont ;-)

0/0
18.5.2008 20:53

Rataslaw

Re: a

To su ale strasneeee keci ;-D.......madarov na slovensku je okolo pol miliona, tj cca 10% a to sa este medzi obcanov s madarskou narodnostou rata velmi vela romov, pretoze madarcina je im rozhodne blizsia nez slovencina, lahsie sa ju naucia....opakujem 10%.....a ty to porovnavas s belgickom, alebo Kanadou? ;-D;-D kvoli 10% populacie, 10% ktore obvykle neopustia uzemie juzneho slovenska (maximalne smerom do madarska, pretoze inde sa vzhladom na svoje jazykove schopnosti nemaju sancu uplatnit) sa mam ucit ich jazyk?

0/0
18.5.2008 18:06

ntk_

Re: Re: a

nikdo to po tobě nechce, a nevím od koho to máš...

0/0
18.5.2008 18:41

Rataslaw

Re: Re: Re: a

treba pozriet prispevok  na ktory reagujem ;-)

0/0
18.5.2008 18:45

ntk_

Re: Re: Re: Re: a

nic tam takového nevidím, nevkládej mi do úst slova co se ti hodí. Já se bavím o jejich respektování...

0/0
18.5.2008 19:08

Rataslaw

Re: Re: Re: Re: Re: a

tak vidis ako to je kd niekto nechce silou mocou porozumiet ;-D;-D;-D reagujem na nick "Manciny" ;-) precitaj si co pise, ak je to tvoj druhy nick, tak si spomen co si pisal ;-D

0/0
18.5.2008 19:21

ntk_

Re: Re: Re: Re: Re: Re: a

jinde píšeš, že máš pocit, že ti píše více lidí tady že jsem i pod jiným nickem. Nemám nic společného s nickem "Manciny" jinak ti to dokázat nemůžu...

0/0
18.5.2008 19:35

Rataslaw

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: a

nechcem ziadne dokazy ;-D;-D;-D verim ti a aj tak na tom nezalezi :-) len ze sa tak uporne branis a ja som pritom reagoval na iny nick, proste normal omyl, nic viac ;-)

0/0
18.5.2008 19:39

vindmx

si hlupák

Slovensko nie je zemou dvoch národov, Maďarov a Slovákov, ale je predovšetkým zemou Slovákov. Prečo? Pretože Maďari už svoj štát majú a ten sa nachádza na Juh od Slovenska. Slovensko nie je Belgicko a už vôbec nie Kanada alebo USA, ktoré sú už z princípu krajinami prisťahovalcov. Nerád ťa sklamem, ale učiť sa po maďarsky je pre bežného Slováka prakticky bezpredmetné. Maďarčina je tak odlišný a nesúrodý jazyk vôbec v celom tomto stredoeurópskom priestore, že učiť sa ju nemá zmysel.  Maďari

sú národ, ktorý sa správa neobyčajne zakomplexovane v strednej Európe

(napriek tomu, že donekonečna opakujú to isté o iných). Mal by som

pochopenie pre to, že ako jediný neslovanský národ sa v tomto priestore

Maďari môžu cítiť izolovanie, ale to nie je dôvod, aby okolo neustále hrýzli a kúsali ako pes zahnaný do klietky a preťahovali sa s každým svojim susedom od Slovenska až po Rumunsko. Ktorý iný štát toto v Európe robí? Žiadny, iba Maďarsko.

0/0
18.5.2008 20:35

space-worm

Re: si hlupák

"Slovensko" je zemí Slováků, ale ne v hranicích Slovenské republiky...srry, ale Maďaři byli na jihu dřív než Slováci a to, že politici rozhodli o hranicích tak, jak rozhodli, dělá ze Slovenské republiky stát dvou národů a to Slováků a Maďarů. Zakomplexovaní jsou právě Slováci, protože odjakživa byli na někom závislí..

0/0
18.5.2008 21:00

vindmx

Re: Re: si hlupák

Rozhodnutie bolo také aké bolo. Bolo to však pomaly pred sto rokmi a podloženené vtedajšími historickými udalosťami. Nemci sa dodnes vysporiadavajú s ich úlohou v 2. sv. vojne. A to veľmi úspešne, na každom kroku je v ich počínaní vidieť sebareflexia. Maďari by však, narodiel od nich, boli najradšej, keby sa vrátil stredovek. Vieš keby ste vy nevysťahovali sudetských Nemcov po 2. sv. vojne, tak si buď istá, že by ste mali podstatne väčší problém ako je s Maďarmi na Slovensku. Nemecko nie je 10 miliónová talafatka akou je Maďarsko, ale 80-miliónový kolos, ktorý keby sa vám zahryzol do krku, tak si buď istá, že s miliónovou nemeckou menšinou na vašom pohraničí by ste takí hrdinovia iste neboli.

0/0
18.5.2008 21:31

Rataslaw

Re: Re: Re: si hlupák

presnee R^R^R^

0/0
19.5.2008 13:13

ntk_

Je zajímavé, že v Maďarsku se Slováky nemají problém

to jen Slováci mají problém s Maďary na Slovensku! . A proč? Asi to bude možná, tím, že je opravdu velká část Slovenska obývána Maďary, a snaží se to popřít již od konce první světové války ? Ano...  A je zajímavé, že Slota se posmívá nad Maďarským králem který jim byl a žil již před 1000 lety, ale nějak si nemohu vzpomenout na žádného Slovenského krále, ? Když nemám být na co hrdý sám, tak budu hrdý tím, že budu hanit a zesměšňovat jiné? Je zajímavé, že hodně Slováků je hrdý a snaží se hledat identitu tím, že pomlouvají jiný místo toho aby hledali hodnoty ve vlastních řadách,aby na ně mohli být pyšně a měli by do toho vkládat energii. Ale vlastenectví některých Slováků začíná pomlouváním Maďarů a konče Čechů. Čech je hrdý na Karla IV, na Komenského, na Tyla, na Dvoraka.  A to že Slovensko je národem s minulostí rozporuplným nedělá je špatným a měli by hledat v té krátké etapě něco hodnotného a na tom stavět a na to být hrdí ne jen pomlouvat ,to nemá budoucnost

0/0
18.5.2008 9:10

Santa1

Re: Je zajímavé, že v Maďarsku se Slováky nemají problém

Kolik Slováků žijících v Maďarsku znáte a kolik toho víte o jejich problémech? Jen "se domníváte", ale jinak nevíte nic. Slováci se stejně jako příslušníci jiných kultivovaných národů přizpůsobí prostředí, postavení menšiny atd. a nevznášejí nějaké nesmyslné požadavky na svůj stát.

0/0
18.5.2008 10:14

space-worm

Re: Re: Je zajímavé, že v Maďarsku se Slováky nemají problém

Tím chceš říct, že Maďaři nejsou kultivovaný národ? 8-o Řekla bych, že jsou určitě kultivovanější než Slováci nebo Češi!

0/0
18.5.2008 11:07

MarcusAureliusAntoninus

Re: Re: Re: Je zajímavé, že v Maďarsku se Slováky nemají problém

Zato vy jste velice kultivovaná, madam. Svědčí o tom vaše reakce na Miodraga Milovanoviče níže. Zˇe by z madˇarské šlechty?

0/0
18.5.2008 16:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.