Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lékařské poplatky zdraží tábory

Kdo zaplatí zdravotnický poplatek za dítě, které onemocní nebo se zraní na letním táboře? Organizace, které právě teď tábory připravují, letos řeší nový problém. Neziskový Pionýr, jeden z největších pořadatelů táborů, kvůli poplatkům u doktora zvedne "táborné" asi o sto padesát korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

uz jsem tady taky

Novinářská zkratka

Jako obvykle u našich novinářských es, bude nutno číst mezi řádky:

tábory zdraží - jsou dražší potraviny, benzín, přibyly poplatky u lékaře a v lékárně. Suma sumárum se platba za tábor zvedne o cca 100 - 150 kč. S rodiči nemá cenu řešit drobné za poplatky, prostě to zahrneme do nákladů, rodičům přesně dle zákona a vyhlášky vykážeme, jakou zdravotní péči v průběhu tábora dítě obdrželo, drobné po nich dodatečně chtít nebudeme. Zákon obcházet nechceme, poplatky zaplatíme (na rozdíl od některých sociálnědemokratických poslanců). Usnesení na nic v článku zmíněného nemáme, to co píšu výše, je obsahem diskuse o tématu, bez jakéhokoliv oficiálního závěru.

Na konec snad jen, že vím o čem píšu - tábory v Pionýru pořádám víc jak 20 let a jsem členem republikové rady. Pro ty co za vším hledají politiku - nesnáším třešně a karafiáty, volím modrou.

0/0
19.5.2008 10:14

styrisest

Re: Novinářská zkratka

No skvělé. Konečně je aspoň jasné, že nejde o žádné oficiální prohlášení, jako vedoucí jedné PS jsem se dost divila, že by Pionýr = chápeme v tomto případě genericky jako všechny skupiny, něco takového rozhodoval. Bohužel to tak v článku dost vyznělo, z toho pak nesmyslné diskuze... achjo!

0/0
24.5.2008 20:13

sikky

Přehnaná částka

Hm, my za tábor jedeme k doktorovi maximálně 5x a to máme 50 dětí.

Zase máme přímo v táboře kvalifikované zdravotníky /zdravotní sestra a farmaceutka/, takže to možná bude tím...

0/0
18.5.2008 22:40

killy

Hmmmm .....

Pionýr byl vždycky příkladem ostatním. Tak to říkali dřív na osmiletkách. .......  Tahle organizace ani neměla snahu o změnu názvu nebo alespoň o omluvu za dřívější činnost v "okresním přeboru"  KSČ ! 

0/0
17.5.2008 17:57

styrisest

Re: Hmmmm .....

Jestli si myslite, ze by zmena jmena neco vyresila...takovi jako vy by pak akorat rikali... "jo, si zmenili jmeno a delaji jakoze nic". Navic se organizace nema za co omlouvat (omlouval se snad v tomhle state nekdo za ty hruzy, co v komunismu pachal???), sedi tam do jednoho uplne jini lide, nez tam sedeli pred rokem 89!

0/0
18.5.2008 18:30

Mak76

Článek o ničem...

A jak na táboře řeší placení např. vstupného do muzea nebo na hrad nebo lístek na vlak? Buď mají děti s sebou kapesné v určité výši a nebo se "nehorázně" zvedne cena za pobyt na táboře... Je to fakt směšný článek o ničem. 8-o

0/0
17.5.2008 17:39

Mrfm

Co se tyce alibismu atd...

Na tabory jezdim od 18 let jako vedouci, drive jako dite. Jen lonsky rok jsem na pohotovosti byl s ditetem 6x a nejezdim jen ja, tzn 90 kc  za pohotovost a 30 kc za recept. Je sice hezke, ze "vsechno ma resit zdravotnik" ovsem v pripade, ze mi dite tvrdi jak ho hrozne boli bricho, nebo, ze najednou nejak divne vidi, tak si nemuzu dovolit polozit ho na marodku i kdyz vim, ze to na 90% nic neni. Ono v pripade, ze se neco skutecne stane je lepsi mit tech 90% zbytecnych projizdek do nemocnice, nez jedno dite ve vaznem stavu.... Co se tyce castky 150 kc a pionyra. Jsme pionyrsky tabor a castku jsme nijak do ucastnickeho poplatku nezapocitavali a patrne budeme resit tyto dalsi vydaje az po tabore s rodici a doufat, ze nam neco daji....

0/0
17.5.2008 13:10

Vanislav

tak pane radoby novinari

vetsi nesmysl jsem v zivote necetl, jdete se radsi zivit jako popelar.

0/0
17.5.2008 9:41

Neumětel

Re: tak pane radoby novinari

A konkrétní výhrady?

0/0
17.5.2008 10:20

Dennys

Re: tak pane radoby novinari

Asi stejny objev, jako kdybych napsal, ze rostouci ceny PHM zdrazi cestovani.;-D

0/0
17.5.2008 10:26

Didier Sachs

Re: Re: tak pane radoby novinari

Pravda, článek o naprosto o ničem. I iDnes začíná objevovat Ameriku. Rada na závěr, nechte děti přes léto zavřené v bytě v paneláku, tam se jim nic nestane nebo jim jen přidejte ke kapesnému 100 korun ;-D

0/0
17.5.2008 11:08

wo_co_go

demagogický titulek a ještě blbější článek

to už autor mohl napsat, že lékařské poplatky zdraží vstupenky do divadla...přece kdyby se někomu v divadle udělalo blbě a musel ho ošetřit lékař, bude pak lékař muset vymáhat od ošetřeného poplatek... takto by divadla vybírala paušál za každého diváka a pak by to za toho nešťastníka mohla zaplatit

0/0
17.5.2008 9:27

Condomer

Nesmysl

Nikdo mě nepřesvědčí, že průměrně děcko půjde za 14ti denní tábor 5x k doktorovi (zvedají o 150kč), je třeba si uvědomit, že Pionýr jakožto bratrská organizací naší KSČ, tady jen straší lidi, protože to má stranickým úkolem uložené.

0/0
17.5.2008 9:17

celoush

Re: Nesmysl

bratrská organizace KSČ? Na to si přišel jak? 8-o

0/0
17.5.2008 9:38

Vanislav

Re: Re: Nesmysl

zjisti si kdo je sponzoruje.

0/0
17.5.2008 9:42

Neumětel

Re: Re: Re: Nesmysl

Kdo je sponzoruje? Tuto organizaci znám, ale tajemní sponzoři mi zůstali utajeni. Prozraď prosím.

0/0
17.5.2008 10:17

celoush

Re: Re: Re: Nesmysl

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy - www.msmt.cz, Arcadia Praha, s.r.o. - www.arcadia.cz, Borovice - www. borovice.cz, Česká národní agentura MLÁDEŽ - www.youth.cz, Generali Pojišťovna a.s. - www.generali.cz, Integraf, s.r.o. - www.integraf.cz, Jiří Blecha - Polygrafické práce - www.boftisk.cz, Kongresové centrum Praha, a.s. - www.kcp.cz, Korbel CZ s.r.o. - www.korbel.cz, Nadace Dětem 3. tisíciletí - detidetem.zde.cz, PRODIMO s.r.o. - www.prodimo.cz, Rain studio - www.rain.cz, RF Hobby s.r.o. - časopis "21.století Junior" - www.21.stoleti.cz

0/0
17.5.2008 11:07

Neumětel

Re: Nesmysl

S dětmi na táboře se převážně jezdí na pohotovost a ta není za 30 Kč. Plus započítej recept.

0/0
17.5.2008 10:18

styrisest

Re: Nesmysl

Zda se, ze tu organizaci opravdu neznas. NESPONZORUJE ji nikdo, pionyr dostava DOTACE jako jakekoli jine obcanske sdruzeni starajici se o volny cas mladeze od Ministerstva skolstvi, hlavniho mesta Prahy apod. KSC teda fakticky nikoho nesponzoruje a pionyr uz vubec ne...

Navic: vetsina taboru trva 3 tydny a je tam kolem 40/50 deti. Navic: s bolesti hlavy se k doktorovi s detma nejezdi, jelikoz na tabore jsou deti treba hlidat ve dne v noci, jezdi se hlavne na pohotovost! No a predstava, ze nejake dite zustane v nemocnici par dni...

A jeste jednou navic: kdyby sis precetl clanek poradne, psalo se tam o prerozdeleni poplatku mezi deti, Neni to tedy tak, ze by kazde dite jelo 5x k doktorovi, ale vytvori se tak fond, z ktereho se v pripade nouze cerpa.

achjo, aspon se netvar, ze vsechno vis a znas!!

0/0
18.5.2008 18:36

madqwert

ja bych to nauctoval cykrtovi!

kdyz neni schopen zaridit, aby se poplatky daly platit z pojisteni ;-D

0/0
17.5.2008 8:59

Dennys

Re: ja bych to nauctoval cykrtovi!

U nas zadne zdravotni pojisteni neexistuje. Platis bismarckovsko-nacionalne-socialisticko-socialistickou zdravotni dan. To je dan jako kazda jina.;-)

0/0
17.5.2008 9:20

madqwert

Re: Re: ja bych to nauctoval cykrtovi!

tak proc s tim ODS nic nedela? ;-D

0/0
17.5.2008 9:39

BUFFALO_CZ

Re: Re: Re: ja bych to nauctoval cykrtovi!

madqwert, ty v té palici máš fakt nasráno:)) ty jako volič KSČ, se ptáš proč ODS něco nedělá ? mohl bys uvíst jedinej důvod, proč si myslíš, že tuhle otázku můžeš položit ? :)) zkus to :)) příště se zeptáš, proč ti ta ODS nesnížila daně, jak slibovala těm co je budou volit a že i když si je nevolil, tak na to máš ale taky právo :))

0/0
17.5.2008 10:16

Dennys

Re: Re: Re: ja bych to nauctoval cykrtovi!

Komercni zdravotni pojisteni by se vice nez polovine jejich volicu moc nelibilo.;-(

0/0
17.5.2008 10:26

hlupák

no, já pamatuju

jak kdysi skautíci zpívali : ....slunce vzduch a atletika to je naše apatyka ta nás vyléčí, ta nás vylečí....

0/0
17.5.2008 8:38

captain cook

pojistka

nemaji snad vsechny tabory povinnou pojistku? Kdyby se rozsirila o to, aby hradila prip. lekarskou pomoc, pak by pojistka sla diky statistice nahoru jen minimalne. Rozdeleno poctem ucastniku tabora by se jednalo radove jen o par korun. Ne vic nez cena jednoho salku kafe.

0/0
17.5.2008 8:25

vena.m

Re: pojistka

Jednak o povinne pojistce nic nevim a i kdyby jo, tak by se rozsirila ... ale kdyby se rozsirila, tak by se i zdrazila, chapeme ... ale tady jde stale o princip .. proc platit poplatek, kdyz platime docela velky zdravotni pojisteni???? Proc doplacet na neschopnost ministerstva ucelne kontrolovat lekare a pusobit na lidi??? Proc???

0/0
17.5.2008 8:52

Beldor

Re: Re: pojistka

Protoze zijeme v realnym svete a ne v nejakem iluzornim idealnim? komunismus je take teoreticky super vec,ale prakticky s lidma nerealizovatelnej...Staci zapojit logiku...

0/0
17.5.2008 8:57

captain cook

Re: Re: pojistka

je normalni, ze jakykoliv verejny podnik musi byt chranen pojistkou. Za komousu bral na sebe veskere riziko stat, ale od dob kdy jste presli na jiny ekonomicky model, stat riziko za tabory a jine soukrome podnikani na sebe nebere. Proto je normalnim pozadavkem, aby takove akce byly chranene pojistkou. V to napr. patri pojistka proti skodam na verejnem i soukromem majetku....kdyby treba tabornici cirou nahodou a cigaretou zapalili nekomu stoh nebo kus lesa. Vyse pojistneho je automaticky rozpocitana mezi pocet taborniku a je zapocitana do ceny, kterou rodice zaplati za tabor i kdyz si to jednotlivec treba neuvedomi.

Vzhledem k tomu, ze u vas se plati jen 30Kc za navstevu lekare a nepredpoklada se, ze by lekare potreboval cely tabor, statisticky receno je riziko vysokeho lekarskeho polatku za kazdy turnus male. Proto by existujici pojistku zvysilo jen o malo. Napr. pojistne zvysene o 600 kc na 40 taborniku /3 tydny = 15Kc na osobu extra.

0/0
17.5.2008 9:16

Neumětel

Re: Re: Re: pojistka

"se plati jen 30Kc za navstevu lekare"

Na táboře se s dětmi jezdí hlavně na pohotovost (90 Kč) + recept 30 Kč za položku + doplatek za léky.

0/0
17.5.2008 10:36

captain cook

Re: Re: Re: Re: pojistka

i kdyby pojistne bylo ne 600 ale 1600 Kc za ten tabor viz nahopre, tak to vyjde porad jen 40 kacek na osobu a ne 150. Hlavne ze rodice maji klid, ze deti jsou pojistene a o veskerou asistenci a pomoc jejim postarano!

0/0
17.5.2008 12:12

captain cook

Re: Re: Re: Re: Re: pojistka

jak se lidove rika, nexistuje neco jako obed zdarma, vzdycky to nekdo musi platit a kdyz ne stat, musi to byt pokryto jinak. V zapadnich statech to hradi pojistky.

0/0
17.5.2008 12:14

qydko

Re: pojistka

Povinnou pojistku tábory nemají, ale většina dětských organizací má smlouvu s nějakou pojišťovnou, ale moc pojišťoven možnost "pojištění na poplatky" nenabízí.

0/0
17.5.2008 9:44

captain cook

Re: Re: pojistka

a kdo teda hradi pripady, kdy tabornici nestastnou nahodou zapali kus lesa, zdemoluji nejake staveni nebo vypali tabor....

0/0
17.5.2008 9:50

captain cook

Re: Re: pojistka

"...většina dětských organizací má smlouvu s nějakou pojišťovnou.." neexistuje jen nejaka smlouva, jedina forma kryti se deje pres formalni, vyslovny kontrakt a tomu se rika pojistka.

0/0
17.5.2008 12:17

Beldor

smarja..

Zo zase ti blazni na iDnesu resi? .)snad neni kazdy decko 3-4 za tabor nemocny..pokud se kvuli tomudle neco zdrazi tak je to z 99% kvuli nenazranosti poradatele ktery hleda duvod pro ryzovani penez.My jsme s 46detmi meli minuly tabor jen 3 pripady kdy se musel navstivit lekar.A to je 3tydenni tabor pod stany...:-(Rv

0/0
17.5.2008 8:01

mikd

Re: smarja..

R^R^R^

0/0
17.5.2008 8:15

ibaba

Poplatky

Nevím co řešíte při dnešních cenách táborů je částka 150,-Kč směšná.Úplně zbytečný článek.V

0/0
17.5.2008 7:15

captain cook

Re: Poplatky

cena 4 hrnku espressa:-P

0/0
17.5.2008 8:19

rapon

Re: Poplatky

Ano, částka 150,- je opravdu možná zcela zanedbatelná, ale jde o to, že jednak vybírat na něco se nestane je nehoráznost (to potom těm rodičům dětí, kterým se nic nestalo ty peníze vrátí??? Myslím že ne!). Je to ukázka toho, že když se něco zdraží nebo změní, hned musíme upravit ceny čehokoliv, vždyt to tak má být - viz naše vláda a nařízení EU -> papežtější než papež. No a vynásob si těch 150,- krát počet dětí v turnusu a hezkých pár tisíc do kasičky na noční posezení vedoucích...

0/0
17.5.2008 10:36

ppeepa

proč

 takovéto štvavé články, když přece pan julínek tvrdí ,že to je pro lidi lepší za vše platit

0/0
17.5.2008 4:28

goober

Svinstvo největšího kalibru

Tohle je jen alibismus ze strany toho, kdo tábor pořádá. Chtějí si ještě více namastit kapsu. Nevidím problém v tom, abych si zapsal, že Toníček má zaplatit tolik a tolik... Byl jsem na dětských táborech, resp. na skautských táborech od svých osmi let a jezdil s nimi do svých 19 let, kdy jsem působil jako vedoucí a mohu zodpovědně říci, že nemocných dětí bylo vždy minimum.

Když někomu něco byo, vyřešilo se to lékama, které měl zdravotník. K doktorovi se jezdilo také, ale jen ve vážných případech, případně se zlomenou rukou, nohou. Takže pánové z Pionýra, u mě jste obyčejní lumpové a zloději.

0/0
17.5.2008 2:54

Bungo

Re: Svinstvo největšího kalibru

Jedu s Pionyrem jako vedouci na tabor a musim rict ze meles hovadiny. Opravdu si myslis, ze lze vybrat penize od rodicu po navratu z tabora. Po prijezdu autobusu si rozjivene deti louci s kamarady a hledaji kufr a v tom zmatku je nepredstavitelne najit 15 rodicu a resit s nima poplatky. Zvednou cenu o 150 korun je hned zlodejina? Vzdyt rodice nikdo nenuti deti na tabor posilat? Opravdu si myslis ze je tabor super ziskova zalezitost? Probud se. Najem, dnesni ceny jidla, doprava, vstupy na hrady... To vsechno stoji nepredstavitelne penize. Ale co ty o tom vis. Byl jsi jen na tabore jako dite nebo hlidal vlcata... Zdravim te jako priznivec skautingu a pionyru: Vzdy pripraven.

0/0
17.5.2008 4:31

rapon

Re: Re: Svinstvo největšího kalibru

Ale no tak. Je to alibismus. Tábory jsem organizoval 20 let. Zdravotník má základní léky u sebe a je to  vyškolená osoba, takže s banálnostma se nikam nejezdí. Pokud dojde k vážnému zranění, tak to je něco jiného, ale ve většině případů pro dítě přijedou rodiče. Vždy jsme měli  minimální nemocnost a nejčastější lék bylo živočišné uhlí, paralen a náplast :-)

V každém rozpočtu jsou peníze na nákup léků a vybavení zdravotníka  takže základní léky atd. se nemusí kupovat následně. Každý rozpočet má rezervu cca 10% a to při stávajících cenách je dostatečná částka na pokrytí případných návštěv u lékaře, nákupu léků nad rámec atd. Stačí s rodiči podepsat dobrozdání, že v případě ošetření uhradí dodatečně skutečné náklady.. Po příjezdu se děti skutečně rozutečou k rodičům, ale povinností zdravotníka je rodičům odevzdat očkovací průkazy, léky atd.  takže je dostatečná příležitost k tomu od rodičů peníze vybrat. Počítat s tím, že si děti uhradí doktora z "nanukovného" je smutné.

0/0
17.5.2008 7:54

Bitterfeel

Re: Re: Re: Svinstvo největšího kalibru

Přesně tak to je a přesně tak to taky budeme dělat! Za poslední 4 roky jsme byli u doktora myslím 2x. A na to fakt nepotřebuju mít v kase od každýho dítěte 150,-

Vybírat paušál... 8-oRv Neskutečný.

0/0
17.5.2008 8:45

Honza423

Re: Re: Re: Svinstvo největšího kalibru

Přátelé veteráni. Je hezké že vzpomínáte jak to bylo na táborech kdysi, ale uvědomte si jednu věc - generace dětí které začly jezdit na tábory cca 5 let zpět začínají být totálními chcípáčky které znají jen teplo domova, teplo školy a teplíčko nákupního centra. Venku pod širým nebem stráví pouze čas nutný k přeběhnutí z auta či autobusu do budovy. Jinak je jech čas venku minimální. A s tím souvisí i jejich imunitní systém a fyzická kondice. Takže narozdíl od nás co jsme venku lítali denně až do noci jsou tyto děti trošku jinde. Tím nechci obhajovat Poinýra, ono 150,- kč na osobu je opravdu vývar ale určitý zápřah vedoucích i zdravotníka oproti létům minulým tu přece jen je a to značný. Vše co říkáte kdysi víceméně platilo a odvoz do nemocnice byl událostí srovnatelnou s přistáním na měsíc, ale dnešní doba je v těchto věcech trošku jinde ať co se týče razmazlenosti a drzosti až po fyzičku.

0/0
17.5.2008 9:29

rapon

Re: Re: Re: Re: Svinstvo největšího kalibru

Něco na tom je, že dnešní mládež je víc schátralá, ale tomu musí taky odpovídat program a podmínky celého tábora - tedy odpovědná práce vedoucích. Pokud někdo pořádá tábory jen jako výdělečnou činnost pro děti, kterým rodiče zaplatí pobyt v přírodě aby se jich zbavily, pak tomu musí odpovídat podmínky. Cena tábora jistě není nijak nízká, je v trendu současnosti a tedy i ta 10% rezerva (a možná i větší) bohatě stačí. Vybírat zálohu je nehorázný, hledal bych cestu spíš jak v případě nutnosti od rodičů zpětně peníze vybrat.

0/0
17.5.2008 10:30

Reeve

Re: Re: Re: Re: Svinstvo největšího kalibru

Musím to potvrdit. Dneska děti žádají oštření při každém píchnutí o trn z ostružiníku, kdy vpich ani není vidět, natož aby krvácel. A když si vám dítě vytrvale stěžuje, že ho bolí břicho, tak s ním raději pojedete k lékaři, přestože dobře víte, že se na výletě přecpalo sladostmi a colou. Po pětikilometrovém pochodu se dítě hroutí, leží v posteli a odmítá vstát. Kdo za našeho mládí dal najevo fyzickou únavu, ten se u ostaních shodil, dnešní děti se však naopak v pocitu "už nemůžu, jsem na umření" vyžívají a vyžadují neustálou péči a pomoc.

Navíc je pryč doba, kdy si zdravotník "někde" (většinou od známého lékaře) zadarmo opatřil haldy léků. Dneska se všechno samozřejmě kupuje za plné ceny a chraň pámbu, aby děti v lékárně zahlédly "dobroty" typu Strepsils. Hned je nečekaně začne "bolet v krku" a dožadují se "léčby".

0/0
17.5.2008 10:50

topič elektrárenský

Re: Re: Svinstvo největšího kalibru

Tak na tábor, kde v jednom běhu onemocní 15 dětí, bych své děti neposlal ani náhodou. Jezdil jsem v mládí na tábory pravidelně, mé děti než vyrostly také, ale když bylo za ty tři týdny potřeba pro jedno dítě vyhledat lékařskou pomoc, tak to byla událost, o které se ještě dlouho povídalo. Většinou šlo o nějaký úraz, šití tržných ran a podobně. Běžné nemoci v pohodě zvládnul zdravotník, ono jich v létě moc není a většinou stačí použít paralen a živočišné uhlí. Takže se přikláním k názoru, že jde o alibismus a snahu si věci zjednodušit. Ono průměrných 40 dětí (jeden autobus) krát 150, dobrých 6000 korun navíc. Za pohotovost 90, za recept 30, takže těch 6000 je na 50 mimořádných událostí za jeden běh, to je lazaret a ne tábor.

0/0
17.5.2008 8:09

avan

Re: Svinstvo největšího kalibru

normálně věřím, že dětské tábory ziskové nejsou. ale nesměli bychom být v čechách, abychom si nějak neporadili. sám na tábory jezdím skoro dvacet let. napřed jako děcko, ted jako vedoucí. pravda, se skauty, nikoliv s pionýry. ale mít připraveno pro každé dítě peníze na PĚT návštěv u lékaře během dvou, tří týdnů mi přijde krapet nepřiměřené. Myslím, že v tu chvíli bychom asi jezdili na tábory sami vedoucí, páč by nám žádný rodič, který je při smyslech dítě nesvěřil.

Co to je nájem? To se týká leda rádobytáborů, opravdový tábor je totiž někde na louce u lesa a ne v rekreačce v chatičkách:-)

A že se ti rozprchnou? To je jen výmluva a obrovská. Vždyt se přeci s dětmi pracuje celeročně (alespon u nás ano) a není problém těch pár kaček vyřešit s rodiči po zahájení sezóny v září:-)

0/0
17.5.2008 8:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.