Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Firma, kterou vlastnil ministr Řebíček, získala zakázky za 3,5 miliardy

Firmě, která dříve patřila i ministru dopravy Aleši Řebíčkovi, se daří skvěle. Za dobu, kdy je Řebíček ve funkci, jí sedminásobně přibylo státních zakázek. MF DNES počítala, kolik veřejných peněz prostavěla společnost Viamont DSP před příchodem Řebíčka do vlády a po něm.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Sharkee

nahoda???????

ano, muzeme byt naivni a myslet si, ze se jedna o nahodu

-

stejne tak je naivni si myslet, ze se velke firmy mezi sebou nedohodnout kdo co bude stavet

-

chtelo by to rozvirit rybnik stavebnima firmama z nemecka, Polska, Rakouska, Slovenska

0/0
19.5.2008 13:23

chroustík

Vážení chytří,

veřejné zakázky a to, kdo je bude dělat si samozřejmě firmy dohadují mezi sebou. Jestli si myslíte, že je potřeba korumpovat lidi na úřadech či ministerstvech, jste na omylu, prostě je-li vyhlášena zakázka, tak se stavaři dohodnou, kdo to bude dělat, kdo s kým půjde do sdružení. No a ten kdo to vyhraje, ten si buď ty ostatní vezme jako subdodavatele, nebo ti vyhrají zase příště. takže v tom nedělejte velkou vědu. Prostě když se firmy dohodnou, tak zadavatel jenom přihlíží, s tím se nedá nic dělat.

0/0
19.5.2008 13:04

Paena

Vážený pane

pan Řebíček a firma Strabag mne v podstatě nezajímají.Jsem ze 4/5 Němec-Bavorák a toliko z 1/5 Čech.U p.Řebíčka jen matně tuším,že je to nějaký ministr a člen ODS.Tuto partaj bytostně nesnáším.O firmě Strabag pak nevím vůbec nic.Zdravím :-)

0/0
18.5.2008 18:15

chejava

Závist, závist a opět závist!

Přece ty zakázky nebude dávat nějaké firmě řízené socanem. Ovšem takové firmy nejsou.

0/0
18.5.2008 11:06

good_luck!

Re: Závist, závist a opět závist!

Nejde o žádnou závist. Pravdivý je ten předposlední odstavec článku. Takhle nějak to funguje v celém systému státních zakázek.

Tj. firma přijde za státní organizací, nabídne ji činnost s tím, že zajistí státní dotaci, ale vyhrát výběrové řízení musí oni.... Je zajímavé, že poté toto výběrové řízení také vyhrává... Toto je zkušenost ze zakázek na obecních úrovních....

Počítám, že u zakázek dopravních je to úplně stejné, navíc, pokud v této branži je nějakých 5 možných dodavatelů na celém trhu....

0/0
19.5.2008 12:54

chroustík

Re: Re: Závist, závist a opět závist!

Pleteš si pojmy a dojmy. Nejdřív vykládáš jak firma přijde za státní organizací, potom vykládáš o zkušenosti ze zakázek na obecních úrovních. Takže si ujasni, co je státní a co obecní a kdy mluvíš pravdu a kdy lžeš.

0/0
19.5.2008 12:59

good_luck!

Re: Re: Re: Závist, závist a opět závist!

milý chroustíku, nevím, z čeho vyvozuješ, že lžu.

ano, zmińuji fungování na obcích a důvodně předpokládám, že to obdobně funguje ve velkém stavebníctví ( v současnosti budujeme kanalizaci, aniž bychom ji potřebovali za více jak 100 mil., proti této zakázce obecní zastupitelstvo nic nezmohlo, pouze držet brázdu a zadlužit se....). Stavbu v celém dalekém okolí cca 30 obcí staví těch pět obřích firem podílejících se na výstavbě silnic.... (samozřejmě jejich podíl je hlavně hlavička, vlastní ruce patří "subdodavatelům");-(

0/0
19.5.2008 13:18

smycka

Dělají z nás lízátka

Na státní zakázky by  měli být do soutěže přizvány i zahraniční společnosti.Víme,že naši stavaři mají nejdražší a nejhorší práci.Všichni jdou jen za ziskem a když se podíváme,jak se dělají konkurzy,tak je jasné,že pan Řebíček má ve Švýcarech tučné konto a z národa opět jako každý zkorumpovaný politik dělá blbce a směje se.Český národ si sám nedovede vládnout,takže korupce a úplatkářství nám bude  opět ve vládě převládat.Asi pan Langr věděl,proč řekl Bursíkovi,že když nebude zvolen Klaus,půjde plno lidí bručet.Takže-blbečci plaťte,my se budeme balit.;-D

0/0
18.5.2008 10:54

modem

Re: Dělají z nás lízátka

Na státní zakázky by  měli být do soutěže přizvány i zahraniční společnosti. ?????????????????? A to jako proč ????? Němčouři také nás nepouští na opravy jejich tratí. A troufám si tvrdit,že naše firmy (ať už je to Viamont,Skanska,Metrostav, OHL a pod) odvádí perfektní práci.Dráhy chtějí atesty na provedené práce.Ne o nějakém položení cihly,ale o přesnosti všech staveb spodku a svršku.. Tady se musí atestovat každý svar kolejnice,směrová nivelita,no všechno.Dovedete si vůbec představit s jakou přesností a precizností se musí naše firmy vypořádat?? Tady není široká rovná step jako někde v Rusku.Tady je x mostů,propustků,skal,tunelů. Howgh.;-)

0/0
18.5.2008 15:34

kartan

Jsou prostě u lizu.Občan je nezajímá!

Všichni ministři a hejtmani za ODS káží vodu a pijí víno plnými doušky, bohuželZveřejnit majetek všech těchto funkcionářů!

0/0
18.5.2008 7:07

goober

Řebíček

Minimálně je Řebíček rozumný v tom, že odmítl stavět dálnice tam, kde není vyjednaný celý úsek. Ne jako jak se u nás za minulých vlád stavilo, že se postavilo pár kilometrů a pak se řešilo, co dál....

0/0
18.5.2008 0:55

kartan

Re: Řebíček

O tom diskuze není!

0/0
18.5.2008 7:08

Chrobalivy

Gross je břídil

a to myslím velmi,ale velmi vážně...;-O

0/0
17.5.2008 21:54

smycka

Re: Gross je břídil

Gross oproti Topolánkovi a ostatním politikům,kteří si naší blbostí přišli na velké majetky,o kterých se nám ani nezdá,byl chudák a to ho obvinili kvůli melounu.Čunek,Topol a ostatní přišli do politiky s holou pr....a nyní neví,co by roupama dělali.Vykopat je,to by bylo nejlepší.;-D

0/0
18.5.2008 11:01

m.a.c.e.k

.

Opravdu kvalitní článek. Převzatý z Blesku, ne ???

0/0
17.5.2008 21:40

R.A.K.

Re: .

Policie tyhle mafiánské způsoby našich politiků neřeší. Já děkuji MF že se schopná

na tyhle podivnosti upozornit. Viz. milost pro majitele ICOMu, Kratochvíla kterou mu

Klaus udělil. To si pěkně naběhl pan "prezident" a celá ODS. Jo, kdo maže, ten jede.

0/0
18.5.2008 7:01

prasák-reloaded

500

R^;-D Jen tak dál, pane ministr.

0/0
17.5.2008 21:18

Lotras

No jo ale proc se sral na dopravu

..kdyz ma takovou skvelou firmu, proc nesel delat kulturu , jako konicek ????

Rozvinul by rovnomerne svoji osobnost a zintelektualnil by svoji firmu....

0/0
17.5.2008 20:41

modem

Re: No jo ale proc se sral na dopravu

Vážený.Řebíček dělá to,čemu rozumí. Vzešel z praxe dopravního železničního inženýra pro opravy tratí. Pokud by šel dělat kulturu,tak to je to samé,jako kdybyste postavil kopáče k operačním stolu. A kdybych to srovnal s Rathem,který je vzděláním lékař,šel pak dělat  politiku, myslel levicově, brojil proti privatizaci, ale v tichosti založil soukromou polikliniku. Řebíček je jeden z mála,který je v TV málo vidět,ale o to víc maká. A votom toje.;-)

0/0
17.5.2008 20:57

R.A.K.

Re: Re: No jo ale proc se sral na dopravu

Já s vámi souhlasím, že pan Řebíček maká, na výsledcích firmy VIAMONT je to,

po nástupu do funkce ministra, vidět.

0/0
18.5.2008 7:31

chorosh

Je to dobrá zpráva !

Je vidět, že i nejvyšším představitelům ODS je zřejmé, že brzy budou od koryt odstaveni na velmi dlouhou dobu a tak se snaží nepokrytě nahrabat kolik jen jde...

0/0
17.5.2008 19:39

modem

.

Takže asi takhle.Ministr Řebíček založil Viamont prakticky z ničeho.A dokázal založit a udržet firmu na vysoké profesionální úrovni. Narozdíl od jiných rádoby podnikatelů,kteří privatizovali a pak udělali jeden velký tunel. Pak firma rádoby podnikatelů šla do prdele. A co týče zakázky třeba na koridor,není žádné tajemství,že generální dodavatel je Viamont (který dokáže udělat díky své technologii určité stavby (spodek,propustky,tunely a pod) do určité fáze. Na svršek si musí najmout svého subdodavatele,který zase jen umí dělat kolejový svršek. A třeba zabezpečovací zařízení dělá zase někdo jiný. Ale tak je to se vším a nevím proč z toho dělat nějaké spiknutí.

0/0
17.5.2008 17:45

R.A.K.

Re: .

Možná mají subdodavatele na všechno, to taky dneska frčí. Hlavně inkasovat.

Často jsme se setkali, že byla založena firma jen proto aby později dostala

státní zakázky. Netvrdím, že firma pana Řebíčka je tento případ, čistej ale pan

ministr není. Jinak děkuji za objektivní informace, jste přímo od firmy VIAMONT?

0/0
18.5.2008 7:25

modem

Re: Re: .

Byl jsem a nyní dělám pro  firmu se zaměřením na stavby na železnici.Takže něco o tom vím. A je mi blbě z lidí,kteří jen kydají špínu na Řebíčka. Už vidím ty siláky od compu,jak řídí stavbu na koridoru.

0/0
18.5.2008 14:05

dennyii

Kartel

;-DU takovych velkych firem, protoze jsou 2 nebo 3 v republice, existuji kartelove dohody, jednoduse prijde zakazka a a manazeri se dohodnou kdo ji dostane, ostatni dve firmy napisou nabidku o neco drahsi a je to, kdo se v tom pohyboval , vi o cem mluvim.

0/0
17.5.2008 14:39

baschwek

výběrovky

Výběrovky v čechách je jenom navenek zákoně se tvářící způsob, jak přihrávat kšeftíky a kšefty předem vybraným firmám. I když občas se stane, že na nečem je dopředu jasné že se moc nevydělá nebo je s tím spojené velké riziko. To je pak šance pro vás, naivkové věřící v nadpřirozené schophosti manažerů jak "prorazit", a prodělat hned na začátku kalhoty Rv

0/0
17.5.2008 14:36

trevelino

Klub poctivých čtenářů

Na co si tady skoro všichni hrajete ? Na poctivej a nedotknutelnej klub čtenářů? Na soudce z lidu, kteří bez hlubších informací degradují jednoho člověka za druhým. Vy sami kdyby jste byli ministry tak by jste dopadli podobně. Ten tlak okolí na toho ministra a lobby , které ve dne a v noci působí jsou tak silné, že ministr by musel bejt před nástupem do funkce miliardář aby se ho to nijak nedotýkalo.Bez informací a hlevně bez vlastní zkušenosti si asi nikdo nedovedeme představit , jak to vůbec chodí. Tady jsou předkládány pouze útržkovité informace, který maj člověka akorát tak znemožnit. To je teda panečku diskuze. A v mnoha případech i tady musí platit " Zloději křičí chcťte zloděje ". Jak příznačně české.

0/0
17.5.2008 14:35

I (já)

Re: Klub poctivých čtenářů

Pobavils srandisto!

0/0
17.5.2008 15:04

R.A.K.

Re: Re: Klub poctivých čtenářů

Ozval se člen " klubu poctivých politiků z ODS". Taky jsem se pobavil ...

Pak se diví, že jim klesaj preference ve prospěch Grossovců. Oni nám nám

zase před volbama naslibujou a snad se udržej u koryta,

0/0
18.5.2008 7:12

Vincent Vega

Vždyť je to jedno...

Spíše projde velbloud uchem jehly, nežli bohatec vejde do království nebeského.

0/0
17.5.2008 14:04

I (já)

Korupce jako vyšitá

Nesetkal se s tím, neví, nezná, není možné.... Není třeba pokračovat. Každý si úsudek udělá sám. Můj názor - korupce. Gross taky získal hodně peněz až poté co odešel z politiky. Prostě na něho čekaly i bez podílu ve firmě, který by byl napadnutelný. Nejsou blbí, aby to nechali takto viditelné. Prostě dokud můžou tak dohazují a až to nepůjde tak vyberou odměnu, nejlépe nějak nenápadně jako např. nákup velmi levných akcií a následný prodej za mnohem více. Samozřejmě na ten nákup bez problémů půjčí banky.

0/0
17.5.2008 13:23

mfVčera

Re: Korupce jako vyšitá

Souhlas. R^

0/0
17.5.2008 13:28

mainekleineliberfrnde

:-p

řebíček je schopný manažer i politik......tak co se tady řeší....

Ty firmy, které nadávají, tak ať si seženou také kvalitního manažera a poté ať ho pošlou do politiky....

0/0
17.5.2008 12:52

mfVčera

Re: :-p

Schopný manažer?  Děláš si srandu?  Tenhle ani nebyl schopný dostavět dálnici do Ostravy, která měla být letos hotová. :-© Rv

0/0
17.5.2008 13:26

redback

Re: :-p

Kterou stranu bys doporučoval vzhledem k náladám obyvatelstva? :-)

0/0
17.5.2008 13:28

TurboFrank

Np, nevím.

Kromě toho, že Řebíček už na první pohled vypadá jako gauner, autor článku nemá jediný důkaz o podvodech. A to, že někdo vypadá, jak vypadá, neznamená, že gauner opravdu je. Ani na minutu nepochybuji o tom, že Řebíček firmu prodal jen na oko a jede ve velkém. Ale takový článek nestačí. Autore, musíte se více snažit a nepsat články, jako v Blesku.

0/0
17.5.2008 12:43

zhulená mánička

Re: Np, nevím.

R^

0/0
17.5.2008 12:44

redback

Re: Np, nevím.

U Řebíčka je tomu obráceně. Je to gauner, ale naštěstí taky jako gauner vypadá, takže si ho nikdo nesplete.

0/0
17.5.2008 12:45

Brancaleone da Norcia

...

To jsou opravdu, ale opravdu prázdná a falešná slůvka, co jsem se zde dočetl. Hrajme prosím fér!

0/0
17.5.2008 12:42

redback

Myslí si tady někdo, že strany budou vyhazovat stamiliony ..

za volební kampaně, aby pak jejich poslanci seděli u polívky v parlamentní kantýně za 4,50 Kč?

0/0
17.5.2008 12:41

zeto

Ha, ha, ha

Na tyhle náhody opravdu, ale opravdu nevěřím. Nebo že by jim to tak kazil, dokud tam byl?:-©

0/0
17.5.2008 12:34

roddie

Já na bráchu, brácha na mě

Jak má chudý ministr vyjít s takovou almužnou, co mu dá stát? Musí si přece přilepšit!

0/0
17.5.2008 12:29

mainekleineliberfrnde

:-P

Ale no tááák, podívejme se například do USA:-DDD

Dick Cheney-Halliburton,Carley Group,Exxon Mobil,Martin Lockheed,Bae System/evropa/ ale se silným lobingem v USA,atd...

všem těmto firmám se za prezidentnování Dicka a Bushe zvedly zisky na 100.mld.dolarů ročně:-DDDD

0/0
17.5.2008 12:17

redback

Re: :-P

100 miliard dolarů není zas tak moc, vzhledem k tomu, že dolar silně klesá.

0/0
17.5.2008 12:19

mainekleineliberfrnde

Re: Re: :-P

nebo že by to bylo v bilionech?:-DDD

0/0
17.5.2008 12:21

Arkady

Re: Re: Re: :-P

nebo ze bys byl deb*l (sorry, nic ve zlem , jen ze se to rymuje) :-)

anglicko cesky slovnicek cislovek

million - milion

billion - milarda

to je pro upresneni, uci se myslim hned v prvnich par lekcich anglictiny :-P

0/0
17.5.2008 12:30

mainekleineliberfrnde

Re: Re: Re: Re: :-P

je mi jasný, že jsi u první lekce, to mi nemusíš říkat;-D

0/0
17.5.2008 12:34

redback

Re: Re: Re: Re: Re: :-P

;-D

0/0
17.5.2008 12:38

zhulená mánička

pane spejbl...

to že je v článku málo informací je fakt,o tom žádná... ale fakt,že ministr své spřátelené firmě dohodí kšeft za 3,5 mld. zůstává. (což je minimálně neetické)Jestli na tomto rozhodnutí stát ušetří (;-D) tak i potom zůstává problém a to ministr kterej zřejmě zneužívá informace kterými disponuje.... pokud by to mělo být pro stát nevýhodné tak je to jasný.... ale souhlasím stebou v tom,že novináři by si měli dát mnohem více práce než něco takového vypustí do světa neboť kusé informace jsou poměrně k ničemu to se můžeme hadrkovat do nekonečna.....:-/

0/0
17.5.2008 12:13

josef_spejbl

Re: pane spejbl...

Promiň, ale v jednom má článek pravdu. Do skupiny velkých hráčů se nikdo nemá šanci dostat. Veřejné soutěže navíc nevypracovává ministr. To by asi nezvládl, to je práce pro určené úředníky. Ti také rozhodují o tom jestli je někdo vyřazen nebo ne. Pokud se uvede, že nesplnil technické zadání, což se dá vždycky najít, je potom jedno, jestli je tvá nabídka poloviční. Postupují jen ti, co splní technické zadání. A o tom rozhoduje úředník, kdo vypadne. Pokud nemáš někoho za zády nemáš prostě šanci. Pokud tedy řebíček přispěl k tomu, že se do rybníka konečně dostala ryba, co nás příjde levněji, pak slává, beru to jako první krok správným směrem. 

Jestli je to ale pravda nebo jestli se jedná o malou domů za přemrštěné ceny, o tom není v článku ani řádek. Přitom opakuji už já nevím po kolikáté - novinář si tohle velmi snadno mohl zjistit. Článek tak vyznívá jako zadaný od třeba Skansky nebo jiného dodavatele, který právě o tyhle zakázky přišel....

0/0
17.5.2008 12:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.