Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chobotnice je jen na papíře, ale už má kameny do základů

Na chodbách pražského Klementina, sídla Národní knihovny, to vypadá jako v časech národního obrození. Všude leží základní kameny – jen teď nejsou určeny pro Národní divadlo, ale pro stavbu nové budovy Národní knihovny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

belgian chocolate

může mi někdo vysvětlit

proč je špatně, když barák vypará jako barák (zdi, střecha, okna)???

0/0
18.5.2008 10:34

Reg

Re: může mi někdo vysvětlit

To někdo tvrdí? Barák musí zaprvé poskytnout příjemné prostředí uvnitř a zadruhé musí být příjemné na něj koukat zvenku, toť vše. Za posledních sto let se radikálně rozšířila nabídka materiálů a dostupných technologií a zároveň se rozšířila i pestrost v subjektivním vnímání, co je krásné. Z těchto dvou věcí plyne, že se staví baráky, které se dříve nestavěly a vedou se o nich spory, které se dříve nevedly, toť vše.

0/0
19.5.2008 1:02

divizni

Slovutný ředitel

velevážený pan ředitel se chová jako uražený fracek.Měl by si uvědomit,že není nic jiného,než státní zaměstnanec,shodou okolností šéf větší knihovny,než Franta Novák z Horní Dolní.

Má-li svých 5.000.000.000,- ,může se s panem architektem plácat po zádech a stavět na vlastním za vlastní.

Takhle nám splněním jeho megalomanského snu může spadnout na hlavu třeba Národní divadlo...(Y)  

0/0
18.5.2008 10:28

babacek

TO: MiroTR reakce na ...

´´Je tu ještě jeden aspekt - cena. Pochybuji, že Kaplického návrh dokáže někdo postavit za přijatelné peníze. Inu, to se to projektuje, když jedním z kriterií nebyla cena.´´

Mám pocit, že je to tak ze vším a proto třeba máme nejdražší výstavbu dálnic.

0/0
17.5.2008 6:03

Zuzana.

nk

Já bych mu poslala dědovy ledvinový kameny, ty tam určitě ještě nemá...

0/0
16.5.2008 19:25

1-tinkturak-1

Kameny mohou být použity ke kamenowání architekta.....

0/0
16.5.2008 11:23

VyMeTaky

Je to divná doba...

Když se chrchli říká chobotnice...

0/0
16.5.2008 10:26

czechian

Chobotnice je jen na papíře

A doufám, že tam jen zůstane. Mezinárodní soutěž smrdí pěti na stole v českých, budova nesplňuje základní podmínky zadání, v průběhu času její architekt kličkuje a mění projekt. Rv Příznivci rádi argumentují její moderností a světovostí. Ukažte mi ale místo, kde obdobná budova stojí v samotném centru vedle jedné, z nejdůležitějších památek. Pomník vedle Pražského hradu a za 4mld. si Kaplický nezaslouží. (Y)

0/0
16.5.2008 10:16

vasapro

Re: Chobotnice je jen na papíře

Plne souhlasim ;-) ... podobna zhovadilost je sklenena pyramida v Louvre :-© ... asi jsem v tomto pripade moc staromilsky :-)

0/0
16.5.2008 10:25

belgian chocolate

ale kdepak

ta hrůza je ostuda Paříže

0/0
18.5.2008 10:33

yrral

kameny

Taky bych potřeboval někam dát bordel ze zahrady. Můžu to hodit do Klementina?

0/0
16.5.2008 9:20

jeen

Re: kameny

R^  ;-D  !

0/0
16.5.2008 9:50

Ludek_II

Re: kameny

prej to muzes dat na prazsky Hrad ;-)

0/0
16.5.2008 10:19

NicNicNic

Chobotnici na letnou

Vždyť ona tam už prakticky patří, jen radní co o tom rozhodují tam chtěji mermomoci dosadit něco jiného, protože jim z toho kápne bokem větší provize:(

0/0
16.5.2008 9:17

jeen

Re: Chobotnici na letnou

Jak NĚCO JINÉHO ?!?!?!?        H O T E L   tam bude a basta !

(Jsou z toho větší provize, jen se to nesmí ještě tak okatě přiznávat.:-/)

0/0
16.5.2008 9:49

gigabyte

Kdyby se všichni..

.. tak bránili moderní architektuře, tak na světě nemáme spoustu arch.skvostů, které dodnes všichni obdivujeme

0/0
16.5.2008 9:03

aerkain

Re: Kdyby se všichni..

Ja myslim, ze se nebráni moderni architektuře, ale tomu že ten návrh je pro většinu lidi odporným ;).

0/0
16.5.2008 9:33

divizni

Re: Kdyby se všichni..

třeba Tančící dům ?????????

není náhodou demokracie o tom,že konečné slovo má většina ,která blob nechce ? 

0/0
18.5.2008 10:30

Ludek_II

co BYLO dřív ?

Slepice nebo vejce ?

Co BUDE  dřív ? Radar nebo knihovna ? ;-D

0/0
16.5.2008 9:01

leather-man

Re: co BYLO dřív ?

Až se radaru narodí knihovnu anebo knihovně radar? ;-D

0/0
16.5.2008 9:25

Ludek_II

Re: Re: co BYLO dřív ?

To je zajímavá myšlenka - zakomponovat knihovnu do radaru - no řeknětě : toto nikde ve světě nemají - a ostraha by byla grátis ;-D

0/0
16.5.2008 10:19

Lotras

Chobotnice muze byt jen jedna a to ta modra

...dalsi konkurentku neni treba , zvlast kdyz jeji vypestovani dalo tolik namahy a trvalo vice jak 15 let

0/0
16.5.2008 8:38

divizni

Re: Chobotnice muze byt jen jedna a to ta modra

jen ubožák v oranžové košili může do sporu o hnus cpát politiku

0/0
18.5.2008 10:41

RumBum

a potrebujeme ji vubec?

Ja bych vsechny nove tisky prevedl do digitalni podoby - nezabira to misto, nepodleha casu, da se v tom vyhledavat, serverum by stacilo misto o velikosti mensi telocvicny. No a znovu vytisknout na papir se to da vzdycky.

0/0
16.5.2008 7:56

hrosak00

Re: a potrebujeme ji vubec?

Jasně, naskenovat a staré knihy spálit. Vivat Koniáš :-/

0/0
16.5.2008 8:05

eizoeizo

Re: Re: a potrebujeme ji vubec?

Vivat histerie a demagogie! Jako první spálíme Kralickou Bibli!

....

Když už se chcete k tomu vyjadřovat, napadlo vás, jestli je zapotřebí ty všechny vydané knihy archivovat? Mluvím o tom, že vychází spousta zjevného braku, který by stačilo nanejvýš naskenovat, pro strýčka Příhodu. Samozřejmě je ke změně přístupu zapotřebí i změna autorského zákona.

0/0
16.5.2008 8:17

parohubek

Re: Re: Re: a potrebujeme ji vubec?

Kromě toho: uložit Kralickou bibli 10m pod zem a přikrýt ji chrchlem od Kaplického je totéž, jako ji spálit.

0/0
16.5.2008 8:20

divizni

Re: Re: Re: a potrebujeme ji vubec?

je pravda,že naše děti asi nebudou hledat Blesk v papírové formě v Národní knihovně...

0/0
18.5.2008 10:33

Sunny29

Re: a potrebujeme ji vubec?

To jsou historicky cenné knihy, ty nmůžeš dát do poéčítač.

Spíš jde o to, kde tuhle obludnou budovu postavit. Snad nebude v Praze na Letné.

0/0
16.5.2008 8:13

parohubek

Re: Re: a potrebujeme ji vubec?

Jde o to, jestli národní knihovna musí nutně mít podobu téhle obludné budovy.

0/0
16.5.2008 8:58

RumBum

Re: Re: a potrebujeme ji vubec?

Já mluvím o "NOVÝCH knihách" - kvůli těm se musí knihovna rozšiřovat.

0/0
16.5.2008 9:04

eizoeizo

Re: Re: Re: a potrebujeme ji vubec?

Jste si jistý, že MUSÍ? Většina z nich je bezcenných. Kromě toho se dostavuje Technická knihovna v Dejvicích, kam se velká část z Klementina přesune a uvolní místo.

"Analýzám" protlačovatele Kaplického bych nevěřila.

0/0
16.5.2008 9:21

crook.crook

Re: a potrebujeme ji vubec?

Prominte ale jde videt, ze nerozumite problemu ukladani dat. Predstavte si svet za cca 100 let a mejte nejakou knihu na diskete 1,44 ktere se drive pouzivali. Myslite, ze ji nekdo jeste nacte? leda v muzeu. Problem s ukladanim dat na jakekoliv pocitacove medium je hlavne v jeho pozdejsim cteni. ne jen ze muzou byt stale problemy jako jsou ted se starymi rukopisy: Jazyk a pismo, ale pribude nove. Kdyz najdete nejakou buh vi krabicku a nebudete vedet k cemu slouzila, tak uz pak jen tezko zjistite jak ji nacist. A dalsi problem je ze nemate pravdu v tom ze je to na techto mediich navzdy. Stale se musi do disku davat alespon male mnozstvi energie pro neustalou bnovu nehlede na to ze disky se musi vymenovat. V jakemkoliv testu papir vzdy jasne vyhral.

0/0
16.5.2008 9:39

czechian

Re: Re: a potrebujeme ji vubec?

Proč by měl být problém se čtením? Určité formáty jsou velmi jednoduché a rozlousknutelné. Jiné jsou zase velmi dobře dokumentované i v papírové podobě. Nepředpokládám, že by se za několik tisíc let někomu nepodařilo zjistit, k čemu sloužil počítač. A to zjišťování by nastalo jen ve chvíli, kdy by naši civilizaci a tu budoucí dělil nějaký velký předěl, kdy by najednou ztratila všechny vědomosti.

0/0
16.5.2008 10:08

phi

Re: Re: Re: a potrebujeme ji vubec?

jsi me pobavil :)

kdyz ti dodam 8 palcovou disketu, reknes mi co je na ni ? 

jinak rec byla i tom, ze nikdo nevi, jak trvanlive jsou media pro digitalni zaznamy. o papiru se vi, ze vydrzi peknych par stoleti

0/0
16.5.2008 10:17

eizoeizo

Re: Re: Re: Re: a potrebujeme ji vubec?

tak se to po určité době překopčí jinam, no.

Mimochodem, ty umíš číst klínové písmo? A kolik lidí si podle tebe dnes běžně půjčuje několik set let staré knihy?

0/0
16.5.2008 10:34

crook.crook

Re: Re: Re: Re: Re: a potrebujeme ji vubec?

Neumime, ale vime ze tam pismo vubec je. Coz nektere deti u 1,44 nepoznaji uz ted a to je ten problem. Vy se to snazite cele moc zjednodusit. Proste papir je zatim jedina spolehliva vec na ukladani vedomosti..uz jen proto, ze je prozkousen:)

0/0
16.5.2008 10:49

eizoeizo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: a potrebujeme ji vubec?

No jistě. Papír nikdy neslyšel o požárech, vodě, myších... a je tady tisíce let... a netknutý. Víme z něj o všem z historie tisíce let dozadu. A za dalších tisíc let budou všichni celí žhaví, aby si přečetli archivované myšlénky Máni Boháčkové na papíru. A celá planeta bude zaměstnaná restaurováním starých papírů.

0/0
16.5.2008 11:14

medved_cz

Re: Re: Re: Re: Re: Re: a potrebujeme ji vubec?

A proto pred pul rokem Narodni knihovna bedovala, ze ztrati vsechny 50 let stare vytisky novin protoze je nestihne digitalizovat. Novodoby papir stoji za starou backoru a rychle se rozpada. Takze archivovane tisky musi lezet v depozitari s prisne rizenym prostredim a do rukou lidem se vubec nesmi davat.

Budoucnost knihovny je v elektronickem pristupu k datum, ktera je nutno udrzovat - prenaset na aktualni nosice. K vlastnim vytiskum musi byt pristup minimalizovan nebo z nich za par let nic nezbyde.

0/0
16.5.2008 13:03

Tesik

To sou problémy...

"celou dobu jsem přemýšlel, jestli je hnědé uhlí dostatečně pevný základní kámen".... A 40 kamenů na chodbě... to sou problémy, to sou problémy... .:-))

Ježkovy starosti a Rotschildovy peníze bych chtěl mít...  ;-)

0/0
16.5.2008 7:44

eizoeizo

Re: To sou problémy...

Stejnak je to divný... předtím Ježour blouznil o supermoderních technologiích a teď najednou starý šutry. ;-D 

No on i ten jeho "futuristický" obchoďák museli postavit skoro pravěkým způsobem, že..... History is repeating.

0/0
16.5.2008 7:56

Marushka23

Re: Re: To sou problémy...

kdyz uz jsi musel psat anglicky, mohl jsi to pouzit aspon dobre...

0/0
16.5.2008 12:56

E.Krajan

Proč

Proč by se Češi měli chovat k svým velikánům jinak, až budeme za 100let jezdit obdivovat jeho stavby do zahraničí tak budeme nafoukaně říkat, to byl Čech.

0/0
16.5.2008 7:40

oId fashioned Vince III..

Re: Proč

žádné obdivuhodné stavby vzteklej nearchitekt Kapliki ale nemá;-D;-D

0/0
16.5.2008 7:45

Erciyes

Re: Re: Proč

O tom nerozhodují vzteklí fanoušci ODS. :-)

0/0
17.5.2008 0:56

eizoeizo

Re: Proč

Dej si kafe. A jestli i pak budeš věřit tomu, co jsi napsal, budeš to panu Kaplickému někde v zahraničí zasponzorovat sám. On se totiž asi nikdo jiný nenajde, když se mu z větších staveb za ca. 55 let tvůrčího života podařilo prosadit jen obchoďák a kukaň na staďáku.:-/

0/0
16.5.2008 7:51

oId fashioned Vince III..

Re: Re: Proč

exactly eizoeizoR^

0/0
16.5.2008 8:06

phi

Re: Re: Proč

no tohle se fakt spatne posuzuje, Gaudi toho taky moc nepostavil.

obecne receno, dobra polovina zasadnich staveb nebyla ve sve dobe prijata verejnosti moc kladne. takze si dej taky kafe, proroku. a nez se ti uvari, moh by sis zatim naskenovat vlastni knihovnicku a vytisky spalit.

ah, ja zapomnel, ty vlastne nectes.

0/0
16.5.2008 8:43

eizoeizo

Re: Re: Re: Proč

Zajímavé, že jste si tak jistý, že Slizka bude patřit do té lepší poloviny. Když už teď je jasné, že kromě podvodné soutěže není ani ergonomická, ani ekologická a k nákladům se nikdo z navrhovatelů nechce vyjádřit...

Gaudí měl soukromého sponzora. (pomíjím problematiku srovnání Mr. K. s tímto pánem)

Jo a zapoměl jsi napsat, že obdivuju paneláky, na svět se koukám přes půllitr a samozřejmě jsem Čecháček. ;-D

0/0
16.5.2008 8:54

phi

Re: Re: Re: Re: Proč

vim to stejne jiste, jako ty vis, ze nebude...

no , a i kdyby nebyla v te lepsi polovine, tak tam porad radsi budu osklivou knihovnu nez ofice nebo nakupni centrum. protoze jak je to jednou stavebni pozemek, tak uz tam trava neporoste.

problem s ukladanim v digitalni podobe je ten, ze za a) v dobe vydani by musel nekdo rozhodnout, jestli kniha bude v budoucnosti vzacna (asi nekdo jako ty, s prorockym nadanim) aby se vyplatilo ji ponechat ve forme vytisku. za b) papir je spolehlivejsi a jednoddussi na udrzbu (paradox, co ?)

no a za treti se mi ta knihovna libi, je to vazne dobry, v porovnani s tim co se stavi ted v praze primo excelentni. podle mne se v praze uz dlouho neresila takhle zajimava velka stavba.

0/0
16.5.2008 9:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.