Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stávka zřejmě nebude, naznačil šéf školských odborů

Školské odbory zvažují, zda v červnu vyhlásí stávku. Šéf odborů František Dobšík ale naznačil, že učitelé zřejmě stávkovat nebudou. "Požadované 3 miliardy na učitelské platy se nám asi nepodaří získat, byla by to tedy pouze stávka pro stávku," řekl iDNES.cz. Dobšík byl hostem on-line rozhovoru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jajaja00

Nejlepší je dotaz "učitelů" z Kladenska.

Za tolik hrubek v krátkém textu bych jim nedal ani korunu.

0/0
18.5.2008 9:48

habit

... vláda se chystá stávku překazit...

... prázdninami....

0/0
15.5.2008 17:57

_Aleister_

40 hodin, to je i s opravováním úkolů.

pajdák= směšná VŠ, ale náklady na studium beru, pokud žák nebydlí v místě. Zaměstnavatel, který by požadoval odvyprávění extraktu z max. 3 učebnic- s tím by v IT či medicínském výzkumu neuspěli. to nejcennější, co na tom vidím, je snaha o vzdělání méně přizpůsobivých a talentovaných jedinců, tj. občas se rožčílit a zjednat pořádek. Ale důvod pro NADprůměrný plat nevidím.

0/0
15.5.2008 17:51

Janka107

Zrusit odbory

Mam vyssi kvalifikaci nez ucitel na SS, pracuju vic nez 40 hodin tydne a krom toho i doma o vikendu, se 4 tydny dovolene, na tricet tisic nejspis tezko v dohledne dobe dosahnu.

Co ti ucitele porad chteji ?!

0/0
15.5.2008 15:07

učitelé

Re: Zrusit odbory

No tak se starej o  to, aby ti přidali. Já nevím jestli je to jenom česká škodolibost přát si, aby měl druhý menší plat, nebo jestli si vážně někdo myslí, že tím vláda šetří jeho kapsu. To co ušetří na platech učitelů to ministři přihrají svým kamarádům, obyčejný člověk nedostane nic navíc, než jen na přežití. Tak tady přestaňte prudi a starejte se o své platy. Když v jedné stavební firmě dala většina zaměstnanců výpověď pro malé platy, tak jsme taky nekřičeli, že si nás berou za rukojmí a že kvuli nim budeme mít o půl roku později vodovod. Žijeme v tržním prostředí tak si uvědomte, kde je Vaše místo, a buďte jako zaměstnanecký stav trochu solidární. Já bych Vám těch 30 tisíc taky přál, a myslím že Vaše firma na to při dnešní inflaci asi má, jen si to spíš rozdělí šéfové. Jde o to, že všude tam, kde nedostali zaměstnanci přidanou inflaci tj. 7 procent si šéfové ušetřili. . (Y)

0/0
16.5.2008 10:37

učitelé

Re: Re: Zrusit odbory

Protože jestliže stoupne inflace tak taky stoupne nominální příjem, jak firem tak i státu (z Vašich daní). Kolik z Vás frflalů na učitele se zeptá, kde jsou ty peníze co stát ušetří na státních zaměstnancích. Já Vám odpovím dostane je finanční skupina PENTA, která na odkupu pozemků pro letiště od státu anásledném prodeji státu vydělá 3,5 miliardy korun

0/0
16.5.2008 10:38

iuos

hmm

pokud se nepletu, tak vzteklina u nás víceméně není... kde vzal ten pán informaci, že lišky jsou skoro pokaždý vzteklý?

0/0
15.5.2008 14:26

astrix

"Odbory -

- to je taková druhá liga politiky." (Jyrka);-D

0/0
15.5.2008 14:10

tom206

tohle všechno

jsou prkotiny. Větší průšvih si myslím je toto  http://ekonomika.idnes.cz/obchod-s-pozemky-pro-ranvej-miri-do-finale-fg7-/eko-doprava.asp?c=A080514_165208_eko-doprava_maf

0/0
15.5.2008 13:57

Lubos1390

Dobšíku, jdi pracovat!

Žiješ z odborářských příspěvků a jseš tam víš na co :-)

0/0
15.5.2008 13:36

bilyhavran

Tak nevím, kdo co plete ...

Moje otázka a odpověď na nic:

OTÁZKA: Proč učitelé nestávkují o prázdninách? Řekl jste, že učitelé mají 8 týdnů dovolené. Když ale sečtu všechny prázdniny za celý rok, tak je to více než 8 týdnů. Podporuji právo učitelů na stávku, pokud to tak cítí, ale ať učitelé stávkují v době prázdnin. Brát si kohokoli jako rukojmí pro prosazení svých požadavků je svinstvo, zvlášť, když těmi rukojmími sou děti. Franta ODPOVĚĎ: Nepleťte prosím hrušky a jablka. Prázdniny nerovná se dovolená. To je zkreslený

pohled. Pokud byste měl v blízk¨ém okolí pedagoga, asi byste psal úplně jinak.

KOMENTÁŘ: Pan odborář asi nepochopil, že má stávkovat v těch dnech prázdnin, které nejsou zároveň dny dovolené. Prostě všechny dny prázdnin nad převyšující 8 týdnů dovolené nechť učitelé prostávkují.

Jen pro zajímavost - sám jsem třetím rokem pedagogem na ZŠ s VŠ vzděláním učícím na dohodu o pracovní činnosti za 53 Kč za odučenou vyučovací hodinu.

0/0
15.5.2008 10:59

Glock každopádně bez -e

Re: Tak nevím, kdo co plete ...

co je mi známo, tak nejbližší vhodný termín je prvních 14 dní v červenci. To na škole bývá ještě dost učitelů (moje zkušenost ped. i neped. pracovníka). Další takový je posledních 14 dni v srpnu, kdy začíná příprava na šk. rok).

0/0
15.5.2008 11:02

not suitable for food

Re: Tak nevím, kdo co plete ...

53? to si delas kozy, to snad neni mozne

0/0
15.5.2008 12:47

bilyhavran

Re: Re: Tak nevím, kdo co plete ...

Jasně že je to možný. Mám smlouvu o pracovní činnosti. Moje hrubá hodinová mzda (rozuměj 60 minut) je 70 Kč. Tedy za vyučovací hodinu (45 minut) mám 52,50 hrubého. Jistě že bych to nemohl dělat, pokud bych neměl jiné hlavní zaměstnání. Na druhou stranu považuji tyto peníze za poměrně lehce vydělané a stojí mi za to i za tuto částku na dohodu učit. A to nemám nárok ani na dovolenou, ani na placené osobní sebevzdělávání ani na nic.

0/0
16.5.2008 7:59

Vanguard

Tři měsíce dovolené

I já podléhám klišé o třech měsících dovolené pro učitele a zatím mi je ani jeden učitel nevyvrátil, všichni to víceméně přiznali...

0/0
15.5.2008 10:38

Glock každopádně bez -e

Re: Tři měsíce dovolené

checht. do práce jezdím s kantorem, občas i z práce. Ty jeho zkazky jsou ... ani nechtějte vědět. Učitel na SŠ (52 let) a vzteká se, když nejede zpátky domů před 11 hodinou (dopolední). Já vím, je to extrém, jenže extrémy jsou nejvíce vidět (jako třeba courání učitelů za nákupy v době volných hodin).

0/0
15.5.2008 11:00

Lubos1390

Re: Re: Tři měsíce dovolené

A proč by nešli na nákup? Oni nejsou placeni od hodiny jako u vás ve fabrice :-)

0/0
15.5.2008 13:38

Marcello01

Školství x ČD

Když se má přidat učitelům, vždy se objeví spousta kritiků. Když se již po několikáté nasype několikanásobně větší částka do ČD (černá díra) je vše ok? O návratnosti investovaných peněz se asi nemá smysl bavit.

0/0
15.5.2008 10:01

hnedka_zdrapana

Re: Školství x ČD

A kdo tu tvrdi, ze je OK sypat draham? Ja nesouhlasim ani s jednim. Resp. byl bych pro desocializaci obou techto sektoru a pak at tam jsou trzni platy, ktere odpovidaji realne nabidce a poptavce na trhu prace. A ne nejake z prstu vycucane tabulkove platy.

0/0
15.5.2008 10:03

Marcello01

Re: Re: Školství x ČD

Jo s tržními platy souhlasím. Když jsem učil, bral jsem ve škole cca 100 Kč/h, když jsem učil kurzy bylo to 250 Kč/h. Myslím, že by to bylo opravdu velmi dobré. Ikdyž mě už je to jedno, ve školství nepůsobím, dělám méně kvalifikovanou práci za dvojnásobný plat a je mi lépe.

0/0
15.5.2008 10:14

Marcello01

Re: Re: Školství x ČD

Jo s tržními platy souhlasím. Když jsem učil, bral jsem ve škole cca 100 Kč/h, když jsem učil kurzy bylo to 250 Kč/h. Myslím, že by to bylo opravdu velmi dobré. Ikdyž mě už je to jedno, ve školství nepůsobím, dělám méně kvalifikovanou práci za dvojnásobný plat a je mi lépe.

0/0
15.5.2008 10:17

hnedka_zdrapana

Re: Školství x ČD

"O návratnosti investovaných peněz se asi nemá smysl bavit."

Ne, nema. U obojiho je nulova.

0/0
15.5.2008 10:05

chroustík

Dnes ráno jsem viděl učitelku,

která vedla po chodníku děti zřejmě na koncert (kino, divadloaj.). Šla u první dvojice, kterou držela za ruku, přičemž tři poslední dvojice se již fackovaly, strkaly, prostě byl jich plný chodník i stezka okolo. Učitelce bylo kolem 45 let. Takovým střevům se má přidávat ?

0/0
15.5.2008 9:41

Glock každopádně bez -e

Re: Dnes ráno jsem viděl učitelku,

Jóóó, to by je měla vodit/vozit v klecových lůžkách? 8-o;-D Děti jsou děti, ty menší se musí utahat (aspoň budou v kině zticha). ;-)

0/0
15.5.2008 10:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.