Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na metro D nejsou peníze. Přednost má áčko

Hlavní město nemá peníze na to, aby postavilo novou trasu metra D z Hlavního nádraží do Písnice. Vyplývá to ze zasedání finančního výboru zastupitelstva, kde vystoupil i ředitel Dopravního podniku Martin Dvořák.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Dolorez

V čí prospěch?

Město investuje, ale jen pro někoho. Bohužel z peněz určených pro celou Prahu. Metro k letišti za 40mld a oklikou přes Motol? Pro koho? Pro letištní pasažéry rozhodně ne. Pro obyvatele Červeňáku a Petřin také žádný podstatný přínos. Ve Veleslavíně je pár majitelů vil, asi tak 100 lidí celkem. Na Kačerov jezdí denně přestupovat desetitisíce lidí z Krče, Novodvorský, Modřan Libuše.... Déčko je logická priorita. Ne tak pro Béma a jeho modrou bolševickou bandu.Rv

0/0
15.5.2008 16:48

Dolorez

To prodloužení Áčka je kravina bez ekonomickýho opodstatnění

Doslova neobhajitelná pitomost. Trasa D je naopak nutná jenže ta by nezhodnotila dosud nezastavěné pozemky - jak pravil někdo níže. ODS je zločinné spolčení selfdeveloperů:-©.

0/0
15.5.2008 14:25

nevolník

hajzlovina

Ano, je to "výborná zpráva", tato oblast je jedna z mála, kde je případný ráj pro developerslé firmy na budování viladomů v atraktivní oblasti. A stanice metra vyšroubuje cenu. Jen hlupák a motivovaný novinář může balamutit občany Prahy 6, jak bezvadně budou jezdit do nemocnice, a jak se naši radní snaží občanům usnadnit život. No a Praha 4 je již dost zastavěná a nijak moc atraktivní. Tady se pánové motivačních injekcí moc nedočkají. A TO JE TEN DŮVOD! A lhostejno, který ignorant na radnici sedí. A zelení přitrouble přitakávají. Jde o kšeft pro všechny.

0/0
14.5.2008 16:32

danny44

Náklady a splátky

47 miliard splácet po 12 miliardách ročně 40 let? 8-o

0/0
14.5.2008 10:33

vaclavj1

Re: Náklady a splátky

kdo vi? treba je v tom i provoz trate, o ktery by se starala prave ona soukroma firma, ale na jizdenkach by vybiralo DPP

0/0
14.5.2008 12:52

TigerM

Re: Náklady a splátky

Ma tam byt 1.2mld., 47/12=1.175, normalni preklep.

0/0
15.5.2008 21:14

billa98

D

Tak to at se jdou bodnout! První termín, kdy měla být trasa D hotová je rok 1998. Jestli neco jako trasa D bude nekdy existovat (spis ale dnes udávané termíny opět několikrát prodlouží), tak uz budu bydlet jinde nebo taky mozna uz nebudu na zivu!

0/0
14.5.2008 10:07

othoma

Re: D

trasa D je o ničem pokud vede do Písnice, kde žije asi 5 tisíc lidí, jen kvůli stavbě depa. Směr Lhotka-Kamýk-Modřany je 50tisíc lidí ,tam to má vést. Peníze na D budou až v r. 2015 , to se ví už taky dlouho

Ohledně A: Prodloužení Dejvické po 30ti letech (poslední neprodloužená větev) do Motola je v pořádku, letiště se jistě musí taky lépe obsloužit, ale levnější a rychlejší rychlodráha by tam měla snad stačit.

0/0
14.5.2008 12:01

kamaradka1

Re: D

Bohužel, už to mělo být hotové 35 let, komplet;-D.

Na naší chalupě jsem našla staré časopisy z r.1961 kde psali jak má vypadat metro do r.1973.  Měla být i okružní trasa.

0/0
15.5.2008 13:18

_m-

Re: Re: D

8-o8-o8-o v roce 1961 se plánovala stavba metra? Není to sci-fi?

0/0
15.5.2008 16:51

TigerM

Re: Re: Re: D

Metro se planuje uz od roku 1898. Resp. prvni zminky, V.J.Rott v r. 1898 dopisem na mestskou radu.

Vice na www.metroweb.cz

0/0
15.5.2008 21:07

tekin kurtulusch

Hmmm

Tak se mi zdá, že na prachy za Ruzyň si dělá zálusk nějak moc lidí, skupin lidí či různých organizací a je úplně jedno, co to je za stranická příslušnost...No to nemůže dopadnout dobře...;-O

0/0
14.5.2008 10:01

PatrikChrz

Drahé stanice

Možná by si Praha měla rozmyslet, jestli chce financovat "pomníky" architekta Patrika Kotase. Začalo to Rajskou zahradou - nejdražší stanicí budovaného úseku směrem na Černý most a nyní třemi stanicemi na Prosek.

Ano, stanice jsou hezké, získal za ně i mezinárodní ocenění, ale průměrná cena 5 miliard (ano včetně tunelů) na jednu stanici je prostě hrozně moc. Navíc to, že 2 ze tří stanic nemají nástupiště mezi kolejemi taky není zrovna nejpohodlnější.

Jestli by nebylo lepší zvolit "střízlivější", čistě funkční provedení stanic a místo toho jich postavit víc.

0/0
14.5.2008 9:55

sigenius

Re: Drahé stanice

A údajně tam nejsou všude pohyblivé schody - neověřoval jsem.

0/0
14.5.2008 9:59

roedor

Re: Re: Drahé stanice

Hlavně že jsou všechny 3 stanice bezbariérový;-DNejdřív si to ověř a neroztrubuj bláboly od JPP

0/0
14.5.2008 14:56

pollarka

Re: Re: Re: Drahé stanice

jezdící schody se nerovná bezbariérový přístup

0/0
17.5.2008 20:46

kokrspanel

Re: Drahé stanice

jednak mám pocit, že Kotas navrhoval jen stanici Střížkov, ostatní dvě ne. A druhak nevím, co je za problém nástupišť po stranách kolejí. To se jako rozhodujete na poslední chvíli, kterým směrem pojedete? A navíc tento způsob stavby nástupišť je levnější.

0/0
14.5.2008 10:04

Trent-R

Re: Drahé stanice

No nevím. Těmi stanicemi jsem jel, a nezdá se mi, že byly nějaké pomníky. Jsou naopak velmi pěkně řešené. O pomníku se snad dá hovořit pouze v případě Střížkova, rozhodně ne Letňan a Proseka. A i ten Střížkov je podle mě řešen dobře a není nijak zbytečný, skleněná architektura oživuje okolí, které je právě naopak poseto pomníky paneláků ze 70. let...V Nástupiště mezi kolejemi je podle mě řešení, od kterého se bude do budoucna spíše ustupovat, prootže je nákladnější a jinak je to v podstatě jedno. Snad víte kam chcete jet...

0/0
14.5.2008 10:18

iRI2

Olympida

No...  hlavne musime stradat penizky na Olympiadu, ze?

Cteni o politice na Praze 3 - www.kauza3.cz

0/0
14.5.2008 9:17

marte

choďte pěšky

déčko nebude... ;-DR^V[>-]

0/0
14.5.2008 8:28

corvus frugilegus

ujišťování

Tak si tak vzpomínám (je to asi tak jeden, dva roky), když MUDr Bém ujišťoval, že prodloužení "áčka" neznamená odsunutí  přípravy a stavby "déčka". Že se poněkud mýlil?

No jsem zvědav, jak se vyvinuli jeho názory, a sčím přijde nyní.

0/0
14.5.2008 8:27

přebytečnýzlínskýcelník

Zbytku republiky je to úplně jedno.

0/0
14.5.2008 8:16

tmf

Re: Zbytku republiky je to úplně jedno.

R^

0/0
14.5.2008 8:33

Mak1

Re: Zbytku republiky je to úplně jedno.

Ale to by nemělo - my v Práglu jsme přece vizitkou celé republiky - tedy i vaší;-D

0/0
14.5.2008 8:43

tmf

Re: Re: Zbytku republiky je to úplně jedno.

ať napíšou, že někde jede poslední autobus v pátek odpoledne a další až v pondělí.

Koho to bude zajímat. A koho zajímá že někdo jezdí z Krče busem místo metrem? Má aspoň ten bus.

0/0
14.5.2008 9:16

sigenius

Re: Re: Re: Zbytku republiky je to úplně jedno.

A už vůbec nikoho nezajímá, že ta stanice metra Kačerov je v Krči. Sice na okraji, ale je to fakt. Ale o to nejde. Trasa D se údajně měla plánovat kvůli tomu, aby odlehčila trase C (jde o úsek Pankrác - Hl.n.), což má umožnit rekonstrukci Nuselského mostu. Asi zjistili, že Nuselák rekonstrukci nepotřebuje.

0/0
14.5.2008 9:57

BBarret

ten soukromý investor je asi lichvář

;-D

0/0
14.5.2008 6:58

babacek

Na metro D nejsou peníze.

Mám silný pocit, že tímto sdělením DP připravuje cestující na další zdražování jízdného.

0/0
14.5.2008 6:50

NiHauMa

Kocourkov hadra...

Kde je ten harmonogram vystavby metra na dalsich 15 let? Podrazila ropa nebo se ukrajincum bude platit 3x tolik? Vize a realita - to nejde dohromady s CR ;-D:-©

0/0
14.5.2008 2:03

skajwolkr

penize na metro nejsou?

hmm a penize na Olympiadu by byly?? Takze komercni monstrakce je snaze ufinancovatelna, nez vcelku uzitecny napad zase o neco vylepsit sit MHD, ktera by byla ku prospechu i vice nez tech par tydnu co trva slavnost pod peti kruhy :/

0/0
14.5.2008 1:50

Tývý

Praha 4

Co to tam ten redaktor kváká? Praha 4 má s centrem spojení jen dvěma tramvajovýma linkama, jo? A není takhle na území Prahy 4 asi tak 10 stanic metra trasy C? Typický článek plný dezinformací.

0/0
14.5.2008 1:24

denny2006

Re: Praha 4

Ale ty stanice "stojej a padaj" s "Nuselákem",který je nutné max.do 10.let podrobit důkladné rekonstrukci! Ph.4 je prostě závislá na jediném spoji a to není,ani z bezpečnostního hlediska,únosné!

0/0
14.5.2008 7:41

tmf

Re: Re: Praha 4

to je fakt, ve skrytu noci se připlíží občan terorista, pod pilíř položí igelitku a

a celý jih Prahy se může jít klouzat (v létě potit do náhradní přepravy a zácp)

0/0
14.5.2008 9:19

192.168.35.1

Re: Re: Re: Praha 4

Neni treba obcana teroristy, staci obcan skokan do kolejiste :-)

0/0
14.5.2008 9:23

denny2006

Re: Re: Re: Praha 4

Při vědomí kvality stavebních prací na metru (viz.povodně 2002),nebude potřeba ani občana teroristu!

0/0
14.5.2008 10:15

Anunnaki_Nibiru

...

Jinak receno...maximalne jak je mozne obmezit osobni dopravu do mesta, pokud neni mozne obmezit, tak pak co nejvice zneprijemnit, aby autem po meste jezdil jen ten, kdo to nutne potrebuje a jinak to nejde.

  

Nasledne masivne vzplane pocet cestujicich MHD = dalsi prijem pro MHD na rozvoj, a dalsi prijem ktery by jinak sel na zbytecnou automobilovou dopravu. Automobilova doprava skratka je neefektivni, znecistuje prostredi a nici zdravy, a co je nejhorsi, ZACPY a PARKOVANI bude problem VZDY! Nelze nikdy i pri teoreticky neomezenych financich zabezpecit, aby nikde zacpa nebyla a bylo kde parkovat. Skratka, pokud se nekde uvolni zacpy a pribudou parkoviste, vice lide prestane chodit MHD a zacne chodit autem a sme na tom hure nez na zacatku, min cestujicich na MHD = vetsi naklad na obcana pri udrzeni casu.

V neposledni rade vse elektrifikovat, nejlevnejsi a nejekologickejsi energie na planete je jaderna energie je vice nez 4-5x levnejsi nez nafta na stejny vykon.

0/0
13.5.2008 23:52

Clar

Re: ...

Začni sám u sebe!!! Šup baťoh na záda, láhev dobrý vody do ruky a utíkej si lehnout na magistrálu, ať těm syčákům, co si vozej svoje líný zadky autem, řádně znepříjemníš život...!!! A demonstrativně si můžeš natáhnout prdlužovák a pouštět do sebe 380, abys světu ukázal skutečnou sílu elektrické energie!!! Rv

0/0
14.5.2008 1:30

Mak1

Re: ...

A jel jste někdy MHD ? Jinou, než metrem ?? Doprava z Chmelnice na Hlavák trvá 9 20 minut, kdy člověk stojí na jedné noze a ještě né vlastní. A to byste chtěl zvýšit počet cestujících - že by mohli sedět na střeše, né ?

A k tomu rozvoji - někde jsem četl studii, která říkala, že o moc víc tramvají už nasadit nelze, protože se blíží limitu propustnost křižovatek.

0/0
14.5.2008 8:49

Anunnaki_Nibiru

zrusit automobilovou dopravu

a) zastavit prakticky veskerou udrzbu a vystavbu okruhu, mostu, a tak podobne, presneji uplne prestat podporovat automobilovu dopravu

b) zavest spoustu jednosmerek, pesich zon kde auta nemaji pristup, zuzit cesty a misto nich delat pasy zelene=parku

c) usetrene penize z bodu a) pak pouzit na masivni vystavbu metra

d) usetrene penize z bodu a) pak pouzit na financovani provozu elektrifikovane casti MHD

e) masivne elektrifikovat MHD, tam kde jezdi tramvaje zrusit autobusy a zhustit tramvaje, pripadne stavet nove tramvajove trate misto autobusu, a kde se da a oplati tam stavet metro

0/0
13.5.2008 23:51

Anunnaki_Nibiru

Re: zrusit automobilovou dopravu

Jinak receno...maximalne jak je mozne obmezit osobni dopravu do mesta, pokud neni mozne obmezit, tak pak co nejvice zneprijemnit, aby autem po meste jezdil jen ten, kdo to nutne potrebuje a jinak to nejde.

  

Nasledne masivne vzplane pocet cestujicich MHD = dalsi prijem pro MHD na rozvoj, a dalsi prijem ktery by jinak sel na zbytecnou automobilovou dopravu. Automobilova doprava skratka je neefektivni, znecistuje prostredi a nici zdravy, a co je nejhorsi, ZACPY a PARKOVANI bude problem VZDY! Nelze nikdy i pri teoreticky neomezenych financich zabezpecit, aby nikde zacpa nebyla a bylo kde parkovat. Skratka, pokud se nekde uvolni zacpy a pribudou parkoviste, vice lide prestane chodit MHD a zacne chodit autem a sme na tom hure nez na zacatku, min cestujicich na MHD = vetsi naklad na obcana pri udrzeni casu.

V neposledni rade vse elektrifikovat, nejlevnejsi a nejekologickejsi energie na planete je jaderna energie je vice nez 4-5x levnejsi nez nafta na stejny vykon.

0/0
13.5.2008 23:52

roba21

Re: zrusit automobilovou dopravu

Ještě že lidi jako Vy o dopravě v Praze nerozhodují. ;-D

0/0
14.5.2008 0:54

babacek

Re: Re: zrusit automobilovou dopravu

No situace v Pražské dopravě však ukazuje, že jí řídí ještě větší laici. :-)

0/0
14.5.2008 6:52

Mak1

Re: zrusit automobilovou dopravu

No - a nebylo by lepší, nejdřív vykopat to metro a pak zrušit auta ?  Nějak mi není jasné, jak by se jezdilo v mezidobí ???;-D

0/0
14.5.2008 9:12

Hail Eris

zrusit cirkev

a postavit trasy D, E, F, G, H, I, J, K, L a M R^

Klidně bych nehonosnější stanici nechal pojmenovat "Kardinála Miloslava Vlka" :-P

0/0
13.5.2008 23:29

Hail Eris

Re: zrusit cirkev

nebo jen Ká Em Vlka ;-D

0/0
13.5.2008 23:29

Bůh Nejvyšší (12)

SUPER NÁPAD!!!

Představ si to z repráků: Vlkova, příští stanice Krematorium Motol ;-D

0/0
14.5.2008 3:33

Norkey

...

metro zrušit, tramvaje podporovat! R^

0/0
13.5.2008 23:13

Majkyho_pupik

Re: ...

nejaky argument pro vase tvrzeni?

0/0
13.5.2008 23:15

packaj

Re: Re: ...

Po povodni 2002 jezdila moje žena ze Skalky na nám. Míru metrem, ale pak hezky tramvají až na Červený Vrch. Sice o 20 minut déle, ale jak si pochvalovala, že se vlastně po dlouhé době dostává "do města". Tramvaj byla tehdy upřednostněná alespoň v samém centru a přes mosty.

Kdyby měly tramvaje opravdu přednost před ostatní dopravou, mimo centrum pak vlastní kolejové těleso a interval tak 3, max. 5 minut, tak by byly mnohem příjemnější, ale často i rychlejší než metro. Málokdo si totiž uvědomuje kolik času vezme dojít ke stanici metra, sjet do podzemí a opačně. Navíc v metru to není žádná zábava. Můžete jen čumět na spolucestující, nebo do země nebo do tmy. Metro je výhodnější jen na větší vzdálenost, tj. na předměstská sídliště.

0/0
13.5.2008 23:42

Franta Křižík

Re: Re: Re: ...

Sice o 20 minut déle ... což je o 40 minut denně, což při hodinové mzdě 60 Kč dělá denní ztrátu 40 korun či 840 korun za měsíc.

... ale často i rychlejší než metro. Málokdo si totiž uvědomuje kolik času vezme dojít ke stanici metra, sjet do podzemí a opačně - a tomu už nerozumím vůbec : je to o 20 min rychlejší nebo pomalejší ?

0/0
14.5.2008 0:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.