Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Špína vlaků a špína sportu. Kudy jdeme?

Tragédie fanouška, který vypadl z vlaku, oživila staré téma: k čemu fotbalový rumrajch vlastně je, proč do něj stát dává peníze a proč se vlastně tyto fašizující rvačky považují za něco přínosného.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

aadler

Jde pouze o nedorozumeni.

Je nutno si uvedomit, ze tzv. fotbal nema se sportem nic spolecneho; je to velkodul na penize. Nevycerpatelnym pramenem tech penez je pocetna tlupa tupcu, kteri ochotne plati, aby mohli ventilovat sve nejnizsi pudy. Vse je skvele organizovano, vysledky vsech utkani jsou pevne stanoveny davno pred zacatkem sezony. Ve hre jsou vysoke zajmy, proto je naprosto nezadouci, aby do hry (v uvozovkach) vstupoval jakykoli zakonny faktor. Prispevek pana Steigerwalda lze pochopit, ale je to hlas volajici na pousti. Dokud budou z fotbalu proudit miliardy, nic se nezmeni.

0/0
15.5.2008 21:19

don čičo

zajímavý názor

a já s ním z velké části souhlasím R^

0/0
15.5.2008 19:45

Martin-.

Souhlas s autorem

Naprosto souhlasím s autorem článku a vůbec nechápu, že policie něco takového toleruje, osobně bych navrhoval nepustit tyto sudokopytníky z nádraží do té doby, než v plné výši zaplatí způsobenou škodu na majetku ČD. Není přece možné, aby byl ničen cizí majetek jen tak pro radost a policie se na to dívá jak na televizi, kde to proboha žijeme?

Pokud někdo argumentuje tím, že zbytek fanoušků jsou normální, tak tím si nejsem úplně jist. Pokud někomu nevadí prostředí chování tohoto dobytku a jde si taky trochu "kultivovaně pořvat" a vypadat při tom jako chovanec z léčebny pro duševně zaostalé, tak si říkám, že asi o vybranou společnost nejde.

Všem opravdu slušným fanouškům se omlouvám, ale většina z nich asi na stadion vůbec nechodí, podle toho to taky vypadá.

0/0
15.5.2008 19:17

Milicenta

všem produktům kanalizace,

všem produktům kanalizace, kteří jako jediný protiargument panu Steigerwaldovi používají  nadávky, protože nic jiného neumějí-jako normální  občas tohoto státu nechápu, že  tzv.fandům tohle už tak dlouho prochází, ikdyž je pravda, že je to obrovská voličská základna....Neměli by mít vůbec vstup na stadiony dovolený, když si s tím dokázali poradit jinde, tady to asi nejde...A policajty je potřeba všude jinde mnohem víc- hlavně na silnicích, i jinde..Odmítám na takovou svoloč přispívat ze svých daní a je mi to houby platné...Rv je to taková prezentace našeho státu.Lidi, koukejte se, to je o nás všech, to je o tomhle státu...

0/0
14.5.2008 11:13

chicocheco

Pane Steigerwalde,

nenechte se odradit, pěkně jste to napsal R^ Hooligans jsou stádo omezenců, mělo by se jim zakázat srocování na veřejných místech. Slznej plyn a vodní děla na ně! 

0/0
14.5.2008 6:45

captain cook

Re: Pane Steigerwalde,

navrhoval bych, aby kazdy klub, ktery potrebuje masovou prepravu fanousku vlakem, musel zaplatit pojistku nebo slozit prislusne vysokou kauci u CD. Pokud by se fanousci chovali jako dobytek, zaplatila by cisteni vagonu a jejich opravu pojistovna nebo by byla hrazena z kauce. Tim by se usetrily penize danovym poplatnikum a navic by klub mel padny duvod, aby si fanousky dobre ohlidal.

Klub by tim take mel moznost pozadovat od fanousku prispevky na pojistku nebo na slozeni osobnich kauci u znamych individui, kteri se prihlasi na cestu vlakem. Mozna, ze by to znamenalo snizene clenstvi, ale kazdy klub by si mel uvedomit, ze chuligani a vandalove mezi fanousky nejsou zadnym prinosem a naopak delaji klubu velkou skodu. Bez takovych by se meli s vdecnosti obejit.

0/0
14.5.2008 6:57

dykl

Re: Re: Pane Steigerwalde,

to je dobrý nápad, co navrhujete, ale co s tím má společného štajgrvald, ten bývalý komunistický pisálek, ten by sport nejraději zrušil úplně, .....ale to s těmi vlaky jste vymyslel dobře!R^

0/0
14.5.2008 9:44

Harry_sportsman

Re: Re: Pane Steigerwalde,

Myslím si, že tohle řešení by bylo neúčinné. "Fanoušci" by prostě cestovali na zápasy individuálně (samozřejmě ve velkých skupinách), bez nějaké podpory klubu. Jako jedinou možnost nápravy vidím v tom, co už v některých státech funguje: fanouška, který se výrazně provinil, už víckrát do prostoru stadionů vůbec nepustit. Obávám se však, že na technické zabezpečení tohoto způsobu se u nás nenajdou peníze ...

0/0
14.5.2008 22:40

captain cook

Re: Re: Re: Pane Steigerwalde,

u brany staci mit cctv napojenou na pocitac s prislusnym programem na identifikaci osob, ktery se ve svete pouziva uz hodne dlouho....to zas tak moc nestoji, rozhodne min, nez kolik stoji takovy bo*del delany notorickou skupinou fanousku

0/0
15.5.2008 21:25

Harry_sportsman

Steigerwald opět ukázal svou omezenost

Těm, co čtou pravidelně MF Dnes, je autorův totální odpor vůči sportu známý již delší dobu, stejně jako je známé vysoké procento demagogie v jeho článcích. Líčit atmosféru na fotbalových stadionech jako "protofašistické peklo" může jen ten, kdo na fotbale zřejmě v životě nebyl. Ano, někteří fanoušci - zejména Baníku, Brna a Sparty se skutečně chovají jako dobytek a samotný fotbal je ani nezajímá, ovšem troufnu si tvrdit,  že  90  %  lidí,  kteří u  nás  i ve světě  na fotbal  chodí, je zcela normálních.

Nemám nic  proti zřizování nových koncertních síní či galerií (pokud jejich řediteli nebudou "osobnosti" typu Knížáka), ale nemyslím si, že by jejich možná opravdu nízký počet byl způsoben příliš vysokou  státní podporou sportu. Fotbal si je navíc schopen pokrýt většinu nákladů sám a ty vybudované stadiony a hřiště neslouží jen pro vrcholový sport.

0/0
13.5.2008 21:16

Harry_sportsman

Dodatek:

Co se týče přiloženého foto jakožto "corpus delicti" o otřesném chování

fanoušků: to si snad autor myslí, že kupé,  v kterém by jeli například 

středoškoláci ze  školního výletu, by vypadalo o mnoho lépe ???

0/0
13.5.2008 21:17

captain cook

Re: Dodatek:

nevim jak dnesni ceske skoly, ale ma stredoskolska leta si pamatuji dobre. Jako dobytek jsme se nikdy nechovali ani jako vandalove. Jezdili jsme vlakem na vylety, na zimni lyzarske tabory i na letni sportovni tabory. Po kazde jizde jsme museli po sobe nechat vsechna kupe cista a veskere odpadky hodit do kose na nadrazi. Jezdili s nami ucitele a meli autoritu. Kdo se nechoval jak patrilo, ten uz priste nikam nejel.

0/0
13.5.2008 21:49

Harry_sportsman

Re: Re: Dodatek:

Za mých středoškolských let to samozřejmě bylo také tak, ale dnes tomu tak bohužel většinou není. Nedávno jsem měl tu čest cestovat s jedněmi takovými výletníky ve společném vagonu, takže vím, o čem mluvím.

0/0
14.5.2008 22:30

Bouše

Souhlas s autorem

"ČD podstrkují fotbalovým pretoriánům pro ukájení jejich devastačních pudů staré vagony. "

 

Změna jediné samohlásky (o=í) v této větě by poněkud změnila její smysl, ale kdo ví, možná by to v praxi pomohlo. ;-D 

 

0/0
13.5.2008 9:41

babacek

Špína vlaků a špína sportu.

Velice trefná kritika. R^R^R^

0/0
13.5.2008 7:38

DRJ

SPORT?

Jaký sport tu probíráte?

Žene se nám sem amerikanizace sportu. Hlavním představitelem je wrestling - mediálně komerční šou.

A blbečkové, co to nechápou, dopadají jako ten chudák.

Tohle nemá nic společného se sportem ani s dopravou!!!

O IQ autora nemíním diskutovat, není o čem.

0/0
13.5.2008 6:57

captain cook

Re: SPORT?

Jsi uplne mimo misu. Na televizni zapasy (wrestling) fanousci nejezdi zvlastnimi vlaky ozbrojeni prapory a nechovaji se jako vandalove. Divaji se na to doma na gauci, v hospode nebo klubu - krome tech par stovek divaku primo v miste, kde se to nataci.

V clanku se jedna o sporty, ktere maji tisice fanousku jezdici vlakem nebo pochodujicich mestem na zapasy a to je v prvni rade a velmi specificky  fotbal.

Pokud ti vadi amerikanizace sportu, mel by ses predevsim vyhnout amerikanizaci cestiny. Wrestling je cesky zapas nebo v tomto pripade televizni zapas. A nejaka ta "šou" alias show je docela obycejne predstaveni.:-P

0/0
13.5.2008 7:11

captain cook

Re: SPORT?

Chtel jsem dodat, ze "blbeckove", o nichz se zminujes ze nechapou amerikanizaci sportu nemaji vubec nic spolecneho s fotbalem ani clankem. Take nemel s nejakou amerikanizaci sportu VUBEC nic co delat ten kluk co vypadl z vagonu. O jeho inteligenci se neminim sirit, ale s amerikanizaci to melo houno spolecneho. To zas jenom tobe strasi na cimburi americka vlajka, vid?;-);-D

0/0
13.5.2008 7:16

babacek

Re: Re: SPORT?

R^

0/0
13.5.2008 7:39

armyshop

Re: SPORT?

O Vašem IQ nelze diskutovat, není totiž o čem. Vy máte hlavu jen proto, aby vám nepršelo do krku. A nedochází vám vůbec nic. 8-o8-o

0/0
13.5.2008 8:16

Harry_sportsman

Re: Re: SPORT?

Nevím, proč hodnotíš IQ ostatních, když se tady sám projevuješ jako největší vůl. Ale klidně si o sobě mysli, že si génius. ;-D;-D

0/0
13.5.2008 21:23

rezjir

Musíme pouze doufat,

že při svém IQ si sám autor uvědomuje, jak je jednostranný. Za prvé ČD nejsou asi povinny vypravovat osobní vlaky s uzamykatelnými dveřmi. Za druhé je tam tabulka Za jizdy ... Dveře se otevírají až po zastavení vlaku. Takže ČD bych z toho vynechal. Fotbal taky, neb čutalisti nemohou za to, kdo jim chodí fandit. A kdyby ti fanoušci nemohli chodit na fotbal, hledali by prostor pro svou agresivitu jinde.

A vzhledem k tomu, že jak ČD, tak fotbal jsou ze hry, tak je ze hry i stát, který obé podporuje, nkoliv tu špínu.

  Za to bych si dovolil konstatovat přímou úměru mezi stoupající slovní agresivitou pana Śteigervalda a fyzickou agresivitou těch výtržníků.

0/0
13.5.2008 2:38

Czechdoodle

Re: Musíme pouze doufat,

Takže podle tebe jsou ze hry všichni, včetně státu (=policie). Takže to necháme tak, ať si ti polodementní zmetci ve jménu fotbalu dál vybíjejí svou agresivitu. A úplně nejlepší bude, když k tomu přizveme stejné zmetky z okolních států, když chudáci doma takové možnosti nemají. Na závěr bych si dovolil konstatovat stoupající stupiditu tvých názorů na stránkách iDnes. :-P Rv   

0/0
13.5.2008 3:10

Templ

Re: Re: Musíme pouze doufat,

No..a dovedeš si představit, jak ti borečci spořádaně kráčí do galerie?

0/0
13.5.2008 3:13

Czechdoodle

Re: Re: Re: Musíme pouze doufat,

Já snad něco takového tvrdím? Reagoval jsem pouze na názor, že stát je v problématice řádění fanoušků z obliga. :-P 

0/0
13.5.2008 3:23

rezjir

Re: Re: Re: Re: Musíme pouze doufat,

Stát není z obliga, ale pan Steigerwald obvińuje stát na základě toho faktu, že podporuje jak fotbal,tak i ČD.

0/0
13.5.2008 7:29

armyshop

Re: Re: Re: Re: Re: Musíme pouze doufat,

Vy podle všeho nechápete čtený text. Ale to už je u vás takový obyčej, že rejžo?

0/0
13.5.2008 8:18

rezjir

Re: Re: Musíme pouze doufat,

Napsal bych ten příspěvek trochu jinak, kdybych měl ty informace, které mám dnes. Teprve dnes ráno jsem si přečetl Lidové noviny a pochopil jsem, že ti fanoušci se tentokrát chovali mimořádně slušně. A že tedy to vypadnutí z vlaku vlastně nesouviselo z nějakým řáděním (ten dojem jsem získal po přečtení komentáře pana Steigerwalda), pouze s tím, že si někdo pokouřit na čerstvém vzduchu.

  Jinak řečeno, pan Steigerwald splantal dohromady věci, které spolu bezprostředně nesouvisely.

0/0
13.5.2008 7:27

armyshop

Re: Re: Re: Musíme pouze doufat,

Jo, když se fanoušci chovali slušně a přesto vlak vypadal tak, jak vypadal. Jak pak vlaky vypadají, když se fanoušci chovají neslušně? Když si někdo chce pokouřit na "čerstvém vzduchu" v otevřených dveřích jedoucího vlaku, pak ho nečeká nic jiného než se stalo tomu "inteligentnímu" chlapci8-o 

0/0
13.5.2008 8:20

1_130_202_135

Re: Musíme pouze doufat,

Slušný noční proud blábolu...

0/0
13.5.2008 7:22

babacek

Re: Musíme pouze doufat,

Myslím, že naopak tvé IQ nějak hapruje.

Autor naopak velice jemnou ironií popsal skutečnost.:-)

0/0
13.5.2008 7:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.