Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Starým autobusům mohou selhávat brzdy. Nepomůže ani technická

Vážná nehoda linkového autobusu, která se stala ve středu ve Velemyšlevsi, se může kdykoliv opakovat. Stejně starých autobusů totiž jezdí v Ústeckém kraji desítky. Jak dokazuje středeční havárie, ani úspěšné absolvování technické kontroly nemusí být zárukou bezvadného technického stavu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

n1r5j45qfe5rhtsd74jz

já tomu ňák nerozuním

týdádaádádídá

0/0
13.5.2008 0:00

12345hanka

Možná,

že řidič volal z mobilu nebo se bavil s kámošem/kámoškou a na brzdy si vzpomněl, až když bylo pozdě. Tomu bych věřil stoprocentně.

0/0
12.5.2008 18:07

Zluty9

Vážený redaktore

To je ale zase blábol, až naprosto lživá informace!

BUBNOVÉ BRZY MAJÍ I AUTOBUSY NOVÉ!!! NAPŘÍKLAD 4 ROKY STARÉ!!!

Naopak výrobci je tam opět znovu začli dávat!! Po pauze kolem roku 1998!!!

Například Karosa B 941 E! roky výroby například 2004!

Takže alibismus Ústeckého kraje , že tímto vyřeší problém je PR.

0/0
12.5.2008 17:13

Tonnan

Zlatý starý dobrý Karosy

Mám tu smůlu, že jezdím každý den do práce cca 35km v loklaitě kde dopravu zajišťuje z velké části společnost ČSAD Ústí nad Orlicí. Tato společnost si vede zřejmě finančně velmi dobře, protože její vozový park je "bohužel" poměrně nový. Tato společnost nakupuje nové vozy značky mercedes. Autobusy jsou to z venku velice pěkné a věřím že i bezpečné, ale z mého pohledu cestujícího hrozně nepohodlné. Sedačky jsou velmi blízko u sebe takže při oněch 35km (45min cesty) mám pořádně otlačená kolena. Sedadla jsou hodně tvrdá takže rozdíl mezi sedadlem a dřevěnou lavicí je úplně minimální. Záda sedadel mi sahají max. na lopatky a to měřím průměrných 180cm. Pokud by takovéto autobusy jezdily jen na nějakých kratších cestách tak je to ještě v pohodě, ale takovýto autobus jezdí i takové trasy jako Liberec - Luhačovice což jede 7:40h a to teda lituji lidi, kteří s tím musí jet. Zlatý starý dobrý karosy

0/0
12.5.2008 16:20

Janhura

Nepomůže technická, ale ani svěcená.

Tak se totiž věci mají.

0/0
12.5.2008 15:36

vver440

kdybyste si pořádně pročetli diskusi pod

kardinálem Vlkem, tak byste pochopili, že Bůh to tak chtěl. A i to, že už tam žádná diskuze není:-)

0/0
12.5.2008 15:21

p.o.p.

To je zase článek!

Nikdy se neohřeje buben natolik, aby se zvětšil o cca 2-3 cm v průměru. To je tak asi vzdálenost, kdy by na to čelisti (i sjeté) nedosáhly.

;-D

0/0
12.5.2008 15:16

Kosta262

...

7let jsem jezdil do Jablonce n.N do školy autobucem a nepamatuju se že by řidiči brzdili z kopců jinak než motorem.

Podle map na Seznamu je ve Veveřovicích asi 1km kopec a pak zatáčka. Jestli si na 1km přehřál brzdy, tak to asi motorem nebrzdil.

Já bych teda místo nadávání na dtaré autobusy uvědomil všechny řidiče (většina z nich to dobře ví) že mají brzdit motorem. Je to bezpečnější a ekonomičtější.

0/0
12.5.2008 14:46

Kosta262

Re: ...

Sakra, Velemyšleves a ne Veveřovice. ...a autobudy jsou staré, ne dtaré...

0/0
12.5.2008 14:48

iuos

hmm

no, on je ten kopec takovej jakože sice podle mapy dlouhej, ale dlouhoj e pozvolnej a pak se zhoupne docela prudce dolů...

0/0
12.5.2008 14:49

Kosta262

Re: ...

Zase ale nechci jen nadávat na řidiče. Kdyby měl ty brzdy správně seřízené, brzdilo by to.

Pořád mě ale štve že se v článku odsuzují bubnové brzdy a staré autobusy. Když se o nich ví, že mohou takto selhat, mělo by se jejich nastavení kontrolovat, ne? Když nebudou brzdy v pořádku na novém autobusu, také mohou selhat.

0/0
12.5.2008 15:05

zab2

..

Řidič s tím jel jak s osobákem, nějaký začátečník nebo sváteční polovodič. Zasvěcený článek je sice fajn, ale kdyby použil motorovou brzdu, měl zařazenou rychlost, tak brzdy nepřehřeje.. To ví každý řidič náklaďáku i autobusu. Nedělejte z toho horor.

0/0
12.5.2008 14:18

iuos

hmm

jak by to asi dopadlo, kdyby jel opačným směrem a přestal brzdit v žíželickym kopci... i když on vlastně jel z trianglu.. asi ví, že skrz žíželice nemůže ;-D;-D

0/0
12.5.2008 13:58

redback

Já se lidem divím. Místo aby jezdili do práce pohodlně autem

raději se mačkají v začuzených autobusech, visí na tyčích a chrchlají si navzájem přes ramena. :-/

0/0
12.5.2008 13:53

GoogleBomber

Jízda s kopce

Já měl za to, že autobusy, stjně jako nákl. auta, musí mít při jízdě s kopce zařazenou rychlost. Pak mohou použít i škrticí klapku.

0/0
12.5.2008 13:49

Blanka z Bejrůtu

To chcete říct

že většinu života jsem jezdil v autobusech, kterým mohli kdykoliv selhat brzdy ?  ;-O

0/0
12.5.2008 13:31

Muroň

Re: To chcete říct

Doporučuji příspěvek pana doktora Peterky níže - tak se totiž má jezdit a pak i bus s přehřátými bubny je ovladatelný.

0/0
12.5.2008 13:36

Sunny29

Re: To chcete říct

Mohlí, ale zatím neselhalí. Máš jezdit autem. Ale když už jedeš autobusem, měl by sis s sebou vzít pravidla českého pravopisu. :-P

0/0
12.5.2008 14:17

MuDr. Peterka

Starý autobus

Kdybych náhodou jel se starým autobusem, který moc nebrzdí, tak z kopce podřadím, brzdím motorovkou a vzduchem dobržďuju. Sice bych jel jak šnek, ale sjet se to dá. Myslím, že ten řidič to dobře věděl že to nebrzdí, tak s tím neměl jet.

0/0
12.5.2008 13:29

Hekynen

Oni jeli v Alpách?

Jak můžou selhat brzdy z přehřátí na těch našich rovinách?!? To ten řidič musel být pěkné hovado... resp neumí s tím jezdit (z kopce se přece vždy musí jet se zařazeným kvaltem; to jezdím i u osobáku a to tam mám všude kotoučovky)

0/0
12.5.2008 13:27

Lapan

Re: Oni jeli v Alpách?

No je vidět,že si celý život pohodlně vozíš zadek jen a pouze autem a s  "prehistorickými" autobusy naší MHD nemáš vůbec žádné zkušenosti jako třeba já jinak by neplácal takové hovadiny,protože stav asi tak 80% českých autobusů MHD je skutečně na hranici šrotuo čem sem se mnohokrát osobně přesvědčila.

0/0
12.5.2008 13:39

EasyVamp

Re: Re: Oni jeli v Alpách?

Kavka je soukromy dopravce s MHD nema nic společného ;o)

0/0
12.5.2008 14:10

zab2

Re: Re: Oni jeli v Alpách?

Milá dámo, chápu, že vás irituje, když v linkovém autobuse nemáte kávovar, ale tohle je technická věc a ten pán má pravdu;-)

0/0
12.5.2008 14:11

vver440

jo tak voni se roztahujou bubny?

no aspoň že ste nenapsali, jaK se v tom vaří brzdovka;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
12.5.2008 12:53

WIFI

Blbost

Zčásti za tyhle nehody může blbost řidičů. Jakej je problém brzdit z prudšího kopce motorem ? Ono je snažší dát tam na vrcholu stoupení 5 a pak to držet přes brzdy než podřadit a brzdy používat o to méně

0/0
12.5.2008 12:48

__XXXX___

Já si zase myslím...

...že i kdyby ten autobus při STK nebrzdil, tak stejně projde...;-O

0/0
12.5.2008 12:29

Janhura

Re: Já si zase myslím...

R^ Myslíš správně. Majitel by "uspěl" u jiné STK a soukromá firma si rozmyslí přijít o výdělek. ;-(

0/0
12.5.2008 12:32

roba21

Re: Re: Já si zase myslím...

Kdyby STK byla státní, bude to stejné, mastit kapsu si nebude majitel, ale vedoucí.

0/0
12.5.2008 13:05

Osvald Obrtel

Staré vraky

Staré trosky jezdí na zaměstnaneckých spojích běžně. Přijeďte se podívat do Pardubic, čím vozí Slováky a Ukrajince do Panasonicu a Foxconu. Neuvěřitelné trosky, v zájezdovém autobusu pro 40 lidí jezdí 50 sedících a 80 stojících, takže autobus skoro sedí na asfaltu a na desce před čelním sklem vedle řidiče sedí 4 lidi, ale je to levné, tedy pro zaměstnavatele výhodné. :-©

0/0
12.5.2008 12:21

Z-S

Re: Staré vraky

To maj z toho ze nejezdi taxikem...

0/0
12.5.2008 13:24

komunista11

starej bus starý brzdy

starej bus starý brzdy to celkem chápu, ale nechápu, proč se do novejch osobních aut ještě vůbec dávají bubnový brzdy, nepřijde mi to, že by byly výrobně méně nákladné a tedy levnější než kotoučové.Víte někdo?8-o

0/0
12.5.2008 12:14

bechernik

Re: starej bus starý brzdy

aby mohli davat kotouce do lepsich verzi za priplatek?

0/0
12.5.2008 12:28

chekov

Re: starej bus starý brzdy

je to levnější....  a konstrukčně jednodužší (když se započítá mechanismus ruční brzdy u bubnů a u kotoučů, jsou bubny jednodužší)...

0/0
12.5.2008 13:50

Naked and petrified

Brzdit motorem...?

A neucili kazdeho toho ridice v autoskole, ze s kopce ma jet na stejny kvalt, jako by jel nahoru, musi brzdit motorem a na provozni brzdu by nemel behem jizdy ani pomyslet?

0/0
12.5.2008 12:09

iuos

hmm

taky mám pocit, že autobusy nesmí z kopce vyřadit...

0/0
12.5.2008 12:14

terminal

Re: Brzdit motorem...?

Asi je to nekontrolovatelné, ale nemají to přímo v povinnostech?

0/0
12.5.2008 12:15

iuos

hmm

asi šetří naftu ;-D

0/0
12.5.2008 12:17

moopy2

Re: hmm

naftu by právě ušetřil, kdyby měl rychlost i cestou z kopce

0/0
12.5.2008 12:37

Muroň

Re: Re: hmm

Ono je to jak kdy - aspoň u osobáku. Kdyz jedes z kopce, kde s kvaltem nemusis pridavat plyn, mas spotrebu takrka nulovou. Ale z mírného táhlého klesání, kde mi to na neutral drží konstantní rychlost, klidně vyřadim, protože je spotřeba nižší, než kdybych to dorovnával slabým plynem.

0/0
12.5.2008 13:35

moopy2

Re: Re: Re: hmm

podle toho jak mu selhaly brzdy bych to typnul na pěknej sešup...

0/0
12.5.2008 13:42

iuos

hmm

je to docela sešup....

0/0
12.5.2008 13:49

Muroň

Re: Re: Re: Re: hmm

V tom případě moc neušetřil a ještě rozbil autobus, zdemoloval Punto, odřel barák a zranil dost lidí. Asi tam ten kvalt měl mít :-/

0/0
12.5.2008 15:09

AlterID

Re: Re: Brzdit motorem...?

je to ppimo v zakone o provozu na pozemnich komunikacich

0/0
12.5.2008 12:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.