Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se, jak by mohla vypadat rychlodráha z Prahy do Kladna

Moderní vlaková souprava se žene skleněným tunelem a její odraz vrací výlohy obchodů stojících podél trati. Na zastávce obklopené zelení postávají lidé, kteří tu čekají na spoj nebo se tu jen procházejí a odpočívají. Takhle si představuje zmodernizovanou trať z Prahy do Kladna radnice Prahy 6 i Správa železniční dopravní cesty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

IoannesM

Taxikáři

A co budou dělat pražský taxikáři? Z letiště do centra vezou hodně lidí,že?Chudáčci taxikáříčci. ;-(;-(;-(

0/0
10.5.2008 14:36

kokrspanel

Re: Taxikáři

tak o ně se nebojím. Stále se najdou kvanta lidí, co radši pojedou taxíkem. Včetně drtivé většiny turistů.

0/0
10.5.2008 14:41

drieskris

Re: Re: Taxikáři

Ta verbeš jedna zlodějská?!:-© Dobře jim tak! V Paříži jezdím taxi levněji než v Praze!

0/0
10.5.2008 19:33

nahradniinteligenceprocenzora

Podívejte se, jak by mohla vypadat rychlodráha z Prahy do Kl

No ja si myslim, ze nejlepsi by bylo zajet se kouknout do Singapuru jak ma vypadat,R^ ne jak by mohlaRv:-P;-D.

0/0
10.5.2008 12:48

Lessfax

Re: Podívejte se, jak by mohla vypadat rychlodráha z Prahy d

takle si představuju rychlovlak  ;-)   http://youtube.com/watch?v=VuSrLvCVoVk

0/0
10.5.2008 18:19

K.Jan

Re: Podívejte se, jak by mohla vypadat rychlodráha z Prahy d

Debílkovi zřejmě nedošlo, že ten vlak by se na lince Letiště - Praha (To snad ani Praha Brno) ani nestihl rozjet

0/0
13.6.2008 20:11

josef_spejbl

Nespornou výhodou takhle umístěné rychlodráhy je,

že by s ní nemohli jezdit baníkovci ...

0/0
10.5.2008 12:47

TigerM

Varianta

A co takhle ...vest trat z Jence pres letiste severne kolem Nebusic do kratkeho tunelu pod Podbabou na budouci st. Nadr. Podbaba, odkud uz vede trat smerem na Nadr. Holesovice, Nadr. Liben i Hl. Nadrazi. Na druhe strane, by slo trat vest z Jence kolem Chyne, Rudne a Reporyje a napojit ji na trat Beroun-Smichov. Na Letisti by tak mohli zastavovat nejen primestske S-linky, ale i nektere vlaky IC a EC.

0/0
10.5.2008 12:32

Cybermud

Re: Varianta

Stanice Letiště Ruzyně nebude "průjezdná" prostě proto, že při stavbě Terminálu Sever 2 nebyli zrealizovány některé předstihové stavby... ...tedy alespoň podle vyjádření lidí, kteří to mají na starost. A to je u vlaků IC, EC nebo ICE (v budoucnu) celkem problém. Ty tak trochu potřebují průjezdnou stanici, když Ruzyně nemá být stanicí "výchozí"...

0/0
10.5.2008 12:51

looki25

Re: Varianta

řekni mi jeden rozumný návrh, jak bys chtěl dostat z nádraží na podbabě dostat vlaky nad Nebušice do prostoru budoucí R1??

Jediná možnost je děsně drahej a dlouhej tunel co neobslouží nic..

To tunel z Masaryčky prudce doleva, pak přiblíženi k Hlaváku, stanice i na Muzeu (když už budou stavět tunel pod Magistrálou, tak ať je o 6m hlubší a je tam stanice vlaků, který pak v novym tunelu, co je stejně třeba pojedou rovnoběžně s vinohradskýma tunelama až do Nuslí a Vršovic....R^

0/0
10.5.2008 20:14

TigerM

Re: Re: Varianta

A vis, ze by ten tunel az tak drahej nebyl... asi 1.5km navic staci pouze na 80km/h, a most pres sarecke udoli a mozna kratky tunel cca 0.7km...

to varianta od Masarykova nadr. do Nusli, by byla podstatne drazsi. Prostor budouci R1 neni vubec tim dotcen je vice severneji... navic i ta varianta okruhu pres Suchdol je vicemene vyhazovanim penez, ... premosteni Vltavy melo byt u Reze... obeslo by se to bez dvou tunelu a byla by jen asi o 2km delsi a vedla by mimo zastavenou oblast...

0/0
11.5.2008 18:19

__XXXX___

Nechci nic říkat

ale kdo bude provozovatelem této trati? Jestli ČD, tak to bude vypadat ale úúúplně jinak: "Na zastávce obklopené zelení postávají lidé, kteří tu čekají na OPOŽDĚNÝ spoj nebo tu jen procházejí a odpočívají lidé, kteří už jen doufají, že vlak někdy přijede." ;-D[>-]

0/0
10.5.2008 11:37

K.Jan

Re: Nechci nic říkat

Všeználek promluvil, víš co? Raději nic neříkej, bude to tak lepší!

0/0
13.6.2008 20:12

ozie

Masaryčka?

Je mi úplně jedno, jestli to bude metro nebo vlak. Jestli povede nahoře nebo pod zemí. Jedna nebo dvě koleje. Ale jako člověk, který cestuje na Ruzyni z Moravy nikdy nemůžu souhlasit, aby se jezdilo z Masarykova nádraží. Protože v tu chvíli pro mě bude rychlejší klasicky na Hlavním nádraží sednout na metro, přijet do Dejvic a pak autobusem, než s kufry přebíhat z Hlavního nádraží na Masarykovo. Tohle mi přijde jako velké sobectví od lidí z Prahy vůči zbytku republiky.

0/0
10.5.2008 11:23

redback

Re: Masaryčka?

Zatracené pragocentrizmus! ;-€

0/0
10.5.2008 11:28

Cybermud

Re: Re: Masaryčka?

Až ti za barákem projde 12 milionů lidí ročně, který se potřebují někam dostat, určitě zbydou prachy i na rychlodráhu pro tebe...

0/0
10.5.2008 12:32

milok

Re: Masaryčka?

Nebudeš přebíhat,nádraží budou spojena podzemním travelátorem,což je v zahraniční běžné.Určitě tě to míň fyzicky vyčerpá,než přesedat na metro a pak z metra na autobus.

0/0
10.5.2008 11:32

ozie

Re: Re: Masaryčka?

V tom případě ok :-) R^

0/0
10.5.2008 12:30

Cybermud

Re: Re: Re: Masaryčka?

Existuje ještě jedna vize, a to udělat hlaváku "podzemní patro", kam by právě vlaky z letiště mohly zajíždět. Osobně si myslím, že by mohly fungovat obě varianty. Příměstské vlaky z Kladna ať jezdí na Masnu a Expres z Letiště ať jezdí na Hlavák s přestupem na VRT...

0/0
10.5.2008 12:33

pppqqq

Re: Re: Masaryčka?

Ten "travelátor" je přesně co? Děkuji.

0/0
10.5.2008 13:14

kokrspanel

Re: Re: Re: Masaryčka?

byl jsi někdy na letišti? To jsou ty pohyblivé pásy, co jedou horizontálně

0/0
10.5.2008 13:43

pppqqq

Re: Re: Re: Re: Masaryčka?

Nejméně 0,5 km dlouhý pohyblivý pás v podzemí? Máte nějaké bližší info (odkaz) o tomto projektu? Díky.

0/0
10.5.2008 15:14

Lessfax

Re: Re: Re: Re: Re: Masaryčka?

Půl km je dost, ale ty pásy jsou dělené třeba po 60 metrech odočivadlem dlouhým pár metrů (mezi nima se kufry tahají).

Pro zábavu třeba londýnský eskalátor na andělu

http://youtube.com/watch?v=fFqQOlYE4EE&feature=related

Dle http://en.wikipedia.org/wiki/Moving_walkway

mají v Paříži jeden dlouhý 185 m ;-)

0/0
10.5.2008 18:31

Neumětel

Re: Masaryčka?

Moraváci, co mají rozum, už dávno létají Vídně: nesrovnatelné letiště a počet spojů, kratší a lepší cesta (zážitek z D1 si rád nechám ujít + následně skrz Prahu, fuj). Ale jestli se do Prahy rád kodrcáš vlakem, pak metrem a nakonec busem 119, tak si to užij.

0/0
10.5.2008 14:02

K.Jan

Re: Re: Masaryčka?

Já si myslím, že v Praze budou jen rádi, když se jim tam nebudou cpát zakomplexovaní Moraváci, kteří neumějí řídit, popřípadě si neustále jen stěžují. Ale pro Rakušáky jich škoda není, jen ať jim to tam osladí a utratí tam nějaké peníze do rakouské kasy, aby nás pak měli Rakušáci z čeho buzerovat! Jó není nad Moraváky, kteří mají rozum :-)

0/0
13.6.2008 20:15

looki25

Re: Masaryčka?

tunel z Masaryčky prudce doleva, pak přiblíženi k Hlaváku, stanice i na

Muzeu (když už budou stavět tunel pod Magistrálou, tak ať je o 6m

hlubší a je tam stanice vlaků, který pak v novym tunelu, co je stejně

třeba pojedou rovnoběžně s vinohradskýma tunelama až do Nuslí a

Vršovic....R^

0/0
10.5.2008 20:17

Hrochomut

hmm

hezké, takže peníze na zdvoukolejnění trati Zlín-Otrokovice, potažmo ani na dálniční přivaděč opět nebudou.. Vždycky se najde nějaká větší priorita, ale my jsme už zvyklí, Zlínský kraj má celých cca 10km dálnic a to teprve asi 3 roky.. To je ta závist, když si chtěl už Baťa (!!!) postavit dálnici na Slovensko sám za vlastní, tak mu to raděj nepovolili.. a ten truc vydržel až do dneška...

0/0
10.5.2008 11:09

milok

Re: hmm

Řekněte si o peníze v Brně,když mají na nesmyslné přesunutí nádraží...

0/0
10.5.2008 11:33

Cybermud

Re: hmm

Spíš než neochota úředníků do toho Baťovi vlezla bohužel jeho smrt. Nebo se pletu? Viděl jsem ten projekt a řada věcí z něj se zrealizovala (opuštěné mosty v polích).

Taky bych rád někde přečetl jeho práci "Budujme stát pro 30 milionů"... ...byl to velký člověk, kterých teď máme nedostatek...

...nicméně, až bude trať Zlín-Otrokovice obsluhovat ročně 20 000 000 cestujících, tak určitě taky bude mít prioritu. Neexistence kapacitního spojení na jedno z nejvýznamnějších letišť v regionu je národní ostuda, kterou se snad teď brzy podaří vyřešit  (2013 "rychlodráha" a 2018 metro). A dobrá repre je i ve Vašem zájmu. Protože nové fabriky se podle mých informací staví hlavně v regionech a nikoliv v Praze...

Hezký den [>-]R^

0/0
10.5.2008 12:39

Freddie33

Re: hmm

10km je uspech! Pardubicky kraj ma 0 km dalnic a rychlostnich silnic

0/0
10.5.2008 13:20

pppqqq

Re: Re: hmm

Není pravda. Dálnice D11 prochází Pardubickým krajem mezi obcemi Chýšť a Pravy.

0/0
10.5.2008 15:10

Chytrakz hospody

Stačilo by jen racionálně prodloužit metro

Když jsem jezdil z Václaváku na letiště trvalo mi cca 28 minut čisté jízdy (A + 119) s přestupama a s čekáním to bylo 30 - 35 min. To asi těžko ta nová dráha zvládne. !

Pokud by se jen racionálně prodloužilo metro A Kulaťák, Červeňák, Šárka, Dědina, SL a NL, bylo by to nejlevně a cesta z NL ke Koňovi by trvala tak 20 min a jelo by se přes historické centrum Hrad, Staré město, kam by bylo spojení ještě rychlejší.  Praha by měla suvereně nejrychlejší spojení letiště s centrem MHD, že by taxikáři přišli na buben. ;-D 

Někdo si chce však zhodnotit své pozemky na úkor daňových poplatníků a tak neustále vymýšlí 3,14_čoviny

0/0
10.5.2008 10:38

Cybermud

Re: Stačilo by jen racionálně prodloužit metro

Metro na letišti bude v roce 2018 - tedy spolu s Olympiádou. Nechci nic říkat, ale drážní koridor spíš pozemky znehodnocuje, protože nikdo nechce bydlet u vlaku. Vím to, protože se na Buštěhradskou dráhu koukáme z okna :).

Dokud to tak daňový poplatník nechá, tak si "oni" budou dělat co chtějí :)

0/0
10.5.2008 12:42

pppqqq

Re: Stačilo by jen racionálně prodloužit metro

Metro jede tak 50-60 km/h a na cestě má kvantum zastávek. Rychlodráha jede nejméně 80 km/h a na cestě má zastávek minimum. Navíc představa, že cestující z Moravy se zavazadly přestupuje z vlaku EC do přecpaného metra, je mírně komická... Metro je ideální pro MHD, ale nikoli pro dálkovou dopravu.

0/0
10.5.2008 13:25

K.Jan

Re: Re: Stačilo by jen racionálně prodloužit metro

Na cestujícím z Moravy nezáleží, to je stejně dement! Záleží na Češích a turistech ze západu!

0/0
13.6.2008 20:17

Maminka-Ti-posílá-vejce

Z Prahy do Kladna ??

A platit to buidó Brňáci..No nemakačenka z Prahy těžko, a Kladeňáci nemají ani na recepty u dochtora. :-/

0/0
10.5.2008 10:33

milok

Re: Z Prahy do Kladna ??

Fando v Praze je nejnižší nezaměstnanost v republice a Brňáci? Ti musí našetřit minimálně 20 miliard na přesun jejich nádraží,aby zhodnotili ty dobře nakoupené pozemky ;-D

0/0
10.5.2008 11:36

rabul

jednu vec nechapu

vyborny napad, ktery mel byt realizovan uz davno!

jenom dle mne ma tento projekt dva hacky: 1. ve vizualizacich vypada rychlodraha uplne fantasticky - pocita se vsak s faktorem ceskeho cloveka? uz vidim tydny nemyte plochy sklenenych tunelu, stupidni graffity vsude, kde to pujde, devastovane vlaky souprav. 2. je potom jeste nutne, investovat dalsi desitky milionu do vystavby metra na letiste?

0/0
10.5.2008 10:09

kokrspanel

Re: jednu vec nechapu

on ten projekt taky dávno už realizovaný být měl, kdyby dlouhá léta Praha 6 a různé občanské iniciativy neblokovaly stavbu a odmítaly hledat řešení. Viz severní část pražského okruhu a dlouholetý spor se Suchdolem (Praha 6 trpí a Suchdolští mají pocit, že jsou kingové světa). A co vím, tak v případě stavby této železnice by se metro na letiště neprodlužovalo (aspoň ne v blézké budoucnosti)

0/0
10.5.2008 10:24

Chytrosaurus

Re: jednu vec nechapu

desitky milionů do metra?? Haha, spíš desítky miliard.

Vizualizace vypadají vždycky dobře, realita bude určitě horší, ale doufám, že výrazně lepší než současnost.

Hlavně aby to s tou moderní architekturou nepřehnali..  viz tramvaj na Barrandov, na sídlišti je to ještě únosný, ale v P6 by to bylo jak pěst na oko.

0/0
10.5.2008 10:24

kokrspanel

Re: Re: jednu vec nechapu

naopak, na sídlišti je to to nejlepší, co mohli postavit. Čím modernější, tím pro šedivé sterilní sídliště lépe. Praha 6 je samozřejmě věc jiná, tam je důležité si dát pozor hlavně na stanici Výstaviště, které má být nadzemní.

0/0
10.5.2008 10:27

Lavra

Re: jednu vec nechapu

Proč chtějí stavět jak metro, tak i vlak  je snad každému jasné. Magistrát Hl. m. Praha i radnice Prahy 6 si chtějí přijít na své desátky. Česká závist je hrozná, když si může vedení ČEZu dělit stovky milionů na odměnách, tak proč by si je nemohli dělit ve výše zmíněných institucích?

0/0
10.5.2008 10:36

goethe.J

dvě dráhy ?

Dobrý den ! je zde prosím nějaký odborník, který by mi vysvětlil proč budeme mít hned dvě rychlá spojení na letiště ? Nestačilo by propojit metro z letiště na Kladno - po povrchu samozřejmě ??

0/0
10.5.2008 9:20

-dejf-

Re: dvě dráhy ?

muzu se zeptat, proc tady pokladas otazku, ktera zde jiz byla polozena a dokonce i zodpovezena?

0/0
10.5.2008 9:27

kokrspanel

Re: dvě dráhy ?

odborník nejsem, ale zkusím to jako laik. Praha vzhledem k faktu, že metro je přetížené, se snaží nastoupit na dopravní model například Mnichova - po centru metrem, do vzdálenějších oblastí metropolitní železnice (něco jako S-Bahn). Tahat metro do Kladna je navíc podle mě neproveditelné, protože vzhledem k i tříminutovým intervalům ve špičce na trase A je nemožné, aby se třeba každý třetí nebo pátý vlak urval a jel dalších několik desítek kilometrů a pak na cestě zpátky přesně na vteřinu naskočil do svého časového prostoru mezi ostatní soupravy, které jedou pouze dejme tomu do Dejvic. A pokud se začne stavět tato rychlodráha (říkejme tomu spíše metropolitní železnice, takový S-Bahn), tak se metro na letiště stavět vůbec nebude, pokud ano, tak až v horizontu desítek let

0/0
10.5.2008 9:28

JoeMax

Re: dvě dráhy ?

Mě by spíš zajímalo, proč každých 14 dní čtu o dráze na Kladno něco jiného... nedávno to měla zůstat jednokolejka, ale se srvškem upraveným pro moderní vlaky :-/

0/0
10.5.2008 9:36

mfVčera

A co takhle z Prahy do Horní dolní, to se přece vyplatí!

Rv ;-D

0/0
10.5.2008 9:14

dwart

Ach jo

Tyhle vizualizace a sladké kecy okolo jak to bude krásné a plné zeleně mě už vytáčejí. Realita je často úplně jiná.

0/0
10.5.2008 9:05

krakra

Mapa

Nebyla by mapa ?

Mě se zdá jednodušší prodloužit metro z Dejvic.

0/0
10.5.2008 8:35

kokrspanel

Re: Mapa

prodloužení metra A z Dejvické má podle mého názoru dvě hlavní nevýhody: 1) plánuje se prodloužení do Motola a Petřin, a pokud by se ještě odsud vedla trať metra na sever k letišti, trvala by ta cesta strasně dlouho, a to nepočítám obrovské peněžní náklady (přece jen tak dlouhé tunely nejsou zadarmo). Konečně si tohle uvědomily i hlavy na radnici Prahy 6. 2) Už takhle je metro A na hranici své kapacity (trasa C je dokonce přetížená) a víc lidí se do současného systému prostě nevejde. Tím pádem je potřeba využít jiné dopravní prostředky, které by metru ulehčily. Jako třeba vlak.

0/0
10.5.2008 8:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.