Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Švédové zavádějí korektní značky, panáčkům obléknou sukýnky

V "pohlavně uvědomělém" Švédsku si tak dlouho lámali hlavu s tím, jak odstranit nerovnost obou pohlaví na rušných velkoměstských ulicích, až na to přišli: ženy dostanou "vlastní" dopravní značky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Phantom2005

Co čekat ...

... od země, která si vykastruje i lva ve státním znaku.

0/0
9.5.2008 8:34

Slaine55

Panáčci ano, ale ocud pocud!

Nevidím důvod, proč nějaké paňáky neudělat se sukní. OK. Ale i jednonohý se snaží běhat. Přeci ostatním nezakážeme běhání, když někdo nemůže. Navíc jsme se narodili jako muž a žena. Chceme být bezpohlavními zmetky? Jsem pro spoustu věcí, ale Švédi si zadělávají na Kocourkov..

0/0
8.5.2008 21:01

habit

... a co panáčci v kůži a latexu...

... kdy ti se ukážou?

0/0
7.5.2008 11:18

applejuice

Švédové už nevědí co roupama dělat koukám

;-D

0/0
7.5.2008 9:31

S-Tony

Homofobie

Už se těším až bude další zohlednění diskriminace a začnou na značky dávat i Lesbičky :-) R^

0/0
7.5.2008 9:27

singlemalt

Musím říct, že Švédi už měli lepší nápady, třeba trojku

0/0
7.5.2008 6:27

ntk_

proč potom tam nepřidají i dalšího panáčka v kalhotách?

To přece zase bude obráceně diskriminace :-))) nebo ne ? Uznávám, že by se mělo myslet na ženy, ale vše s mírou....

A vůbec, proč potom ženy co chtějí "rovnost" nedělají opravdu všechno co muži? myslím tím svářeče, horníka, autoklempíře, tesaře ? Proč ženy potom neběhají v atletice s muži stejný závod např. na 100m ? Proč mají vlastní disciplínu v boxu, když chtějí boxovat tak ať si to rozdají s Kličkovem na férovku, už mě pořád štve toto srovnávání, chci ženy co jsou ženy a budu jen rád a já je respektuji v roli kde jsou zase nenahraditelný ony, ale nehrajte si na to na co nemáte, já si nehraji taky na baletku!...!

0/0
7.5.2008 2:23

ntk_

Re: proč potom tam nepřidají i dalšího panáčka v kalhotách?

ještě jen dodám, že se opravdu těším na novou dobu (asi se ji nedožiji díky bohu), kdy ženy budou mužatky, opravdu skvělá budoucnost, a nejlepší by bylo kdyby nás muže úplně vyhladily (už se zásobují v sperma bankách, motají se kolem genetiky a bude tvor (sen ženy) tzv. "ženomuž" co umí vše a Muže již nebude dále potřeba.... a opravdu si můžete dát na značky panáčky v sukních, paradox je, že dnes stále více žen zapomíná být ženou a nechtějí nosit sukně a proto se spíše ani ty cedule nebudou podobat realitě, nebo snad ne?

0/0
7.5.2008 2:28

macrelka

Re: proč potom tam nepřidají i dalšího panáčka v kalhotách?

souhlasím s tím, že to bude zase vadit opačně :-D

jako žena uznávám, že máme možnosti a schopnosti na něco jiného a hodíme se do jiných oborů než muži.. nelíbí se mi, když ženy za stejnou práci dostávají zaplaceno méně než muži, ale co se týká absolutní rovnosti, je to nesmysl.. např. - sice umím štukovat a zednická lžíce mi nevadí, ale neumím si představit makat na stavbě - to je makačka pro chlapy, ženský by to nezvládly ani fyzicky ani psychicky.. teda pardón, většina, abych někoho neurazila ;-D no, ale to jsem se od značek posunula někam jinam :-)

0/0
7.5.2008 3:04

obvineny1

Re: Re: proč potom tam nepřidají i dalšího panáčka v kalhotá

jako zena mas davno chrapat aby jsi brzy rano pripravila svymu svacu do prace buchto.Rv

0/0
7.5.2008 3:26

DAVAS

feministky

A kdy se u nás na nádraží konečně vyřeší diskriminace čekárny pro "ženy s dětmi"? Otec musí zůstat s dětmi venku. :-©

0/0
7.5.2008 1:36

farous

Re: feministky

Otec je vždycky nejistej! ;-)

0/0
7.5.2008 12:30

Queribus

Tak nevím,

kdyby se zavedly taxíky jen pro muže, to by bylo křiku! Sexismus, falokracie...

0/0
6.5.2008 14:00

Kleki Petra

Špidla má rovné pohlaví. Svislé.

0/0
6.5.2008 13:59

habit

Re: Špidla má rovné pohlaví. Svislé.

... nemá!!!;-€ 

0/0
6.5.2008 14:00

Phantom2005

Re: Re: Špidla má rovné pohlaví. Svislé.

Nemá žádné?

0/0
9.5.2008 8:33

Hucul

Jak to komentuji samotni Svedi.

"Dopoustite se hrubeho rasismu, kdyz cerneho panacka alternujete cernou panenkou, ackoli vetsina Svedu je bila.", "Budeme mit i duhove panacky pro gaye?", "Znacka Cyklisticka stezka bude muset byt upravena vyrazneji, protoze v sukni neni mozne jet na panskem kole."

0/0
6.5.2008 12:52

habit

Re: Jak to komentuji samotni Svedi.

... ale jde... v sukni jde dělat věcí!!!

0/0
6.5.2008 14:00

perina

Re: Jak to komentuji samotni Svedi.

haha, a proc by dama jezdila zasadne na panskem kole? :D

0/0
6.5.2008 23:25

EWCZ+

Re: Re: Jak to komentuji samotni Svedi.

Tedy ja jsem jezdila vyhradne na panskem kole, protoze na damskem se ta sukne plete do dratu, zatimco na panskem kole byla prehozena pres tu  stangli veprostred .;-D

0/0
7.5.2008 11:15

Monstrum Anonymič Anonymov

To je diskriminace

a co registrované partnerství , to by mělo být taky na značkách v rámci multikulturního obohacování....

0/0
5.5.2008 16:50

useknutahlava

diskriminace

ještět by tam měli dát obrázek cikána, jak krade kov. jinak by to byla diskriminace.

0/0
5.5.2008 16:48

byjec

Korektní značky

Už jenom to označení "korektní značky" je pro naše silnice stav utopie .R^

0/0
5.5.2008 16:29

ench

Prace na silnici?

Hehe, uz se tesim na znacku "Prace na silnici", kterak bude zena v sukynce urputne kopati:-) Kolik zen jste potkali ve vykopu?

0/0
5.5.2008 14:24

Hrochomut

Re: Prace na silnici?

a kolik z nich mělo u toho sukni? ;-D což o to, pohled by to byl pěkný.. :-)

0/0
5.5.2008 23:16

Homer1

To není řešení...

... to pravé řešení je až nahatý panáček kterému bude mezi nohami viset pinďour a bude mít kozy... Bude to takovýá korektní chlapoženská - a pro jistotu bych na to v Bruselu nechal vydat normu :-)

0/0
5.5.2008 11:21

EWCZ+

Re: To není řešení...

Mužena.

0/0
7.5.2008 11:16

habit

... tak nevím, aby to někdo nebral jako...

... "žena po přechodu"...:-P

0/0
5.5.2008 10:31

Queribus

Re: ... tak nevím, aby to někdo nebral jako...

R^

0/0
6.5.2008 13:57

gagaryn

***

Oni ty feministky berou stát jako samce a proto ho tak buzerují. X

0/0
5.5.2008 10:26

GEORGE MICHAEL

To je logika...

0/0
5.5.2008 10:18

GEORGE MICHAEL

Re: To je logika...

A víte proč??? Ženám, respektive feminám, vadí, že ženský druh je opomíjen - viz značky a já to plně uznávám... Ale teď si představte, že jednom bude založen "klub chlapů" a bude se ptát, jakto, že jsou na značkách "jen ženy", respektive "ženy s dětmi"... Vždyť i chlapi jsou těmi, co děti vychovávají a ženyj sou zatím v práci a v případě Švédska to platí hned dvojnásob... Proto bych byl proto, aby na značkách byli zástupci jak žen, tak mužů, ale i děti, aby se necítily vystrnaděné....

0/0
5.5.2008 10:21

FrantaV

Historie se nam vraci ?

Teorie o pohybu historie v kruhu budou asi pravdive.

Nejdriv byla pohlavi striktne oddelovana, nasledne prisla emancipace s cilem rozdily co nejvice smazat. Ted se nam to prehoupava do druheho extremu a lze ocekavat ze za par desetileti / staleti  budou o sve misto na znackach bojovat muzi.

Kdyby politici radeji resili problemy ktere se tykaji obou pohlavi stejne - jako dane a zdravotnictvi.

0/0
4.5.2008 21:01

barbudo

Většinu lidstva tvoří ženy ...

... je tedy přirozené, jsou-li i na symbolech ...

0/0
4.5.2008 13:55

Darek

Jak se pozná chlap od ženské?

Pardon. Tak ještě jednou. Zajímalo by mě, jak se došlo k tomu, že ti panáčci na semaforech jsou mužského pohlaví. Já vidím lidskou postavičku, která má jednu hlavu, jedno tělo, dvě ruce a dvě nohy. Nikde nevidím, že by (jako např. na skalních malbách) bylo vidět nějaký pohlavní znak. Takže panáček/panačka jsou pouze bezpohlavním symbolem lidského jedince. Sukně nic neřeší (viz ti Skotové, mniši, ...), naopak by se mohla vzedmout vlna protestů proti upřednostňování lidí v sukních - a co ti v kalhotech? :-/

0/0
4.5.2008 13:45

druhej malej Jarda

Re: Jak se pozná chlap od ženské?

Naprostý souhlas, stačí se podívat kolem sebe ... většina lidí chodí v kalhotách,  čili  kalhoty jsou unisex  a reprezentují rovnovážně obě pohlaví. Jako diskriminační se z tohoto pohledu jeví sukně.

0/0
4.5.2008 14:08

boudicca

Re: Re: Jak se pozná chlap od ženské?

Vsak za par let zase budou feministky rvat, ze panacky se sukynkami jsou diskriminujici, protoze sukne symbolizuje (doplnte nejakou feministkami oblibenou "porobu zenskeho pohlavi") ;-D Jsou to husicky.

PS: ja jsem zena :)

0/0
4.5.2008 18:00

blekkal

Re: Re: Re: Jak se pozná chlap od ženské?

Nejrozumnější možná bude včas těm postavičkám se sukýnkou domalovat ptáka :-)

0/0
4.5.2008 18:25

:-(

Re: Jak se pozná chlap od ženské?

Na znackach jsou a nadale zustanou panackove v kalhotech, jen na nekterych znackach budou panenky v sukni. Takze budou kalhoty i sukne. Jinak by si Skotove nebo mnisi mysleli, ze nesmeji... ;-)

0/0
4.5.2008 19:42

Lessfax

Re: Re: Jak se pozná chlap od ženské?

Většina lidí nepřejde ulici ;-D Teda kromě těch co budou mít zároveň sukni i kalhoty :D tj. amíci z 80. let a nikdo jinej

0/0
6.5.2008 21:52

Luo

V Tajpeji na Tajwanu

maji elektronicke panacky. Kdyz se nesmi prejit, stoji a je cerveny. Potom je zeleny aj jde. poslednich 10 vterin pak bezi.

Kdyz to poprve instalovali, nekdo rozsiril mytus ze kazdych 25.000 kroku zakopne a spadne ;-D;-D

0/0
4.5.2008 13:43

Darek

Jak se pozná chlap od ženské?

0/0
4.5.2008 13:40

Luo

Nejlepsi

byli panacci ktere nejaky genius pred dvema lety instaloval v Praze. Jenom je skoda ze je potom vyhodili.:-/

0/0
4.5.2008 13:35

boudicca

Re: Nejlepsi

Myslis ty od Ztohoven? :-)

0/0
4.5.2008 18:01

Ventre__Saint__Gris

Co na to říct

:-©:-©:-©

Když slyším slova a fráze jako "politická korektnost", "multikulturalismus" , "gender+něco" či "enviromentalismus" dostavuje se u mne davící reflex.

Takhle společnost už opravdu překročila vrchol možného a padá do srač...

0/0
4.5.2008 12:46

Já, Claudius

Nestačím žasnout

jakými blbinami se lidé mohou zabývat.

0/0
4.5.2008 10:23

1255

Naši panáčci byli hezčí,

 Člověk si těch panáčků více všímal a tudíž i více dával pozor na to, kdy má přejít. Jen tohle našim pánům nahoře nedošlo a autora chtějí potrestat. Teď Švédi dělají neco podobného, jen to má feministický podtext. Zase nějaká krajnost.

0/0
3.5.2008 22:15

rohatey

Ještě by to chtělo vymyslet nějaké panáčky

ze kterých by bylo např. zřejmé že ten chodec je homosexuál nebo tělesně postižený atd. ;-D Já bych řekl že u nás jsme předstihli dobu, ale podivné že naše soudní totalita toto prohlašuje za trestní čin , pokud vím máme člověka který zkoušel ty panáčky oživit a zlidštit a jak je známo tak si za to vysloužil trestní stíhání. :-( Zřejmě kdyby prohlásil, že je to boj proti diskriminaci tak by ho snad i nechali na pokoji.

0/0
3.5.2008 19:01

jájik

mrk

na značkách by měli být chlapskýho pohlaví z chlapa jde aspon trochu respekt z ženské to bude na prču (nic proti ženskejm);-D:-P

0/0
3.5.2008 18:45

perina

Re: mrk

mozna prave kvuli lidem s timhle nazorem nove znacky zavadeji;-D  Treba kazdy nema dominantniho otce a submisivni matku jako ty :-)

0/0
6.5.2008 23:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.