Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

CVVM: Češi stále více tolerují přítomnost cizinců v ČR

Čeští občané stále více tolerují přítomnost cizinců v ČR. Vyplývá to z průzkumu, který dnes zveřejnila společnost CVVM. Podle něj téměř devět z deseti respondentů souhlasí s tím, že by cizinci měli mít možnost dlouhodobě pobývat v Česku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

fext

?

Zajímavé, to já zase toleruju přítomnost cizinců stále míň, a co mám tak zkušenosti s názory ostatních lidí, tak oni taky. Rozhodně si v žádném případě nemyslím, že by v ČR měl mít možnost bydlet každý, kdo má zájem.

Ten průzkum je, myslím si, zmanipulovaný, má prostě sdělit lidem, co si vlastně myslí. Možná připravit lidi na masivní přesun imigrantů z jimi přeplněných "starých" členských zemí EU sem.

Už delší dobu se zájmem pozoruju PR akce proti rasismu, pro multikulti smýšlení, pro náboženskou toleranci (rozuměj toleranci jiných náboženství než zde tradičního křesťanství, to je naopak spíš zlehčováno, a největší podporu má islám, protože v podstatě skoro všichni problémoví imigranti v zemích jako je Německo, Francie, Anglie a Holandsko jsou muslimové), prostě snahu místní zbavit tradiční xenofobie a zajistit, aby plánované přerozdělení problémových cizinců, co si nabraly staré země EU v rámci své velkorysé imigrační politiky sem.

0/0
30.4.2008 16:37

fext

to jsou veci

Zajímavé, to já zase toleruju přítomnost cizinců stále míň, a co mám tak zkušenosti s názory ostatních lidí, tak oni taky. Rozhodně si v žádném případě nemyslím, že by v ČR měl mít možnost bydlet každý, kdo má zájem.

Ten průzkum je, myslím si, zmanipulovaný, má prostě sdělit lidem, co si vlastně myslí. Možná připravit lidi na masivní přesun imigrantů z jimi přeplněných "starých" členských zemí EU sem.

Už delší dobu se zájmem pozoruju PR akce proti rasismu, pro multikulti smýšlení, pro náboženskou toleranci (rozuměj toleranci jiných náboženství než zde tradičního křesťanství, to je naopak spíš zlehčováno, a největší podporu má islám, protože v podstatě skoro všichni problémoví imigranti v zemích jako je Německo, Francie, Anglie a Holandsko jsou muslimové), prostě snahu místní zbavit tradiční xenofobie a zajistit, aby plánované přerozdělení problémových cizinců, co si nabraly staré země EU v rámci své velkorysé imigrační politiky sem.

0/0
30.4.2008 16:32

Ivano

s těžkým srdcem

Ať přijedou studovat a nechat je podepsat, že hned po získání jakékoliv kvalifikace, mažou domů. Ať si každý zůstane doma. Dělníky na provedení prtáce a zpět domů. Sami máme málo a ještě se dělit.

0/0
30.4.2008 11:40

v.moravan

Nesmysl

Nevím jak na to přišli, ale z mého okolí jsou názory poněkud odlišné, spousta lidí má už přistěhovalců dost a ti co jich dost nemají tak těm je to zatím fuk. Těm pár co hanobí náš národ kolaborací, tak těm se to určitě zamlouvá, zajímaly by mne podklady těch statistických dat a skupiny, kde data získávali. http://moravan.blog.idnes.cz/ [>-]

0/0
30.4.2008 11:19

Dimitar Toškov

Re: Nesmysl

Klasická propaganda, pravděpodobně zaplacená Člověkem v tísni. Je to podobné, jako když média např. uvádějí, že "několik", nebo "některé" státy USA uplatňují trest smrti. Těch států je 38 z 50, což je zatraceně víc, než "několik" - z pohledu vnímání veřejnosti.:-)

0/0
30.4.2008 11:34

Jack777

...

Já samozřejmě s tím, že člověk má právo zůstat kdekoliv na světě a žít tam naprosto bez rozdílu jako místní, souhlasím. Moje přítelkyně pochází z Thajska, takže s tím souhlasím o to víc. Byl jsem téměř rok v Austrálii a ta je důkazem, jak je různorodá společnost bohatá, moderní a vyspělá. Když jsem se vrátil do Čech měl jsem pocit, že se vrácím do rozvojového středověku. Přecejenom jsou mnohem dále. I když to semtam zaskřípe, ale ve srovnání s ČR je to mizivé. Například existenci podřádných skinheadů jsem tam vůbec nezaznamenal a když jsem se ptal místních, tak většinou nevěděli o čem je řeč :-) Země zaslíbená :-) Jinak různorodá společnost má mnoho výhod pro společnost co se týče např. kuchyně, větší možnost práce v mezinárodní sféře, větší přehled o světě a méně rasismu. Asiati jsou většinou pracovitější, takže i větší přísun peněz. Líbilo se mi, že tam je tolik smíšených párů, že se nad tím ani nikdo vůbec nepozastavuje. To tady je to jiné, tady si člověk stále připadá jako exot...

0/0
30.4.2008 10:18

URB-Královna diskusí

Re: ...

Že by tam od toho roku 1968, kdy přestalo být zastřelení domorodce beztrestné, udělali takový pokrok? 

0/0
30.4.2008 10:40

fext

Re: Re: ...

Mám pocit, že Jack žil v komunitě mladých lidí, co se volně potulují světem, vydělávají si na to nekvalifikovanou prací, a studoval nějaký humanitní obor, nebo se učil anglicky, medicína nebo jaderná fyzika to s největší pravděpodobností nebyla.

To, s jakými se setkával lidmi také vytvořilo jeho mylný názor, který zde prezentuje. Zaměnil prostě Austrálii za komunitu, s níž se nejvíc stýkal.

Všeobecně je známo, že Češi a běloši vůbec jsou relativně málo rasističtí. Zčásti za to může i křesťansky založená kultura sebevyčítání. Xenofobie je jiná věc, a za českou xenofobii jsem poměrně vděčný, protože doufám, že se díky ní ubráníme islámské kolonizaci a následného období temna a krutosti, spojeného se zavedením práva šaríja, a příchodem Afričanů s jejich velmi silnými rasistickými předsudky a supremacismem.

0/0
30.4.2008 17:09

Jack777

Re: Re: Re: ...

Bydlel jsem jak v podnájmu tak v australských rodinách - většinou lidi od 40 víc s dětma a škola byla nejprve anglina pak PC a pak ekonomka, jaderná fyzika mě příliš nebere :-), takže ten názor není mylný, ale řekl bych, že správný. Práci jsem dělal jak nekvalifikovanou tak i kvalifikovanou. Můj pohled na svět je tedy velice široký, což se o většině čechů bohužel říci nedá...

A xenofobie je poměrně záporná vlastnost...

Jinak bych fexte doporučil lidi posuzovat na základě faktů nikoliv pocitů :-)

0/0
30.4.2008 17:30

nonick

Re: ...

Hmmm...a to víš jakej je rozdíl mezi Austrálií a jogurtem? Jogurt má vlastní kulturu...;-)

0/0
30.4.2008 10:48

Jack777

Re: Re: ...

No vidíš, a přesto jsou tam mnohem mnohem dále než u nás. I když je pravda, že tady to jde rok od roku nahoru, možná právě díky otevřeným hranicím. Komunismus byla prostě velká rána.....

0/0
30.4.2008 10:53

nonick

Re: Re: Re: ...

Dej pokoj, prosímtě...mnohem, mnohem déle než u nás? V čem jako? V kultuře?Na to, že je to celý kontinet, je jeho přínos pokud jde o filmy, hudbu či literaturu odpovídající? Didgeridoo to všechno nevytrhne..Komunismus byl velká rána, ale dnes už bych s ním moc neargumentoval - už jsme od něj téměř celou generaci...

0/0
30.4.2008 11:03

Karboxyl

Re: Re: Re: Re: ...

Kontinent to sice je, ale žije na něm jen 20 mil lidí. Tedy jen 2× tolik, co u nás. Poměřovat přínos světu přes rozlohu je nesmysl. To by pak mělo mít velký vliv i takové Grónsko, že..

Komunismus je sice pasé už 18 let, ale jeho negativní vliv bude patrný ještě dalších minimálně 10 let. Dokud budou převažovat ve spol. lidé, kteří významnou částí života zažili komunismus, tak se toho mnoho nezmění. Komunismus znamenal obrovskou morální devastaci téhle spol. a ta se jen tak nespraví.

0/0
30.4.2008 12:23

Jack777

Re: Re: Re: Re: ...

Jejich země je mnohem dále v životní úrovní obyvatel - hrubý domácí produkt na obyvatele je o dost vyší a důchodci rozhodně nemají míň jak 10000 tis. důchod atd.. :-). Pracoval jsem tam i v naprosto nejnižších zaměstnáních jako je úklid za takový plat, že jsem mohl zaplatit školu, bydlení, jídlo, zábavu, dovču v Thajsku a to za poloviční úvazek. Za plnej jsem docela našetřil. To je ten rozdíl. Lidé jako ty nemají možnost srovnání, protože byli maximálně jen někde na dovolený, takže chápu, že ti ten rozdíl nedochází - co oko nevidí to duši nebolí. Mě to také příliš nedocházelo dokud jsem neměl možnost žít delší dobu někde jinde než v ČR.

0/0
30.4.2008 13:14

Karboxyl

Re: Re: ...

To radši budu žít v té Austrálii, než ve státu s vlastní kulturou, ale neskutečným rasismes a hromadou předsudků.

0/0
30.4.2008 12:25

_m-

Re: Re: Re: ...

šťastnou cestu

0/0
30.4.2008 12:52

Karboxyl

Re: Re: Re: Re: ...

Děkuji, ale stěhovat se zatím nehodlám. Věřím v pozitivní vývoj.

0/0
30.4.2008 12:56

fext

Re: Re: Re: ...

Já si tedy nejsem jistý, kde to přesně Jack777 vlastně žil, ale mám dojem, že pětiminutový rozhovor s průměrným Australským redneckem, zejména na téma původní Australský domorodec a jak s ním nejlépe naložit, by poněkud upravil Vaše nazírání na toleranci a absenci rasismu v Austrálii. V:-);-)

0/0
30.4.2008 16:50

v.moravan

Re: ...

Oni se začnou pozastavovat až v Evropě vznikne první ohnisko eboly nebo podobné sra*ky.

Nechci vás schazovat, ale podobně se na misích v Africe snažili k vojákům přivtěřit podobné slečny jako je ta vaše žena, vše to bylo zcela z čisté lásky. Byly tak zamilované že úplně zapoměly na to jaký je u nich bordel a na to jak se ve vyspělé Evropě budou mít lépe. Láska prostě hory přenáší. [>-]

0/0
30.4.2008 11:28

Jack777

Re: Re: ...

S mojí ženou jsem se potkal ve škole, je pravděpodobně vzdělanější a z bohatší rodiny než jste vy. A stěhovat se nechce, moc se jí tady nelíbí - nedivím se. Například oblast Bangkok je na mnoha místech také na vyšší úrovni než Praha. Ostatně počet bohatých lidí v Thajsku by byl po sečtení možná vyšší než je počet lidí v celé ČR. Takže s tou chudobou to není tak jednoznačné a skutečně nevím, proč by holka z bohatý rodiny chtěla do Evropy, když má doma víc...

0/0
30.4.2008 13:19

fext

Re: ...

Tak to by asi bylo nejlepší, kdybyste se s přítelkyní přestěhovali do Austrálie, nebo do Thajska, když vám to tam vyhovuje víc? Ideální by asi bylo to Thajsko, pokud má navíc i bohaté rodiče, tak vám v začátcích pomůžou. Nevím tedy, co jste studoval, ale předpokládám, že se tím uživíte.

0/0
30.4.2008 16:47

Jack777

Re: Re: ...

O tom všem uvažuji, spíše ale bych viděl to austrálii, protože sehnat práci v Thajsku je kvůli jazyku poměrně těžší a výběr užší...

0/0
30.4.2008 17:33

erben3

.

Co to je zase za článek? Nějaká multikulti propaganda? Podívejte se do Anglie, Francie a hlavně např. Holandska, kam vede "multikulti". Jednou všichni zapláčeme a budeme zase nadávat, kdo že vlastně může za ty vrata, otevřené cizincům dokořán. fascinuje mě, že v celé historii lidstva si jednotlivé národy vždy bránily svá území, kulturu, jazyk... a dneska? Škoda mluvit, ale k ničemu dobrému to nevede a nepovede. Cizince ano, ale pouze jako turisty. Vyfoťte si orloj, podívejte se na Karlštejn, dejte si pivko a na shledanou třeba zase u vás. Ale ekonomická migrace? Vietnamská mafie? Arabáši a černoši, obchodující s drogami? :-©Rv No comment.

0/0
30.4.2008 10:04

nonick

Multikulti obohacení???

Smíchejte červenou, modrou, zelenou, hnědou, žlutou barvu - nevznikne nic jiného, než šedá...!

0/0
30.4.2008 8:43

erben3

Re: Multikulti obohacení???

Jo jo, moje slova. Barevná malířská paleta je pěkná, ale když se barvy smíchají...

0/0
30.4.2008 10:05

Dimitar Toškov

Úžasné obohacení

Víte, bohužel jsem na rozdíl od pravdoláskařů polointeligent a stále jsem nepochopil výhody  rajského života v multikulturní společnosti. Může mně pro začátek někdo srozumitelně vysvětlit, čím nás jakože cizinci obohacují? Slyším to denně v TV, v takových těch různých Babylonech, City Folk a dalších sra.čkách, na které přispívám 135 korun měsíčně, ale furt mně to nedochází...takže čím nás obohacují, prosím? Děkuji.;-D;-D;-D

0/0
30.4.2008 8:33

erben3

Re: Úžasné obohacení

Kriminalitou, drogami, vietnamskými šunty, daňovými úniky... asi tak nějak.

0/0
30.4.2008 10:07

CarolusIV

Není cizinec jako cizinec.

S cizinci je to jako s kořením. Bez koření je jídlo sice zdravé ale fádní.  Běda ale když nám při kořenění ujede ruka. Pakt o není k žrádlu.  S cizinci západní Evropě "ruka ujela" už dávno.

0/0
30.4.2008 7:19

Zelenej Raul

...

Jsem rád, že mě tu Cikáni, Ukrajinci a další svoloč tolerují, je to od nich milé...

0/0
29.4.2008 23:50

URB-Královna diskusí

Já říkám, cizince ano, ale pod přísným dohledem.

Zřídit imigrační úřad. První otázka úředníka, by měla být, co nám nabízíte? Podle odpovědi mu dát stanovisko ke vstupu kladné, nebo záporné. 

0/0
29.4.2008 21:27

mattonka

Re: Já říkám, cizince ano, ale pod přísným dohledem.

a co naší společnosti přináší kvanta flákajících se vyžírek, nejen cikánských?!

0/0
30.4.2008 7:26

URB-Královna diskusí

Re: Re: Já říkám, cizince ano, ale pod přísným dohledem.

 Myslím, že město ve které bydlíme, je na tom celkem dobře a ghetto Zelené Údolí se má letos rozšiřovat o další dům, takže ten střed se zase trochu víc vyčistí.

0/0
30.4.2008 10:26

cinsky_buh_srandy

a cikáni

jsou také cizinci?

0/0
29.4.2008 19:57

CarolusIV

Re: a cikáni

Co jiného by mohli být ?

0/0
30.4.2008 7:16

URB-Královna diskusí

Re: a cikáni

Ti jsou tady proto, aby ses jich bál, večer nelítal po ulicích a tím pádem nezaspával do práce.

0/0
30.4.2008 10:34

chachris7

Dotaz ...

Jsou Romové cizinci?:-P

0/0
29.4.2008 19:42

celtic

Re: Dotaz ...

to jsou naši cizinci....;-)

0/0
29.4.2008 19:53

killy

.. to jsou cizí našinci !

0/0
29.4.2008 19:57

Dimitar Toškov

Re: .. to jsou cizí našinci !

To nejsou moji spoluobčané.:-©

0/0
30.4.2008 11:38

fordob

Re: Dotaz ...

Ne, ne, ty jsou přece doma všude ;-D

0/0
29.4.2008 21:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.