Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prahu a Kladno spojí rychlodráha za miliardy

Po sedmnácti letech dohadování je konečně jasné, že Prahu a Kladno spojí rychlodráha. Pavel Bém, ministr dopravy Aleš Řebíček a zástupci města Kladno dnes podpisem zpečetili stavbu dráhy pro rychlovlak, která má fungovat už v roce 2013. Předpokládaná investice je osm až deset miliard.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pvl1

Co vím

tak už je to asi třetí rychlodráha Kladno-Praha. A furt to trvá na Masaryčku hodinu.

0/0
30.4.2008 13:43

Dezo-Conka

V roce 1984 se SM podílela 40%

na HDP.Co z toho máme ? Příjezdové cesty k Ostravě jsou v katastrfálním stavu,

ta Opava-Ostrava je úzká,2 m nad okolním terénem,přímo životu nebzpečná.

Že se nestydíte,vy pražští pováleči ?

Ruchlodráha za miliardy ? Fuj,bléééééééééééééé(Y)Rv

0/0
30.4.2008 11:06

falda

Zase je v reakcích plno hovadin,

jako ostatně skoro pořád. Napřed se o tom zkuste něco dovědět a pak diskutujte! Za prvé to má být normální trať s rychlostí do 140 km/h, takže není důvod pro vyšší jízdné než kdekoli jinde na naší železnici, resp. v příměstské dopravě. Dnešní trať směr Kladno je katastrofální a dávno nesplňuje nároky kladené na příměstskou železnici. I proto se hodně lidí orientuje na autobusy a na auta, ačkoli chorobní autaři (píše jich sem dost) stejně vlakem nikdy nepojedou, ani kdyby stál polovinu a byl dvakrát rychlejší. Najdou si zase jiný argument. Ale není důvod, proč by kvalitní příměstská železnice nemohla být využívána směrem na Kladno, když je využívána směrem na Kolín, Benešov, Beroun, Kralupy (samozřejmě ne všude je dnes kvalitní, ale to je snad otázka času). Když se staví tunely pro metro (i tam, kde vůbec nejsou nutné), nikdo ani necekne. Když jde o tunel pro normální železnici, lidé se málem bouří. Přitom jde v podstatě o jedno a totéž, jen se podzemní železnici říká metro.

0/0
30.4.2008 8:38

piguelina

Co má furt Bém s těmi tunely?

Bydlím v Ruzyni a občas tím kladeňákem jezdím na Masaryčku, zpravidla je zcela prázdný, takže nevím o jakých tisících jedoucích za prací autor článku mluví. Ale budiž, zřejmě mají na mysli, že lidi, co jezdí autobusy, začnou jezdit také vlakem. Zaráží mě ale, proč chtějí stavět ten tunel? Vždyť je to strašně drahé a ten argument se starostou Prahy 6 je irelevantní, protože on je Tam za ODS, takže kdyby Bém chtěl, jistě ho nějak přemluví. A co tu dráhu znám ani nevidím důvod, proč by tam měl být tunel, je to velice pěkný úsek, zástavba jen v některých částech. Že by už byl Bém na něčem domluven s Metrostavem?

0/0
30.4.2008 2:11

falda

Re: Co má furt Bém s těmi tunely?

Nevím, že by vlaky od Kladna jezdily prázdné, určitě ne ve špičce. Na druhou stranu do těch prastarých, špinavých, kodrcavých a navíc pomalých vehiklů, které tímto směrem jezdí a které z této tratě udělaly málem nejposlednější lokálku, asi moc lidí s chutí nenastupuje. Až tam budou jezdit soupravy například charakteru tzv. "CityElephantů" (ř. 471/071/971), určitě se rapidně zvýší i počet cestujících.

0/0
30.4.2008 8:44

2mmmm

Bohužel to bude

propadák. Jízdné předpokládám tak drahé, že se každý spokojí s autem či autobusem komkoliv k metru. Toť má obava.

0/0
30.4.2008 0:19

drevak_patlak

Re: Bohužel to bude

Jízdné předpokládám podle tarifu PID, možná SID, ale ten doufám nakonec s PIDem splyne. Nic jiného není rozumné.

0/0
30.4.2008 0:21

WebFilozof

Naprostá ptákovina..

A na Kladně, to nádraží pro rychlodráhu, to bude tam co je teď, jo? Super. Takže místo abych před barákem nasedl na autobus a dojel rovnou na Dejvickou, tak pojedu skoro stejně tak dlouho na nádraží, abych si užil tu rychlodráhu :-) Mimochodem, dneska to spěšnýmu vlaku (jezdí ráno a večer) trvá na Hradčanskou půl hodiny, kolik to bude trvat rychlodráze? Celých 20 minut? A vlaky z Rakovníka jako pojedou s dieselovou lokomotivou až do Prahy? Nebo budou muset navíc přestupovat? A rychlíky atd. atd..

0/0
29.4.2008 21:42

drevak_patlak

Re: Naprostá ptákovina..

Na Kladně bude nádraží tam co teď (na Vejhybce) a pak se bude pokračovat přes zastávky Kladno město do stanice Kladno Ostrovec, stejně jako dnes jezdí většina přímých vlaků do Kladna. Mimochodem těch "rychlých" vlaků jezdí více, jsou tu i rychlíky a zrychlenné osobáky, odpoledne z Prahy např. každou hodinu.

Jinak pochopitelně, máte-li to na nádraží přes celé město a na bus minutu, není co řešit. Dost lidí to ale má na některé nádraží v docházkové vzdálenosti. Navíc vlak nebude končit na Dejvické jako busy, ale bude pokračovat do centra.

0/0
30.4.2008 0:20

pujcovnaprivesu

Za miliardy ?

To zase bude tunelování a korupce.

0/0
29.4.2008 21:29

Helmut_Zazvorka_von_Pilsen

Ale stejně.

I kdyby z centra Kladna (např. Náměstí Svobody) jel ten vlak na Hradčanskou 20 minut, tak průměrně kladeňák do Prahy pojede svým zánovním vozem pežó 405 r.v. 1992, protože je to pohodlné a jen o 4 Kč dražší než vlak.

0/0
29.4.2008 20:48

Rubik1

Re: Ale stejně.

Prumerny Kladenak nebude mit kde zaparkovat. Ostatni pojedou rychlodrahou.

0/0
29.4.2008 22:34

Helmut_Zazvorka_von_Pilsen

Ale stejně.

I kdyby z centra Kladna (např. Náměstí Svobody) jel ten vlak na Hradčanskou 20 minut, tak průměrně d e b i l n í kladeňák do Prahy pojede svým zánovním vozem pežó 405 r.v. 1992, protože je to pohodlné a jen o 4 Kč dražší než vlak.

0/0
29.4.2008 20:48

YaMt

Re: Ale stejně.

Nezbývá než souhlasit. Spočtěte si náklady na cestu do Prahy pro 2 lidi a bohatě se to vyplatí :-((  Jízdné za tenhle supervlak bude určitě vyšší, pokud do toho půjde soukromý sektor, který na tom bude chtít vydělat aspoň nějaký rozumný zisk..

0/0
30.4.2008 7:08

Englaw

Re: Re: Ale stejně.

A jak by to podle Vás mělo být? Měl by teda dotovat stát jízdné Kladeňákům za prací nebo co? Pokud to bude rychlá a pohodlná doprava, tak si lidi rádi zaplatí.

0/0
30.4.2008 14:36

Tryskomys Muf

Uz vidim

Uz vidim ten kodrcak s max. rychlosti 90km.

0/0
29.4.2008 20:31

Helmut_Zazvorka_von_Pilsen

Re: Uz vidim

nové úseky jsou stavěny na rychlost 200 km/h. ale co to může být rychlodráha po česku........

0/0
29.4.2008 20:50

wcbaba

Dovoluji si připomenout, že první studie rychlodráhy

se zpracovávali již v  roce 1970 po schválení této myšlenky ÚV KSČ

0/0
29.4.2008 20:10

Rudá_záře_nad_Kladnem

Mám dotaz.

Co si mám představit pod pojmem rychlodráha? Předpokládám, že to nebude vlak s rychlostí 250 km/h.....

0/0
29.4.2008 19:55

drevak_patlak

Re: Mám dotaz.

Rychlodráha je tak nějak tradiční, leč zavádějící název. Bude to prostě úplně normální železniční trať, maximální rychlost 100, možná 120 km/h. Jen mezi Veleslavínem a Letnou bude tunel.

0/0
30.4.2008 0:23

l e o

hmmmm

uz ted vidim, mili Cesi, jak se opet nechavate/nechate hloupe, jednoduse a bez odvolani otunelovat o dalsi podstatnou cast svych spolecnych penez... Rv

(Y)

0/0
29.4.2008 19:40

Zmuda

Re: hmmmm

..a ty jsi co zač ? Ty nejsi Čech ,trubko ..??

0/0
29.4.2008 19:49

doktor_bota

Re: Re: hmmmm

Nejspíš nějaký náš dar Kanadě či Británii...

0/0
29.4.2008 20:05

klauzkomik

ale jo

možná mi nebudete věřit ale na ministerstvu dopravy už vědí kdo vyhrál ¨výběrové řízení na stavbu rychlodráhy,a pak,že ministerstva u nás pracují pomalu;-D

0/0
29.4.2008 19:24

pujcovnaprivesu

Re: ale jo

KORUPCE,co jiného taky od toho modrého gaunera očekávat

0/0
29.4.2008 21:30

tyrael

Cena

Bezda se mi ta cena, z Veleslavina na Letnou je to pekna delka, to bude strasne drahe. Dejvice nadrazi je pamatka, tezko ho kdo povoli zbourat

0/0
29.4.2008 19:18

TurboFrank

Re: Cena

Čím delší, tím se více někdo napakuje.

0/0
29.4.2008 19:36

egidi

to snad ne !

100 tisíc ??? Kde to vzal ??

Rychlodráha na prd...nebo spíš další dopravní tunel na prachy.

A na letiště zavedeme rychlodráhu taky aby Kladeňáci mohli jet rovnou na letiště ;-D pak samozřejmě metro. Z Divoké Šárky se bude prodlužovat tramvaj (již schváleno). Takže nám zbývají ještě trolejbusy. Vlastně ne, ještě chybí lodní doprava a bude to světový unikát.

Akorát ho zacálujeme my všichni..........

0/0
29.4.2008 19:16

Pribinacek

Re: to snad ne !

Kdyby se zaplavila oblast Divoké Šárky a Šáreckého údolí, tak by se loď k letišti skoro dostala ;-D

0/0
30.4.2008 8:07

killy

Bendle !

Kladno má něco přes 70 tis. lidí, z toho 100 tisíc dojíždí do Prahy ;-D !

0/0
29.4.2008 19:02

lada123

Re: Bendle !

On Te ten smich prejde, az zjistis, kdo to zaplati :-/

0/0
29.4.2008 19:13

klauzkomik

Re: Bendle !

co chceš od tupouna  Bendla,když ani neví kolik má Kladno lidí a kolik jich asi jezdí do Prahy za pracíRv

0/0
29.4.2008 19:33

TurboFrank

Re: Bendle !

Co chceš po hasičovi? Bendl je magor a mohl by hrát v reklamě, kdy šest z pěti zubařů doporučuje Perličku.

0/0
29.4.2008 19:38

Nazdar blbci

Re: Bendle !

Toho Bendla nemusím, jenže se tam píše: "Denně z Kladna do Prahy dojíždí tisíce lidí za prací."  Navíc jsou lidé, kteří dojíždějí denně do Prahy z jiných stanic za Kladnem, ale přes Kladno.

0/0
29.4.2008 21:25

________________________________

Re: Re: Bendle !

Navíc právě kladensko je známé spoustou neúnavně činorodých spoluobčanů, kteří přes své sociální vyloučení neváhají dojíždět za prací třeba na kraj světa.

0/0
29.4.2008 21:51

B.A.D.Y.

Re: Re: Bendle !

puvodne tam bylo 100 tisic, uz to nekdo opravil. ;-)

0/0
29.4.2008 22:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.