Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na ostravské jednokolejce se tramvaje srazily už v roce 1969

Ostravský Dopravní podnik doposud mlčel o nehodě tramvají, která se na jednokolejce stala před téměř čtyřiceti lety. Tehdy bylo zraněno dvacet lidí, z toho tři těžce. Řidička, která srážku zavinila, byla odsouzena a strávila dva roky ve vězení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

johaanek

Nechápu

Proč se hledá vina tam, kde není??? Řidič byl plnoletý, měl zkoušky, znal předpisy i jízdní řád. Udělal chybu a za chyby se platí. Někdy za ně bohužel zaplatí i jiní. Stalo se a nehoda nechť je poučením pro ostatní řidiče, aby neporušovali předpisy. Dál není co řešit.

0/0
29.4.2008 14:30

registered to open silly heads

Re: Nechápu

To je jistě pravda, ale těch vysoce postavených, práci imitujících a nepotrestaných hajzlů dělajících osvědčenou taktiku mrtvého brouka(a to dokonce třeba i ve zdravotnicví) jsou spousty a o ty mi šlo.

0/0
19.5.2008 16:01

radisek

Novinka :-D

V den, kdy došlo k letošní srážce, probíhala diskuse mj. na serveru K-Report (www.k-report.net), kde se scházejí zájemci o MHD a ještě ten den tam tato informace padla. Dnešní Dobré ráno s ČT, kde jedna redaktorka z ČRo Ostrava rádoby fascinovaně popisuje, jak navštívila ostravský archiv, mě velmi pobavilo. Navíc je nutno podotknout, že v roce 1969 došlo ke srážce na úseku, který byl následující rok zrušen a hlavní úlohu definitivně převzala trať z r. 1958. Takže přeju hodně fascinujících bádání ;-D;-D;-D

0/0
29.4.2008 8:16

forhend

Teď

jsem si vzpomněl na tu nehodu tenkrát...JOJO, kdyby tam jel nějaký synátor papaláše, tak už jsou všude dvoukolejné tratě...:-/:-/:-/

0/0
28.4.2008 21:09

LoginPoze

A co takhle natvrdo zašít pana ředitele doprpodniku??

Možná by se ti ostatní povedení principálové chytili za frňáky a s podobnými průserovými místy by něco udělali... :-/

0/0
28.4.2008 20:26

barbudo

Re: A co takhle natvrdo zašít pana ředitele doprpodniku??

... jakými místy?

0/0
28.4.2008 20:32

registered to open silly heads

Rada jak diskusní hlupák k rozumu může přijíti

Inspirován pěkným příspěvkem "28.04.2008 19:00 Králík z klobouku"(nejen tento příspěvek ) bych všem co se diví tu či hned jinde jak "je něco možné, nepochopitelné, jaký debil ten JEDEN člověk či JEDNA firma" doporučil: VŠE MÁ SVOU PŘÍČINU A tA ZASE JINÉ.  Mnohé průsery potřebují několik příčin, protože byly původně někým inteligentním či vývojem takhle zajištěny. Ale když skoro všichni na vše serou tak to nepomůže  Vážení  "moderní EU soudruzi" rozlučme se  pozdravem "Čest práci" :-( 

0/0
28.4.2008 19:52

sigenius

významy slov (křižovat x vyhýbat)

Pro někoho je čeština velmi složitá a snad lze pochopit, že mu splývají slova s podobným významem. Avšak novinářům by se to stávat nemělo.

(aktuální) příklad 1: zloděj x sběrač, viz diskuse pod jinými články

příklad 2: křižovat x vyhýbat... Jde totiž o to, aby se tramvaje na VÝHYBNÁCH nikoliv křižovaly, ale VYHÝBALY! ...Takže "...aniž počkal na křižování s protijedoucí tramvají..." je špatně!

0/0
28.4.2008 18:06

Králík z klobouku

Re: významy slov (křižovat x vyhýbat)

Čeština je asi složitá hlavně pro tebe, když jsi nepochopil, že odbornou terminologii určuje především vžitý úzus a platné normy a předpisy. Vyhýbají se protijedoucí auta na úzké silnici, a výhybnu k tomu nepotřebují. Protijedoucí vlaky a tramvaje se ve výhybně nebo ve stanici křižují. Možná pro tebe bude překvapením i to, že na křižovatkách mají tramvaje výhybky, i když se ničemu nevyhýbají.

0/0
28.4.2008 18:43

registered to open silly heads

Ba ještě hůř ...

Reklama Čes.pojištovnu nám(a tedy i dětem) dává vzor jak kašlat na práci i jako ředitel jdoucí na tenis. A iDnes často píše o sexu v práci atd.

Přestali jsme přemýšlet dopředu na následky, jsme jako zvířátka, jen sledovanost článku či reklamy  je důležitá(čili peníze). A jsou další tisíce podobných nepříjemných souvislostí. Jdu zvracet neboť i tvrdým ateistům se to stává :-)

0/0
28.4.2008 17:55

dj giovanni

Re: Ba ještě hůř ...

přesně vystižený, a pravděpodobně postkomunistickej ředitel dopr. podniku m. Ostravy honorovanej jistě nejmíň stovkou měsíčně měl úplně jiný starosti jako možná ten tenis či udělat nějakej kšeftík za provizi - mají li třeba časopis podobně jako šalina v Brně - než se starat a od rána do večera přemýšlet je-li všechno v pořádku a neustále kontrolovat

0/0
28.4.2008 18:41

dewils

..........

Proč obhajujete řidiče tramvaje?? ....na D1 se už zabilo desítky lidí, nikdo nic nedělá aby se tomu zabránilo, takže když tam někdo nabourá tak za to nemůže, ale ministerstvo dobravy?

0/0
28.4.2008 16:58

registered to open silly heads

Re: ..........

Možná jste neměl dost sebevědomí udělat ze sebe v..a a odpovědět přímo na můj příspěvěk.  Ale k věci: Tohle je PROKAZATELNĚ nebezpečné místo už 40 let a navíc zcela zbytečně. Zajímavé by bylo vědět kolik(a zdali vůbec) závažnějších míst už DI či DP vyřešili za těch 40 let.

0/0
28.4.2008 17:07

someone_else

Re: ..........

Dé jednička je podstatně přehlednější, než průjezd tramvaje houštím, a řidič má na dálnici v pohodě čas reagovat. Takže za jeho bouračku nemůže "ministerstvo dobravy", ale Ty, kterej ho hájíš. K věci: nikdo tu neříká, že ten kluk za nic nemůže, ale nejspíš se shodneme v názoru, že kdyby parta peciválů na DP Ostrava soustavně a zcela vědomě nezanedbávala svoje povinnosti, výsledkem by nebyla absolutně nezabezpečená trať. Ten kluk si moh těžko vůbec uvědomoval, na jakým sudu prachu sedí, když už předchozí případ soudruzi čtyřicet let úspěšně zatloukali úplně přede všemi, cestující nevyjímaje.

0/0
28.4.2008 17:08

registered to open silly heads

Re: Re: ..........

Tak, tak, divadlo, srát na všechno, rychle pryč z práce na bazén, na kolo, na zahrádku, za sexíkem(nebo rovnou v práci :-) ) ... než se stane průser a pak vypukne ta hra kdy kámoši a zásady se již nepočítají zejména u těchto početných  hajzlů. Takoví jsme my evropané, a třeba německé vanky stoply vedoucím placení nevěstinců atd. (a to píšu jako ateista)

0/0
28.4.2008 17:23

registered to open silly heads

Re: Re: ..........

korekce...německé Banky stoply...

A hrdě švejkovsky se smějeme Asiatům jak poctiví jsou v práci.  Je to na zvracení.

0/0
28.4.2008 17:25

samboush

Re: ..........

no mozna by si na ministerstvo.. taky byl nastvanej , kdyby vsechny pruhy dalnice svedla do jednoho.. nebyl tam semafor a ani zacka.. proste takova ruska ruleta.

0/0
28.4.2008 17:33

Králík z klobouku

Re: ..........

Za D1 nemůže ani tak ministerstvo, jako hlavně poslanci a jiní piráti, kteří se brání tomu, aby mýtné brány byly využívány k nepřetržitému úsekovému měření rychlosti. Tady je cíleně udržován stav, kdy 90 % řidičů předpisy zcela soustavně porušuje.

0/0
28.4.2008 18:52

registered to open silly heads

DP i DI

No obecně většina lidi pokud nemusí dělat a přemýšlet,  tak se do toho nehrne(základní problém komunismu :-D ). A vždy teprve až se stane průser, tak začne "hemžení" neboli hra na aktivního a snaživého. A počítám, DP i DI není výjimkou a teď se budou navzájem snažit na sebe hodit vinu.

  To bude zase jednou klasická sranda. A ti co obviňují řidiče nechť jednou zapřemýšlí co kdyby třeba byla mlha že by šla krájet.

0/0
28.4.2008 16:48

astrix

Re: DP i DI

To je jednoduché -- objevil by se Rákosníček.:-)

0/0
28.4.2008 17:27

registered to open silly heads

Re: Re: DP i DI

Jsem blbec, nenaplo mne, jak jsou u DP vybaveni. ;-)

0/0
28.4.2008 17:34

Mitas24

Re: DP i DI

Pozor, permanentně se tu zaměňuje DI (drážní inspekce - vyšetřuje nehody) a DÚ (drážní úřad), který má právě na starosti schvalovací protokoly, dozor apod.

0/0
28.4.2008 17:55

registered to open silly heads

Re: Re: DP i DI

Děkuji, toho jsem si nevšiml a nemám v tom jasno a moc mne to až tak nezajímá.

Šlo mi o obecný princip kdy máme např. výb. řízení na "Výber mýta", řekněme VR1 a zřízuje se komise pro kontrolu korektnosti KPKK1, avšak přesto se ukáže, že něvo nebylo v pořadku a zřizuje se  KPKK2 pro prověření KPKK1 apod :D. Jinak nikdo neví všechno a proto třeba ani nekritizuji za nějaká slovíčka např. zdejší redaktory, neboť sám nejsem obvykle pozorný čtenář a taky mu uniklo "křižovat x vyhýbat " od "28.04.2008 18:06 sigenius"

0/0
28.4.2008 18:22

sdsa

Trat neni silnice !!!

vazeni diskutujici. Trat neni silnice.

1) tramvaj ma delsi brzdnou drahu nez auto

2) tramvaj nikam neuhne, autem muzete napr uhnout a tak se vyhnout srazce

Tim padem pri jakekoliv chybe je vetsi pravdepodobnost celni srazky. proto tam melo byt odpovidajici zabezpeceni.

Proto se to neda srovnavat s krizovatkou v horni-dolni, kde traktor vjede z vedlejsi a neda prednost Skode 120 :)

0/0
28.4.2008 16:37

astrix

Re: Trat neni silnice !!!

Ano a ještě bych doplnil, že auta nepotřebují výhybky. Viz tragická nehoda před lety v Praze na Letné, kdy si řidič tramvaje nevšiml, že má přehozenou výhybku na odbočení, v plné rychlosti na ni najel a převrátil tramvaj (myslím, že to byla 26).

0/0
28.4.2008 17:21

Z-S

Re: Trat neni silnice !!!

Ovsem pokud ridic tramvaje dodrzi predpisy, tak je z obliga! Nikdo po nem predpokladam nevyzaduje, aby prizpusobil jizdu stavu a povaze koleji ci predvidal ze za zatackou si na kolejich mohl ustlal nejaky ozrala.

0/0
28.4.2008 19:44

HEIL-ige-ODS

to je dobre

0/0
28.4.2008 16:22

ovoce.zelenina

Doplňuji

ostravský magistrát, před tím Krajský a městský národní výbor, Krajský a městský výbor KSČ-- jako velitel==  sice nastrkali pěkných pár stovek milionů do nepřizpůsobivých a líných povalečů,, ale na zdvojkolejnění úseku,, nebo elektronickém zablokování úseku- po vjetí tramvaje,, se pár statisíců nenašlo nikdy !!! Proto požaduji řidiče ED neobviňovat !! Bylo by to JEN FÉR !!!  Toužíte-li "po krvi"-- vyhledejte papáláše, kteří v pohodě kynou a chechtají se-- těm dejte klidně doživotí.

0/0
28.4.2008 15:52

Hekynen

Re: Doplňuji

Zatím bylo řidičovi "beránkovi" pouze obvinění sděleno. Není zatím z ničeho obviněn ( ve smyslu policie již vyšetřila, státní zástupce obvinil). K soudu asi s řidičem dojde, dle mého by ale odsouzen být neměl (nepodmíněně určitě ne). Ano, chybu udělal, ale asi na takové úrovni, jakoby na trati, kde jezdí 160 km/h Pinďa, byl na rušné silnici obyč přejezd s obyč křížem (tedy ani žádná světla) a spoléhalo se na to, že řidič (vozidla) je povinnen se přesvědčit, jestli něco nejede...

Ani v nejhorším snu by mne nenapadlo, že v 21. století může existovat provozovaná jednokolejka bez jakéhokoliv zabezpečovacího zařízení. Sedět by za to mělo jít (taky) vedení DP...

0/0
28.4.2008 16:19

_m-

Re: Re: Doplňuji

.............byl na rušné silnici obyč přejezd s obyč křížem (tedy ani žádná světla) a spoléhalo se na to, že řidič (vozidla) je povinnen se přesvědčit, jestli něco nejede.........

8-oon není ? Teda autoškolu jsem dělala před 30 lety a nejezdím, takže nemám praxi, ale to, že před přejezdem bez značení je řidič povinen se ubezpečit... si pamatuju.

0/0
28.4.2008 16:26

nccch

Re: Re: Re: Doplňuji

Právě, že je, ale vzhledem k tomu, že tam jezdí vlaky 160km/h, tak mu to moc platný není ;-D

0/0
28.4.2008 16:49

astrix

Re: Re: Re: Re: Doplňuji

Paní to asi četla rychle a hned nepochopila, stane se...:-)

0/0
28.4.2008 17:07

someone_else

Re: Re: Doplňuji

Naprostej souhlas: bylo mu sděleno obvinění, tudíž není z ničeho obviněn. Jak jinak to potom může v tomhle Krachistánu asi tak vypadat?

0/0
28.4.2008 17:00

Králík z klobouku

Re: Re: Doplňuji

Nepleteš si náhodou obvinění s obžalobou, ty znalče? ;-D

0/0
28.4.2008 18:48

paskudilek

Chtělo by to připomenut případ,

jak vypadlo dítě z nezajištěného vlaku. Z ČD nebyl nikdo potrestán.!

0/0
28.4.2008 15:49

astrix

Re: Chtělo by to připomenut případ,

Ale přece jenom je tu "pokrok". Už jsem viděl na dveřích vagónu mnohokrát takovou samolepku "Pozor, blokování dveří nefunguje." Stačí, aby si to pětileté dítě přečetlo a je po problému! Rv

0/0
28.4.2008 17:10

E.Krajan

Pokud soud

bude uvažovat jako v případech pochybení doktorů a zastane se ho zkušený tramvaják nebude odsouzen.

0/0
28.4.2008 15:44

Mitas24

Skartace

Ježíšmarjá, páni senzacechtiví redaktoři, nezdá se vám, že za tu dobu se několikrát vyměnilo celé osazenstvo DP (tedy včetně řadových zaměstnanců) a skutečně si nikdo nemusí tuto nehodu pamatovat? Navíc pochybuji, že se někde v archivech najdou podklady, jsem přesvědčen, že i policie (archiv MV?) již dávno tyto materály skartovala. A pro úplnost - v záhlaví článku uvádíte, že řidička strávila dva roky ve vězení, o kus dál, že ve vězení celé dva roky díky amnestii nestrávila. Tak co si máme vybrat? Aspoň se přesně vyjadřujte, že byla odsouzena ke dvěma letům...

0/0
28.4.2008 15:23

bapial

Re: Skartace

JJ, stalo se to před čtyřiceti lety a na jiné trati. Ale hlavně že je o čem psát...

0/0
28.4.2008 16:03

Rebby

Re: Re: Skartace

O to se tu prece nejedna. Souvislost je jasna - zabezpeceni trati na urovni 60. let je naprosto k neuvereni! Nehlede na to, ze cela vec zavisela pouze na tom, ze lidsky faktor nesmel "zapomenout". To je samo o sobe dost k nicemu. Clovek je tvor omylny. I na blbou rucni brzdu v aute je kontrolka... A na trmvaj v protismeru ne?. Nezda se vam na tom neco zvlastniho?

0/0
28.4.2008 16:22

astrix

Re: Re: Re: Skartace

Máš pravdu, jenom nevím, proč nulovému zabezpečení říkáš zrovna "zabezpečení na úrovni 60. let".  Podle mě žádné zabezpečení může být zrovna tak na úrovni Rakouska-Uherska.

0/0
28.4.2008 17:14

Muf007

Re: Re: Skartace

Pro lidi je pětka jako pětka a příčina byla stejná. Nedání přednosti (přehlédnutí křižování). Při existujícím zabezpečení nebo alespoň prořezaném křoví podél trati to takhle tragicky dopadnout nemuselo. DP jasně nese spoluvinu.!

0/0
28.4.2008 16:40

Muf007

Re: Skartace

A pokud jde o skartace např. spisy justice mají velmi dlouhé skartační lhůty. Navíc pak se vyřazují jen bezvýznamné případy. A věř tomu, že srážka tramvají zůstane v archivu uložena napořád.

0/0
28.4.2008 16:42

someone_else

Re: Re: Skartace

Pokud si ovšem někdo nedal tu práci a hezky počesku nenechal ony materiály tiše zmizet ze světa. Myslíš, že průser okresního formátu mizí hůř, než minulý i aktuální průsery členů vlády nebo parlamentu? Tenhle bolševickej folklór tady přece vládne pořád.

0/0
28.4.2008 17:14

Mario2005

zabezpečení provozu na jednokolejce

Od známého jsem slyšel, že kdysi v minulosti bylo na této trati (dříve vedla trasa od Svinova přes Starou Porubu) zavedeno takové zabezpečení, že řidiči tramvají si předávali prachobyčejný kolík. Ten, kdo měl kolík, tak jel. Ten, kdo ho neměl, tak musel zůstat stát. Nechápu, že takový jednoduchý, ale přitom geniální, princip zabezpečení provozu na trati musel být kdysi v minulosti zrušen.

Nevíte o tom někdo něco více? Kdy to papaláši zrušili, apod.?

Dík za info!

0/0
28.4.2008 15:19

Performer

Re: zabezpečení provozu na jednokolejce

Princip kolíku (hole) byl princip zabezpečení prvních železnic (za časů Stevensova). Jak je vidět Ostrava se ještě nedostala na úroveň Británie před 200 lety ;-D.....

0/0
28.4.2008 16:10

babacek

Na ostravské jednokolejce ..........

Na ostravské jednokolejce se tramvaje srazily už v roce 1969!

A DP neudělal nic aby se to neopakovalo a proto vinu nese především DP ne řidič!:-(

0/0
28.4.2008 15:08

barbudo

Re: Na ostravské jednokolejce ..........

... na křižovatce u nás před barákem došlo k desítkám nehod ...

... máme tam nainstalovat závory?

0/0
28.4.2008 15:13

babacek

Re: Re: Na ostravské jednokolejce ..........

A pes ti to dosvědčí?

0/0
28.4.2008 15:31

paskudilek

Re: Na ostravské jednokolejce ..........

R^R^

0/0
28.4.2008 15:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.