Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Inspekce: Dopravní podnik Ostrava chyboval, hrozí mu pokuta 10 milionů

Dopravní podnik Ostrava udělal chybu, když Drážní inspekci neupozornil na to, že na jednokolejné trati mezi Porubou a Kyjovicemi se už dříve málem staly nehody. Nyní proběhne správní řízení. Podniku hrozí až desetimilionová pokuta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

palmic

petice

http://petice-za-tramvajaka.cz/

0/0
26.4.2008 12:03

bumbrlicek

Srážka tramvají

Zajímavé, že na této jednokolejce nebylo 70 let žádné zabezpečení a jezdilo se jenom po paměti. Podobná jednokolejka funguje mezi Libercem a Jabloncem, ale tam je drážní zabezpečení jako na železnici. To jest označené výhybny, semafory a dokonce se při průjezdu protijedoucí tramvaje přeruší po dobu průjezdu do vyhybky proud, takže taková srážka se tam nemůže stát.:-/

0/0
26.4.2008 10:29

gambleralkac

K cemu je semafor pro slaboducheho?

A jeste posledni komentar vsem, co to povazujou za nestastnou chybu ridice a vinu vedeni: proc si jako myslite, ze clovek, kterej nedokaze vyhodnotit otazku projela tramvaj nebo ne dokaze pochopit ty svetylka na tramvajovym semaforu?

0/0
26.4.2008 9:54

palmic

Re: K cemu je semafor pro slaboducheho?

1) Programuju intranetovy aplikace a muzu ti rict, ze zapominani a klasicke chyby vznikle lidskou nepozornosti nezavisi na "slaboduchosti" ani vysce dosazeneho vzdelani. Prave proto se tlik omila "lidsky faktor" u vyvoje software naprosto bezna problematika, ktera se nevyhne zadnemu projektu.

2) Zadny semafor tam nebyl, trat byla chranena tak, ze ridic, ktery tam prijel zavolal mobilem operatorovi atd.

0/0
26.4.2008 12:01

gambleralkac

Re: Re: K cemu je semafor pro slaboducheho?

naprosto neni pravda, ze chybovost nezalezi na inteligenci. Nedavno byl v TV porad, kde zvirata plnily jednoduche logicke hadanky pomoci joysticku a padsalo jim za to zradlo. Psi meli chybovost 50%, prastata 30 a opice 10. Ja bych mel 0, Hroch zrejme 1.

0/0
27.4.2008 8:41

babacek

DP Ostrava chyboval, hrozí mu pokuta 10 milionů.

To je k ničemu, to stejně zase zaplatí cestující.:-(

Zavřít ty co mají odpovědnost a pěkně odshora ne naopak jako se to dělalo doposud.

0/0
26.4.2008 8:53

gambleralkac

Re: DP Ostrava chyboval, hrozí mu pokuta 10 milionů.

Tipuju, ze jsi nekde hodne dole a z Ostravy k tomu...

0/0
26.4.2008 9:50

babacek

Re: Re: DP Ostrava chyboval, hrozí mu pokuta 10 milionů.

Tak to tipuješ velice špatně. Z Ostravy nejsem, jsem z Prahy a opravdu ve svém domě většinou jsem v dolním patře do vyššího chodím pouze spát. ;-D

0/0
27.4.2008 6:03

poberta

pachatel nebo obet

myslim ze v tomto pripade selhaly instutucionalni mechanismy rezimu kolejove dopravy jako celek a hlavni vinikem je podle mne provozovatel takto pochybne zajistene verejne dopravy ten ridic v podstate ani neprehledl navesti nebot tam zadne nebylo takze  jsem zvedav kolik navrhne provozovatel odskodneni obeti a ucastnikum teto nesmyslne havarie na trati ktera se provozuje beze zmeny od 30.let minuleho stoleti !!!!!! 

0/0
26.4.2008 2:25

gambleralkac

Re: pachatel nebo obet

Je videt zes to napsal v pul treti rano uplne naplech protoze rict, ze za to ten lempl nemuze muze jen stejnej lempl.

0/0
26.4.2008 7:26

babacek

Re: pachatel nebo obet

R^

To tvrdím od začátku, že je ´´obětním beránkem´´.

0/0
26.4.2008 8:54

Dezo-Conka

Většina regionálních tratí je u nás jednokolejných

tak že¨to asi není poslední podobná havárka.Nejtragičtější havárie se u nás stáa v roce 1960 u Stéblové,také na jednokolejné trati.Zabezpečení něco stojí.Tak že si za

to tak vlastně můžeme sami.Soudruzi,40 let jste se opírali o lopaty a teď  byste chtěli dráhy jako v Jponsku.Rád bych věděl jaký je plat řidiče MHD v Ostravě a jaký je v Praze,v Ostravě je mizerný..........

0/0
25.4.2008 17:03

rohatei_1

Re: Většina regionálních tratí je u nás jednokolejných

To je opravdu dobré srovnání ;-D;-D A to myslíš že jako na železnici spoléhájí na to že strojvůdce nezapomene počkat až projede protijedoucí vlak ??? Kdyby to takhle fungovalo na železnici tak takových nehod jako u Stéblové bylo daleko víc.

0/0
26.4.2008 8:33

qventin

DPO

Vysetrovatele by se meli poucit z nedavne tragedie v Texaske rafinerii firmy BP. Tam potrestali predevsim vrcholovy manegement, ze sral na bezpecnost. Radovi pracovnici samozrejme byli take potrestani, ale management dostal flastr daleko vyssi. Hroch to posral o tom zadna, ale management by mel sedet natvrdo a bez odkladu.

0/0
25.4.2008 16:44

stev

u DP Ostrava se předpisy nedodržovaly dlouhodobě

Zatloukat mimořádné události v drážní dopravě je vždy obrovský průšvih. U dráhy i za drobné prohřešky bývá zaměstnanec, který drobné mimořádné události zaviní, odstaven ze služby a poslán na přezkoušení ze znalosti předpisů. U závažnějších prohřešků, což je, s výjimkou povoleného posunu, vjezd na obsazenou kolej vždy, jsou přísné postihy.

Je zjevné, že u DP Ostrava se předpisy nedodržovaly dlouhodobě, což opakovaně vedlo k velmi závažným mimořádným událostem.

0/0
25.4.2008 16:33

djdave2

Re: u DP Ostrava se předpisy nedodržovaly dlouhodobě

z cehoz plyne ze tramvajak je zraly max na podminku, prvnotni chyba je u DPMB ...

0/0
25.4.2008 16:42

gambleralkac

Re: Re: u DP Ostrava se předpisy nedodržovaly dlouhodobě

Jasne a kdyz doktor prisije ruku misto nohy a naopak, muze za to majitel nemocnice...ach ta avse logika a omlouvani individualni neschopnosti...

0/0
25.4.2008 16:49

stev

Re: Re: u DP Ostrava se předpisy nedodržovaly dlouhodobě

To si nemyslím. Spíše se domnívám, že řidič není jediný viník. Jsou i další lidé, kteří pro bezpečnost na trati nic neudělali, ačkoliv to byla jejich velmi důležitá povinnost. Ti by měli být postaveni před soud také.

Možná včetně pracovníků drážní inspekce, kteří jsou především zodpovědni za elementární bezpečnost a udělení souhlasu k provozování těch několika tratí v jejich okrsku. Vždyť například vysoká rychlost na trati vůbec neumožňovala řidičům zastavit, ačkoliv zabezpečení tratě nebylo žádné. U železnice by taková jízda byla stanovena na nejvýše 30 km/hod., s pohotovostí včas zastavit před případnou překážkou.

Proti pracovníkům inspekce hovoří také to, že v minulosti trať fungovala jako železnice s výpravčími,ktří bezpečnost zajišťovali. Zřejmě tedy v minulosti slevili ze zabezpečení tratě výpravčími, aniž podnikli jakékoliv technické opatření, které by bezpečnost zajistilo.

0/0
25.4.2008 17:16

lolek77

Re: Re: Re: u DP Ostrava se předpisy nedodržovaly dlouhodobě

Diskusi uniká jeden závažný fakt uvedený v první zprávě. Řidič měl zpoždění a možná i proto se mohl domnívat, že protijedoucí tramvaj je dávno pryč. Systém je skutečně neuvěřitelně děravý vůči lidské chybě a spoluodpovědnost provozovatele je zřejmá.

0/0
25.4.2008 17:26

gambleralkac

Re: Re: Re: Re: u DP Ostrava se předpisy nedodržovaly dlouhodobě

Jeden z vas lze:

Měl jste před nehodou zpoždění?

Ne, já ne. Ale ta druhá tramvaj ho měla.

0/0
25.4.2008 17:33

gambleralkac

Re: Re: u DP Ostrava se předpisy nedodržovaly dlouhodobě

Ted to ctu znova a prestavam chapat. Znamena to ze Hroch tam vjel v brnensky tramvaji?

0/0
25.4.2008 18:37

palmic

petice

http://petice-za-tramvajaka.cz/

0/0
25.4.2008 16:24

jirspi

Re: petice

... ano, chci se přidat - ale ne k té cházce dementních kreténů, kteří tam větrají svoje mínusové IQ ...

0/0
25.4.2008 16:38

marzena

Re: Re: petice

nez budeš někoho titulovat dementním kreténem, tak si zopakuj "s/z".. cházka je opravdu slušný výkon 8-oR^

0/0
25.4.2008 17:06

czechmade

Re: Re: petice

chyba programatora, ma to omezit na jednu IP adresu max par prispevku, ne-li jeden a kdyz si tam necha poslat i HTML tagy tak to je opravdu podprumerny programator.

Kazdopadne souhlasim ze si z  toho delaj dementi akorad prd*el

0/0
25.4.2008 17:06

babacek

Re: Re: petice

Naopak je velice důležité aby podpisy byly z různorodých vrstev obyvatelstva.

0/0
26.4.2008 8:58

mikao

Pokuta

Takže státní podnik zaplatí státu pokutu 10 melounů, to znamená že o těch 10 melounů musí přijmout více, na jízdném...

Jinak řečeno: Stát za svoji nedokonalost v systému vybere od lidí 10 milionů

0/0
25.4.2008 16:11

FrantaKibyc

Re: Pokuta

město zaplatí státu, to už je přeci jen rozdíl...

0/0
25.4.2008 16:22

mikao

Re: Re: Pokuta

Dík za opravu

Rozdíl to je, pokud z toho města nepocházíš :D

0/0
25.4.2008 16:27

gambleralkac

Re: Pokuta

Mate co jste chteli, od pocatku tu spousta lidi krici, ze zamestnavatel ma pykat za neschopnost sveho zamestnance, tak jste se dockali. Ted se v Ostrave zdrazej jizdenky a stat pouzije zisk na prazsky metro.

0/0
25.4.2008 16:24

lempl007

Re: Re: Pokuta

Pepíkům se musí pomáhat!Už by jsme jim měli pomoci k OH ať si opraví cesty a udělají nové parkoviště a parkovací zòny.

0/0
25.4.2008 16:29

mrtemarta

no v tom případě

Proč má jít sedět tramvaják až na 10let když chyba byla už předem známá? proč se nesveze někdo sním za spoluvinu... Všichni budou nečině sedět na svejch židlích a říkat to tady bylo už když sem přišel jáááá za nic nemůůůžu;-D

0/0
25.4.2008 15:57

Janhura

Ale vždyť to tam píšou:

"Vyšetřování předchozích událostí ještě není uzavřeno"! 

To je tedy vyšetřujou 5 let? Nebo 10 let? A jak ještě dlouho bude to vyšetřování předchozích událostí trvat?

0/0
25.4.2008 16:17

FrantaKibyc

Re: Ale vždyť to tam píšou:

Umíš číst???? Snad se tam jasně píše, že o dřívejších průserech inspekce nevěděla, takže je logicky začala vyšetŕovat až teď...

0/0
25.4.2008 16:23

Já, Claudius

To je opravdu chytrý

Dopravní podnik zaplatí 10 milionů. O tuhle částku sníží náklady na bezpečnostní opatření nebo zvýší jízdné. Takže na to zase doplatí malý český člověk.

0/0
25.4.2008 15:46

marzena

Re: To je opravdu chytrý

zatímco velká česká svině, jezdí v klidu autem :-)

0/0
25.4.2008 17:07

airwar

A nemělo by to být naopak?

Dopravní podnik Ostrava udělal chybu, když Drážní inspekci neupozornil... Měl jsem za to že drážní ispekce je tady od toho aby řekla jestli trať odpovídá předpisům a nebo zda ne a aby tu trať zakázala. Pokud provoz ná této traťi drážní ispekce povolila tak nechápu za co by měl dostat dopravní podnik pokutu.

0/0
25.4.2008 15:22

Králík z klobouku

Re: A nemělo by to být naopak?

To si asi pleteš Drážní inspekci s drážním správním úřadem. Drážním správním úřadem pro ostravské tramvaje je ostravský magistrát. Drážním správním úřadem pro celostátní a regionální železniční dráhy je Drážní úřad.

Možná by bývalo bylo lepší, kdyby zákon zařadil jednokolejné tramvajové tratě do stejného režimu jako železniční tratě, tedy aby na ně dozíral také jeden specializovaný celostátní úřad a nikoliv nějací komunální úředníci. Ale to by pak zase někdo hudral, že úředníkům z Prahy jsou Kyjovice ukradené... tak nechme máslo na hlavě šéfovi odboru dopravy na ostravském magistrátu, se kterým jsem kupodivu ještě v novinách žádný rozhovor neviděl. jestlipak se taky tváří smutně a strašlivě se omlouvá?

0/0
25.4.2008 15:31

FrantaKibyc

Re: A nemělo by to být naopak?

Neupozornil inspekci na nehodové situace. Právě vyšetrování by pak ukázalo na problém a ten se mohl včas řešit... Co je na tom k nepochopení???

0/0
25.4.2008 16:27

djdave2

Re: A nemělo by to být naopak?

vlk se nazral a koza si to odsedi ...

0/0
25.4.2008 16:44

Blanka z Bejrůtu

Kde je koruna ?

Tři muži přišli do motelu :

Recepční uvedl, že pokoj stojí 30 Kč, a tak každý z mužů zaplatil 10Kč. Všichni odešli na pokoj. Po chvíli recepční zjistil, že cena je nižší a činí 25 Kč. Vzal tedy 5 Kč a poslal poslíčka, aby je vrátil. Ten však nevěděl, jak

rozdělit 5 Kč na tři stejné díly, proto každému z mužů vrátil jen 1Kč

a 2Kč si ponechal...  To znamená, ze každý z mužů nakonec zaplatil 9 Kč...Je to tak?? To je dohromady 27 Kč... Je to tak?? Poslíček má v kapse 2 Kč...Je to tak?? To je dohromady 29 Kč... Je to tak?? Tak kde je ta koruna?!?!

A teď machrujte....!!!!!!!

0/0
25.4.2008 15:12

Michal007

Re: Kde je koruna ?

Ono je to naopak. Cena je 25, muži zaplatili 27, poslíček má 2. A sedí to. ;-D

0/0
25.4.2008 15:21

sirc

Re: Kde je koruna ?

To je sice fajn, až na to, že v Těch 27 korunách jsou započítány i ty dvě koruny pro poslíčka, a ty zbývající tři koruny do třiceti dostaly zpátky.....tohle je starší než idnes :)

0/0
25.4.2008 15:22

cybermiky

Re: Kde je koruna ?

25:3 = 8,333

8,333 + 1 =9,333

9,333*3 = 27,999

27,999 + 2 = 29,999

;-D

0/0
25.4.2008 15:23

milančo

Došlo na má slova

 To je přesně ono. Psal jsem v jedné z minulých diskusí, že konat se bude, až se něco stane. Psal jsem o rakovníckém železničním přejezdu. Přeci nebudeme čekat na něčí smrt, abychom sem dali závory. Bohužel, asi ano. "KO"  drahám! Až k tomu dojde (doufám, že ne), všem nádražákům z rakovníka pošlu dopis o jejich účasti na smrti člověka.

0/0
25.4.2008 15:00

milančo

Re: Došlo na má slova

Omlouvám se za to "r" Rakovníka

0/0
25.4.2008 15:05

sirc

Re: Došlo na má slova

Zabezpečení železničního přejezdu stojí kolem 35miliónů. Proto je jich tolik v takovém stavu v jakém jsou. Neni to omluva, ale prostě nejsou prachy.

V Ostravě to mohlo spravit pár set tisíc a možná i méně, kdyby při prvních příznacích nedostatečného zabezpečení se přešlo na jiný obslužný režim. Viz to povinné odhlašovaní. V Ostravě za to může jednoznačně liknavost zodpovědných osob, která v kombinaci s nepozorností řidiče způsobila to co způsobila.

0/0
25.4.2008 15:12

milančo

Re: Re: Došlo na má slova

My tu máme zabezpečovací světla i zvukový signál, ale bohužel někdy svítí bílá a vlak jede v klídku. Poslední havárka se tady stala 12.4.2008 a jen díky zázraku ti dva mladí lidé nezemřeli. A zařízení nefungovalo. Co na to řekneš, když ČSD bude, jako vždy tvrdit, že to funguje. Tentokrát na to jsou svědci, tak jsem zvědavej, jestli to dráhy ustojej. Sám jsem jeden ze svědků.

0/0
25.4.2008 15:28

sirc

Re: Re: Re: Došlo na má slova

Neřeknu nic a popřeju hodně štěstí.

ČD mají s přejezdama fůru problémů, protože nepoužívají společný standard (byť to tvrdí) a sjednocení, respektive modernizace by přišla na strašný miliardy

0/0
25.4.2008 15:44

Michal007

Nenahlášená mimořádná událost

Major Ostrawsky: Máme priveĺa mimoriadných udalostí!

Připadá mi to podobné jako u brněnských šalin, kde řidič neviděl ve zpětném zrcátku na všechny dveře. Všichni o tom věděli, jen vedení DMPB strkalo hlavu do písku. Až to rozmázli novináři, pod tlakem okolností se věc vyřešila.

Kolik takových ututlaných bomb kolem nás tiká?

0/0
25.4.2008 14:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.