Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Divadelníci žádají hlavu pražského radního. Petici podepsalo 9 tisíc lidí

Zničí to menší a alternativní divadla, říkají umělci o novince pražského magistrátu ve financování kultury. Dnes ráno začali proti příspěvkům na prodanou vstupenku demonstrovat před radnicí. Žádají odvolání radního pro kulturu Milana Richtra z ODS. "Chtějí neustále více peněz," brání se on.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

celtic

podepsali to samí kvalitní lidé....

R^:-)

0/0
26.4.2008 17:03

Stein-X

Z dani bych nedal na kulturu ani korunu.

At si komedianti na sebe vydelaji sami.

0/0
26.4.2008 2:21

celtic

Re: Z dani bych nedal na kulturu ani korunu.

jsi primitiv....kultura není pro tebe...:-)

0/0
26.4.2008 16:55

gagaryn

***

Čím to je, že najednou v obchodech neuvěřitelně zdražily spacáky ? 8-o

0/0
25.4.2008 11:20

Dolorez

Ten obličejík

...mi připomíná herce v Rambovi nevímkolik. Byl to Rusák a mučil Ramba elektrikou v nějaký chýši. Fakt pečlivej vybranej týpek na správu kultury ;-D No, ono v ODS nic lepšího není.

0/0
25.4.2008 11:13

evonox

Na co to platit

No, nevim, proc bychom meli platit z dani neco, na co lidi nechodi. Alternativa je minoritni zalezitost, tak nevim, proc bych to mel platit ze svych dani. Ty penize se daji vyuzit lepe, treba na socialni oblast.

0/0
24.4.2008 18:25

Dolorez

Re: Na co to platit

A proč bysme měli platit za něco, na co lidi chodí? 8-o Sami a dobrovolně?

0/0
25.4.2008 11:15

iuos

hmm

dotace by měly být čistě účelový - na představení pro školky/školy/domovy důchodců/postižené...  

proč dotovat něco, co zajímá pár lidí? Ať si to ta hrstka zaplatí...

0/0
25.4.2008 11:33

Dolorez

Re: hmm

Wow! Skvěle. A kterápak představení to budou? Ta oslavující liberalissima Klausissima? :-)

0/0
25.4.2008 13:00

iuos

hmm

nejsi dementní?

0/0
25.4.2008 13:02

Dolorez

Re: hmm

Ne. A Ty?

0/0
25.4.2008 13:03

alibaba66

socialistická výchova

tedy vážení přispěvatelé, kde to jsme, že posíláte herce do fabrik? to vám socialismus tak vymyl mozky, že nevidíte dál, než za bránu svojí fabriky? zato socialistické uvažování máte pod kůži dost zažrané. všechny státy, které se prezentují jako kulturní podporují i kulturu malých žánrů, pojďme k nim patřit  a nebýt burany.

0/0
24.4.2008 17:10

iuos

hmm

mohl bys mi prosím - jako buranovi - smysl držení při životě žánrů, který zaujmou promile lidí? děkuji

0/0
25.4.2008 11:35

Dolorez

Re: hmm

Existuje cosi jako kulturní dědictví. Mezi ně patří třeba i jízda Králů - mě třeba vrcholně trapná diluviální záležitost. Proč má stát platit muzea? Na co?

0/0
25.4.2008 13:03

ChorcheCh

9 000...

To už je tolik bohémů ???

0/0
24.4.2008 12:26

airie

je mi z toho smutno

Měli by jste si uvědomit, že dotace zrušeny nebudou, ale největší problém je ten, že díky tomuto pánovi budo podporovány taková divadla jako Ta Fantastika - když opomenu to, že bohužel jsem tam jednou byl a byla to hrůza tak za nim stojí silný kapitál a ještě chtěj peníze z města..hmm....Hudební divadlo Karlín (které má téměř vždy vyprodáno a kde se platí i lidé kteří právě nemají angažmá). Jsem možná divnej, ale nechci, aby moje peníze šli do takových projektů. Raději bych je dal drobnějším souborům, které nemají peníze na velkou propagaci a na velko šou, ale bavím se na nich více než na jiných představeních. P. Richtera sleduju již delší dobu a není mi jasné co takový člověk dělá na kulturní radě hl. m. Prahy. - asi na něj nezbylo místo na lukrativnějším místě, tak se snaží vytřískat co nejvíc aspoň tady a je jasný, že z malých nezávislých divadel mu peníze nepotečou.

0/0
24.4.2008 10:33

iuos

hmm

já vůbec nechápu, proč by měla být dotovány "drobnější soubory" - buď  chtějí hrát a budou hrát i za pár drobných a nebo se tím chtějí živit - a holt se přizpůsobí trhu..

pokud dotaci, pak těm divadlům, která hrají pro školky, školy, domovy důchodců, postižené...   

proč platit něco, co vlastně nikdo nepotřebuje?

0/0
24.4.2008 12:36

Dolorez

Re: hmm

Většina nepotřebuje. Zbývá menšina, tedy nikoli "nikdo". Každej šlechtic si vydržoval divadlo, vodotrysk, pávy - nikdo je nepotřeboval. Z pohledu sedláka samozřejmě.

Dnes se cítí být tou šlechtou ODS :-)

0/0
25.4.2008 11:18

iuos

hmm

takže nikoli stát - ale soukromý podnikatel si je vydržoval.. proč si nenajdou sponzory?

0/0
25.4.2008 11:36

Dolorez

Re: hmm

Oni si je jistě najdou pokud jim nic jiného nezbyde. Nebo zaniknou. Otázka zní, jeli Váš pohled na Svět ten pravý. Já říkám že není Pravý.

0/0
25.4.2008 12:58

iuos

hmm

otázkou je, jestli jejich (tvůj) pohled na svět je ten pravý...

ale možná se na to dívám jinak, protože nemám rád tu neustálou potřebu herců označovat se za elitu národa, bojující za národní kulturu a určující, co je kulturní a co je kýč...

0/0
25.4.2008 13:03

Dolorez

Re: hmm

Oni nejsou elita. Oni jsou svědomí Národa. Na hercích totiž leží popis každého dějinného zvratu.

0/0
25.4.2008 13:06

iuos

hmm

chtějí vysokou kulturu - tak ať si za ní připlatí vyšší částky... nevím, v čem je problém...

0/0
24.4.2008 9:52

perenda

Zrušte ty dotace.

Je zajímavé, že kašpaři chtějí stále nějaké peníze. Buď se tím "uměním" uživí i bez dotací a když ne, tak se musí živit jinak. To je stále ten socialismus v jejich hlavách.

0/0
24.4.2008 9:51

mpes

Re: Zrušte ty dotace.

souhlasím!

a totéž se sportem!

0/0
24.4.2008 9:55

ChorcheCh

Re: Re: Zrušte ty dotace.

A totéž s regulčíky !

0/0
24.4.2008 12:28

iuos

hmm

no, se sportem je to trošku složitější, protože u něj se dá mluvit o určitý prevenci (kriminalita, drogy,...) vzhledem k tomu, že podporují mladé..

0/0
24.4.2008 12:37

ja_je_nekdo_jiny

Re: hmm

...zatímco dívadlo a tanec dělají zásadně staří a o prevenci se mluvit nedá....?

0/0
25.4.2008 5:29

Dolorez

Re: hmm

To je jen Váš názor. Můj názor na podporu sportu, na tu reálnou sportovní politiku, je zcela jiný. Je to podpora korupčního prostředí, primitivizmu a nekulturnosti.:-P

0/0
25.4.2008 13:08

zumostl

Fandim p. Richterovi

Vzpomínám si, jak moje matka byla hlavní účetní ve středočeském divadle, odmítla dát veškeré finance jen na scénu, ale troufla si opravit i historickou budovu divadla...ihned začal tlak s peticí na její odchod, podepsaly se i hvězdy z národního divadla a dalších, které neměly vůbec ponětí o tamní situaci....Od té doby je nenávidím. :-©

Peníze se jim dávají pravidelně, hojně, za nic. život tím nezachrání, nikoho tím nic nenaučí, je to pohodlné...říkat si umělec. pche, at zkusí "pracovat." Věřím, že se tím dá těžko uživit..ovšem to zažil kde kdo, proto situaci musí změnit a ne jen žádat dotace. :-P

0/0
24.4.2008 9:49

Antonín Duchoslav

Re: Fandim p. Richterovi

R^R^R^

0/0
26.4.2008 15:41

tomqa

Stále stejná parta

Podle těch podpisů vidím, že je to stále stejná parta, co stála za televizní krizí. Nejraději by to rozdělili sami sobě. Nejlepší by bylo dotace úplně zrušit !!

0/0
24.4.2008 9:24

Dle_Idnes_vulgarni_rasista

to je teda dobrý

Co kdyby se pro změnu kašpaři zkusili živit sami? Tak jak to dělá většina pracujících lidí.

0/0
24.4.2008 9:20

URB-Královna diskusí

O libereckém loutkovém divadle jsem už psala

 o něco nížeji a tak tedy o divadle F.X. Šaldy. Kamarád tam dělal kulisáka a tak jsem s ním byla mnohokrát v jejich klubu, co tenkrát byl na Zhořelecké, co je dnes Malá scéna. Barmanka tam měla úplnou kartotéku dlužníků a tak když brali výplatu, tak ji tam rovnou nosili. Byli to lidé hodní a zábavní. Oproti trapné Ypsilonce a loutkovému divadlu dělali opravdové umění. Píšu to proto, že je znám a vím, že s penězma je to u nich potíž a asi by stejně nevyšli z žádnou sumou. 

0/0
24.4.2008 9:13

prezident Samer

Re: O libereckém loutkovém divadle jsem už psala

tak je založ ne, Angelo!;-D;-D

0/0
24.4.2008 9:16

iRI2

Praha 3

Bordel v grantech je vsude. Treba Praha 3 sice rozdala 10 mil., ale skoro pulka jde do firem mistniho radniho pana Hurdy. Na www.kauza3.cz je presny rozpis kdo jake granty dostal - tady se krade velmi okate, ale protoze je to "jen" komunal, tak to moc lidi nezajima.

0/0
24.4.2008 9:04

svazak1

Re: Praha 3

Jojo Hurda to je stara ku/va. Jeho synkovi sem jednou musel rozbit drzku kdyz si zacal uz moc vyskakovat ;-D;-D;-D

0/0
24.4.2008 9:49

sir Humprey

Halíkovo divadlo

to mě fakt mrzí nejvíc...:-P

0/0
24.4.2008 8:56

anžto

s peticí souhlasím

a při pročítání diskuze mě fascinuje kolik lidí křičí, že divadlo je na dvě věci. Chcete fakt dopadnout tak, že jediné kulturní vyžití bude nákup v supermarketu nebo  návštěva naprosto trapného a kýčovitého muzikálu? jde to s náma z kopce  a pan Richter - stačí se na něj podívat je jasné, že to je totální kulturní analfabet a jediné jeho vyžití bude pravděpodobně návštěva solária

0/0
24.4.2008 8:41

qiiz

Re: s peticí souhlasím

... a šmajchlování s Kuchařovou....

0/0
24.4.2008 8:43

zumostl

Re: s peticí souhlasím

Rozhodně kulturní analfabet neni, ale někdo musí taky hlídat ty čísla, oni si vymýšlí co všechno stojí umění a nenáviděj lidi, co se jim pak hrabou v účetnictví...at si na sebe vydělaji, mě taky nikdo nedává peníze na novej kostýmek, abych se zalíbila zaměstnavateli, nebo získala víc klientů v mém podnikání

0/0
24.4.2008 9:40

pedr64

Re: s peticí souhlasím

jedni umělci křičí, že jen oni dělají tu správnou a umělecky hodnotnou kulturu a chtějí na ni dotace. kdo tu míru hodnoty určí? oni sami nebo úředník. Asi pánové Just a Rejžek z Katovny, ti podle vzhledu vypadají jako kulturní elita národa.

0/0
24.4.2008 9:41

traveler

nedotovat

Ať si seženou peníze od sponzorů. Když budou kvalitně hrát a budou mít dost návštěvníků, tak by to neměl být problíém. Když ne, tak ať klidně krachnou. Proč podporovat něco, kam lidi stejně nechodí? Navrhuji zrušit granty úplně - nebo nechat jen v počátcích založení divadla na rozjezd. Pokud si do pár let divadlo nenajde návštěvníky, zrušit dotace a nechat zkrachovat. Vyžírek máme v tomto státě až moc. To samé platí pro "projekty" na ČT 1 a ČT2

0/0
24.4.2008 8:07

URB-Královna diskusí

Nějak je mi podezřelý ten termín alternativní

Jestli tím nechtějí říct, my si budem hrát co chcem a když se to nebude lidem líbit, tak nám to na úbytku tržeb zaplatí stát. Není to nic nového po něčem takovém touží komedianti dlouho. To ještě  jsem měla kluky malé, když mě na ROH vnutili vstupenky na loutkové divadlo. Mělo to být o zvířátkách, ale například slon vypadal tak, že to byl silně nalíčený chlap, v ruce měl klasickou hůl, jako nosili dědové, ale držel jí ohnutým nahoru a byla natřená nazlato. Štafle měli být hora atd. Žádné takové, o budovu a provozní náklady se může postarat stát, ale na výplaty si musejí vydělat sami.To by se líbilo každému. 

0/0
24.4.2008 1:15

sir Humprey

Re: Nějak je mi podezřelý ten termín alternativní

Týýýýýý joooo 8-o

ještě sem napiš, že tě moc mrzí ten úlet s lynčem, a rozesílání těch hnusáren

a mě snad omejou...

0/0
24.4.2008 8:48

prezident Samer

Re: Nějak je mi podezřelý ten termín alternativní

ty vado, Angela Davisová v loutkovém divadle;-D;-D

0/0
24.4.2008 8:59

Kakarel

9000 lidí

do výroby i s Richtrem!;-D

0/0
24.4.2008 0:55

rozhod

Dostali chuť na ovar

Jedná se o hlavu Jandáka. ;-D;-D

0/0
23.4.2008 23:49

_Aleister_

Soudruzi herci už zapomněli na cinkání klíči...

a na trh bez přívlastků... nejvíc mi leze na nervy nejml. Hrušínský s tím svým zkrouceným ksichtem pokřikujícím po dotacích... :-P

0/0
23.4.2008 23:28

Xaver01

Koukam, že umělci a jejich autorské svazy

by potřebovali reformaci, a to pěkně krvavou.

0/0
23.4.2008 23:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.