Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sněmovna schválila novelu, která podle kritiků znamená špiclování

Sněmovna schválila novelu zákona o elektronických komunikacích, která je podle kritiků velkým zásahem do osobních svobod. Operátorům předloha ukládá, aby shromažďovali údaje o tom, kdo, kdy, odkud a kam telefonoval svým mobilním telefonem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

marmota

Velký bratr bdí...

Ale co, vždyť je to nakonec jedno. Není daleká doba, kdy bude novorozeňátkům "jebnut" do hýždě čip, který ho bude doživotně identifikovat v čase i prostoru (ostatně by pak nebyl problém zaměněných robátek typu Nikol - Veronika). Policajti nebudou mít problémy s dohledáváním pohřešovaných či hledaných, FÚ budou vědět o každém daňovém poplatníkovi, exekutoři o každém dlužníkovi, krematoria přestanou mít problémy se záměnou nebožtíků. A ta kouzelná identifikace nevěry, stačí srovnat souřadnice GPS v daném čase, při této činnosti se "oprdelí" s čipem těžko odstiňuje alobalem. Možností bude přehršel.

0/0
23.4.2008 18:44

imax

ad: kdo za to může?

Onehdá: Pro směrnici hlasovala většina europoslanců v počtu 378 hlasů, 197 proti a 30 se zdrželo hlasování.

Stálo by za to jít do análů a podívat se, zda v tu chvíli nebyly nahoře i pracky socialistických soudruhů Roučka či pantáty všech pracujících Falbra...i když ten asi v tu dobu chrápal:-)

0/0
23.4.2008 17:51

1-tinkturak-1

Re: ad: kdo za to může?

Do análu bych poslal ty socialisty..ale né do mýho ;-)

0/0
23.4.2008 17:58

imax

Re: Re: ad: kdo za to může?

;-)

0/0
23.4.2008 18:04

ondra_posledni

Evropská směrnice?

Taky mi není jasné, ze které směrnice EU by se mělo při tvorbě tohoto zákona vycházet. Je opravdu původní směrnice tak přísná, nebo je to zas jen výmysl vlády ČR?

Téma pro nějaké investigativní novináře - jsou-li dnes vůbec ještě takoví...

0/0
23.4.2008 17:38

JosefJosef

MILÍ lidé řešte OVLÁDÁNÍ !

ČÁST LIDÍ PRACUJE NA ČIPOVÉM OVLÁDACÍM SYSTÉMU VŠECH LIDÍ PLANETY ZEMĚ. SYSTÉM BUDE ZNAMENAT ÚPLNOU ZTRÁTU ZBÝVAJÍCÍCH SVOBOD, KTERÉ LIDÉ NYNÍ MAJÍ.Narůstá ZNEUŽÍVANÍ OSOBNÍCH INFORMACÍ K OVLÁDÁNÍ LIDÍ. Více na webu (www.nebe-lidem.cz) sdělení 1622 a 9000.

0/0
23.4.2008 17:21

1-tinkturak-1

Re: MILÍ lidé řešte OVLÁDÁNÍ !

ty wole!8-o

Tak tomu říkám MATROŠ! ;-D;-D;-D

To máš od Albánců?;-D

0/0
23.4.2008 17:38

1-tinkturak-1

Nejwětší pr-de-l je,

že teď socchcani řwou, že to ODS a koaličníci schwálili, že je to špiclowání, a kdyby to ODS smetla ze stolu, tak budou ti samí zase řwát, že ODS a spol. neslaďují legislatiwu s EU. Jsou to jen obwyklé "konstruktiwně obstrukční" tanečky Quimbyho šašků.....

0/0
23.4.2008 17:11

Bhans

Re: Nejwětší pr-de-l je,

mne jsou jedno konzekvence politického boje a propagandy tady na netu. Mne zajímá výsledek a kdo ho způsobil.

0/0
23.4.2008 17:19

1-tinkturak-1

Re: Re: Nejwětší pr-de-l je,

Nepochopils - Nepřeqwapils

0/0
23.4.2008 17:39

imax

Re: Re: Re: Nejwětší pr-de-l je,

KDO-ZA-TO-MŮŽE;-€

0/0
23.4.2008 17:48

1-tinkturak-1

Re: Re: Re: Re: Nejwětší pr-de-l je,

coto8-o

0/0
23.4.2008 17:58

imax

Re: Re: Re: Re: Re: Nejwětší pr-de-l je,

Totto Cocotůňo:-)

0/0
23.4.2008 18:05

1-tinkturak-1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nejwětší pr-de-l je,

Doufám že Drupi taky ;-D

0/0
23.4.2008 18:22

:-(

V policejnim state

je to samozrejme, tak cemu se divite?

0/0
23.4.2008 16:54

imax

no to se nám tady sociální komunista Bhans nějak rozohnil

;-DRv.tak za prvé, samozřejmě o Evropskou unii jde především...tato směrnice byla přijata 15.12.2005 a to v takto přísné podobě, a to zejména na nátlak tehdejšího lejbristického (vida, kámoš?) ministra vnitra Clarka jako reakce na bombové atentáty v Londýně...její implemenatace do práva členských zemí je samořejmost...ale samozřejmostí je i možnost směrnici napadnou u ÚS...využijete této možnosti, jendo? nebo se spokojíte se zrušením nemocenské?:-)

0/0
23.4.2008 16:54

1-tinkturak-1

Re: no to se nám tady sociální komunista Bhans nějak rozohnil

Si piš že toho wyužijou, páč tohle je pálí daleko wíce než marodka ;-);-D

0/0
23.4.2008 16:59

Bhans

Re: no to se nám tady sociální komunista Bhans nějak rozohnil

na rozdíl od tebe nedělám tady brainwashing za peníze daňových poplatníků a už jsem ti dávno sdělil, že v žádné straně nejsem a nemusím na rozdíl od tebe vykazovat čárky. Vláda pod vedením Blaira nebyla labouristická a Blair není labourista. A co se týče zvorané akce britských šmíráků, jen dokazuje nebezpečí totálního šmírování.

Je mi jasné, že lidi v "systému" chtějí mít co nejkompletnější informace. Svojí dosavadní praxi mne nepřesvědčili o své charakternosti a tedy takoví lidi jsou momentálně větším nebezpečím pro svobodu, než Usáma a jiné zglorifikované teroristické monstra.

A už jenom míchaní se tajných služeb do diskusí na netu je porušováním svobody.

0/0
23.4.2008 17:17

imax

Re: Re: no to se nám tady sociální komunista Bhans nějak rozohnil

blair je tedy "neocon"..jak o tom píšeš dole?:-P

o můj způsob obživy neměj péči, jsem svobodný podnikatel a zde pouze vyjadřuji své názory. například ten, že jsem zapřísáhlý antisocialista:-)

0/0
23.4.2008 17:39

1-tinkturak-1

Re: Re: no to se nám tady sociální komunista Bhans nějak rozohnil

To, že trpíš paranoiou, ještě neznamená, že po tobě NEJDOU!;-D

0/0
23.4.2008 17:49

taksi

logiku to má

lumpové nebudou telefonovat, ale budou se muset scházet, tam pojedou autem a zaplatí benzín nebo naftu a stát na tom vydělá - potom budeme mít bohatej stát a budeme se mít dobře . no to by jeden:-© z toho co mne napadá

0/0
23.4.2008 16:28

Bhans

Re: logiku to má

souhlasím, logiku to má. Stejnou logiku měli i Norimberské zákony, měnová reforma v 50. létech, použití atómové bomby, ba i okupace ČSSR, agrese do Iraku a jiné logické nápady. Když je zájem, je i logika pokusu.

0/0
23.4.2008 16:49

ELAPHURUS

Ještě,

že jsem nehlasoval pro vstup do EU

0/0
23.4.2008 16:17

Bhans

Re: Ještě,

tady přece nejde o EU. Tady jde o dovedení jisté neznámé směrnice do podoby vyhovující establishmentu.

S pápežštějším přístupem už tady přece bylo nařízení vlády o balení pečiva do celofánu, anebo povinnost bezkontaktních baterií v restauračních službách.

A pár dalších zákonů nad úroveň požadovanou EU, které někomu prospěli, například některým firmám.

Další skeč zvýšující výdaje je napr. funkce koordinátora BOZP na stavbách. Další shit v právu.

0/0
23.4.2008 16:28

1-tinkturak-1

Re: Re: Ještě,

TAhle směrnice není neznámá, ale již dost dlouhou dobu známá....Socchcani pláčou na špatném hrobě....

Taky se mi to nelíbí, ale na druhou stranu, nemyslím si, že bych se toho měl obáwat....

0/0
23.4.2008 16:48

Bhans

Re: Re: Re: Ještě,

Neschopnost odhalit nebezpečí jednání nezakládá nevinnost páchatele trestního činu.

0/0
23.4.2008 16:51

Bhans

Re: Re: Re: Re: Ještě,

Nemluvě o zvláštním výběru zvlášť smradlavých bombiček z paklíků EU

0/0
23.4.2008 16:53

aJFa-příteI cenzorů yHojte

ODS a její zákony

do(Y)

0/0
23.4.2008 16:16

1-tinkturak-1

Re: ODS a její zákony

Newidíš si nejen do hu-by ale ani do-pr-del-e

0/0
23.4.2008 16:58

Bhans

Otřesné, s jakou stupiditou tady takzvaní

pravičáci obhajují šmírovací zákon,

i když není divu, vždyť původní tlaky vycházejí z doktríny neocons

ale nač ty žvásty o svobodě na cestě k fašizmu

0/0
23.4.2008 16:14

aJFa-příteI cenzorů yHojte

Re: Otřesné, s jakou stupiditou tady takzvaní

máš pravdu

ODS do hajzlu

0/0
23.4.2008 16:17

DarkSicek

to jsou zase kecy

o policejnim statu. Kdyz vas nekdo bude chtit sledovat, udela to nelegalne a vy s tim nic neudelate. Mozna o tom ani nebudete vedet. Jediny rozdil bude v tom, ze kdyz bude potreba podobna data ziskat vysetrovatel jako dukazni material, bude po prdeli, protoze je to nelegalni a soud takovy dukaz nemuze pripustit. Grazlove  - pravo 1:0  ...vlastne teda jiz x:0

0/0
23.4.2008 16:11

Bhans

Re: to jsou zase kecy

je rozdíl ve sledování jednotlivců, byť i nelegálním oproti systematickému sběru dat o všech (snad ještě) občanech a to ještě zlegalizovaném zákonem.

nemluvě o hrnutí se ODS za vším, co maximálně omezuje a fízluje občana a její nechuti v přijímání zákonů na ochranu práv občana - viz charta lidských práv, práv dítěte, smlouva o mezinárodním soudním dvoru a pod.

prostě plížívý fašizmus.

Když to nešlo přes zákony o právomocech polície a tajných služeb, tak to půjde jinač

Takhle bude jenom technickou otázkou ověření si, kdo s kým udržuje kontakty. O možnosti politického využití ani nemluvě. Tak si nech žvásty o kecech, ponevač vůbec nepřemýšlíš v kontextu ale v snaze obhajovat státní polofašizmus

0/0
23.4.2008 16:22

obhájkyně zájmů pacientů

Ověřme evropskou směrnici

Opozice i novináři by si měli dát tu práci a měli by ověřit skutečný text směrnice, na kterou se odvolává ODS. Nezdá se mi to. Sledovat telefon. hovory občanů apod. je v západ. zemích přípustné jen za striktně vymezených podmínek, jen za významného podezření na vysoké riziko pro život občanů, bezpečnost státu apod. a za soudní i další kontroly. nezdá se mi, že bychom měli naší BIS dávat tolik dat v širokém pojetí, bez dostatečné kontroly nad touto institucí atd. ODS, když je právě u moci, snadno sklouzává do totalitních manýr (kdyby byla v opozici, velmi by se bránila obdobným sběrům údajů).

0/0
23.4.2008 16:10

vver440

jen by mě zajímalo, k čemu je to dobrý

snad jen k tomu, aby fízlové mohli data prodávat zločincům.

0/0
23.4.2008 15:51

DarkSicek

Re: jen by mě zajímalo, k čemu je to dobrý

to muzou udelat i nelegalne

0/0
23.4.2008 16:12

vver440

pohoda

a já si už myslel, že se komunistickej režim nevrátí:-©

0/0
23.4.2008 15:43

jekkal

Tož

co jiného očekávati od partaje leninskýho typu - ODS, to je dědictví KGB

0/0
23.4.2008 15:39

postoran

Re: Tož

jekkale, ty uz to fakt nehul ... leze ti to na mozek! ;-D

0/0
23.4.2008 15:51

1-tinkturak-1

Re: Re: Tož

A na jaký?! Kde by ho wzal?;-D

0/0
23.4.2008 17:00

Ahaman

Stačilo necelých 20 let,

aby zdejší režim ukázal, že v tomto se od minulého, komunistického, neliší. Hlavně, že jim zůstala ta bruselská výmluva, č...........čkům.Rv

0/0
23.4.2008 14:15

barumkoudopatniku

Re: Stačilo necelých 20 let,

Když se vláda státu k něčemu zaváže, tak se to musí plnit. Já vím, že málokterému levičákovi dochází, co to znamená, plnit závazky ze smluv.

Ta Eurodebilní směrnice je na (Y), ale bohužel hlavně díky socanům, se její obsah musí implemetovat do národního práva.

0/0
23.4.2008 14:38

slatin

Re: Re: Stačilo necelých 20 let,

Je to skutečně tak? Četl někdo tu směrnici ? Copak jsem se nesetkali už tolikrát s výmluvami na EU,a přitom to nebyla zcela nebo zčásti pravda ?  Já nevěřím,že někdo musí evidovat i prozvonění bez volání (čímž se dá lokalizovat místo na cca10-15 m,odkud bylo voláno ).Nebo mobilní operátoři zalobovali jen proto,aby zabránili lidem prozvánět se bez placení (to bude sekundární důsledek této evidence)?

0/0
23.4.2008 15:09

postoran

Re: Re: Re: Stačilo necelých 20 let,

Tak ja nevim, ale me je uplne putna, ze me nekdo nekde zaeviduje, kdyz nekoho prozvonim. Rozhodne me to od toho neodradi ... Pokud tebe ano, tak mam pocit, ze mas problem se stihomamem. ;-)

0/0
23.4.2008 15:53

barumkoudopatniku

Klasika

socani v čele Eurohujerů na evropské úrovni lezou všem samozvaným bruselským vládcům v předklonu do (Y), horlivě kývají na jakékoliv socialistické omezování osobních svobod v rámci tzv.EU práva, kdykoliv se na straně ODSobjeví jakýkoliv nesouhlas s politikou EU, tak se pohoršují nad "ostudou" kterou náš stát dělá...

Tady se jenom na základě přístupových dohod povinně aplikuje špiclovací zákon, který socani v EU poporují, ale v ČR se nad ním pohoršují a staví se do role ochránců práv proti ODS.

To už není ani schizofrenie, ale úplná idiocie. 

0/0
23.4.2008 13:38

Mak76

Re: Klasika

Přesně tak... jenže lidé, co volí socany si neumějí dát dohromady 5 a 5 - natož tohle. Takže pro ně je Jyrka zase jejich ochránce a hrdina :-©

0/0
23.4.2008 13:56

postoran

Re: Klasika

Mas pravdu, ale kdyby byli u korytek socanci, tak by to implementovali taky! A jak radi ... Ono jim tedkom chudakum jen lito, ze jim ty korytka zabrali jini ... A co je lepsi, kyvat, ze to je dobre, ze jdeme s EU, nebo nadavat a kritizovat? :-)

0/0
23.4.2008 15:55

(@)

Klídek....

dokud bývaly jen pevné linky, vědělo se ODKUD KAM voláte s přesností na metry a taky to nikoho nevzrušovalo. Smutné na tom celém cavyku je spíše to, že ti, proti kterým má být zaměřeno, se tomu lehce vyhnou...Mobilní technologie jdou prostě dál, než kam dosahují nějaké následné předpisy...Call forwarding, měnění SIMkaret, Call Back....prostě tohle čmuchání lze hodně slídilům opepřit, pokud budu chtít...

0/0
23.4.2008 12:56

komentator-1

Re: Klídek....

R^, přesně tak, navíc ta data se ukládají už dnes, byť to zákon nenařizuje.

0/0
23.4.2008 13:12

medved_cz

Re: Re: Klídek....

Je rozdil mezi tim, kdyz operator data uklada pro optimalizaci vlastni site a kdyz je predava ceske policii, ktera je dale prodava mafii k vydirani a vrazdam. Jak se ostatne v Praze jiz deje - fizl dostane od mafie objednavku a zaridi odposlech. Mafi pak spusti vydiraji a kasiruje. Bezna praxe jiz za Bublana a Grosse.

0/0
23.4.2008 15:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.