Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Soudkyně předčasně propustila odsouzeného, Pospíšil ji chce poslat před kárný senát

Ministr spravedlnosti Jiří Pospíšil podal kárný návrh proti soudkyni olomouckého soudu Michaele Burešové, která podle něj vážně zanedbala své povinnosti, když propustila odsouzeného Vratislava Kutala. Ten před pěti lety dostal desetiletý trest za přípravu vraždy a bombového útoku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

slidic

Co asi můžete čekat od naší feminizované justice.

V naší zemi se pro spravedlnost k soudu chodit nedá.:-©

0/0
24.4.2008 19:21

roddie

Připadá mi

že soudci jsou nějaká nadřazená rasa. Jsou tak strašně nezávislí, že neodvolatelní, nepostižitelní a jediní, kdo je může potrestat jsou ... soudci. Haha. A odpovědnost? Soudce může protahovat řízení, soudce může parkovat na chodníku, protože se mu nechce zaparkovat o ulici vedle (pro soudce jsou 3 minuty pěšky daleko), soudce může beztrestně dělat chyby, soudce je übermensch. Když už, tak aspoň při těch platech by mohli mít nějakou odpovědnost. Zajímal by mne trest - kárný senát soudkyni vezme na 3 měsíce desetinu platu. Ha. Ha. Ha.

0/0
23.4.2008 10:04

roddie

Re: Připadá mi

Kdyby se aspoň něco pohnulo, když 70% práce za soudce beztak už teď dělají vyšší soudní úředníci.

0/0
23.4.2008 10:05

mamenec

Apelovat na zbynka_s je zbytečné,

neboť se jedná o zaslepeného, trošku již uslintaného, 60-ti letého skorodůchodce. Jeho osobní život naprosto zkrachoval a proto nesnáší vše a všechno. Jeho jedinou vírou je jeho tupá zaslepenost. Jakékoliv diskuze s ním nemají cenu, jen si z něj dělat srandu :-)

0/0
23.4.2008 9:58

zbynek._s

Re: Apelovat je zbytečné, soudce proškolíme

Mamenče, takhle ty o důchodcích? Kde je úcta ke stáří, ty klacku nevycválaný! Ty bys chtěl poučovat starce nad hrobem takhle? Vždyť se jedná o voliče vaší strany! Apelovat  je zbytečné, slučnost systému to chce, neboj, soudce proškolíme.

(Viz www.K213.cz)

0/0
23.4.2008 10:45

natelius

Řešení

Paní soudkyně by měla dva zbylé roky odsedět za něj.

0/0
23.4.2008 8:42

zbynek._s

Re: Řešení? Obměnit soudcovské bahno!

Soudci si budou dělat co chtějí, a to napořád, pokud ovšem  budou mít záruky jistoty, jež dle soudkyně Ústavního soudu ČR El.Wágnerové nemají NIKDE na světě. Soudcovští trafikanti a trafikantky nám rozvracejí rodinné vztahy, ačkoliv se ohánějí nejlepším zájmem dítěte, jde o zájem ryze jejich - prospěchářský. Když jde o otce- je nejzavilejší nepřítel, jde li  o vraha - propustí ho. Ptrám se, co dělat  se systémem tak zločinným? Zajistit částečnou volitelnost soudců, podobně jako to mají v USA, obměnit to letité usedlé soudcovské bahno!

Na co tyhle kárné senáty, takové komedie, ve kterých na sebe nedají soudci dopustit. Naši tátové, kterým soudci děti bezoihledně ničí, žádnými takovými senáty nedisponují. Technicky je to neřešitelné: Bože, to by bylo senátů!

0/0
23.4.2008 9:23

babacek

Soudkyně předčasně

Snad další opilá soudkyně? Jistě ne za všechno může přece písařka.;-D

0/0
23.4.2008 7:00

rozhod

zbynek._s

Víš, co je to kverulant? To jsi ty.  Tady přece jde úplně o něco jiného tak neblbni a srovnej si to v hlavě hlupáku. To jsou tvoje osobní problémy a měl by jsi se je naučit umět řešit.  

0/0
22.4.2008 23:43

zbynek._s

Re: To se bojíme, kverulant, to bude těžký...

Tak to bude muset nasadit svoje lustráty jako znalce.To se bojíme, kverulant, to bude těžký...

0/0
23.4.2008 9:12

Sieg1

jo

Někoho už museli obětovat ,vždyt se to tak dělá ne?

0/0
22.4.2008 21:21

zbynek._s

SVÉVOLNÉ ZNEUŽÍVÁNÍ MOCI? NA POŘADU DNE!

Kárné senáty dávají většinou jen malé tresty vlastním soudcům, třebaže často porušují ÚSTAVU!  Proto je svévolné zneužívání moci na denním pořádku. Přesvěčte se, jak to s kárnými senáty chodí: Se soudkyní Mgr. Veronikou Filevovou se to koná v pátek dne 25. dubna 2008 v 9.00 hodin u  Vrchního soudu v Praze, nám. Hrdinů 1300, Praha 4, v jednací síni č. 5, 1.

patro. Jednání je veřejné!

0/0
22.4.2008 20:42

drsňák

Re: SVÉVOLNÉ ZNEUŽÍVÁNÍ MOCI? NA POŘADU DNE!

Zbyňku, ty by ses měl především domluvit s matkou svého dítěte a dát tu svou opatrovnickou věc do pořádku. A ne pořád vinit kde koho, jen ne sebe.

0/0
22.4.2008 20:44

zbynek._s

Re: Re: SVÉVOLNÉ ZNEUŽÍVÁNÍ MOCI? NA POŘADU DNE!

Svévolné zneužívání moci v soudnictví je nebezpečná celostátní věc, daleko horší, než nějaká jednotlivost, protože jde o systém. Jeho totalita se pozná právě podle státních zásahů do privátního práva, pořesněji řečeno, tyhle zásahy přesným měřítkem . Ještzě ke všemu se režim licoměrně schovává za zájem dítěte.Jak ve III. říši. Tam také třeba matka nesměla dát dítěti na zadek, protože bylo říšský občan.

Ale tady ani ty nejzkjladnější práva dítěte svého přirozeného tátu nejsou hájeny.Marxismus-leninismus na každý coul. Ještě horší! Co by jen ti chudáci tátové dali za to, kdyby si mohli se svými dětmi hrát, jako otec proletariátu Karel Marx.... Já ti ř¨íkám, když to nebude Pospíšil řešit, je politická mrtvola. Mně je to úplně jedno, ať ho STRANA oželí!

0/0
22.4.2008 20:53

drsňák

Re: Re: Re: SVÉVOLNÉ ZNEUŽÍVÁNÍ MOCI? NA POŘADU DNE!

Zbyňku, už jsi slyšel něco o slovu "dohoda" ?? Už jen podle toho, co tady píšeš, je zřejmé, že s tím máš dost problém. Pak se nediv, že to vypadá tak, jak to u tebe vypadá. Měl bys začít hlavně u sebe. Ale vím, že u mnoha lidí je to říkat zcela zbytečné.

0/0
22.4.2008 20:56

zbynek._s

Re: Re: Re: Re: SVÉVOLNÉ ZNEUŽÍVÁNÍ MOCI? NA POŘADU DNE!

Ty už jsi slyšel o slově KORUPCE? Je jí v české justici opravdu dost. Nepište proto na MS ČR, ale rovnou na www.K213.cz  Věřím, že tam Paralerní justice ČR vaše požadavky vyřídí, a to daleko spolehlivěji.

Jo, a proč taky: Znal jsem jednoho, který  byl dokonce na kandidátkách do senátu s heslem: "Znám lék na smrtelnou nemoc:Korupci!" Byl to doktor a víš jak v tomhle státu dopad? Skončil v Bohnicích!

Takže ti děkuji za rady, začni na jiném místě, třeba se ti poštěstí nějakého otce napravit, ale já tomu moc nevěřím. Lepší by bylo napravit tu korupci. Taky užitečnější, že jo.

0/0
22.4.2008 21:10

drsňák

Ulrichu

Ulrichu, ty nejsi žádný právnický vůl, řekl bych, že ti to právně myslí dost slušně. R^

0/0
22.4.2008 20:19

rohatey

Re: Ulrichu

Je pravda že ten člověk se v těch právních dogmatech vyzná a orientuje, pokud jde však o nějaký ten elementární cit pro spravedlnost a právo, tak tohle už jaksi u tohohle člověka přetloukla ta dogmata asi jako náboženská víra přetluče u Svědka Jehovova veškerý rozum. :-( Bohužel u těch právních vědátorů zcela typické, chtělo by to nějakého osvíceného generála bez těchle dogmat a se silným citem pro právo a spravedlnost aby tuhle lidskou lůzu rozehnal a to právo udělal tak aby byla šance že to bude fungovat alespoň tak "spravedlivě" jako za bolševiků, kdy sice justice byla závislá na  zvůli politické moci ale na druhé straně tehdy nemohlo dojít k téhle zvůli soudcovské moci, kterážto zvůle se ukazuje jako daleko nebezpečnější, tady nejsou žádné elementární pojistky např. proti zkorumpování soudce.

0/0
22.4.2008 21:07

zbynek._s

Re: Re: Ulrichu

Pojistky tam nejsou, ani když se soudce zblázní! Ono se to takjy hned nepozná, blížeji třeba o soudních idiotech lze se na www.K213.cz  dočísti.

0/0
22.4.2008 22:12

drsňák

myslím

Myslím, že nebude potrestána, neboť trestní řád zřejmě nestanoví, že by měl být k dispozici trestní spis při rozhodování o podmíněném propuštění, třebaže je to pravidlem.

0/0
22.4.2008 20:15

zbynek._s

Proč tahle zpráva není v rubrice KRIMI?

Proč tahle zpráva není v rubrice KRIMI? Snad jen proto, že se týká soudkyně a na strachu lidí z vraha nezáleží? Mám jiný názor:Je to ohrožení!

0/0
22.4.2008 20:08

Kakarel

Burešová

propustila vraha, ty Pospíšile propusť Burešovou! S fleku! Ukaž, kdo je na hnojišti kohout! A nežvaň okolo!!

0/0
22.4.2008 20:01

zbynek._s

Re: Burešová? Vyrazit ze soudu!

Burešová? Vyrazit ze soudu!

0/0
22.4.2008 20:09

zbynek._s

Vrahy tady předčasně propouští a tátové jsou kriminalizovaní

Pěkný pořádek, takhle justice. Rozsudky Evropského soudu pro lidská práva to porušuje, po Evropě to dělá Čechům ostudu a ještě vbrahy tady předčasně propouští a  přitom tátové od dětí  jsou zbůhdarma kriminalizovaní.

Za justiční vraždy národních hrdinů a mučednice komunistické justice dr. Milady HOrákové také nikoho nepotrestali. Pane ministře Pospíšile, spravedlnost vypadá jinak!

0/0
22.4.2008 18:48

cejkis

SOUDCE = MODERNÍ BOLŠEVIK

Korupce, korupce a stíny minulosti to je obraz soudů v ČR.

0/0
22.4.2008 17:39

jririk

Re: SOUDCE = MODERNÍ BOLŠEVIK

nech si ty kecy

0/0
22.4.2008 17:48

kOBLICH

Re: Re: SOUDCE = MODERNÍ BOLŠEVIK

Ale, ale. Říká se přeci: "Nechte si ty kecy, pane svědku, jestli se nechcete stát dalším panem obžalovaným." To vás ve škole neučili, pane soudče? Ale pendrek, ten vám jistě šel! ;-D

0/0
22.4.2008 17:54

zbynek._s

Re: Re: SOUDCE = MODERNÍ BOLŠEVIK

Má úplnou pravdu. Bolševického myšlení se soudci nevzdali, ono je vyživuje.Aspoň pokud jde o tzv.  "opatrovnické" procesy, tak to je česká justice OSTUDA celé Evropy.Té, které by chtěla předsedovat. Máme 3x víc soudců na sto tisích obyv.,ale bude to poořád málo, dokud se tenhle sociálfašistický stát bude montovat po komunisticku lidem do soukromí! Jestlipak už s tím ministr spravedlnosti něco dělá? Pokud nikoliv, jeho strana nemůže počítat s volebním úspěchem!

0/0
22.4.2008 18:54

Ulrich

Zasahování do nezávislosti soudu

Princip soudcovské nezávislosti, která nás všechny chrání před zvůlí výkonné moci, spočívá v tom, že žádný soudce nemůže být potrestán za to, jak rozhodl ( a v rámci toho, z jakých důkazů vycházel ). Výjimkou je jen úmyslné porušení zákona se záměrem získat pro někoho prospěch ( zneužívání pravomoci veřejného činitele ). Pokud není prokázáno, že se o takovou výjimku jedná, nemůže být soudce nijak postižen, i když se jeho rozhodnutí jeví někomu jinému jako fatálně chybné, ba skandální.  Z toho plyne, že ministr Pospíšil zde neoprávněně překračuje hranice vymezené pro výkonnou moc.

0/0
22.4.2008 17:13

jririk

Re: Zasahování do nezávislosti soudu

nemáš pravdu. Soudce může činit pouze to, co mu zákon dovoluje. a jestliže zákon kogentně určuje, že pachatel trestného činu může být propuštěn soudcem až po odpykání dvoutřetinového trestu a je propuštěn dříve, pak může být soudkyně potrestána za rozhodnutí, které bylo učiněno protiprávně- tudíž může být trestána kárným senátem. Je to taky soudní orgán, žádná moc výkonná

0/0
22.4.2008 17:34

Ulrich

Re: Re: Zasahování do nezávislosti soudu

Soudce nesmí být potrestán za to, že zjistil nedostatečně skutkový stav nebo jej nesprávně vyložil nebo má nesprávný právní názor. Tedy ani za zřejmý "renonc". To tak prostě je či alespoň má být.

Tisíce a tisíce rozhodnutí jsou pro nesprávnost ( protiprávnost ), nekdy i evidentní, rušeny odvolacími instancemi. Pochybení nižších soudů však proto samozřejmě ( !! ) nemohou být považována za kárný přestupek. To je princip, bez kterého neexistuje skutečná justice.

Jinak je samozřejmě pravdou, že o návrhu ministra rozhodne moc soudní ( kárný senát ) a to je v pořádku. Nicméně jestliže ministr jako špičkový úředník nechápe či nechce respektovat, co jsem napsal výše, nemá na svém místě co dělat.

0/0
22.4.2008 17:41

jririk

Re: Re: Re: Zasahování do nezávislosti soudu

dovolím si znovu polemizovat- něco jiného je posouzení skutkové věci daného činu(nelze postihnout), něco jiného je protiprávní rozhodnutí o propuštění z cely. Zde jednoznačně a bezrozporně soudce jednal způsobem, který mu zákon nedovoluje a tudíž je postižitelný. Neplést si to opravdu se zjišťováním skutkové podstaty

0/0
22.4.2008 17:47

Ulrich

Re: Re: Re: Re: Zasahování do nezávislosti soudu

Prostě soudce nesmí být postižen za to, jak věc vyhodnotil a rozhodl. I když to udělal nesprávně a projevil neznalost práva či nedůslednost. Tak je to. Jde o ústřední princip justice v právním státě.

0/0
22.4.2008 17:54

zbynek._s

Re: Re: Re: Re: Re: Zasahování do nezávislosti soudu

Copak je Česká republika právní stát? Jen se podívjte, jak se nám se svým sociálfašismem plete do dětí. V době soumraku sociálního státu si kdejaké devantní soudkyně osopuje přirozená práva rodičů omezovat, a to ještě přes rozhodnutí Evropského soudu ve Štrásburku. Ale když jde o soudce - to je najednou právní stát, jeo? Bordel to je a vtělená nespravedlnost, tahle česká justice!

0/0
22.4.2008 20:30

jririk

Re: Re: Re: Zasahování do nezávislosti soudu

vím o čem mluvím, studuji práva

0/0
22.4.2008 17:48

Ulrich

Re: Re: Re: Re: Zasahování do nezávislosti soudu

Vím, o čem mluvím. Práva jsem úspěšně absolvoval. A je to už dost dlouho....

0/0
22.4.2008 17:51

jririk

Re: Re: Re: Re: Re: Zasahování do nezávislosti soudu

A teď co?:-D  vím že mám pravdu

0/0
22.4.2008 17:54

Ulrich

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zasahování do nezávislosti soudu

No nemáš. Vezmi mé poučení jako podnět, úvodní tezi a nastuduj si problematiku nezávislosti justice. Bylo by to i dobré téma na diplomku.

0/0
22.4.2008 18:05

jririk

Re: Re: Re: Re: Re: Zasahování do nezávislosti soudu

A teď co?:-D  vím že mám pravdu

0/0
22.4.2008 18:18

rozhod

Re: Zasahování do nezávislosti soudu

Soudkyně porušila zákon kreténe. To jsi nepochopil tou tlačenkou, co máš v hlavě?

0/0
22.4.2008 17:35

Ulrich

Re: Re: Zasahování do nezávislosti soudu

Nesprávnost rozhodnutí není kárný přestupek. Na beton. Podrobnosti výše.

0/0
22.4.2008 17:42

drsňák

Re: Re: Re: Zasahování do nezávislosti soudu

Pokud by rozhodla úmyslně nesprávně, pak si myslím, že by se mohlo jednat i o trestný čin.

0/0
22.4.2008 20:22

zbynek._s

Re: Re: Komunistická justice spravedlnost nepotřebuje

Ale soudcům vůbec nejde o SPRAVEDLNOST, Prozo porušují rozsudky ES pro lidská práva ve Štrásburku. Jim jde o nezávislost, chtějí soudit jako komunardi!

Komunistická justice spravedlnost nepotřebuje. Nejlépe to vidíme v tzv rodinném "právu". Rozsudky české jsou směšné a zároveň děti poškozující!  Blíže na www.K213.cz  Jde o sdružení, které chce úroveň soudkyň, a také většiny soudců  pozvednout natolik, aby při myšlení používali soudobé vědecké a odborné poznatky. Proto letos Česká republika bude poprvé účastna akcí proti syndromu zavrženého rodiče, který justice rozplemenila mezi děti víc, než kdyby je postihla nějaké infekční epidemie.

0/0
22.4.2008 19:01

rohatey

Re: Zasahování do nezávislosti soudu

No pokud by měl platit tento "právní" názor tak musím konstatovat že to co bylo za nejhlubší totality to bylo ve srovnání s tímto co je dnes  vysoce sofistikované a spravedlivé právo. Nám je prd platné že nás "soudcovská nezávislost" chrání před zvůlí výkonné moci  když nás nic nechrání před zvůlí "soudcovské nezávislosti" 

Takže dnes pro soudce neplatí nic, tedy ani to co je v těch zákonech, soudce se může nechat zkorumpovat, potom může  libovolně dělat "omyly" na základě kterých  se dostanou zločinci kde hrozí útěk z vazby, soudce může dělat "omyly" jako tento a propouštět zločince z vězení, soudce může mít "omylem" "právní názor"  že vražda není vražda že je to pouhé zabití a zločinci dát podmínku, soudce může "omylem" někoho poslat do kriminálu na doživotí. Pokud je to skutečně takto tak to bych navrhoval k nastolení práva rozehnat tuhle zločineckou soudní mafii která si tato pravidla takto prosadila a vrátit se k něčemu kde to právo ještě jakž takž fungovalo.

0/0
22.4.2008 20:55

zbynek._s

Re: Re: Zasahování do nezávislosti soudu

Souhlas. Jedině rychlá obměna může zabránit tomuhle právnímu chaostu uvnitř tzv. spravedlnosti. Rozhodně není pravdivý názor p.t. pana ministra j. Pospíšila, že stačí snížit stav či obměnit tak 200 soudců, a to ještě díky elektronizaci. Co to má co elektronizace společného s bolševizací? 

Soudců je třeba obměnit asi 2.000 už roto, že jich máíme 3x víc, na jednotku obyv. , než jinde v EU. Proč musí český národ, ženy muži, ale i děti živit tolik parazitů nebo na ně doplácet?Tak zní otázka!

0/0
22.4.2008 21:34

prezident de Curval

JO?

"Vražda bombového výbuchu" ?? ;-D;-D;-D

Hodně dobrý! ;-)

0/0
22.4.2008 16:44

karel60

Re: JO?

Kdes to četl, Joudo?

0/0
22.4.2008 17:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.