Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Policie obvinila ostravského tramvajáka z obecného ohrožení

Z trestného činu obecného ohrožení obvinila severomoravská policie čtyřiadvacetiletého řidiče Petra Hrocha. Pravděpodobně zavinil tragickou srážku tramvají na ostravské jednokolejné trati. Hrozí mu až deset let vězení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ZUZICE

podpora!!!!!!

Dobrý den, ráda bych vyjádřila podporu!!! daný řidič je dle mého názoru spíše oběti neschponosti zabezpečit danou trať, Jsme přece jen lidi, a kdyby jsme byli tak dokonali nepotřebovali bychom žádnou techniku a právě proto že nejsme tak v dnešní době je vše řízeno počítačově nebo technikou a v daněm případě měla být trať zaezpečena není o tom pochyb, nelze zde spoléhat pouze na lidský faktor, VINÍKY BOHUŽEL BY MĚL BÝT DOPRAVNÍ PODNIK mohlo se to stát kterému koliv řidiči tramvaje, ale na to že jste jen člověk jste doplatil vy, je to nefér, proto Vás ani neodsuzuji, a a naopak chci vyjádřit maximální podporu v této pro Vás tak těžké chvíli, doufejme že i soud bude soudit spravedlivě a přihlédně skutečně ke všem okolnostem.

0/0
23.4.2008 7:47

soldat

vina?

řidiče te tramvaje rozhodně neodsuzuji, je jasné že neplnil sve povinosti tak jak měl neudělal to schválně. ale berme to tak, že jsme jenom lidi a ne stroje každý se může udělat chybu ale pak by za to měl nést následky ale rozhodně mu nezávidím, že ty tři mrtvé lidi si ponese sebou celý život kdybych bylna jeho místě tak radši zařvu taky než mít celý život před očima tu událost, ale nepochybil jenom on vedení mělo určitě předejít něčemu takovému a kdyby se provedly opatření nemuselo k tomu vůbec dojít holt ale u nás čeká až se něco vysrere a pak se to teprve řeší a každý jenom říká jaka že to je tragedie apod. ale jak se musí cítit ti kteří nesou ty následky to už nikdo neví moje mámam mi řikala jak se cítila když mne sneslo auto a ja byl 2 tydny v komatu a nebylo to nic příjemného a jak se asi musí cítit pozůstalí proto upřímnou soustrast všem

0/0
23.4.2008 7:33

naht

...

....vedeni jezdi luxusnima autama.... Tak jestli povazujes Skodu Octavii za nejaky luxus.... Hlavne ze se tu ohanite, jake bere vedeni platy, vy to tak urcite vite. To me vzdycky hrozne fascinuje, jak nekdo poukazuje, kolik bere druhy. To by me zajimalo, odkud mate takove informace.

 Pan Hroch nehodu schvalne nezavinil, ale chyba je jednoznacne jeho. Mel pockat nez pojede druha tramvaj a navic mel volat dispecerovi a ujistit se. Co dodat? Mel jasne stanoveny postup a ten porusil. To by melo podle vas vedeni vypinat napajeni na kolejich kdyz  sviti na semaforu cervena, aby nahodou tramvaj nevyjela? To maji dat na kazdou krizovatku zavoru? Kdyz ridic porusi pravidla, tak s tim nic nenadelaji.

0/0
23.4.2008 1:21

roxxor

Re: ...

Jenze on tam nebyl ani ten semafor, aby svitila cervena. Navic, se podobna situace jiz stala, prezto vedeni situaci vedome ignorovalo. To, ze to zatim vzdy ubrzdili, neni argument pro nicnedelani. Naopak to mela byt silna pobidka pro urychlene reseni. Proto si myslim, ze pan Hroch neni jedinym vinikem. Jeho vina je jasna. Vina vedeni ale take.

0/0
24.4.2008 18:13

jajaja00

Je zřejmě dost těžké, nainstalovat dvě světla....

Ale teď jsem hovořil s ostravským tramvajákem a bylo to takto. Ten řidič má povinnost čekat, pokud je nějaký malér, dispečink mu má dát vědět. Protijedoucí tramvaj dispečinku hlásila poruchu, kterou pak odstranila a její řidič doháněl zpoždění, čili jel extra rychle. Ten hošík o tom od dispečinku nedostal žádnou zprávu, nicméně i tak je větší kus viny na něm, protože neměl vyjíždět. A ještě navíc - byla to jeho poslední jízda, pokud by ji dojel, tak skončil a měl (myslím) tři dny volno, čili možná byl myšlenkami již někde jinde.

0/0
22.4.2008 20:28

Rigo

Mame satelity, mame rizene strely, vse dnes ridi pocitace,

jen v Ostrave mistni DP ma zabezpecenou jednokolejnou trat jako kdysi Rakousko-Uhersko konskou drahu z Linze do Budejic.Nejsou penize ? To by si museli manzeri podniku, darbujani mistniho magistratu a dalsi nechat sahnout na penize. Na astronomicke vyplaty, na ruzne odmeny zodpovednych penize jsou, na zabezpeceni trate proti selhani cloveka (jednou k tomu muselo dojit ) uz ne. Kdopak to vsechno odnese...?

0/0
22.4.2008 20:26

kartan

Sice nevyslechla, ale už obvinila!

A co podnik,který tam má zabezpečení jako za husitů?

0/0
22.4.2008 20:15

DaliborS

Někdo to odnést musí

U nás to tak chodí. Za šlendrián úředníků a dobře honorovaných ředitelů a náměstků musí někdo zaplatit. A tím je vždy ten nejmenší, nejslabší článek -  pochopitelně ten mladý řidič. Hezky ho šoupnout do basy a my za nic nemůžem. To přece on!

A bordel může pokračovat ...

0/0
22.4.2008 19:00

__XXXX___

Tak už dost spekulacím

Jestli nežijem v banánistánu, tak ten řidič dostane podmínku a do basy nepůjde. Nezavinil to úmyslně, neřídil opilý a nepřekročil rychlost. Chyby dělá každý. Někdo větší, někdo menší, ale dělá je. A doufám, že to pochopí i ten soudce....

0/0
22.4.2008 18:43

hamoun

Hrocha

je mi upřímě líto, že půjde sedět za neomluvitelné chyby lemplů ve vedení DP Hlavně oni by měli stát přěd soudem a vysvětlit pozůstalým a zraněným proč trat nemá dostatečné technické zabezpečení ! Snad soudce bude rozumnej a dá Hrochovi nanejvýš podmínku !!!!  Držím mu palce  HROCHU  NEDEJ SE!

0/0
22.4.2008 18:21

ides

Re: Hrocha

Tak tak. Take se pripojuju HROCHU NEDEJ SE! Vedeni DPD je to bohuzel jedno, protoze si jezdej svejma luxusnima a bezpecnejma autama do svejch zabezpecenejch novejch baraku, na ktery si videlali tim, ze si rozdelovali tucne zisky a neinvestovali do obnovy a hlavne ZABEZPECENI trate. Doufam ze poprve v tomhle state zacne nekdo premejslet hlavou a pr..... a ten kluk to neodskace tak jak mluvej katastroficke scenare. Tech 10 let bych mu teda v zadnym pripade nepral.

0/0
22.4.2008 20:11

objektiv 81

Nedokážu posoudit, zda

je tramvaják vinen či ne, ale vím, že ta anketa o něm je neuplná. Chybí tam třetí možnost. Nevím, nejsem si jist a pod. Ten případ je komplikovaný.

0/0
22.4.2008 18:15

icmek

zločinec

ten člověk není žádnej zločinec... nemůže přece sedět v báni deset let.

0/0
22.4.2008 18:03

icmek

.

tohle je prostě opravdu jenom na sražení prémií...já si nemůžu pomoct.

0/0
22.4.2008 18:02

icmek

navíc...

do vězení chodí lidé jako do nápravného zařízení, odpykat si trest za to, že zabili z nedbalosti (odfláknutá STK) nebo zavraždili.

jakej význam bude mít v tomhle případě vězení????

a co ten druhej řidič, kterej místo toho, aby se to snažil ubrzdit do poslední chvíle, jako Hroch, z tramvaje zbaběle vyskočil??????

0/0
22.4.2008 17:59

mischa_1

Re: navíc...

zbaběle vyskočil? :-)  ale jeho tramvaj brzdila do poslední chvíle i když  tam nebyl, stejnou možnost mohl využít i p. Hroch, mělo by to stejnou účinnost jako by tu brzdu držel ručně..

0/0
22.4.2008 22:31

icmek

vedle čtu nadpis článku:

"opilý řidič, který zranil dva policisty, dostal 3 roky."

takže velevážená justice, pokud tenhle tramvaják dostane 3 roky, tak se půjdu vyblejt do soudní síně.

0/0
22.4.2008 17:56

Králík z klobouku

Vozový jízdní řád

Takhle vypadal osudný Hrochův jízdní řád:

http://www.dp-arena.cz/images/stories/2008/822-reakce,%20peceny,smejkal/jr.pdf

0/0
22.4.2008 17:46

pinockio

objetní beránek

DP nikdo nemjuví o řešení nebo snahu vyřešit tu nšťasnou jedno kolejku . !!!!!!!!!! neboď tramvaje i v Praze jeto řešeno signalizací i jiným zařízením !!!!!!!!!!!!! a propo. i vlaky kdekojiv po ČR. a když jedete autem a je jeden projízdný pruh atd.

Takhle se muže stát že řidič tram. bude (objetní beránek) kterí je na první ráně. !!! Vždiť i kamijoňák je za celý (den) , cesty pocituje unavu. APROPO: TADY V DISKUZY VYJADŘUJEM SVÉ POCITY A NÁZORY NA TU JEDNU STRANU I NA DRUHOU NEBOJI TŘETÍ JUTYCI , ALE TI KTEŘÍ VYŠETŘUJÍ NEBO ROZHODUJÍ, ROZHONOU O VYNĚ ČI NEVYNĚ TÉ ČI TÉ ZTRANY - ČTOU NÁZORY NA INTERNETU NEBO TIŠĚNÉ  PODOBĚ . VŽDIŤ TEN ŘIDIČ TRAM. MOHL KTERÝ KOLIV NÁŠ SYN NEBO OTEC KTERÝ JSY PŮJDE SEDNOUT NA DLUHO A CO JEHO DĚTI POZNAJ HO , AŽ SE VRÁTI !!! A CO HORŠÍ VEZMOUHO DOPRACE KDYŽ BYL V KRYMINÁLE ?????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;-( JETO K ZBLÁZĚNÍ !!

0/0
22.4.2008 17:23

Králík z klobouku

Nejde o úmysl ani o nedbalost

Trestným činem z nedbalosti je zejména takový, kdy člověk bez přiměřených důvodů spoléhá, že nezpůsobí porušení nebo ohrožení chráněného zájmu. Pokud šlo o chvilkový zkrat nebo nepozornost, tak nelze o "spoléhání" mluvit.

Takže pokud se vše událo tak, jak bylo zatím popisováno, tak řidič trestní odpovědnost ani odpovědnost za škodu nenese, odpovědnost za škodu nese v plné míře Dopravní podnik bez ohledu na to, v jaké míře situaci zavinil (§ 427 - 428, 432 obč. zák.): za škodu vyvolanou povahou provozu zvlášť nebezpečného nebo provozování dopravy odpovídá provozovatel. Odpovědnosti se zprostí jen byla-li škoda způsobena okolnostmi, které nemají původ v provozu, nebo prokáže-li, že škodě nemohlo být zabráněno ani při vynaložení veškerého úsilí, které lze požadovat.

0/0
22.4.2008 16:59

lenmik

Re: Nejde o úmysl ani o nedbalost

Doufam, ze obvineny nebude. Kdyz udela chybu top manazer, tak dostane zlaty padak, za ktery si koupi vilu u more a spokojene jde ve ctyriceti do duchodu. Kdyz neumyslne a na zaklade zkratu, ktery se muze stat kOMUKOLIV z nas, chybuje tramvajak, jde do vezeni. Preju mu, aby to pro nej dobre dopadlo, je to trauma, ze ktereho se bude vzpamatovavat cely zivot.

0/0
22.4.2008 17:33

stella.a

Re: Nejde o úmysl ani o nedbalost

a co nedbalost nevědomá- nevěděl, ale vědět měl.

0/0
22.4.2008 21:09

Gaba11

Nesouhlasím s trestem

Je hrozný že může dostat trest jako např - http://zpravy.idnes.cz/krimi.asp?r=krimi&c=A040326_214653_krimi_jpl   to mi přijde jako blbost. Chlap co v opilosti zabije 3 lidi a ještě z místa nehody ujede..... 

Petr Hroch se snažil pomoct....

Snad mu to u soudu pomůže. Držim mu palce.

;-(

0/0
22.4.2008 16:49

cport

je to rasizmus!!!

Kdyby se jmenoval Bily nebo Horvath, tak tu neni ani diskuse ani neuvadite cele jmeno ;-O Rv

0/0
22.4.2008 16:23

falda

Fajn,

vrazi, násilníci a viníci silničních nehod vesele běhají po světě, ale tramvaják, který jednou selže, půjde na 10 let natvrdo! To je ta naše svoboda a demokracie, šitá na míru zločincům!

0/0
22.4.2008 16:19

pujcovnaprivesu

Hlavně by měla Policie

obvinit to HOVADO,které tam nechalo dát jenom jednokolejku.

0/0
22.4.2008 16:00

icmek

Re: Hlavně by měla Policie

jdi si pujčit přívěs.

0/0
22.4.2008 16:11

chovanecm

Re: Hlavně by měla Policie

No že by kvůli Vám stavěli po dobu výluky další kolej? A to proč? Viděl jsem i na silnici, že když je výluka, jsou auta svedena do jednoho pruhu a na začátku a konci tohoto úseku je nějaké návěstidlo. Neviděl jsem, že by kvůli tomu asfaltovali vedle další pruh.

0/0
22.4.2008 16:23

czechian

Re: Re: Hlavně by měla Policie

Ano. Ale na té trati není nic. Rv Když pojedeš jedním pruhem po silnici, tak se asi taky těžko budeš orientovat podle toho, že Franta vždycky jezdí v 16:23. (Y)

0/0
22.4.2008 16:30

Králík z klobouku

Re: Re: Re: Hlavně by měla Policie

Vím nejméně o jedné takové úzké silničce, kde jezdí autobus jednou za dvě hodiny a po tu dobu je dopravní značkou zakázán ostatním vozidlům vjezd (na dodatkové tabulce pod zákazovou dopravní značkou je vypsán výčet časových úseků).

Jenže jak na úzké silnici, tak na jakékoliv tramvajové trati, tím spíše nezabezpečené jednokolejné, především platí pravidlo, že se smí jet jen takovou rychlostí, aby řidič mohl před překážkou (i před protijedoucím vozidlem) bezpečně zastavit. Povinností úřadů a provozovatele dráhy či komunikace je vybavit dopravní cestu takovým značením, které očekávatelná rizika omezí. Takže ta omezená rychlost už tam měla viset dávno a i kdyby tam nebyla, tak řidiči měli být při pravidelných školeních odjakživa poučování, že k nepřehledné zatáčce se smí přijíždět jen takovou rychlostí, aby včas zareagovali na protijedoucí vozidlo.

0/0
22.4.2008 17:09

Králík z klobouku

Re: Hlavně by měla Policie

Ta trať byla původně postavená jako železniční. A v době, kdy byla změněná na tramvajovou, byly ještě tramvajové jednokolejky docela běžné, ale stěží kdy jely tramvaje rychleji něž nějakých 30 km/h. Zaspal prostě dopravní podnik a ostravský magistrát, když na nástup rychlejších a těžších tramvají nezareagovaly odpovídajícími bezpečnostními opatřeními. Zatímco řidič si své chyby byl ihned po nehodě vědom, úředníci svůj díl odpovědnosti arogantně popírají, a ten mluvčí z Drážní inspekce je přímo krystalická ukázka nekompetentnosti.

0/0
22.4.2008 16:25

Já, Claudius

A já obviňuji

pražského noviňáka z cynismu, protože neumí napsat "řidič tramvaje" a drží se urážlivého výrazu "tramvaják".

0/0
22.4.2008 15:49

kraxna

Re: A já obviňuji

Nojo,že tenkrát někdo nenapsal,že policisty na Ostravsku sejmul Bulawák  a v Bystřanech přiletěl stotřicítkou ožralý Horawák...:-/

0/0
22.4.2008 16:03

icmek

Re: Re: A já obviňuji

jj, uklízečka je taky přece "kosmetička podlahových krytin.."

0/0
22.4.2008 16:10

Misulus24

Re: Re: Re: A já obviňuji

;-D

0/0
22.4.2008 16:40

hasmen

Re: A já obviňuji

No bóóže ... buď rád,že to psal pražák - šalinář by ti vyhovoval? ;-D;-D

0/0
22.4.2008 16:05

icmek

Re: A já obviňuji

jako urážlivý může tento výraz vidět jedině blbeček. tramvaják, autobusák, mašinfíra, trolejbusák, taxikář... všecko stejnej pytel a všecko uplně normální výrazy.

popelář...

tunelář ... pracovník razící tunel... aha ...

sekretářka... ne, administrativní pracovnice, že?

stále čekám, až lidi jako ty, vymizej.

0/0
22.4.2008 16:08

stella.a

Re: Re: A já obviňuji

no mně se to taky nelíbí v nadpisu- hned mě to praštilo do očí, u autobusáka by to bylo ještě zřetelnější. Urážlivé to není, ale nehodí se to do nadpisu v seriózním médiu. podle mě to ani není spisovně? ALe jsitá si tím nejsem

0/0
22.4.2008 21:12

Králík z klobouku

Re: A já obviňuji

Co je na výrazu "tramvaják" urážlivého? Neměli bychom také místo urážlivého "dispečer" používat "pracovník operativního řízení provozu"?

0/0
22.4.2008 16:31

hasmen

Re: Re: A já obviňuji

Zůstal bych radši u toho dispečera ...

0/0
22.4.2008 16:47

Nedobík Josef

Re: Re: Re: A já obviňuji

si na chlapečky? Já u dispečerky a celou noc :-P

0/0
22.4.2008 16:53

brezzinka

Re: Re: Re: Re: A já obviňuji

děláš co, provádíš kosmetiku podlahových krytin ?

0/0
22.4.2008 16:56

Nedobík Josef

Re: Re: Re: Re: Re: A já obviňuji

Ano, dělám...(ty jí říkáš krytina?:-P)

0/0
22.4.2008 17:00

hasmen

Re: Re: Re: Re: A já obviňuji

Nazdar Pepíku,jak se vede?;-D

0/0
22.4.2008 17:02

brezzinka

Re: Re: Re: A já obviňuji

souhlasím ;-)

0/0
22.4.2008 16:54

Nedobík Josef

Re: Re: Re: Re: A já obviňuji

nelez mu do (Y) :-/

0/0
22.4.2008 16:55

brezzinka

Re: Re: Re: Re: Re: A já obviňuji

neodvolám !!

0/0
22.4.2008 16:57

Nedobík Josef

Re: Re: Re: Re: Re: Re: A já obviňuji

tak si břežněvka ;-D;-D;-D

0/0
22.4.2008 16:58

brezzinka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A já obviňuji

jsem slušná holka...

0/0
22.4.2008 17:02

hasmen

Re: Re: Re: Re: A já obviňuji

To je dost,že se taky hukážeš ... ;-);-D

0/0
22.4.2008 17:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.